Közlemény

Collapse
No announcement yet.

MZ ES-TS mindenféle

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Ha nem hamis a gyertya, és el van találva a hőérték, akkor nincs olyan nagy gond a gyertyákkal. 2T-nél ugye sokkal szélesebb tartományban változik a hőmérséklet, mint 4T-nél. Ugyanaz a gyertya lehet túl meleg, és túl hideg is ugyanabban a motorban, beállítástól, és hajtási módtól függően. Amíg tavaly a 7-es marellivel bvf karbival egész szezonban elvoltam, kb. 2000-2500 km, addig idén a dellorto karbival 50 km alatt szétégett egy új 7-es marelli. (egyszerre lettek vásárolva, így az se lehet, hogy más gyártás) A 8-as ngk viszont ezzel a karbival szépen bevált. Vettem 1 új 8-as, és 1 új 9-es ngk-t is, hogy legyen nálam tartalék a túrán, de nem volt rájuk szükség.
    sepy és Fergusson kedvelte ezt.

    Komment


      Most van teszt szinten nálam egy mai gyártású Pál gyertya, eddig jól üzemel vele a gépem. Szereti a fordulatot az eddigi 800 km-en nem néztem a gyertya képet sem. Most még van anyag adva a gépnek így felesleges lenne. A felirata is Pal és hasonló a csomagolása is mint régen. CZ- Jawa gyertyája lehet a jövőben.
      zahi és dongos78 kedvelte ezt.

      Komment


        Van még pali gyertya? Emlékszem, régen azzal ment legjobban a Romet is

        Komment


          dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Van még pali gyertya? Emlékszem, régen azzal ment legjobban a Romet is
          Nem "van még", hanem ismét van
          sepy és dongos78 kedvelte ezt.

          Komment


            hanem ismét van
            Made in China. De legalább biztosan nem utángyártott
            zahi kedvelte ezt.

            Komment


              Made in China. De legalább biztosan nem utángyártott
              Ez így igaz !!!
              Ami nem kínai , az nem is eredeti !!!
              RedBull477, dongos78 és 2 további látogató kedvelte ezt.

              Komment


                Nem „van még”, hanem ismét van
                Én azt hittem, annak a Brisk az utóda...

                Komment


                  A kínaiak ismét lecsaptak volna a márkanévre ???
                  taluga kedvelte ezt.

                  Komment


                    taluga eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Én azt hittem, annak a Brisk az utóda...
                    Az is.
                    Ki tudja már, hogy ki van, kivel ?! A lényeg a káosz
                    Atti69, sepy és taluga kedvelte ezt.

                    Komment


                      Ha érdekel nekem lenne perselyem. A belső méret 17,9mm. Nem tudom a tiéddel mi a gond de a váltó tengelyt beillesztve egy igen minimális lógás van.
                      Úgy néz ki, szerencsém volt hogy nem találtam sehol gyári (ill. eredeti méretek szerint készült) perselyt. Elvittem egy esztergályos szakihoz a tengelyt, jobb blokk felet, meg a kikopott perselyt. Nyilván nem először lát ilyesmit, azt mondta hogy ez bizony egy jó ideig valószinűleg nem kapott egy szikra olajat sem. Sőt, a persely is forgott a házban... A tengelyt is meg kell köszörülni, a fészket "feldörzsölni" (dörzsárazni?). Azt mondta, ha így készít egy perselyt, az nem lenne benne hosszú életű. Össz-vissz 4000-ért megcsinálja. Nem bánom, legalább így örök életű lesz... egy ideig
                      Lemezjáték, zahi és 3 további látogató kedvelte ezt.

                      Komment


                        Végre eljött a napja, hogy a blokk is összeszerelhető állapotba került, minden alkatrész megvan hozzá.
                        Ez a folyamat is jóval hosszabbra nyúlt mint terveztem . Az első nagyobb akadály a fentebb is említett bronzpersely volt, de sikerült találnom egy jó esztergályost, aki megcsinálta (kb. másfél hét múlva mehettem érte, de oda se neki).
                        Aztán a primer lánckerékkel bírkóztam jó ideig, de hiába húzattam többféle karmos lehúzóval, hiába készítettem hozzá külön lehúzót is, semmi. Végül úgy döntöttem, nem barmolom (már csak ezt tudtam volna tenni) és feladva az elveimet, motorszerelőhöz vittem. Azzal nyugtattam magamat, hogy a főtengelyt is meg kell nézetni, ill. hajtókar alsó csapot cserélni kell. Elég elfoglalt szerelő, de egyetlen a közelben (városon belül), aki bevállal ilyet is (a másik kettő akit felhívtam, majdhogynem rámcsapta a telefont amikor kiejtettem a márkanevet ). Örömmel nyugtáztam, amikor mondta, egy hét múlva mehetek érte. Eltelt az egy hét, amikor is újabb egy hetet kért. De úgy alakultak az egyéb dolgaim, hogy úgysem lett volna érkezésem szerelgetni, hát nem bántam. A plusz egyből végül plusz kettő lett, összeadva a két szerelőre várakozást, több mint egy hónap várakozással telt, de nem bánom, a lényeg hogy végre ez is megvan, kezdődhet az összeszerelés felújított főtengellyel, új csapágyakkal, persellyel, szimeringekkel, primer hajtással, berugó fogasívvel. Maga a blokk így felemésztett mintegy 45-50ezer forintot, de legalább megvan az esély hogy nem kell szétborítani rövidesen...
                        Utoljára szerkesztve a következő által: dongos78; 2015 aug. 24, 12:41.
                        Lemezjáték, gesszti és 3 további látogató kedvelte ezt.

