Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia motorblokk

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    És mivel nem akarom végigvágni a fűrészlap is kilőve.
    Ha a fűrésznél tartunk kétféle is jó.A lombfűrész,és a zsinórfűrész!
    Fergusson kedvelte ezt.
    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

    Komment


      A felhasított dugattyúhoz:

      Ha jól emlékszem, nekem a szorulásnál a gyűrűk magasságában volt a dugón enyhe szorulási nyom, amit finoman lecsiszoltam és kész.

      Nem fogom sliccelni a dugattyút, mert csak alatta tudnám, ott meg ezek alapján minek...

      A fenti írás valóban tanulságos, és általános érvényű dolgok vannak benne, bár szerintem elsősorban a négyütemű motorokról szól . A kétüteműek hőviszonyai annyiban mások, hogy van a dugattyúnak egy alsó hűtése is az elősűrítés során beszívott friss keverékből adódóan.

      - - - Updated - - -

      mateapu
      Ha a fűrésznél tartunk kétféle is jó. A lombfűrész,és a zsinórfűrész!
      Egy ügyes kezű gépész tűreszelővel bármit kifarag, csak idő kérdése...egy-két-nap, nagyobb daraboknál, egy-két hónap, vagy esetleg év...

      ...én a drémellel egy csomó ilyen finom munkát megcsinálok. egy dugattyút is simán felhasítok...minden harmadik sikerül átlagban...
      Fergusson, mátéapu és 6 további látogató kedvelte ezt.

      Komment


        heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Ha kiszedem a dugót akkor kap egy hasítást.
        A lézerkardos vágógéppel nem lehet ilyet megcsinálni?
        Fergusson és Lemezjáték kedvelte ezt.

        Komment


          bokor28 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          A lézerkardos vágógéppel nem lehet ilyet megcsinálni?
          Ez csak sík lemezeket tud vágni. Rúd anyaghoz, csőhöz, zártszelvényez kellene hozzá egy rotolas nevű kiegészítő.
          (jópár milla, és ráadásul a gépágyon nincs hozzá hely kialakítva. Pedig jó cucc lenne...)


          Persze lehet vele szórakozni. Vágtam már zártszelvénybe ezt-azt, de értelmes pontosságot sosem sikerült így elérni még azon sem. Egy rövid és hengeres darabbal meg esélytelen...
          bokor28 kedvelte ezt.

          Komment


            ott meg ezek alapján minek...
            Khm...a gáthoz hozzáfér a keverék, mint hűtőközeg?

            - - - Updated - - -

            van a dugattyúnak egy alsó hűtése is az elősűrítés során beszívott friss keverékből adódóan.
            A 4 ütemnél pedig normális alsó hűtése az olajnak köszönhetően.
            Atti69 és bokor28 kedvelte ezt.
            "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
            "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

            Komment


              Énnekem ha megragadás közeli élményeim újból elő jönnének akkor Tonybacsi 2. képén ábrázolt megoldást választanám. A hasíték végeit biztosan fúrni kell ez más esetben is törvényszerű. Semmi képen nem vágnám végig mint az első képen van. Természetesen egy nagyon jó minőségű dugó esetén egy megfelelő illesztéssel nem lehet ilyen baj. Ha pedig erre nincs keret és tolni szeretnénk egyetlen megoldás a laza illesztés és sajnos a gyár által javasolt / 5-10.000 km-ként/ állandó szét össze szerelés. Ezért én inkább a megtérülő drágábbat választanám és nem kellene a zabszemnek a nadrágom ülepében lenni, hogy mi lesz ha..? előzni szeretnék vagy egyszerűen egy jót motorozni.
              heeegany és mátéapu kedvelte ezt.

              Komment


                wsievers
                ott meg ezek alapján minek...
                Khm...a gáthoz hozzáfér a keverék, mint hűtőközeg?
                Félreértettél, azért nem sliccelem, mert nem a gyűrűk alatt volt a megszorulási nyom, hanem a gyűrűknél, ott meg talán nem kellene már felvágni a dugót...

