Közlemény

Collapse
No announcement yet.

MZ ES-TS mindenféle

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Ó nem , persze hogy nincs ! Azt sem tudom hirtelen hogy került hozzám , de legalább húsz éve lehetett ...
    kollarg és taluga kedvelte ezt.

    Komment


      Azt sem tudom hirtelen hogy került hozzám
      Mint közismert Pannoniás-Csepeles ismerősöm, akinek az "arany időszakban" bedobálták (!) a környékbeliek az otthon talált alkatrészeket. Hazaért a munkahelyéről, aztán összeszedte a kerítésen bedobott (átrakott, letett) holmit.

      Lenne néhány ES-kérdésem:

      A 125/1 Trophy milyen motor?
      Úgy értem ha az ember nem felújítani akarja, hanem "fellelt" külsővel, rendbetett fékkel-futóművel-elektromossággal munkába járni használná, az vállalható? (munkanapokon 20-30 km májustól szeptemberig, 8-9 órát a szabad ég alatt hagyva)
      És miért kerül harmadába-negyedébe a 250-esnek?

      Van itt egy a környéken, 50.000 forint az irányára, állítólag forgalmival, tükrön kívül nem látszik semmi hiánya. ES125/1, szürke-sárga-rozsda színű, LX-es a rendszáma. Tegnap láttam a hirdetést és azóta gondolkodom rajta.
      sepy és CZsolti kedvelte ezt.
      There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

      Komment


        Ha lábvédője is van, akkor abszolút vállalható. Szerintem jó kis motor. TS 125-öst nem vennék semmi pénzért, de ezt elfogadnám.
        kollarg kedvelte ezt.

        Komment


          Ha lábvédője is van
          Az úgy tűnik nincs, de nekem nem is szimpatikus. Persze hűvös időben biztos jó, de a kocsik között vagy parkolóban bujkálást nehezíti.

          Itt a link, hogy legyen kép is hozzá:

          Mz Trophy Vitnyéd ”¢ OLX.hu
          Fergusson kedvelte ezt.
          There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

          Komment


            A 125/1 Trophy milyen motor?
            Úgy értem ha az ember nem felújítani akarja, hanem „fellelt” külsővel, rendbetett fékkel-futóművel-elektromossággal munkába járni használná, az vállalható?
            Én szerelőként használtam kiszállásra és ha jó a futómű és a fékek, kiváló mindennapos városi motor a Trophy...
            Eddigi rekordom a St Pölten-i börzére való kimotorozás volt (400km) egy seggel...Néztek is az autópályán, az előző kamionban lelkesen csápolt a sofőr...!
            Ezt a lányomnak csináltam, de még túl kicsi hozzá.
            Click image for larger version

Name:	P1011557.jpg
Views:	2
Size:	199.6 KB
ID:	143496Click image for larger version

Name:	P1011550.jpg
Views:	1
Size:	197.3 KB
ID:	143497
            Utoljára szerkesztve a következő által: bazsimoci; 2015 jan. 01, 15:51.
            Titus, Trophyman és 4 további látogató kedvelte ezt.

            Komment


              ha jó a futómű és a fékek, kiváló mindennapos városi motor a Trophy...
              Köszi. Apropó futómű: és 50 felett milyen az Earles-villa? Nekem nincsenek előítéleteim, de jót keveset hallottam eddig róla. Sőt, a Schwalbe is kimaradt az életemből.

              Ezt a lányomnak csináltam
              Szép motor.
              There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

              Komment


                Nekem nincsenek előítéleteim, de jót keveset hallottam eddig róla.
                Mert csak olyantól hallottál, aki szintén csak hallott a dologról, vagy nem megfelelő állapotú futóművel használta!
                A gyári leírás is említi:
                - ha a két lengéscsillapító nem egyformán dolgozik (pl elfolyt az olaj)
                - ha a két kerék nem egy nyomon fut ( hanyag hátsókerék beállítás defektjavítás után...)
                - személyes tapasztalat: ha alacsony a guminyomás az első keréknél - azonnal érezhető szitáló- bizonytalan első futómű az eredmény!
                Az Earles villa sajátossága, hogy fékezésnél a féklap magával akarja forgatni a hozzá kötött első villát, ezért a villa hátulja megemelkedik és -mint egy olló- szétnyitja az első futóművet. Ezért van, hogy fékezéskor nem összeül az eleje, hanem megemelkedik. Eközben az útegyenetlenségekből eredő lökések elnyelésére a teljes rugóút rendelkezésre áll, hiszen ezek a futóművet összenyomni igyekeznek. Talán nem véletlen, hogy a BMW anno a teljes modellválasztékát ilyen rendszerű villával látta el, és csak a költségcsökkentés miatt álltak le vele, de aztán a Teleleverrel (igaz már modernebb kialakítással, de az eredeti elvet követve) újból nagyot léptek a futómű terén.

                A szép motorra kitérve- aki csinált már ilyent az tudja mennyi anyagi ráfordítás szükséges egy ilyen szintű motor felépítéséhez. Én 110 ezer forintot kértem anno érte mert gyorsan kellett a pénz egy másik projektre, szürke forgalmival- élő tulajjal kötött új adásvételivel... Még csak egy telefonos érdeklődés sem volt rá...Ezért egy utánfutóra felpakoltam a szépet, egy hiánytalan donort és két további motornyi alkatrészt és kivittem Berlinbe- ott jobban megbecsülik az ilyet mint itthon...
                Utoljára szerkesztve a következő által: bazsimoci; 2015 jan. 01, 16:49.
                dongos78, Fergusson és 3 további látogató kedvelte ezt.

