Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia Gyújtás kérdés

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #46
    Én is a kipufogóban kerestem a jelenség okát. Aztán azon gondolkodtam, hogy vajon mennyire változhat a pöffenések száma, ha leszereljük a kipufogót? Mert ha akkor is marad a „pammm...pammm...”, persze irdatlan hangosan, akkor nem az az ok. (Vagy 20 évvel ezelőtt a Rometnél kipróbáltam, de már nem emlékszem a hangjára )
    ...Bizony egy srófra jár az agyunk!

    Én is ezen agyaltam, hogy ezzel lehetne kiszűrni a kipufogó hatását. Mi több, én is gondolkoztam már ezen valamikor régebben, bár választ nem találtam akkor rá...továbbá én is vettem le kipufogót, bár régen volt és én sem emlékszem...
    Talán valaki más?
    dongos78 kedvelte ezt.

    Komment


      #47
      Akusztikai hatásról van szó. Amúgy halkan lehet hallani az állandó alapjáratot felrakott kipufogónál is. Az észlelt kipufogási hang pedig egyszerűen a kipufogóban lezajló gázlengés okozta hanghullámok miatt létrejövő interferenciák miatt alakul ki, és az kevesebbszer jön létre, mint a gyújtások száma.

      Na ugye mennyire más kipufogó nélkül?
      Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2014 ápr. 26, 00:45.
      joker, sepy és dongos78 kedvelte ezt.
      "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
      "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

      Komment


        #48
        Így is megvan a "pamm-pamm", bár így már hallható közöttük a többi is. Bár nem nagyon hagy rá alkalmat a szaki, hogy alapjárat közelében nyugodjon a gép .
        Én így már inkább a B variációm mellé teszem a voksot.
        Ezt erősíti az a tény is, hogy ha szép nyugodt alapjáraton terheled a motort (1-esben óvatosan ráereszted a kuplungot), akkor sűrűsödnek a pöffenések. Tehát rövidebb idő alatt csökken vissza a főtengelyfordulat, így gyakrabban löki meg ténylegesen a dugattyút a munkaütem, robbanás...

        Komment


          #49
          rövidebb idő alatt csökken vissza a főtengelyfordulat, így gyakrabban löki meg ténylegesen a dugattyút a munkaütem, robbanás
          Ebben van logika. Nagy a lendtömeg, nehezek a sonkák és a lendkerék. Ha egyszer forgásba jönnek, ez a forgás nem lassul egykönnyen. Gyakorlatilag a tömegek mozgása "felülemelkedik" a munkaütemeken, nem hagyja élni őket.
          dongos78 kedvelte ezt.

          Komment


            #50
            TLF65 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            [ATTACH=CONFIG]22130[/ATTACH]

            Üdv ! Ez a piros könyvből való részlet, kivágva ( 3. kiadás)
            a kérdésem az, hogy jól értelmezem-e, hogy percenként 50-60 robbanás, 5-600 fordulat mellett??

            Akkor ez azt jelenti, hogy minden tíz fordulatra jut egy-egy munka végzés? és akár ez is okozhatja az olaj csöpögést a kipufogón, hogy kb a 0,8-0,9 része az üzemanyagnak égés nélkül távozik alapjáraton?

            és akkor mi a helyzet egy 4500-as fordulatszámon? kinek mi a véleménye, tapasztalata kedves Kollegák?
            Ez kizárt, hogy így legyen!!! Gondolkozzatok el rajta egy picit...

            A motor nem tudja, hogy mi mennyi kipufogást hallunk, nem számol tízig, ő minden ütemben teszi a dolgát, azaz a sűrítés után a szikra begyújtja a benzin-levegő keveréket. Milyen technikai magyarázata lenne annak, hogy 9 üzemanyag adagot belök a kipufogóba, és a számolva éppen holt tart, a tizedikre munkaütemre vált???

            (...Ha ez eddig így működött volna, akkor most itt állna előttem a lehetőség, hogy valami rendes gyújtást a Pannóniára téve minden fordulatra adjak neki egy munkaütemet, és ezzel 10-szeresére növelve a teljesítményét!!! Ez nálam sokkal okosabb fejlesztő mérnököknek több évtized alatt sem sikerült...következtetésképpen, nyilván tévút ez a megközelítés...)
            Utoljára szerkesztve a következő által: Lemezjáték; 2014 ápr. 26, 14:26.

