Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
Ha jól emlékszem, nekem a szorulásnál a gyűrűk magasságában volt a dugón enyhe szorulási nyom, amit finoman lecsiszoltam és kész.
Nem fogom sliccelni a dugattyút, mert csak alatta tudnám, ott meg ezek alapján minek...
A fenti írás valóban tanulságos, és általános érvényű dolgok vannak benne, bár szerintem elsősorban a négyütemű motorokról szól . A kétüteműek hőviszonyai annyiban mások, hogy van a dugattyúnak egy alsó hűtése is az elősűrítés során beszívott friss keverékből adódóan.
- - - Updated - - -
mateapu
Ha a fűrésznél tartunk kétféle is jó. A lombfűrész,és a zsinórfűrész!
Egy ügyes kezű gépész tűreszelővel bármit kifarag, csak idő kérdése...egy-két-nap, nagyobb daraboknál, egy-két hónap, vagy esetleg év...
...én a drémellel egy csomó ilyen finom munkát megcsinálok. egy dugattyút is simán felhasítok...minden harmadik sikerül átlagban...
A lézerkardos vágógéppel nem lehet ilyet megcsinálni?
Ez csak sík lemezeket tud vágni. Rúd anyaghoz, csőhöz, zártszelvényez kellene hozzá egy rotolas nevű kiegészítő.
(jópár milla, és ráadásul a gépágyon nincs hozzá hely kialakítva. Pedig jó cucc lenne...)
Persze lehet vele szórakozni. Vágtam már zártszelvénybe ezt-azt, de értelmes pontosságot sosem sikerült így elérni még azon sem. Egy rövid és hengeres darabbal meg esélytelen...
Énnekem ha megragadás közeli élményeim újból elő jönnének akkor Tonybacsi 2. képén ábrázolt megoldást választanám. A hasíték végeit biztosan fúrni kell ez más esetben is törvényszerű. Semmi képen nem vágnám végig mint az első képen van. Természetesen egy nagyon jó minőségű dugó esetén egy megfelelő illesztéssel nem lehet ilyen baj. Ha pedig erre nincs keret és tolni szeretnénk egyetlen megoldás a laza illesztés és sajnos a gyár által javasolt / 5-10.000 km-ként/ állandó szét össze szerelés. Ezért én inkább a megtérülő drágábbat választanám és nem kellene a zabszemnek a nadrágom ülepében lenni, hogy mi lesz ha..? előzni szeretnék vagy egyszerűen egy jót motorozni.
ott meg ezek alapján minek...
Khm...a gáthoz hozzáfér a keverék, mint hűtőközeg?
Félreértettél, azért nem sliccelem, mert nem a gyűrűk alatt volt a megszorulási nyom, hanem a gyűrűknél, ott meg talán nem kellene már felvágni a dugót...
A 4 ütemnél pedig normális alsó hűtése az olajnak köszönhetően.
Igen, jogos, ez valóban intenzív hűtést ad még ha melegebb is, mint a friss keverék.
Amúgy gondolkozom ezen a felhasításon, mennyire lehet hatékony?...Ha már szorul annyira a dugó, hogy a henger a hasítékot nyomja össze, akkor az elég erősen neki kell, hogy feszüljön a henger falának...?
A Csepel gyár mérnökei elég sokat agyaltak rajta, hogy orvosolják a megszorulási problémákat, és a kor adta technikai lehetőségek közül többel is éltek (magasan ötvözött dugattyú, különleges geometriát adó forgácsolás, henger borda kialakítás megváltoztatása, stb.), a felhasítással valamiért nem foglalkoztak, pedig ismert volt előttük a megoldás.
Nem is olyan egyszerű dolog ez. Egy kicsit jobban megnyomtam vésés közben és végig is repedt a szoknya.
Bár lehet hogy ennek már a dugó előéletéhez is van köze. Elég meggyötört már, de próbadarabnak tökéletes
Kövtkező lépés hogy tesztelem rajta az eloxálást. Aztán ha az is beválik akkor jöhet élesben is.
Eloxálást hány% kénsavval csinálod?
Elég a 37% akkusav?
Egyébként mivel csináltad ezt a vésést?
Azt látom, hogy eszterga forgófejébe van befogva a dugó, de nekem az eszterga hengeres anyagok körbe-körbe megmunkálásáról szól.
Jah, esztergáljunk belőle le ott, ahol megszorult már valamikor.
forgófejébe
Az mi a fene lenne? o.O
Van ennek rendes neve is, tokmánynak hívják. 3 pofás tokmánynak. Vagy amerikánerként is hallottam már öregebbektől.
de nekem az eszterga hengeres anyagok körbe-körbe megmunkálásáról szól.
Lehet vele vésni, marni, amit csak akarsz. Csak nem kell leragadni ott, hogy a tokmány mindíg forog. Ha rögzítve van a tokmány akkor a hosszánon gépi előtolással, a keresztszánon pedig a fogást adva szépen lehet vésni egy oldalra fektetett beszúrókéssel. Így csináljuk a reteszhornyot is. Saját esztergán azért ez nem túlságosan javasolt, mivelhogy szélesebb horonyhoz már igencsak masszív gép kell.
Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2015 dec. 23, 21:41.
Komment