Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Dugattyúk, hengerek, lóerők

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Ettől azért komolyabb szerkezetek is vannak. Ennek a szlipje kb. 5-25% menesztővégtől függően.
    Hát az elég sok
    De ez legalább van, komolyabb meg nincs
    Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Azon gondolkozom, ha a berendezésed tényleg csak az elektronikus rendszer teszteléséről szól, akkor nem volna egyszerűbb egy 25 mm-es a főtengely csapágyakba illeszkedő tengely végére kúpot (esetleg menetet is) esztergálva, erre tenni az elektromos rendszert. ?!

    Ekkor a blokkfelek a tengely csapágyazására szolgálnának csak, ill. az állórész felfogatására és hengerre, hajtókarra, dugóra nem is volna szükség.

    A tengely menesztésére szolgáló végre meg tehetnél ékszíjtárcsát, vagy bármit, ami alkalmas a villanymotorról történő hajtásra...
    Jó lenne, vagyis jobb lenne mint minden sallanggal. Csak ez némi gépmunkával jár, ahhoz meg mostanában nem sok kedvem van
    De végül is lehet hogy egyszer rászánom magam aztán csinálok egy ilyen tesztelő alkalmatlanságot

    Komment


      Annó mikor ETZ-tem fúrás 500Ft,főtengely felújítás 500Ft volt gyári anyagokból.. 10000km fúrás,15000km főtengely javítás. Utána volt Kava 750 zxr ,Moto Guzzi 1000sp. A Guzzit szerettem meg,pedig 100km alatt elzsibbadt az is amiről azt sem tudtam hogy van..

      - - - Updated - - -

      Click image for larger version

Name:	profil 003.jpg
Views:	1
Size:	196.3 KB
ID:	143027 Ez annó a műhelyem. A fényezéstől az összeszerelésig az én munkáim. (egy kis része)

      - - - Updated - - -

      Ja...a kislány is az én művem..

      Komment


        A rezonancia ellen igaz Jawan, Trabant gumibakot raktam be. Kettő van egymás mellé rakva. Vastagságban pont elfér csak új tartóvasakat kellett csinálni. A kép kicsit csalós, a bal oldali gumibak nincs megtekeredve csak gyárilag nem sikerült olyan tökéletesre mint a bal. Tervezem hogy az esztétika miatt kicserélem. Így sem rezgésmentes de sokkal kellemesebb
        Click image for larger version

Name:	2014-08-17 14.37.39.jpg
Views:	2
Size:	198.4 KB
ID:	143030Click image for larger version

Name:	2014-04-30 13.34.02.jpg
Views:	1
Size:	186.9 KB
ID:	143029

        Click image for larger version

Name:	2014-04-30 13.34.12.jpg
Views:	1
Size:	184.3 KB
ID:	143028

        Egyébként a P10-esemmel az a tapasztalatom hogy a Jawahoz és a kis Ts-hez képest nem is rezonál. Szinte már selymesen jár. De tényleg.

        Komment


          Van ilyen gyáriban is a Twin Sporton.
          Pannónián nem tudom mennyire járható a dolog, mivel ott a hátsó két bekötési pont fix. Bár, hogy így belegondolok, a 634-en is. De a Cz-ken nem.
          Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2014 nov. 12, 20:26.
          "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
          "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

          Komment


            Csapágyaknál nem szellőzik eléggé?
            Szimeringek nélkül nem próbáltam (nem volt kedvem széthúzni még egy blokkot), ki kellene próbálni, ha már úgyis szét van szedve, mennyire bírja megpörgetni a kiválasztott villanymotor.

            Ha tudjuk a villanymotor feszültségét, és mérni tudjuk (pl. lakatfogóval) az áramot, rögtön megtudjuk mekkora a súrlódási, vagy veszteségi teljesítményünk (P=UxI). (szerintem simán van 6-700W magasabb fordulaton, ami már majdnem egy lőerő!). És mindjárt lehet (ne) finomítani a forgó egységek simább futásán...akár. Ez is egyfajta tuning....SŐT.

