Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia modernizálás!

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Pedig másképp nem fogsz tudni tájékozódni , vagy addig felraksz egy hagyományosat ... Tudom lustaság fél egészség !
    Akkor inkább vakdugó ki és endoszkóppal belenézek
    (oldalgyertyával azért érezhetően másabb. Ha meg karbit állítok azt nem a szar oldalgyertyához fogom, ha már egyszer van ilyenem)

    Komment


      Ha már középgyertya , égéstér a gyári ? .... Sűrítés ?

      Komment


        zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Ha már középgyertya , égéstér a gyári ? .... Sűrítés ?
        Gyári égéstér. A hengerből és a hengerfejből is kb 1-1mm lett leszedve, közöttük meg 1mm-es alu tömítés. Szóval a gyárinál 1mm-es kisebb+nincs hengertalp papír tömítés.


        Mondjuk az égéstér tervező progi megvan. Szóval azt is át lehetne szabni ideálisra. De igazából egyenlőre ez is elegendő.
        Utoljára szerkesztve a következő által: heeegany; 2017 dec. 20, 08:50.

        Komment


          heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          T5-ös tank középgyertyával...
          A vakdugó helyére tennék egy átoperált gyertyát.. arra egy pipát pár centi kábellel ami lógna a levegőben.. Az érdekes kérdésekre pedig lenne pár érdekes válaszom.

          Komment


            Atti69 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            A vakdugó helyére tennék egy átoperált gyertyát.. arra egy pipát pár centi kábellel ami lógna a levegőben.. Az érdekes kérdésekre pedig lenne pár érdekes válaszom.
            Tekintve hogy a középgyertyát alig látni így is volt már pár érdekes kérdés
            Ez egy alap kérdés: "milyen üzemanyaggal megy hogy nincs benne gyertya"

            Komment


              Mond azt hogy: ez a motor már olyan öreg,hogy magától tudja mikor gyujtsa az anyagot.. gyertya sem kell neki,megoldja maga..

              Komment


                préstér milyen magas lett így ? , nem kontrás ?

                Komment


                  zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  préstér milyen magas lett így ?
                  Nem tudom. Nem mértem sose.
                  zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  nem kontrás ?
                  Ne káromkodj



                  Egyébként ma hozta a postás a 30-as PWK karbit amit elsején rendeltem. Szóval most 6000ft-ért van egy 30-as és egy 28-as PWK karbim

                  Komment


                    OK .. Tégy be a gyertyanyíláson keresztül 2 db kb 2mm vastag ónpálcát a csapszeg vonalra kb merőlegesen mégpedig úgy , hogy végeik elérjék a henger palást szélét, fogd oda erősen ... majd a főtengelyt többször forgasd át , hogy a dugó a "cindarabot" ellapítsa . Aztán a cuccost kihúzod a gyertyanyílásból , és mérd meg miliméterenként a vastagságát egy egyszerű súblerral . Ha minden Ok, akkor 1,3-1,5 mm körüli értéket mérsz .... , de mindenképp ügyelj arra hogy vagy párhuzamos legyen , vagy a dugó közepe felé picit vastagodjon ... (vagyis ne legyen kontrás..) , másképp nem áramlik az anyag a sűrítőtér felé , a dugó peremén is létrejöhet öngyulladás , ami nem engedi bizonyos fordszám fölé menni a gépet, gátol , dugó túlmelegedhet ... de a préstér szélességét is meg tudod , így ki tudod számolni a felületekből hány %- os a préstér . kb 50%- az általános méret , ami egy közepes vezérléshez elfogadott , ha eltér ,tudsz következtetni a fordulat , vagy nyomatékra való méretezésre.... igaz ezt a gyári tér kialakítás mellett fölösleges számba venni .

                    A karbi átmérőt meghatároztad már ??? Lehet hogy fölösleges a 30-as ... egyébként ha leszűkíted 26-ra pont ugyan ott leszel !!!!
                    Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2017 dec. 20, 19:37.

                    Komment


                      Milyen szélesnek kell lennie és kell e egyáltalán(félgömb alakú égéstérre gondolok)?
                      "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                      Komment


