Közlemény

Collapse
No announcement yet.

MZ ES-TS mindenféle

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Jó, a porlasztó rakoncátlankodott párszor, de az elkerülhető lett volna (egyszer télre nem engedtem le belőle a benzint, és többször szét kellett szednem kipucolni, mire helyreállt a „béke”, viszont közben a spiláter ház megrepedt,
    Képet kaphatnék róla?
    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

    Komment


      Sziasztok!

      Összeraktam végre az 125 ES-t de nem akar indulni. Tank meg oldaldoboz, légszűrő még nincs rajta úgyhogy infúzióról próbáltam, 1,5 óra rugdosódás után semmi. Ha kiveszem a gyertyát szikra van, teljesen új ngk gyertya, benzin nem tudom, hogy mennyi jut el oda ahova kell, de a végén már a kipufogóban is éreztem a benzinszagot tehát valami csak van. Azt hogy tudom ellenőrizni, hogy kap-e megfelelő mennyiségű benzint? Ezután megunva a szenvedést fújtam be féktisztítót, hátha történik valami, de semmi, még egy pöffenés sem. Gondolkodtam azon, hogy falsot szív, ezért közvetlenül a hengerbe is fújtam féktisztítót, de az eredmény megint csak semmi. Ahogy kivettem a gyertyát ellenőrizni a rajta lévő féktisztító egyből belobbant. Ekkor arra gondoltam, hogy lehet nyomás alatt nem ad le szikrát, de ha jól tudom az a gyertya hibája lehet, de azt nem hiszem, hogy hibás, bár megpróbálom majd kicserélni, hogy hátha az. Lehetséges az, hogy nem a gyertya hibája, hogy nyomás alatt nem ad le szikrát? Tehát mondjuk a gyújtótekercsben van valami hiba? A gyújtótekercs melegszik, 15-20 rúgás után kézmeleg volt. Ez jó jel, vagy inkább hibára utal? Mi lehet a probléma? Már csak ennyi hiányzik a boldogságomhoz.
      OdinHEM kedvelte ezt.

      Komment


        A trafó a megszakító zárt állapotában melegedhet ez természetes. A gyujtás helyzetét ellenőrizd+ másik gyertya.
        Fergusson kedvelte ezt.

        Komment


          Nagyapám gondolkodás nélkül beledugta az ujját a gyertyapipába ha ott nem volt "ütős" megfogta a gyertyakábelt de eheez én mindig puha voltam.
          a gyertyahézag nem túl nagy? vagy zavarszűrős a gyertya és a pipa is?

          Komment


            Egy motor beinditása elött négy alapvetö dolog meglétét kell ellenörizni.
            Ezek leegyszerüsitve a következöek: benzin-levegö-szikra-kompresszio.
            Természetesen mindegyik részhez hozzá kell tenni a megfelelö szót.
            Ez a hibakeresés alapja is egyben.
            sepy kedvelte ezt.

            Komment


              Szikra van, elég ütős, véletlenül ráfogtam.
              A kipufogóra ragasztottam egy szalvétát amit mozgat a kiáramló levegő, tehát valahol be is megy és nem ott.
              Kompresszió is van, a henger fúrva lett, új dugóval és gyűrűkkel.
              Benzint nem tudom mennyi van mert elég sokáig száraz maradt a gyertya és utána sem tocsogott a benzinben. De ezért próbáltam féktisztítóval is ami szintén nem robbant be.
              Próbáltam új gyertyát, a pannónia gyertyáját (amivel jelenleg is működik), a saját 30 éves gyertyáját, a saját bakelit pipájával és a pannónia árnyékolt pipájával is, szikra minden verzióval van kívül, belül nem tudom.
              A gyújtáshelyzetet még nem ellenőriztem de tervben van, viszont mivel nem szedtem szét semmit a blokkon így nem hiszem, hogy annyit elmászott volna a gyújtás álló helyében, hogy egy apró pöffenést, vagy böffenést, vagy durranást ne engedjen ki magából.

              Komment


                Évekkel ezelőtt történt. Jawa 250 et újítottam fel. Egy év múlva szólt a tulaj,hogy eladná a motort mert szr. Azóta nem tudott egy jót motorozni,s beindítani sem tudják. Több szerelővel is megnézette,de nem tudta megjavítani senki. Úgy döntött elhozza, majd tőlem elviszi a vevő. 2 napig bírkóztam vele. szét -össze ellenőrzés mindent,hogy mi a bibi...esetleg mit rontottak.. Hibát nem találtam.. Maradt a benzin..infuzióval..hopp már indult is.. Mivel tele volt a tank,és sajnáltam kiönteni tettem a babettámba is....meg is állt.. Az eset óta mindent külön tartályról,tuti benzinnel indítok.
                Fergusson és wsievers kedvelte ezt.

