Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia motorblokk

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Sziasztok!

    Tanácsot szeretnék kérni. Felújíttattam a P10-esem főtengelyét (hajtókar köszörülés, új csap, centírozás, új tűgörgő), és a mai nap beszereltem a motorba. A problémám az, hogy kb 2-3 tizedet üt a gyújtás felőli csap. A főtegelyen a csapágyak helyei kopottak, melegítéssel kézzel belenyomtam a helyére és loctite csapágyragasztóval beragasztottam, tehát szerintem nem én nyomtam el a centírozást. Szerintetek én rontottam el valamit, vagy a gépműhely nem centírozta ki rendesen?

    Komment


      Hello! Rég írtam ebbe a témába, de ma kaptam összerakásra egy blokk-ot.
      Ha minden jól megy a gazdája újra tudja majd használni.
      Az enyémmel kb 2000 km-en vagyunk túl, eddig hiba nélkül.. kop-kop.
      sepy és demeter kedvelte ezt.

      Komment


        Sziasztok!
        Minap mentem pár kilométert (kb 20at)a géppel, délután 3 körül. Tehát elég meleg volt. Eddig 500km-nél járok, a dombos út ellenére szépen ment a gép, nem volt vele semmi gond. Aztán kb 2km-re a céltól(hazulról) egy kereszteződésnél felpörgött és hiába próbáltam alig tudtam sebességbe tenni, és csak 1-esbe sikerült. A gyújtáskulcs kihúzása ellenére is pörgött(tehát öngyulladással ment, de semmi előjele nem volt, pedig előtte kb 5km-t már sík terepen tettem meg)
        Hiába fékeztem, elkezdte csúsztatni a kuplungot, úgyhogy csak úgy sikerült megállni hogy elzártam a csapot és mentem 1-esbe amíg el nem fogyott a benzin...
        Még nem szedtem le a hengert, de sort fogok rá keríteni. Viszont azt nem tudom hogy mi okozhatta ezt a túlmelegedésen kívül. Azért akkora fordulathoz szerintem az alapjárati levegő és üzemanyag mennyiség kevés.
        Valamint ha ismét előfordul ilyen hogy lehet megállítani a lehető leggyorsabban? Utólag gondolkodtam azon hogy mi lett volna ha meghúzom a szívatót, vagy ha nyélgázt húzok akkor vajon sikerült-e volna belefojtani a sok benzinbe.
        (miután sikerült megállni pár perc várakozás után első rúgásra indult és gond nélkül hazavitt a gép, de gondolom nem használt neki az öngyulladással, nagy fordulaton, egyesben megtett táv)

        Komment


          Szia Demeter! Nem terveztem ezt sem csak hajtott a kíváncsiság.
          nem vagyok híve az átalakításnak. Egy éve járt nálam egy srác, beszélgettünk és állította,hogy feltett egy 559-es hengerfejet mert jó rá. Ez volt a Bogár a fülembe.
          a geometria jól passzol a hengerhez, erről majd lesz kép, de a Pancsi henger illesztő pereme nagyobb kb82mm még a Jawa 80mm. Ezt kell felszuratni. Amit érdekesnek véltem hogy a Jawa hengerfej 4 ml-rel kisebb. Ami talán jól is jön, mert ezt még el kell viselnie 95ös benzinnel.
          a csavarok kisebb osztáson vannak a Pannonian, de ez kezelhető, mert a hengerfej passzosan így is felmegy.
          a többit remelem majd képekben.
          mas átalakítás nem lesz, mert minimum reverzibilisnek kell lennie mindennek.
          ami esetleg szoba jöhet egy jog gyujtas, de ezt majd ha mar minden más jó a motoron.

          Meg az jutott eszembe amit mértem is csak nem írtam, hogy a Jawa karbija is felmegy közvetlen a hengerre. Ezzel lehet rövidíteni a lengőhosszt. Egy kritikus pont van ennél az átalakításnál amit nem tudtam megnézni, hogy a kuplung kar bele lóg-e a fuvóka záró csavarba. Egy picivel magasabb lefele irányban a jikov.



          heeegany, el kell venni a levegőt. Rongy a legszurore vagy elnyomni a gumi csövet Hs típusnál.
          mas nem hiszem hogy használ, sőt olaj a tűzre.
          nem a suber szorult fel? Mivel folytas van ha lent van, akkor nem poroghet. Ez nem dízel, hogy elroppenjen.
          Utoljára szerkesztve a következő által: ptm004; 2013 aug. 07, 07:20. Oka: Karbi kimaradt
          sepy, demeter és heeegany kedvelte ezt.

