Közlemény

Collapse
No announcement yet.

jawa 350 634 felújítása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    A labirint körül elég vékony a tömítőfelület
    Na,most fogsz nagyon hülyének nézni, de meg kell kérdeznem!

    Mi az a labirint, hol van és mi a szerepe? Annyiszor hallottam, de most már rákérdezek (ha már szét kellett szednem, nem akarom elrontani...
    Ha, volna hozzá kép is, nagyon megköszönném!

    Komment


      Ez az:
      Click image for larger version

Name:	9650d1346100611-jawa-labirint-kerdes-453879_nagyarufoto2.jpg
Views:	2
Size:	35.8 KB
ID:	143550
      Végülis azt a célt látja el, mint a szimmering, csak ez kissé átereszt. Ez zárja el a két forgattyúsházat egymástól.
      sepy kedvelte ezt.
      "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
      "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

      Komment


        wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        ...Végülis azt a célt látja el, mint a szimmering, csak ez kissé átereszt. Ez zárja el a két forgattyúsházat egymástól.
        Ahhh! Értem. Ha ezt leszeded (nekem most le kell)mire kell figyelni? Ja! A visszarakásnál is uezt. kérdezem...

        Komment


          http://confidenza.hu/NTNkatalogus/ntn_muszaki_12.html

          Pl.: itt olvashatsz bővebben a labirint tömítésekről
          emu, CZsolti és St.Z.350 kedvelte ezt.

          Komment


            Ba701 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            http://confidenza.hu/NTNkatalogus/ntn_muszaki_12.html

            Pl.: itt olvashatsz bővebben a labirint tömítésekről
            Köszönöm, Kedves Ba701 (Karesz)!
            Ritkán látni(!) sok a dolgod?
            sepy kedvelte ezt.

            Komment


              Köszönöm kérdésed , igen , kicsit besűrűsödtek a dolgaim, de azon vagyok hogy rövidesen kikeveredjek a helyzetből . Azért néha benézek és itt-ott irok is
              sepy, CZsolti és Fergusson kedvelte ezt.

              Komment


                Ha ezt leszeded (nekem most le kell) mire kell figyelni?
                A két felet tömítőpasztával össze kell ragasztani, a belső alu labirintgyűrű csak 1 pozícióban megy a két fél közzé, és van egy tájolócsapja, azt az elején kell pozícióba illeszteni, mert később már nem forog a helyén. Figyelni kell az illesztését, a labirint szorosan megy a blokkfelek közzé, a tömítőperemét jó dolog vékonyan tömítőpasztázni.
                RedBull477, sepy és Fergusson kedvelte ezt.
                "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                Komment


                  wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  A két felet tömítőpasztával össze kell ragasztani, a belső alu labirintgyűrű csak 1 pozícióban megy a két fél közzé, és van egy tájolócsapja, azt az elején kell pozícióba illeszteni, mert később már nem forog a helyén. Figyelni kell az illesztését, a labirint szorosan megy a blokkfelek közzé, a tömítőperemét jó dolog vékonyan tömítőpasztázni.
                  Szép napot, Kedves Wsievers!

                  Mivel a labirint-háznak illesztése van( a két félre vonatkozik) így nehéz a megbontása is, a közötte lévő gyűrűvel egyetemben -gondolom-?
                  A labirint-gyűrű,ami a főtengelyen van, elkophat vagy nem tud? Ha igen, az a "sonkák" megbontása nélkül nehezen cserélhető, ugye?
                  Gyárilag ezt, hogyan oldották meg?

                  Komment


                    Általánosságban írom: a labirinttömítés alkatrészei nem érintkeznek egymással. Előre méretezett rés van közöttük. Ez kb 0,5 mm lehet ebben az esetben. Forgás közben a turbulencia miatt nem megy át az anyag a tömítésen. Ezt szokták filcgyűrűvel is kombinálni pl. kuplung kinyomópálca lánckerék felőli oldala, bakelitgyűrű mögött.

                    Ha nem forog a tengely, akkor nyilván nem is tömít, de ez csak indításkor jelentős, utána már - elvileg - beáll a tömítettség.
                    RedBull477, sepy és Fergusson kedvelte ezt.