            Komment


              #51
              demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              a tömegek mozgása „felülemelkedik” a munkaütemeken, nem hagyja élni őket.
              Ez lehet az oka annak, hogy a régi, hosszú löketű, nagy lendítőtömeggel szerelt motorokat lassabb, illetve ritkább pöfögésű alapjáratúra be lehet állítani. Az újabb gépek már gyorsabb reagálásra képesek, mert kisebb tömegekkel, rövid löketűre készítik. Ezáltal nem is lehet olyan lassúra beállítani.
              Folytatva a gondolatmenetet, éjszaka megint ezen gondolkodtam (mi máson is gondolkozna egy veterános éjszakánként ). Szóval, ha begyújtasz egy elegyet, amely fölött elegendő tér van, mi történik? Lobban egyet, de nem robban. És mi történik ha begyújtasz egy elegyet, ami fölött nincs elegendő tér? Robban! És melyiknek van számottevő hangja? A robbanásnak.
              Tehát a robbanás által alaposan meglökött dugattyú lendületbe hozza a főtengelyt, stb. Majd az elkövetkező néhány fordulat alatt a fordulat elég nagy ahhoz, hogy az alapjáratira beállított kevéske elegy gyulladása "ne érje utol" a dugattyút, azaz a felette lévő tér gyorsabban növekszik, mint a keverék gyulladása (?) tehát ilyenkor csak lobban. Majd ismét elérkezik az az állapot, amikor robbanás történik.
              Tehát gyújtás, égés minden fordulat alatt történik. Ez az égés pedig időnként munkát is végez, időnként pedig csak lobban.
              Ez az én elméletem a dologról. Én meggyőztem vele magam
              demeter és heeegany kedvelte ezt.

              Komment


                #52
                Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Ez kizárt, hogy így legyen!!! Gondolkozzatok el rajta egy picit...

                ....eddig itt azt tettük --vagy nem ....én meg azt hittem

                Komment


                  #53
                  dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Tehát a robbanás által alaposan meglökött dugattyú lendületbe hozza a főtengelyt, stb. Majd az elkövetkező néhány fordulat alatt a fordulat elég nagy ahhoz, hogy az alapjáratira beállított kevéske elegy gyulladása „ne érje utol” a dugattyút, azaz a felette lévő tér gyorsabban növekszik, mint a keverék gyulladása (?) tehát ilyenkor csak lobban. Majd ismét elérkezik az az állapot, amikor robbanás történik.
                  Tehát gyújtás, égés minden fordulat alatt történik. Ez az égés pedig időnként munkát is végez, időnként pedig csak lobban


                  .... mint abban a reklámban ---Napoleon , cofidis, kamat .. ha jól emlékszem

                  Komment


                    #54
                    dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Lobban egyet, de nem robban. És mi történik ha begyújtasz egy elegyet, ami fölött nincs elegendő tér? Robban! És melyiknek van számottevő hangja? A robbanásnak.
                    Tehát a robbanás által alaposan meglökött dugattyú lendületbe hozza a főtengelyt, stb.
                    Szerintem ez a magyarázat közel járhat az igazsághoz... hogy minden esetben nincs tökéletes égés, az jelzi az is, hogy olajos a kipufogó vége... nyilván az 1:20, 1:30-as keverék arány befolyásolja az olaj mértékét, de az is, hogy nem ég el minden beszívott gázmennyiség. Hogy az amiatt van, hogy az öblítés folyamán friss gáz is távozik a kipufogó nyíláson, ( az elégett mellett, ) vagy eleve nem tökéletes az égés, (tehát valami miatt nem ég el a munkavégzési ütemben) azt nem tudom, de tény, hogy el nem égett olaj van a kipuff-ban.

                    Minden esetre én kipróbálom az elektronikus gyujtást, jeladós megszakítóval.

                    Egyébként ezért kérdeztem a hogy valaki ismeri-e a Pannónia dinamós változatát, ott ugyanis - noha megszakítós - állandó a gyujtótrafóra kerülő áram teljesítménye, - amennyiben töltött az akku, - alapjáraton is, és magasabb fordulaton is. ( nem függ a mágneses indukciótól, ami azért teljesítmény szempontjából arányos a fordulattal, lásd a világítás "erejét" alapjáraton...)
                    és akkumulátor-gyujtás esetében kiváncsi lennék a kipufogó olajosodására, azaz tökéletesebb-e az égés?

