És mivel nem akarom végigvágni a fűrészlap is kilőve.
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Pannonia motorblokk
Collapse
X
-
A felhasított dugattyúhoz:
Ha jól emlékszem, nekem a szorulásnál a gyűrűk magasságában volt a dugón enyhe szorulási nyom, amit finoman lecsiszoltam és kész.
Nem fogom sliccelni a dugattyút, mert csak alatta tudnám, ott meg ezek alapján minek...
A fenti írás valóban tanulságos, és általános érvényű dolgok vannak benne, bár szerintem elsősorban a négyütemű motorokról szól . A kétüteműek hőviszonyai annyiban mások, hogy van a dugattyúnak egy alsó hűtése is az elősűrítés során beszívott friss keverékből adódóan.
- - - Updated - - -
mateapu
Ha a fűrésznél tartunk kétféle is jó. A lombfűrész,és a zsinórfűrész!
...én a drémellel egy csomó ilyen finom munkát megcsinálok. egy dugattyút is simán felhasítok...minden harmadik sikerül átlagban...
- 8 likes
Komment
-
heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseHa kiszedem a dugót akkor kap egy hasítást.Fergusson és Lemezjáték kedvelte ezt.
- 2 likes
Komment
-
bokor28 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseA lézerkardos vágógéppel nem lehet ilyet megcsinálni?
(jópár milla, és ráadásul a gépágyon nincs hozzá hely kialakítva. Pedig jó cucc lenne...)
Persze lehet vele szórakozni. Vágtam már zártszelvénybe ezt-azt, de értelmes pontosságot sosem sikerült így elérni még azon sem. Egy rövid és hengeres darabbal meg esélytelen...bokor28 kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
ott meg ezek alapján minek...
- - - Updated - - -
van a dugattyúnak egy alsó hűtése is az elősűrítés során beszívott friss keverékből adódóan."When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
- 2 likes
Komment
-
Énnekem ha megragadás közeli élményeim újból elő jönnének akkor Tonybacsi 2. képén ábrázolt megoldást választanám. A hasíték végeit biztosan fúrni kell ez más esetben is törvényszerű. Semmi képen nem vágnám végig mint az első képen van. Természetesen egy nagyon jó minőségű dugó esetén egy megfelelő illesztéssel nem lehet ilyen baj. Ha pedig erre nincs keret és tolni szeretnénk egyetlen megoldás a laza illesztés és sajnos a gyár által javasolt / 5-10.000 km-ként/ állandó szét össze szerelés. Ezért én inkább a megtérülő drágábbat választanám és nem kellene a zabszemnek a nadrágom ülepében lenni, hogy mi lesz ha..? előzni szeretnék vagy egyszerűen egy jót motorozni.
- 2 likes
Komment
-
wsievers
ott meg ezek alapján minek...
Khm...a gáthoz hozzáfér a keverék, mint hűtőközeg?
A 4 ütemnél pedig normális alsó hűtése az olajnak köszönhetően.
Amúgy gondolkozom ezen a felhasításon, mennyire lehet hatékony?...Ha már szorul annyira a dugó, hogy a henger a hasítékot nyomja össze, akkor az elég erősen neki kell, hogy feszüljön a henger falának...?
Komment
-
A Csepel gyár mérnökei elég sokat agyaltak rajta, hogy orvosolják a megszorulási problémákat, és a kor adta technikai lehetőségek közül többel is éltek (magasan ötvözött dugattyú, különleges geometriát adó forgácsolás, henger borda kialakítás megváltoztatása, stb.), a felhasítással valamiért nem foglalkoztak, pedig ismert volt előttük a megoldás.
- 2 likes
Komment
-
Nem is olyan egyszerű dolog ez. Egy kicsit jobban megnyomtam vésés közben és végig is repedt a szoknya.
Bár lehet hogy ennek már a dugó előéletéhez is van köze. Elég meggyötört már, de próbadarabnak tökéletes
Kövtkező lépés hogy tesztelem rajta az eloxálást. Aztán ha az is beválik akkor jöhet élesben is.
- 4 likes
Komment
-
különleges geometriát adó forgácsolás
forgófejébe
Van ennek rendes neve is, tokmánynak hívják. 3 pofás tokmánynak. Vagy amerikánerként is hallottam már öregebbektől.
de nekem az eszterga hengeres anyagok körbe-körbe megmunkálásáról szól.Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2015 dec. 23, 21:41."When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
- 3 likes
Komment
Komment