                    Komment


                      CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Általánosságban írom: a labirinttömítés alkatrészei nem érintkeznek egymással. Előre méretezett rés van közöttük. Ez kb 0,5 mm lehet ebben az esetben. Forgás közben a turbulencia miatt nem megy át az anyag a tömítésen. Ezt szokták filcgyűrűvel is kombinálni pl. kuplung kinyomópálca lánckerék felőli oldala, bakelitgyűrű mögött.

                      Ha nem forog a tengely, akkor nyilván nem is tömít, de ez csak indításkor jelentős, utána már - elvileg - beáll a tömítettség.
                      Kösz, Zsolti!
                      Akkor, csak a megbontásnál kell -nagyon-odafigyelni( na meg az összerakásnál)!
                      Ja! Milyen tömítőt érdemes használni ide? Leírnátok,már csak azért, mert később, ha (Ne adj'Isten gond lenne) szét kell szedni...?
                      Utoljára szerkesztve a következő által: Fergusson; 2015 jan. 08, 10:22.

                      Komment


                        Wsievers itt leírta: http://veteran.forum.hu/jawa-motorok...html#post61220

                        Csak ezeket kell. Főtengelyt bontani csak akkor kell, ha a középső csapágyad beállt, vagy kiverődött. Ha ez fennáll, akkor az elég gáz. A két félből álló alumínium tárcsa lényegében egy osztott csapágyház, ami közrefogja a belső labirintgyűrűt A csapágy központosítja a két felet, a két fél pedig a labirintgyűrűt. Erre írta Wsievers, hogy csak egyféleképpen megy bele, de jól kell pozicionálni, mert később már nem forog. Ezenkívül a blokkfelekbe illeszkedő osztott csapágyház peremeket kell vékonyan bekenni tömítővel. Erre az a nagyon folyékony Loctite nagyon alkalmas lehet, mert az csak ott keményedik ki, ahol megszorítják. Máshonnan letörölhető.

                        (Tévedés jogát fenntartom, amiket írtam csak a képek és a rendelkezésre álló rajzok alapján silabizáltam ki, valamint a hozzászólásaitokból természetesen. Nyugodtan javítsatok ki, mert nem szeretnék tévtanokat hirdetni. )
                        Fergusson kedvelte ezt.

                        Komment


                          Megpróbálok egy rajzot ide bemásolni és az lenne a kérdésem, hogy a nyíl,ahová vezet, mi annak a szerszámnak a jelentősége,mikor kell azt odarakni és -egyáltalán- mi az??? Click image for larger version

Name:	főtengely.jpg
Views:	1
Size:	149.0 KB
ID:	143552
                          A válaszokat előre is Köszönöm és nagyon ne nézzetek hülyének...

                          Komment


                            Azt írja a szervíz könyv: leellenőrizni a forgattyús tengely központi csapágyának a holtjátékát esetleg az elhasználódását a központi csapágy foglalatának a 20-as szerszámmal való szétszerelése után. A központi csapágy cseréjénél a forgattyús tengelyt szét kell sajtolni.Remélem segítség lesz.
                            Fergusson kedvelte ezt.

                            Komment


                              mi annak a szerszámnak a jelentősége,mikor kell azt odarakni és -egyáltalán- mi az???
                              Ezzel kell széthúzni a két fél labirintot. És úgy kell használni, hogy a labirintot összetartó két csavart ki kell venni előtte, úgyhogy a rajz hibás.
                              sepy és Fergusson kedvelte ezt.
                              "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                              "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                              Komment


                                Click image for larger version

Name:	IMG_0376.jpg
Views:	1
Size:	185.6 KB
ID:	143553Click image for larger version

Name:	IMG_0377.jpg
Views:	1
Size:	177.4 KB
ID:	143554
                                Sziasztok! Ismét a segítségeteket szeretném kérni. Már a bontás végén járok, de a hátsó lengővillát nem tudom leszerelni. Stiftet nem találok, a menetet pedig nem akarom szétpüfölni. Tudnátok segíteni, mi a trükk?

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X