                        Ahogy írtam ... kb 50% -os ( "asszem " 68mm furat átmérőnél ez 9,5-10 mm szélesség oldalanként) . Jaaaa ,a félgömb égésteret azért favorizálják (meg a toroidosat is ...) mert ezeknek a legkisebb a hőátadó felülete (a préstér megléte mellett). Igen , van szükség rá ... gondolj bele , a felfelé törekvő dugattyú a bent lévő anyagot a peremekről a közép felé préseli , ami egy örvényt kelt a gyertya irányában ... ezt használta ki a KTM-is a toroidos égéstér alkalmazásával . Természetesen ki kell számolni a megfelelő sűrítőtér űrtartalmat mekkora kell legyen ( pl :1/9,5 sűrítés esetén ) , és az adott paraméterek figyelembe vételével ki kell számolni a geometriát . Pl : komplett középgyertyás sűrítőtér betét esetén P10-nél ... , hosszúmenetű gyertya ... , és ezek általában tömítés nélküli hengerfejek . Sokan elfelejtkeznek arról , hogy a gyártási pontatlanságból eredő hibák, vagy a fúrás utáni csatornanyílás torzulások miatt a hengert AHP-ra hézagolni kell (főleg két hengeresnél ) a talptömítés vastagsággal , hogy a vezérlés pontosnak legyen mondható ... az így kialakult FHP vonal és henger felsősík különbség okozta eltérést , a préstér kialakításánál számításba kell venni !
                        Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2017 dec. 20, 20:00.

                        Komment


                          zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Sokan elfelejtkeznek arról , hogy a gyártási pontatlanságból eredő hibák, vagy a fúrás utáni csatornanyílás torzulások miatt a hengert AHP-ra hézagolni kell (főleg két hengeresnél ) a talptömítés vastagsággal , hogy a vezérlés pontosnak legyen mondható ... az így kialakult FHP vonal és henger felsősík különbség okozta eltérést , a préstér kialakításánál számításba kell venni !
                          Vigyorgok,hogy ezt így vágod!
                          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                          Komment


                            Most miért ???? Nem így igaz ?
                            Ha megfúratsz egy alapos hengert , a felömlők felfele irányultsága miatt , illetve a kipufogó lefele nyílása miatt a nagyobb átmérőn az AHP vonal közelebb fog elhelyezkedni a hengertalphoz ... kb 0,5-1 mm ( kicsi is számít , kérdezd meg az asszonyt ! ) amit a hengertalp tömítés vastagságának csökkentésével kell kompenzálnod , esetleg magából a hengertalpból kell két alupogágcsa közé fogva leesztergálni , hogy hozza a méretet (és sík legyen) ... a többi már egyértelmű .

                            Komment


                              zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              OK .. Tégy be a gyertyanyíláson keresztül 2 db kb 2mm vastag ónpálcát a csapszeg vonalra kb merőlegesen mégpedig úgy , hogy végeik elérjék a henger palást szélét, fogd oda erősen ... majd a főtengelyt többször forgasd át , hogy a dugó a "cindarabot" ellapítsa . Aztán a cuccost kihúzod a gyertyanyílásból , és mérd meg miliméterenként a vastagságát egy egyszerű súblerral . Ha minden Ok, akkor 1,3-1,5 mm körüli értéket mérsz .... , de mindenképp ügyelj arra hogy vagy párhuzamos legyen , vagy a dugó közepe felé picit vastagodjon ... (vagyis ne legyen kontrás..) , másképp nem áramlik az anyag a sűrítőtér felé , a dugó peremén is létrejöhet öngyulladás , ami nem engedi bizonyos fordszám fölé menni a gépet, gátol , dugó túlmelegedhet ... de a préstér szélességét is meg tudod , így ki tudod számolni a felületekből hány %- os a préstér . kb 50%- az általános méret , ami egy közepes vezérléshez elfogadott , ha eltér ,tudsz következtetni a fordulat , vagy nyomatékra való méretezésre.... igaz ezt a gyári tér kialakítás mellett fölösleges számba venni .

                              A karbi átmérőt meghatároztad már ??? Lehet hogy fölösleges a 30-as ... egyébként ha leszűkíted 26-ra pont ugyan ott leszel !!!!
                              Majd megnézem. De, mivel bevált és jól működik módosítani nem fogok rajta egyenlőre
                              Szerintem ha 8km-t kibírt 40°C-ban majd 100-as tempóval folyamatosan szegény keverékkel úgy, hogy se a hengerfejen se a dugón nem hagyott nyomot az akció akkor nem kell tartanom attól hogy elolvad Na meg nyáron rendszeres dolog hogy hazaérek, megállok a ház előtt, bemegyek, nyitom az ajtók, lepakolom a bukót, kabátot... Betolom a motort a garázsba, előszedem a hőmérőt a henger meg majd 180°C-os még akkor is. De mondjuk ott megy jól a gép, az az üzemi hő


                              De így hogy hideg idő van nem olyan jó még elmélkedni sem, mert két elmélkedés között nem tudok motorozni egy kört...

                              Komment


                                heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                De így hogy hideg idő van nem olyan jó még elmélkedni sem, mert két elmélkedés között nem tudok motorozni egy kört...
                                Én próbálom elütni az időt...de elmélkedek is...



                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X