Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
Na,most fogsz nagyon hülyének nézni, de meg kell kérdeznem!
Mi az a labirint, hol van és mi a szerepe? Annyiszor hallottam, de most már rákérdezek (ha már szét kellett szednem, nem akarom elrontani...
Ha, volna hozzá kép is, nagyon megköszönném!
Köszönöm kérdésed , igen , kicsit besűrűsödtek a dolgaim, de azon vagyok hogy rövidesen kikeveredjek a helyzetből . Azért néha benézek és itt-ott irok is
Ha ezt leszeded (nekem most le kell) mire kell figyelni?
A két felet tömítőpasztával össze kell ragasztani, a belső alu labirintgyűrű csak 1 pozícióban megy a két fél közzé, és van egy tájolócsapja, azt az elején kell pozícióba illeszteni, mert később már nem forog a helyén. Figyelni kell az illesztését, a labirint szorosan megy a blokkfelek közzé, a tömítőperemét jó dolog vékonyan tömítőpasztázni.
A két felet tömítőpasztával össze kell ragasztani, a belső alu labirintgyűrű csak 1 pozícióban megy a két fél közzé, és van egy tájolócsapja, azt az elején kell pozícióba illeszteni, mert később már nem forog a helyén. Figyelni kell az illesztését, a labirint szorosan megy a blokkfelek közzé, a tömítőperemét jó dolog vékonyan tömítőpasztázni.
Szép napot, Kedves Wsievers!
Mivel a labirint-háznak illesztése van( a két félre vonatkozik) így nehéz a megbontása is, a közötte lévő gyűrűvel egyetemben -gondolom-?
A labirint-gyűrű,ami a főtengelyen van, elkophat vagy nem tud? Ha igen, az a "sonkák" megbontása nélkül nehezen cserélhető, ugye?
Gyárilag ezt, hogyan oldották meg?
Általánosságban írom: a labirinttömítés alkatrészei nem érintkeznek egymással. Előre méretezett rés van közöttük. Ez kb 0,5 mm lehet ebben az esetben. Forgás közben a turbulencia miatt nem megy át az anyag a tömítésen. Ezt szokták filcgyűrűvel is kombinálni pl. kuplung kinyomópálca lánckerék felőli oldala, bakelitgyűrű mögött.
Ha nem forog a tengely, akkor nyilván nem is tömít, de ez csak indításkor jelentős, utána már - elvileg - beáll a tömítettség.
Általánosságban írom: a labirinttömítés alkatrészei nem érintkeznek egymással. Előre méretezett rés van közöttük. Ez kb 0,5 mm lehet ebben az esetben. Forgás közben a turbulencia miatt nem megy át az anyag a tömítésen. Ezt szokták filcgyűrűvel is kombinálni pl. kuplung kinyomópálca lánckerék felőli oldala, bakelitgyűrű mögött.
Ha nem forog a tengely, akkor nyilván nem is tömít, de ez csak indításkor jelentős, utána már - elvileg - beáll a tömítettség.
Kösz, Zsolti!
Akkor, csak a megbontásnál kell -nagyon-odafigyelni( na meg az összerakásnál)!
Ja! Milyen tömítőt érdemes használni ide? Leírnátok,már csak azért, mert később, ha (Ne adj'Isten gond lenne) szét kell szedni...?
Utoljára szerkesztve a következő által: Fergusson; 2015 jan. 08, 10:22.
Csak ezeket kell. Főtengelyt bontani csak akkor kell, ha a középső csapágyad beállt, vagy kiverődött. Ha ez fennáll, akkor az elég gáz. A két félből álló alumínium tárcsa lényegében egy osztott csapágyház, ami közrefogja a belső labirintgyűrűt A csapágy központosítja a két felet, a két fél pedig a labirintgyűrűt. Erre írta Wsievers, hogy csak egyféleképpen megy bele, de jól kell pozicionálni, mert később már nem forog. Ezenkívül a blokkfelekbe illeszkedő osztott csapágyház peremeket kell vékonyan bekenni tömítővel. Erre az a nagyon folyékony Loctite nagyon alkalmas lehet, mert az csak ott keményedik ki, ahol megszorítják. Máshonnan letörölhető.
(Tévedés jogát fenntartom, amiket írtam csak a képek és a rendelkezésre álló rajzok alapján silabizáltam ki, valamint a hozzászólásaitokból természetesen. Nyugodtan javítsatok ki, mert nem szeretnék tévtanokat hirdetni. )
Megpróbálok egy rajzot ide bemásolni és az lenne a kérdésem, hogy a nyíl,ahová vezet, mi annak a szerszámnak a jelentősége,mikor kell azt odarakni és -egyáltalán- mi az???
A válaszokat előre is Köszönöm és nagyon ne nézzetek hülyének...
Azt írja a szervíz könyv: leellenőrizni a forgattyús tengely központi csapágyának a holtjátékát esetleg az elhasználódását a központi csapágy foglalatának a 20-as szerszámmal való szétszerelése után. A központi csapágy cseréjénél a forgattyús tengelyt szét kell sajtolni.Remélem segítség lesz.
Sziasztok! Ismét a segítségeteket szeretném kérni. Már a bontás végén járok, de a hátsó lengővillát nem tudom leszerelni. Stiftet nem találok, a menetet pedig nem akarom szétpüfölni. Tudnátok segíteni, mi a trükk?
Komment