                    Komment


                      #55
                      TLF65 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      az amiatt van, hogy az öblítés folyamán friss gáz is távozik a kipufogó nyíláson, (az elégett mellett,) vagy eleve nem tökéletes az égés, (tehát valami miatt nem ég el a munkavégzési ütemben)
                      Szerintem a "vagy" helyett "is-is". Emellett valamilyen mértékben biztosan számít az olaj minősége is, és persze a keverékarány...
                      Tökéletesebb gyújtás, tökéletesebb égés, nagyobb teljesítmény (hogy egy téma címét idézzem). Tehát egészen biztos, hogy a gyújtás modernizálásával, tökéletesítésével javul az égés is. De attól a többi tényező marad, ergo kipufogó olajosodás is marad. A kérdés az, hogy milyen szinten...
                      Utoljára szerkesztve a következő által: dongos78; 2014 ápr. 28, 10:44.
                      nyemi és TLF65 kedvelte ezt.

                      Komment


                        #56
                        joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Aztán mi szerintem még kiigazítandó dolog --addig nem kéne elektronikus gyujtásról beszélni ---amig nincs egy az elektronikus gyújtás ismérveinek megfelelő teljesítményü rendszer......hány V is???

                        addig meg csak használjuk a : "megszakító " nélküli hagyományos gyújtás kifejezést ... szerintem .
                        Szerintem a 6V-tól nem függ az elektronikus gyujtás... szerintem a mai elektronika van olyan fejlett, hogy szinte bármekkora feszültségből bármekkorát "csinál" . egy példa:Click image for larger version

Name:	orfeusz_704342.jpg
Views:	2
Size:	32.8 KB
ID:	139817 ez egy kereskedelemben kapható kis cucc, ami 6V-ból 12 V-ot (is) készít, 2 A mellett, speciel én ezt építem be a gépembe, mert jó lenne, ha tudnám üzemeltetni a GPS-t a kormányon és ehhez jó lenne a 12 V-os szivargyujtó aljzat... ez egy normál telefont , GPS-t simán tud menetközben, (vagy álló helyzetben ) 6V 7-10A-os akkumulátorról tölteni.

                        De ugyan ez van a gyujtás elektronikánál, nem létszükséglet a 12 V, elektronikus átalakítókkal lehet 6V-ról is üzeneltetni...
                        egyébként nekem 6V-os elektronikus gyujtás lesz, azaz, a jeladó után, ami a gyujtást vezérli, a kapcsolást már elektronika végzi, és egy 6V-os gyujtótrafót fog üzemeltetni a 6V-os akkumulátorról.

                        Ehhez a 2 db világító tekercset kell töltésre felhasználni - a jelenlegi töltő tekercs nem elég nagy teljesítményű, erre később nem lesz szükség - és amiatt kell a két világító tekercset használni, mert az van a mágnes koszorú alatt olyan pozicióban, hogy párhuzamosan köthető tekercsek, (párhuzamosan is vannak kötve!) a bennük indukálódó feszültségek, azonos fázisban vannak, mert azonos polaritású mágnesekkel találkoznak mindig.

                        A gyári gyujtó tekercs helyére egy áttekert harmadik világító tekercs kerül, vastagabb huzallal, hogy egymaga ellássa a világítás igényét. Ugyanúgy 6V-os tekercs, de legalább 7,5 A áram erősség kell, ( a 45 W-hoz) emiatt vastagabb drót kell.

                        A töltő tekercsre mint mondtam nincs szükség, a helyére viszont igen, (és a megszakító helyére is) a jeladónak.

                        Egyébként nem én vagyok ilyen okos.

                        Csak ennyit értettem meg abból, amit nekem is elmagyaráztak.
                        Utoljára szerkesztve a következő által: TLF65; 2014 ápr. 28, 11:08.
                        demeter kedvelte ezt.

