Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia motorblokk

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Köszi a válaszokat!
    A gépkönyv szerint 1,5 L-t kell beleönteni,de hallottunk olyanról aki 1 L-t önt bele.
    Szerintetek mennyi a megfelelő?

    Komment


      Ricsi95D eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Köszi a válaszokat!
      A gépkönyv szerint 1,5 L-t kell beleönteni,de hallottunk olyanról aki 1 L-t önt bele.
      Szerintetek mennyi a megfelelő?
      Én annyit töltök bele hogy vízszintes talajon, középállványra állítva a kis kuplung dekni aljáig érjen a szint.
      Ez kicsit kevesebb mint 1,5l, de azért 1l-nél több.
      Lemezjáték, Atti69 és 3 további látogató kedvelte ezt.

      Komment


        Ja, én is. Gondosan ügyelve, hogy a tömítőfelületet ne érje el a szintje, míg szárad rajta az FBS, közbe ne szóljon.
        heeegany kedvelte ezt.

        Komment


          Én is lecseréltem az olajat (10év állás után), bár sok kilométer nem volt a P10-ben.

          Először 20W-50-es ásványi olaj került bele...majd teszt, utána 10W-40-es fél szintetikus...ismét teszt. Egyikkel sem voltam megelégedve.
          Se a kuplung, se a váltó - érzésre - nem olyan volt amilyennek szerettem volna. Olyan nyúlós, ragadós volt minden, akár hidegen, akár melegen, bár a kuplung egyiknél sem csúszott (mint tudjuk a mai modern 4 ütemű, többfokozatú motorolajokban elég sok adalék található, mint például bizonyos polimerek, vagy teflon, ami ugye nem kedvez a parafás tengelykapcsolónak).

          Azután sikerült szereznem két x egy liter olajat, melyre ez volt írva: Trabant hajtóműolaj 75W.


          Ez egy viszonylag híg olaj, speciálisan a trabikhoz lett kifejlesztve, egész pontosan a trabi váltók szabadon futójához, hogy az ne ragadhasson le motorfék üzemben.

          Eddig ezzel remekül működik.

          Hideg motornál könnyebb a váltás, simább a váltókar mozgása, szépen "klattyan", a kuplung sem csúszott pedig rendesen leteszteltem, a blokk is szép csendesen jár...mi kell még.

          /az igazsághoz tartozik, hogy itt a fórumon olvastam először erről az olajról...köszi Nektek/
          OdinHEM, demeter és 2 további látogató kedvelte ezt.

          Komment


            Click image for larger version

Name:	fghj.jpg
Views:	1
Size:	65.6 KB
ID:	143053Click image for larger version

Name:	frt.jpg
Views:	1
Size:	59.3 KB
ID:	143054

            en igy oldottam meg a szivargast mert sajna nem lehetett perselyezni a valto fedelet mivel nem kozpontosan volt a valto kulissza mutato
            Utoljára szerkesztve a következő által: LC 9246; 2014 nov. 17, 19:27.
            Duke, OdinHEM és 3 további látogató kedvelte ezt.

            Komment


              nem kozpontosan volt a valto kulissza mutato
              Lehet excenteres perselyt is gyártatni
              Lemezjáték és Atti69 kedvelte ezt.
              "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
              "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

              Komment


                Lehet excenteres perselyt is gyártatni
                Persze hogy igen! Sőt néha szükség is van rá. Sok érdekes megoldással találkoztam... Itéletet nem mondhatok,akkor,(lehetőségekhez képest biztos jó ötletnek tűnt)így oldották meg a problémákat. Sokszor kényszerűségből,a cél az volt,hogy menjen... 30 évvel ezelőtt a barátom apósa hajtókart görgőzött az árokparton IZS-en. S mentek tovább.. (meg sem mertem kérdezni hogyan tömítettek,sajtoltak,stb) ))
                OdinHEM, LC 9246 és wsievers kedvelte ezt.

                Komment


                  Sziasztok.

                  A bemutatkozásomban említett motor öntvényéről csatolnék egy képet. (Hibás felhegesztés és felfúrás miatt a főtengely excenteres lett és szétverte+30 év padlás.)
                  Ennek az öntvénynek a száma egyezik a váz számával.
                  Szerintetek lehetséges ezt felújítatni, vagy keressek egy másik típus azonos blokkot?
                  (Forgalomba helyezés feltételeit még nem tanulmányoztam át, ezért feltételezem, hogy az egyező szám miatt ér ez valamit.)