                        Komment


                          Hajrá, hajrá... én meg lehet, hogy most fogok nekiállni szétszedni. Egyik szimeringem gyanús. Vége lesz a szezonnak, aztán műtőasztalra kerül a kicsike.

                          Nem tudtok valami olyan céget, aki a főtengelyt ki tudja egyensúlyozni dinamikusan is, kuplungostól, dinamóstól? Ha már szétszedem, legyen tuti a gép.... Jövőre szükség lesz minden életkedvére. :-)
                          dongos78 kedvelte ezt.

                          Komment


                            Vége lesz a szezonnak, aztán műtőasztalra kerül a kicsike.
                            Nálam az irtózatos dongó erőmű műtétje van betervezve szezon utánra. Még szépen szalad, de elkezdett gyanus surrogó-sziszegő hangokat hallatni, ami valahonnan a belsejéből ered. Emellett mintha veszített volna az erejéből is. Két dologra tippelek, rossz szimering, vagy gyűrű törés. Ez utóbbit esélyesebbnek látom. Különösen, hogy a közelmúltban egyszer elöntötte a sz.r az agyamat amikor egy VW transporteres a városi forgalomban folyton -az amúgy sem túl széles- sávon belül hosszasan haladt mellettem. Nem előzött meg, nem maradt le mögém, neeeeem, haladt a kormányvégtől 2,5-3cm-re! Bekiabáltam neki az ablakon hogy "persze, nyugodtan szoríts le az útról, mintha itt sem lennék, sz.rd le a kismotorost". Nézett bambán, nem is értette hogy mi bajom van. Kicsit begurultam, és onnantól nyélgázon mentem. Vitte az 50-es tempót szegény jószág, de ezek szerint nem használt neki a hajsza, mert előjött ez a jelenség. Ez van. A kismotorozás veszélyes üzem. Úgyhogy ősszel-télen szétdobom. Amilyen "bonyolult" szerkezet, beletelik vagy 20 percbe a szétszedése . 1 aprócska henger, 1 lánckerék, 2 fogaskerék, 1 egytárcsás száraz kuplung, meg néhány csavar... Felüdülés, és majdhogynem vicc lesz az MZ után
                            Mindenesetre biztos hogy ledokumentálom, mert ilyet még eddig nem láttam sehol a neten...
                            Utoljára szerkesztve a következő által: dongos78; 2015 aug. 24, 14:43.
                            nyemi, Lemezjáték és sepy kedvelte ezt.

                            Komment


                              1 egytárcsás száraz kuplung,
                              Még nem láttam működő dongót,de úgy tudom dörzshajtásos!!!
                              Pedig szétkalapáltam egyet még a lendkerék és a henger megvan,egy összerohadt massza volt az egész,viszont kuplung nem volt,az tuti!
                              "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                              Komment


                                viszont kuplung nem volt,az tuti!
                                Á, ez sajnos nem a Magyar Dongó. Vagy nem is tudom, sajnos? ... nézőpont kérdése. Az talán nem lenne alkalmas napi használatra, viszont büszkébben feszítenék a nyeregben. Az enyém inkább retro, de nem veterán. (ld. albumom, feltölthető képet hirtelen nem találok) Dongó+ néven volt kapható, a régi Orosz dongó mintájára készült Kínai cucc. 2008-ban vettem, azóta gond nélkül működik. Teljesen meg vagyok vele elégedve. Jó, a porlasztó rakoncátlankodott párszor, de az elkerülhető lett volna (egyszer télre nem engedtem le belőle a benzint, és többször szét kellett szednem kipucolni, mire helyreállt a "béke", viszont közben a spiláter ház megrepedt, ami miatt most a szentlélek segítségével működik rendesen). Viszont a bicikli, amire felszereltem, az valódi veterán Orosz bicikli. Igyekeztem a cserélendő alkatrészeket is úgy összeválogatni, hogy veterános hangulatú legyen, azt hiszem ez sikerült is. Teljesen jó, megbízható kis szerkezet Pl. a villanyóraleolvasó is ilyennel járkál egész évben (igaz, neki mtb-re van szerelve, így kevésbé klasszikus, inkább praktikus), napi szinten, több települést bejárva...
                                OdinHEM, sepy és 3 további látogató kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X