Jó, a porlasztó rakoncátlankodott párszor, de az elkerülhető lett volna (egyszer télre nem engedtem le belőle a benzint, és többször szét kellett szednem kipucolni, mire helyreállt a „béke”, viszont közben a spiláter ház megrepedt,
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
MZ ES-TS mindenféle
Collapse
X
-
Sziasztok!
Összeraktam végre az 125 ES-t de nem akar indulni. Tank meg oldaldoboz, légszűrő még nincs rajta úgyhogy infúzióról próbáltam, 1,5 óra rugdosódás után semmi. Ha kiveszem a gyertyát szikra van, teljesen új ngk gyertya, benzin nem tudom, hogy mennyi jut el oda ahova kell, de a végén már a kipufogóban is éreztem a benzinszagot tehát valami csak van. Azt hogy tudom ellenőrizni, hogy kap-e megfelelő mennyiségű benzint? Ezután megunva a szenvedést fújtam be féktisztítót, hátha történik valami, de semmi, még egy pöffenés sem. Gondolkodtam azon, hogy falsot szív, ezért közvetlenül a hengerbe is fújtam féktisztítót, de az eredmény megint csak semmi. Ahogy kivettem a gyertyát ellenőrizni a rajta lévő féktisztító egyből belobbant. Ekkor arra gondoltam, hogy lehet nyomás alatt nem ad le szikrát, de ha jól tudom az a gyertya hibája lehet, de azt nem hiszem, hogy hibás, bár megpróbálom majd kicserélni, hogy hátha az. Lehetséges az, hogy nem a gyertya hibája, hogy nyomás alatt nem ad le szikrát? Tehát mondjuk a gyújtótekercsben van valami hiba? A gyújtótekercs melegszik, 15-20 rúgás után kézmeleg volt. Ez jó jel, vagy inkább hibára utal? Mi lehet a probléma? Már csak ennyi hiányzik a boldogságomhoz.OdinHEM kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Szikra van, elég ütős, véletlenül ráfogtam.
A kipufogóra ragasztottam egy szalvétát amit mozgat a kiáramló levegő, tehát valahol be is megy és nem ott.
Kompresszió is van, a henger fúrva lett, új dugóval és gyűrűkkel.
Benzint nem tudom mennyi van mert elég sokáig száraz maradt a gyertya és utána sem tocsogott a benzinben. De ezért próbáltam féktisztítóval is ami szintén nem robbant be.
Próbáltam új gyertyát, a pannónia gyertyáját (amivel jelenleg is működik), a saját 30 éves gyertyáját, a saját bakelit pipájával és a pannónia árnyékolt pipájával is, szikra minden verzióval van kívül, belül nem tudom.
A gyújtáshelyzetet még nem ellenőriztem de tervben van, viszont mivel nem szedtem szét semmit a blokkon így nem hiszem, hogy annyit elmászott volna a gyújtás álló helyében, hogy egy apró pöffenést, vagy böffenést, vagy durranást ne engedjen ki magából.
Komment
-
Évekkel ezelőtt történt. Jawa 250 et újítottam fel. Egy év múlva szólt a tulaj,hogy eladná a motort mert szr. Azóta nem tudott egy jót motorozni,s beindítani sem tudják. Több szerelővel is megnézette,de nem tudta megjavítani senki. Úgy döntött elhozza, majd tőlem elviszi a vevő. 2 napig bírkóztam vele. szét -össze ellenőrzés mindent,hogy mi a bibi...esetleg mit rontottak.. Hibát nem találtam.. Maradt a benzin..infuzióval..hopp már indult is.. Mivel tele volt a tank,és sajnáltam kiönteni tettem a babettámba is....meg is állt.. Az eset óta mindent külön tartályról,tuti benzinnel indítok.
- 2 likes
Komment
-
Elég misztikus... Ha van szikra, némi kompresszió, akkor még úgy is kellene indulnia, hogy a hengerbe a gyertyanyíláson keresztül nyomsz egy fecskendőnyi benzint. Amikor megvettem az mz-t, a karburátor teljesen kuka volt. De a befröcsköléses módszerrel azonnal indult, pár másodpercig járt is.
Komment
-
Az hogy nincs rajta a légszűrő csak a szívó csonk befolyásol valamit? Persze tele megy kosszal ha földúton motorozok vele, de a garázs jelenleg makulátlan, tehát indulnia kéne még így is.
ne benzint, féktisztítót spriccents a hengerbe, hanem motorolajat, friss minden új összeszerelésnél nem biztos hogy van jó kompresszió szárazonUtoljára szerkesztve a következő által: Blackmumus; 2015 szept. 04, 10:18.dongos78 kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Egy frissen fúrt motornál még nem beszélhetünk kompresszióról.Az majd ha a gyűrűk kezdenek bekopni azután lesz. Én hasonló bajba voltam 0.04 mm-re illesztették összerakáskor olajjal lett összerakva és hasonló bajban voltam két napig. Mindent kicseréltem és 1 pöff nem sok annyit sem hallottam. Végül fecskendővel nyomtam bele olajat nem is egyszer és így kelt életre. Találsz egy olyat" nyers motor indítása " címmel talán!. Nincs annak baja csak ennyi majd utána már egyre jobban fog indulni. A 4.-5. után pedig símán indul majd.Türelem motor berregést terem.
- 2 likes
Komment
-
Türelem motor berregést terem. Nem működik az idéző funkcióm!!! Végszükség esetén,crova-szár(leesztergált) a fúrógépbe és így tekertetem a főtengelyt indulásig,utána általában könnyen indítható."Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
- 3 likes
Komment
-
Na próbáltam az olajöntögetős megoldást, de nem sokat ért, aztán felfedeztem, hogy egy 13as kulccsal meg lehet hajtani a főtengelyt, így 13as dugókulcs+hosszabbító+fúró kombinációjából csináltam egy rögtönzött önindítót és addig tekertem amíg be nem indult. 5 percen belül elértem a megfelelő gyújtást, onnantól kezdve berúgó karral is első rúgásra indul, csak épp alapjáratom nincs. Mindig egy kis gázt kell húzni, mintha túl sok benzint kapna, vagy kevés levegőt, ám a levegő csavaron is ha kifelé tekerek akkor leáll, teljesen betekerve lehet azt elérni hogy minimális gázkarállásnál is működjön. ha benzint adok neki akkor is leáll, tehát olyan mintha a levegő csavaron keresztül is benzint kapna. Nem teljesen értem ezt a logikát, ezt még orvosolni kell, de legalább már beindult.
- 8 likes
Komment
-
Az előzőekben leírt módszer hasonló mint a "legendás hidegen járatás". Még azokon a hegedűtok ülésű Jawákon melyek devizáért voltak csak elérhetők lehetett hallani egy érdekes surrogó henger hangot még bejáratás után is és ezt a padon hidegen járatásnak volt betudható.Bár azt mondtad " nem sokat ért"de hidd el ha nem öntöttél volna bele olajat nem pöffent volna egyet sem csak berágódott volna. A henger falán és a gyűrűk között lévő olaj tömített és így lett szívó hatás és lett keverék a hengerben. A karburátorod még a gond okozója.dongos78 kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
Komment