                Komment


                  vagy nem megfelelő állapotú futóművel használta!
                  Aha - tehát ha kotyog valahol, akkor perselyezés/csere. És ennek megfelelően alku vásárláskor.

                  A fékezési viselkedés érdekes lehet, egyszer ki kell próbálnom egy üres parkolóban milyen ezzel a rendszerrel vészfékezni.

                  A szép motorra kitérve
                  Olyan érzésem van, mintha ez szóba került volna, amikor egyszer találkoztunk személyesen. A német nyilvántartási rendszer egyszerűségével együtt.

                  Viszont hadd kanyarodjak vissza a másik kérdésemhez: hogy-hogy az ES250 ennyivel keresettebb típus?
                  Mert ha egy 150-es ES nem kelendő, az érthető, mert az A1 már nem elég rá, a következő jogsikategóriába már belefér a 250 - de mi újság a "kicsivel"?
                  Fergusson és St.Z.350 kedvelte ezt.
                  There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                  Komment


                    Szerintem a nagy ES-ből mára már sokkal kevesebb van, mint a kicsiből és ha vezetted mindkettőt, akkor érzed a különbséget igazán! És a naggyal lehet ilyent csinálni:
                    Click image for larger version

Name:	spocht-stoppie.jpg
Views:	2
Size:	105.7 KB
ID:	143498
                    Trophyman, dongos78 és 4 további látogató kedvelte ezt.

                    Komment


                      Énnekem Stárom volt mely hasonló megoldás.Én javaslom ne félj tőle igaz a képek csalósak de egy alapos takarítás utáni átnézéssel tökéletes uti társad lesz. Kis fogyasztású csak sötétben magszokást igényel,hogy nem fordul a lámpa mely jól világít mint minden DDR-es gépé.
                      dongos78 és Fergusson kedvelte ezt.

                      Komment


                        bazsimoci eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Szerintem a nagy ES-ből mára már sokkal kevesebb van, mint a kicsiből és ha vezetted mindkettőt, akkor érzed a különbséget igazán! És a naggyal lehet ilyent csinálni:
                        [ATTACH=CONFIG]26013[/ATTACH]
                        Természetesen csak tárcsafékkel....mert a gyári dob....Hát?
                        Fergusson kedvelte ezt.

                        Komment


                          Ez egy átépítés ETZ tárcsafékre...

                          http://www.trophy-spocht.de/scheibenbremsumbau-es2.html

                          Az ETZ-vel viszont szerintem nem lehetett ilyent csinálni,annyira nyeklős a váza...
                          Fergusson és wsievers kedvelte ezt.

                          Komment


                            A lámpafejbe rejtett munkahenger a tartállyal nagyon ötletes!


                            ES250 ennyivel keresettebb típus?
                            Mert ha egy 150-es ES nem kelendő, az érthető, mert az A1 már nem elég rá, a következő jogsikategóriába már belefér a 250 - de mi újság a „kicsivel”?
                            Elsősorban 250 es már akkor is olyan gép volt, amit nemsokan engedhettek meg maguknak. E miatt kevesebb is jött be, kevesebb került a forgalomba. Mire lett volna rá kereslet nálunk is, megjelent a TS. A kicsiből meg annyi van, hogy szinte minden faluban találsz eladót. (ez olcsóbb volt, és aki nem akart Danúviát, Jawát annak ez maradt napi használatos motornak) Továbbá nagy hibája az is, hogy a 250 essel simán tartod a közlekedés ritmusát, a 125 ösről ez nem mondható el. Valahogy ezek a burkolt-fura kinézetű gépek nálunk nem örvendtek soha népszerűségnek. Elég itt a kanyarban egyenesen világító motor legendájáról beszélni.
                            Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2015 jan. 01, 19:35.
                            dongos78, Fergusson és 2 további látogató kedvelte ezt.
                            "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                            "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                            Komment


                              Mi versenyeztünk 250-essel, a futómü tökéletesen megfelelt természetesen precizen perselyezve újragyártott, köszörült lengövilla tengelyekkel és átalakitott egybemért lengéscsillapitással.
                              A gyári elsöfék helyére én egy 200-as kétkulcsos dobféket gyártottam, azzal már komoly fékhatást értünk el.
                              Szitálás semmi 1,4 atm guminyomással, kanyarstabilitás a vártnál sokkal jobb volt, mondjuk egy T5-el összevetve.
                              Egyszóval a Trophy elejével kapcsolatos urban legendek mind a hanyag felújitás és a vele együtt "alkalmazott" lengéscsillapitó hiba következményei.

                              - - - Updated - - -

                              Hirtelen csak ezt a fotót találtam. Ez az én 200-as fékem, valami azért látható belőle.

                              Utoljára szerkesztve a következő által: bsa10; 2015 jan. 01, 19:38.
                              dongos78, zahi és 5 további látogató kedvelte ezt.

                              Komment


                                Köszönöm a sok infót - így már tisztább a kép.

                                Ez egy átépítés ETZ tárcsafékre...
                                És ha jól látom a bevizsgálásért-bejegyzésért 150 eurót fizetett. És megnézték, bejegyezték, itthon meg meg meg... Na itt kell abbahagynom, mert rohamom lesz és mehetek nyugtatót kunyerálni.
                                zahi, wsievers és Fergusson kedvelte ezt.
                                There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X