                        Komment


                          #57
                          TLF65 eredeti hozzászólása
                          ez egy kereskedelemben kapható kis cucc, ami 6V-ból 12 V-ot (is) készít, 2 A mellett, speciel én ezt építem be a gépembe, mert jó lenne, ha tudnám üzemeltetni a GPS-t a kormányon és ehhez jó lenne a 12 V-os szivargyujtó aljzat... ez egy normál telefont , GPS-t simán tud menetközben, (vagy álló helyzetben) 6V 7-10A-os akkumulátorról tölteni.
                          Ennek viszont sok értelme nincs. Mármint nem annak hogy GPS-t használj, hanem annak hogy 12v-ot csinálj, aztán abba gondolom egy USB-s átalakító, abba meg a töltője. Így 6v-ból csinálsz 12-őt, abból meg 5-öt
                          Én még tavaly összedobtam egy kicsi, 7805-ös stab IC-n alapuló töltőt.
                          Click image for larger version

Name:	IMG_20140428_134107.jpg
Views:	1
Size:	184.7 KB
ID:	139824Click image for larger version

Name:	IMG_20140428_134121.jpg
Views:	1
Size:	183.7 KB
ID:	139825Click image for larger version

Name:	IMG_20140428_134220.jpg
Views:	1
Size:	185.0 KB
ID:	139826
                          Telefon jól elvan vele.
                          Utoljára szerkesztve a következő által: heeegany; 2014 ápr. 28, 13:47.
                          Blackmumus kedvelte ezt.

                          Komment


                            #58
                            Szerintem a 6V-tól nem függ az elektronikus gyujtás... szerintem a mai elektronika van olyan fejlett, hogy szinte bármekkora feszültségből bármekkorát „csinál” . egy példarfeusz_704342.jpg ez egy kereskedelemben kapható kis cucc, ami 6V-ból 12 V-ot (is) készít, 2 A mellett, speciel én ezt építem be a gépembe, mert jó lenne, ha tudnám üzemeltetni a GPS-t a kormányon és ehhez jó lenne a 12 V-os szivargyujtó aljzat... ez egy normál telefont , GPS-t simán tud menetközben, (vagy álló helyzetben) 6V 7-10A-os akkumulátorról tölteni.
                            Hagy kontárkodjak bele egy kicsit a témába, ha már felmerült a gps meg a telefon dolog.

                            Én szeretnék beszerelni egy usb csatlakozót a P10-esbe ülés alá vagy akárhová, telefontöltés céljából. Mert ugye ha az ember hosszú útra megy, vagy többnapos kiruccanásra, akkor a világvégéhez közeli helyeken nehéz konnektort is találni, de ha sikerül is az tuti foglalt már. Na de ugye ez nem úgy működik, hogy veszek egy usb kábelt, szétvágom és rákötöm az aksira, főleg mert 7 Amperes az aksi, a telefonnak meg 0,7A kéne.A 6 volt bőven elég neki, mert a gyári töltő is 5 voltos, a 6 volt még nem főzi meg, de a 7 amper már igen. Tehát oda kéne valami átalakító vagy valami. Tud erre valaki valami alternatív megoldást? Nem akarok nagy átalakítást (elektromos gyújtás vagy hasonlók), csak valamit beszerelni az aksi mellé ami lehetővé teszi a telefontöltést.

                            Lehet ez így hülye kérdés, de nem vagyok túlzottan otthon az elektronikában, főleg az ilyen mikroelektronikai kütyük terén.

                            Komment


                              #59
                              Blackmumus eredeti hozzászólása
                              Lehet ez így hülye kérdés, de nem vagyok túlzottan otthon az elektronikában, főleg az ilyen mikroelektronikai kütyük terén.
                              Gyorsabb voltam
                              Egyébként a mai telefonokba az aksi töltésére szolgáló elektronika be van építve. Csak stabil DC 5V kell nekik. Amit az előző hozzászólásomban lévő kütyü biztosít.
                              Bár menet közben még nem próbáltam. Nem tudom hogy viseli a motor által keltett zavarokat. De álló helyzetben aksiról már töltöttem vele a telefonom.

                              Komment


                                #60
                                Kedves Heeegany! Igen igazad van, 6-ról 12-re majd vissza 5-re... a másik megoldás az amit Te csináltál, 6-ról 5-re.

                                Én is gondolkodom ezen, mert az elektromos szakember ezt javasolta... még nem döntöttem. A 12 V sok mindenre használható, talán emiatt választom majd. Sok "kütyü" működik szivargyujtóról, bár azok mind nagyobb teljesítményűek, mint 24 W. (12 V x 2 A)

                                De már fennt van az aljzat, pont elfért a kormány szorító fekete bakelit csavar mellett a kormányon.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X