                  Köszi: IClick image for larger version

Name:	P1020166.jpg
Views:	1
Size:	194.2 KB
ID:	143161

                  Komment


                    Szerintetek lehetséges ezt felújítatni, vagy keressek egy másik típus azonos blokkot?
                    (Forgalomba helyezés feltételeit még nem tanulmányoztam át, ezért feltételezem, hogy az egyező szám miatt ér ez valamit.)
                    Kollarg éppen erről írt ma.

                    Komment


                      Szerintetek lehetséges ezt felújítatni, vagy keressek egy másik típus azonos blokkot?
                      Mindenesetre ki ne dobd.

                      Szerintem fel lehet, kérdés mennyit pénzt szánsz rá. Gazdaságosabb cserélni, mert párezer forintért kapsz komplett blokkot - annyiból lehetetlen ezt letakarítani, újrahegeszteni, megcsináltatni a gépmunkát.
                      Eredetiség szempontjából ez jobb lenne, de neked kell tudni mit is szeretnél a motortól. Idegen blokkal is forgalomba lehet helyezni, motorozni úgyis lehet vele, ez az öntvény meg 4-5-10 évig és tovább is eláll a polcon. Aztán akár a következő felújításnál is vissza lehet cserélni.
                      OdinHEM kedvelte ezt.
                      There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                      Komment


                        Szerintem ezt a furatot már nem lehet javítóméretre munkálni. Először is, ott van a behegesztett csapágyfészek darab, másodszor pedig a seegergyűrű-horony. A maradék falvastagság pedig kevés ahhoz, hogy egy javítóméretet kiadjon. A csapágyfészek min. 1,2-szer kell nagyobb legyen, a horonybeszúrás átmérőjénél.

                        Komment


                          És mi lenne akkor, ha az persely egészen a bordákig le lenne munkálva, ráhegesztve egy új, esztergált alu persely aztán az egész vonalba fúrva és belevágva a seeger gyűrűnek a horony?

                          Szerintem így megoldható lenne. Persze sok-sok gépmunka ami nem túl pénztárcabarát. Tehát biztosan olcsóbb megoldás egy jó állapotú blokk. De szerintem menthető még ez.

                          Komment


                            SZia , szerintem is ez használhatóság szempontjából erősen kérdéses (ha egyenes szóval akarod hallani: szerintem kuka)
                            Persze semi sem lehetetlen csak kérdés megéri-e ?
                            Nem tudom hogyan lehet üzembe helyezni egy idegen blokkal egy gépet , de ha egyszer netán erre jársz válogathatsz nálam blokkot de papírom nincs semmi hozzájuk. Van egy "kisebb zsáknyi" (nem tudom mennyi talán 5-6 db) blokkom jobb-rosszabb állapotú ezekből egyet feláldoztam váltópasszító célszerszámnak a többi ott legel a garázsban. Ha nem kell senkinek , megy a méh telepre . Ha valakinek kell, aluminiumárban viheti.
                            Bocs hogy reklámízűnek tűnik de tényleg nem akarok rábeszélni senkit. Kereskedni ezekkel nem akarok de azért annyit jó lenne kapni értük amennyit a méh adna. Nekem se volt ingyenben.
                            CZsolti és wsievers kedvelte ezt.

                            Komment


                              Köszönöm a válaszokat. Úgy érzem, hogy egyelőre inkább a donor blokk mellett maradok (vettem is egyet).

                              Hadd tegyem fel a kérdést, remélem nem indiszkrét.
                              Tudom, hogy sok mindentől függ, de mennyi a reális ára egy blokknak?
                              (TLF korabeli, egyben levő, nem állt össze a rozsdától, felújítási alap lehet, még be is indul, nem felújított).
                              Én 6000-től (hiányos, de átforog) 50.000-ig látok, legtöbbször 24.000-ért kínálják (beindul).

                              Komment


                                Ha nem kell senkinek , megy a méh telepre
                                Neeee! Akkor inkább megveszem. Egybe mennyi?
                                Na-na! Örs, nincs üzlet!
                                Fergusson kedvelte ezt.
                                "Akaraterő és szorgalom, ez a két tulajdonság az, amellyel bármilyen célt el lehet érni."

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X