            Én csak egy 600W-os kézi fúrógéppel hajtottam a leírt módon ( 22-es, 1/2-es, hatlapú dugó betétbe egy M10x60-as, végig menetes csavar, a négyszög oldalon egy anyával rögzítve, majd a kálló menetes rész befogva a fúrótokmányba...a 17-es kulcsnyílású csavarfej szépen elfér a 22-es hatlapjában) de pár perc után szegény izzadt rendesen. Elég nagy erő szükséges egy viszonylag magasabb fordulathoz.

            A henger talp alá meg az eredeti rugós alátétek kerültek (így nem kellett keresgélnem). Ott szuszog is rendesen.


            Azért az elgondolkoztató, hogy ezek a blokkok miért nincsenek rugalmasa a vázba rögzítve. Szilentblokkot pl. nyugodtan használhatnának. Tapasztalat szerint ez is sokat segít (ene) a vibráción.
            Jó ötlet!

            Igazán eredményes akkor lenne a megoldás, ha már eleve a blokkot felfogató lemezek lennének gumiágyban rögzítve a vázhoz. Ez persze kívülről is nagyon látszana, és még a megvalósításon is el kellene agyalni...egy darabig...)

            Egy másik módszer lehet (ne), amikor kissé nagyobbra fúrjuk a blokk felerősítő furatait (ez kívülről nem látszik), és egy gumicsövet helyezünk bele. A két szélére egy-egy gumialátét.



            Az ETZ az elrettentő példa itt. Ott aztán lóg mindenfele a blokk.
            Mint már írtam, annak idején nagy rivális volt az MZ. Főleg az "ötgangos per1-es", és szívesen segítettünk megoldani a problémáikat (is). Többek közt a "csámpás" blokkot is. Az MZ egyébként is hajlamos elgörbíteni a hátsó blokktartót, és egy durvább indulás, vagy egy "1kerekezés", azonnali lánc átugrást eredményezett.

            A gyári hátsó lengővilla/blokktartó szilenteket kidobtuk a kukába, és egy esztergált réz persellyel helyettesítettük. Utána a blokk alá egy 20x60-as zártszelvényt készítettünk a menetirány felé kissé meghajlítva, hogy kövesse a blokk vonalát, amolyan fél bölcsővázat, és azt rögzítettük a megfelelő helyeken(elöl a blokkon, hátul a vázon). A fölső, a hengerfejen lévő tartókonzol maradt a gyári, így valamelyest még komfortos is maradt. Hogy mennyire rázott ezek után a "pereggyes", ne kérdezzétek, mert nem nagyon ültem rájuk. Nem volt szabad...a többi pancsis haver megvert volna , és én lettem volna az "áruló".

            Komment


              Tonybacsi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Egy másik módszer lehet (ne), amikor kissé nagyobbra fúrjuk a blokk felerősítő furatait (ez kívülről nem látszik), és egy gumicsövet helyezünk bele. A két szélére egy-egy gumialátét.
              Ez nagyon jó ! Csak a cső meg mindenféle helyett , egy passzoló szilent ?

              Komment


                Ez nagyon jó ! Csak a cső meg mindenféle helyett , egy passzoló szilent ?
                Ha lehet szerezni megfelelően kis külső átmérőjű szilentet, akkor még jó is lehet. Bár a Pannóniánál az első felerősítő csavaroknál elég hosszú kell (ene).

                /ha a csavar 8-as, a gumi vastagság 1-2mm, a külső hüvely anyagvastagsága kb. 1mm, ez így minimum 12-es furatot eredményez [8+(2x1)+(2x1)]...kérdés: ekkora furatot elvisel-e a blokk?/

                Komment


                  Ja...a kislány is az én művem..
                  Csak óvatosan az ilyen " szemérmetlen " képekkel ! Még a végén elvisznek pornográf tartalmak terjesztése miatt.

                  Komment


                    Tonybacsi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    /ha a csavar 8-as, a gumi vastagság 1-2mm, a külső hüvely anyagvastagsága kb. 1mm, ez így minimum 12-es furatot eredményez [8+(2x1)+(2x1)]...kérdés: ekkora furatot elvisel-e a blokk?/
                    Nem vizuláltam meg még ilyen szempontból , de ha alkalom lesz megnézem . Amúgy is jön nemsokára egy pannóniás hozzán , majd szólok neki ,hogy hozzon egy blokkot .