                A 4 ütemnél pedig normális alsó hűtése az olajnak köszönhetően.
                Igen, jogos, ez valóban intenzív hűtést ad még ha melegebb is, mint a friss keverék.

                Amúgy gondolkozom ezen a felhasításon, mennyire lehet hatékony?...Ha már szorul annyira a dugó, hogy a henger a hasítékot nyomja össze, akkor az elég erősen neki kell, hogy feszüljön a henger falának...?

                Komment


                  Fenntartom hogy a gát hűtése a fontosabb feladata. Pár furat is elég egymás alá.
                  zahi, Atti69 és mátéapu kedvelte ezt.
                  "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                  "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                  Komment


                    A Csepel gyár mérnökei elég sokat agyaltak rajta, hogy orvosolják a megszorulási problémákat, és a kor adta technikai lehetőségek közül többel is éltek (magasan ötvözött dugattyú, különleges geometriát adó forgácsolás, henger borda kialakítás megváltoztatása, stb.), a felhasítással valamiért nem foglalkoztak, pedig ismert volt előttük a megoldás.
                    zahi és mátéapu kedvelte ezt.

                    Komment


                      Nem is olyan egyszerű dolog ez. Egy kicsit jobban megnyomtam vésés közben és végig is repedt a szoknya.
                      Click image for larger version

Name:	IMG_20151223_210522.jpg
Views:	1
Size:	185.1 KB
ID:	147840Click image for larger version

Name:	IMG_20151223_210535.jpg
Views:	1
Size:	185.3 KB
ID:	147841Click image for larger version

Name:	IMG_20151223_210547.jpg
Views:	1
Size:	188.2 KB
ID:	147842
                      Bár lehet hogy ennek már a dugó előéletéhez is van köze. Elég meggyötört már, de próbadarabnak tökéletes

                      Kövtkező lépés hogy tesztelem rajta az eloxálást. Aztán ha az is beválik akkor jöhet élesben is.
                      sepy, Atti69 és 2 további látogató kedvelte ezt.

                      Komment


                        Inkább életlen volt a beszúrókésed.
                        Fergusson kedvelte ezt.
                        "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                        "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                        Komment


                          Eloxálást hány% kénsavval csinálod?
                          Elég a 37% akkusav?

                          Egyébként mivel csináltad ezt a vésést?
                          Azt látom, hogy eszterga forgófejébe van befogva a dugó, de nekem az eszterga hengeres anyagok körbe-körbe megmunkálásáról szól.

                          Komment


                            különleges geometriát adó forgácsolás
                            Jah, esztergáljunk belőle le ott, ahol megszorult már valamikor.


                            forgófejébe
                            Az mi a fene lenne? o.O
                            Van ennek rendes neve is, tokmánynak hívják. 3 pofás tokmánynak. Vagy amerikánerként is hallottam már öregebbektől.


                            de nekem az eszterga hengeres anyagok körbe-körbe megmunkálásáról szól.
                            Lehet vele vésni, marni, amit csak akarsz. Csak nem kell leragadni ott, hogy a tokmány mindíg forog. Ha rögzítve van a tokmány akkor a hosszánon gépi előtolással, a keresztszánon pedig a fogást adva szépen lehet vésni egy oldalra fektetett beszúrókéssel. Így csináljuk a reteszhornyot is. Saját esztergán azért ez nem túlságosan javasolt, mivelhogy szélesebb horonyhoz már igencsak masszív gép kell.
                            Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2015 dec. 23, 20:41.
                            Fergusson, bokor28 és Atti69 kedvelte ezt.
                            "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                            "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                            Komment


                              wsievers
                              különleges geometriát adó forgácsolás
                              Jah, esztergáljunk belőle le ott, ahol megszorult már valamikor.
                              ...Nem egészen erre gondoltam, hanem a csepeli dugattyú készítő célgépre, amivel a kúposságát és ovalitását munkálták meg a dugattyúnak...

                              Komment


                                Wsievers ötlete a dugattyú furatolásával nekem szimpatikusabb, s házilag is könyebben kivitelezhető.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X