                Komment


                  Elég misztikus... Ha van szikra, némi kompresszió, akkor még úgy is kellene indulnia, hogy a hengerbe a gyertyanyíláson keresztül nyomsz egy fecskendőnyi benzint. Amikor megvettem az mz-t, a karburátor teljesen kuka volt. De a befröcsköléses módszerrel azonnal indult, pár másodpercig járt is.

                  Komment


                    Kompresszió is van, a henger fúrva lett, új dugóval és gyűrűkkel.
                    ne benzint, féktisztítót spriccents a hengerbe, hanem motorolajat, friss minden új összeszerelésnél nem biztos hogy van jó kompresszió szárazon
                    wsievers és sepy kedvelte ezt.

                    Komment


                      Az hogy nincs rajta a légszűrő csak a szívó csonk befolyásol valamit? Persze tele megy kosszal ha földúton motorozok vele, de a garázs jelenleg makulátlan, tehát indulnia kéne még így is.


                      ne benzint, féktisztítót spriccents a hengerbe, hanem motorolajat, friss minden új összeszerelésnél nem biztos hogy van jó kompresszió szárazon
                      Nem száraz, 20-30ml keverékolajat töltöttem a dugattyú tetejére amikor összeraktam, az úgy állt rajta 1 hétig, majd lassan átforgatva kentem végig az olajat mindenhol.
                      Utoljára szerkesztve a következő által: Blackmumus; 2015 szept. 04, 10:18.
                      dongos78 kedvelte ezt.

                      Komment


                        Az hogy nincs rajta a légszűrő csak a szívó csonk befolyásol valamit?
                        Semmit. Én spec. még a kipufogót is leszedném az első beindulásig.

                        Komment


                          Egy frissen fúrt motornál még nem beszélhetünk kompresszióról.Az majd ha a gyűrűk kezdenek bekopni azután lesz. Én hasonló bajba voltam 0.04 mm-re illesztették összerakáskor olajjal lett összerakva és hasonló bajban voltam két napig. Mindent kicseréltem és 1 pöff nem sok annyit sem hallottam. Végül fecskendővel nyomtam bele olajat nem is egyszer és így kelt életre. Találsz egy olyat" nyers motor indítása " címmel talán!. Nincs annak baja csak ennyi majd utána már egyre jobban fog indulni. A 4.-5. után pedig símán indul majd.Türelem motor berregést terem.
                          dkari és dongos78 kedvelte ezt.

                          Komment


                            Türelem motor berregést terem. Nem működik az idéző funkcióm!!! Végszükség esetén,crova-szár(leesztergált) a fúrógépbe és így tekertetem a főtengelyt indulásig,utána általában könnyen indítható.
                            sepy, demeter és Atti69 kedvelte ezt.
                            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                            Komment


                              Na próbáltam az olajöntögetős megoldást, de nem sokat ért, aztán felfedeztem, hogy egy 13as kulccsal meg lehet hajtani a főtengelyt, így 13as dugókulcs+hosszabbító+fúró kombinációjából csináltam egy rögtönzött önindítót és addig tekertem amíg be nem indult. 5 percen belül elértem a megfelelő gyújtást, onnantól kezdve berúgó karral is első rúgásra indul, csak épp alapjáratom nincs. Mindig egy kis gázt kell húzni, mintha túl sok benzint kapna, vagy kevés levegőt, ám a levegő csavaron is ha kifelé tekerek akkor leáll, teljesen betekerve lehet azt elérni hogy minimális gázkarállásnál is működjön. ha benzint adok neki akkor is leáll, tehát olyan mintha a levegő csavaron keresztül is benzint kapna. Nem teljesen értem ezt a logikát, ezt még orvosolni kell, de legalább már beindult.
                              sepy, dkari és 6 további látogató kedvelte ezt.

                              Komment


                                Az előzőekben leírt módszer hasonló mint a "legendás hidegen járatás". Még azokon a hegedűtok ülésű Jawákon melyek devizáért voltak csak elérhetők lehetett hallani egy érdekes surrogó henger hangot még bejáratás után is és ezt a padon hidegen járatásnak volt betudható.Bár azt mondtad " nem sokat ért"de hidd el ha nem öntöttél volna bele olajat nem pöffent volna egyet sem csak berágódott volna. A henger falán és a gyűrűk között lévő olaj tömített és így lett szívó hatás és lett keverék a hengerben. A karburátorod még a gond okozója.
                                dongos78 kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X