          Komment


            ptm004 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Jawa hengerfej 4 ml-rel kisebb.
            Amíg 25ccm felett van az égéstér mérete addig jó. Így a sűrítési viszonya 10:1 .
            Egyébként engem is érdekel majd ez a dolog. Én is tervezek a későbbiekben középgyertyás hengerfejet, 10:1-es kompresszióviszonnyal. (bár most más problémák vannak, de ha minden igaz pár hét és elkészül a digitális műszeregység a gyári óra helyére, aztán abba lesz hőmérő is, onnantól kezdve meg tudni fogom mikor kezd melege lenni a gépnek)


            ptm004 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            nem a suber szorult fel?
            Karbicsere után ennek az ellenőrzése kimaradt... De nem húztam nyélgázt, szóval kétlem(de majd ezt is ellenőrzöm).
            A szivató szintén kizárva. A gyárinál erősebb rugó van benne. Viszont bejáratós, dús keverékre van állítva.
            Volt már ilyen egyszer, akkor álló helyzetben még az első néhány indításnál. Akkor a szívótoroknál rozs volt a tömítés.

            Komment


              Sziasztok.

              Lenne (megint) egy problémám. Pannonia T1 frissen összerakott blokk. Eleinte still olajjal használva hajlamos volt becsilingelni, megszorulás kezdeti tüneteit mutatva. Castrol versenyolajjal 1:20 keverékkel tökéletesen működik, sosem akar megszorulni. Elvileg 245-ösnek megfelelő hőértékű gyertya van benne. Ebben a melegben való motorozás után a motor gondol egyet, elkezd kihagyni a gyújtás, majd végül leáll a motor. Gyertya csere után egyből indul, mintha semmi sem történt volna. A 225-ös hőértéknek megfelelő gyertya megoldaná a problémát szerintetek?

              Köszönöm

              Komment


                ptm004 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Egy éve járt nálam egy srác, beszélgettünk és állította,hogy feltett egy 559-es hengerfejet mert jó rá.
                Igen, én is jártam egy illetőnél, aki T9 replikát csinálgat, ő is mutatta a Jawa hengerfejet hozzá. Szerintem ez az ötlet már az akkori időkben megvalósításra került, mikor ezek a gépek még messze voltak a veteránkortól.




                ggergo91 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Szerintetek én rontottam el valamit, vagy a gépműhely nem centírozta ki rendesen?
                Ki kéne próbálni egy másik főtengellyel ugyanazzal a blokkal, csapágyakkal. Egyszer volt a kezeim közt egy blokk, aminek a bal fele perselyezve volt, ahogy összefogattam és megforgattam a főtengelyt, a két blokkfél fel-le csúszkált egymáson.
                Gondoltam, nincs vonalban a főtengely két csapja, belepróbáltam egy másikat és azzal is megvolt a jelenség. A következtetés, hogy nincsenek vonalban a csapágyhelyek.
                Nálad is lehet hasonló, de másik tengellyel végzett próba tudná igazolni vagy épp megcáfolni.




                heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Viszont azt nem tudom hogy mi okozhatta ezt a túlmelegedésen kívül.
                Szerintem a karburátorban zajlott le a túl magas hő hatására valami kedvezőtlen folyamat, ami elszegényítette a keveréket. De semmi szakmait vagy tudományosat nem tudnék megnevezni...




                Domi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Gyertya csere után egyből indul, mintha semmi sem történt volna. A 225-ös hőértéknek megfelelő gyertya megoldaná a problémát szerintetek?
                Én épp nem alacsonyabb hőértékűvel kísérleteznék, hanem magasabbal.
                sepy és heeegany kedvelte ezt.

                Komment


                  igen, rosszul írtam, 275.
                  sepy kedvelte ezt.

                  Komment


                    Sikerült egy pár képet lőnöm a hazaért cuccokról. Felraktam a képeket az albumomba.
                    jawa hengerfej t-s hengeren.
                    demeter kedvelte ezt.

                    Komment


                      Üdv! Hello! Az lenne a problémám hogy a Pannonia p10-esem gázadáskor alapjáratról nehezen pörög fel! De teljesitménye nem változik! előre is köszönnöm

                      Komment


                        Mindig a legkönnyebbel kezdünk:
                        gyertya
                        karburátor
                        gyujtás
                        kipufogó kitakarit
                        és ha nem segit semmi akkor bontunk.
                        sepy és potyika kedvelte ezt.
                        "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                        Komment


                          Gyújtás most lett felújitva, karbi kipucolva de levegő szűrő nélkül megyen szépen

                          Komment


                            akkor levegő szürő!
                            a pannoniánál ijen gond nem szokott lenni.
                            ezek szerint kivétel erősiti a szabályt,ha kitisztitod nem lehet ije n gondod.
                            sepy kedvelte ezt.
                            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                            Komment


                              Hm kivan pucolva elég rendesen! szóval nem tudom

                              Komment


                                Régebben ez a tünet nem volt ? Vagyis arra akarnék kilyukadni, hogy történt e valamilyen hozzányúlás, vagy csak úgy állás után jelentkezett?

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X