                    Komment


                      mir-mur eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Csak óvatosan az ilyen " szemérmetlen " képekkel ! Még a végén elvisznek pornográf tartalmak terjesztése miatt.
                      Egy kicsit kerülget a frász... Így atöbbi komoly vasat meg sem merem mutatni..
                      A lóerőkkel kapcsolatban: Most 1932-es motorom van,de nem merem kipróbálni... Mos olyanra vágyom amin az olajat is kézzel kell pumpálni,legyen rajta jó sok kütyü amivel menet közben lehet gépéészkedni.

                      Komment


                        Hello!

                        Az üzemanyag minősége, oktánszáma szorosan kapcsolódik a leadott teljesítményhez. Akár a Pannóniánál is. Ezzel nyilván mindenki tisztában van.
                        Viszont, most, hogy nyakunkon a tél, egyre kevesebbet tudunk majd motorozni. Téli álomra szenderül a motorunk, akár hónapokig.

                        És ha már ezt tesszük, tegyünk a tankba 100-as üzemanyagot!

                        Lehetőleg csak ez legyen a benzincsapban és a porlasztóban is.

                        Hosszútávon meghálálja.

                        Ezzel elkerülhető az összes üzemanyaggal érintkező alkatrész lerakódása (egy olyan zöld, kemény, "izé" lesz a normál benzintől egy idő után, amit csak mechanikus úton lehet eltávolítani...ha egyáltalán hozzáférünk...).

                        Nem tudom milyen adalékokat használnak a normál benzinhez (lehet jobb is...), de a 100-as mentes ezektől. Igen, tudjuk, drágább. De mégis...
                        ...tavasszal nem kell azonnal szétszedni mindent.

                        üdv: Tonybacsi

                        Komment


                          És ha már ezt tesszük, tegyünk a tankba 100-as üzemanyagot!
                          Ha ez tapasztalat és bevált,akkor köszi! Az ETZ dugattyú szerintem méretben egyező a Pannóniával.(emlékezetből) Biztos találok egyet,majd lemérem. Esetleg valakinek tapasztalat?

                          Komment


                            Az ETZ dugattyú szerintem méretben egyező a Pannóniával.
                            Az EZT250 dugattyú átmérő 69mm (68.95mm) alapméret esetén, és az 3 gyűrűs, túlméret 0.5mm-enként.

                            Az egyhengeres Pannóniáké alapméretben 68mm. Túlméret 0.5mm-enként.

                            Tehát egy második túlméretes Pancsi hengerbe passzol (hat) egy alapméretes ETZ250 dugattyú.

                            Komment


                              Nem tudom milyen adalékokat használnak a normál benzinhez (lehet jobb is...)
                              Nos, a normál benzin /95-ös/ csak nyolcvan százalék tisztaságú... a maradék 20% adalék. Kötelezően elő van írva / környezettudatosság/ min. 5% bio adalék, a többit én sem tudom, de a fent maradó, minden kútnál más-más adalék. Na ezért olyan zöld és eltávolíthatatlan a tavaszi induláskor a karburátorban az "üa." Azt hiszem már szavatosság is van a benzinnél: -3 hónap. Ha ezt túlléped,akkor hígító lesz belőle, azaz festésre még lehet használni....

                              Komment


                                En az Aspen markaju uzemanyagot (keverek) rakok a lancfureszeimbe es az osszes robbano motoros szerszamaimba van olyan ami tobb mint egy evet is all es megsincs vele gond pl. benzinmotoros furogep Ryobi barlangba hagyva 8 honap utan indult kis erolkodessel. Ebbol nincs az a zold lerakodas . Az allo motorjaimban is ez van es meg nem volt problema vele ,termeszetesen a motoroknal csak konzervalasra hasznalom nem ezzel uzemeltetem oket, csak a szerszamokat amikkel dolgozom ahhoz hasznalom folyamatosan .Mart csak azert is mert 25 eu 5liternek az ara.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X