Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia motorblokk

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    De mindegy is. Elkészül és meglátjuk. Prototipus. Ha beválik jól megkergeti a p20-asokat..Ha nem sikerül akkor szereltünk egy jót és talán használható valami ötlet belőle . Nem nagy költségvetésű blokk.
    UK, zahi és 2 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      Üdv pannoniáscsabi!

      A dinamótól nem fog megváltozni a motorod karakterisztikája,a TLB-k is készültek dinamóval,de éppen úgy viselkedtek mint a lendkerekes változatok.
      wsievers és zahi kedvelte ezt.

      Komment


        dkari
        A Pannóniának pont a „lendületben” van az ereje .
        Ez tetszik!!!

        Nekem a villamosságos ereje kellene. Jól olvastam, hogy 110 W-ot tud?

        Komment


          Szerintem a főtengely sonkák határozzák meg a motor "nyomatékosságát". A lendítőkerék az egyenletes járásért "felel" részben. Ahogy írták előttem is a TLB-ken dinamó volt, mégis ugyanazt tudták, 14-15 LE.

          Komment


            Szerintem a főtengely sonkák határozzák meg a motor „nyomatékosságát”
            Szerintem meg az effektív középnyomás, a lökethossz, a henger átmérője, és a hengerek száma.


            Amúgy meg a főtengely sonkák, és a lendítőkerék nem együtt forognak? (már ha nem nyíródott el az ék... ;-)

            A forgó tömeg csak a motor perdületéért (forgó tömeg tehetetlensége) felel. Csupán annyi a dolga, hogy a munkaütemben kifejtett nyomatékot széthúzza a teljes körforgás idejére. Semmi más. Ezzel most néhányan vitázni fognak. Ők próbálják ki azt, hogy dombon felfelé, a domb felénél lekapcsolják a gyújtást. Ha felérnek a dombtetőre, akkor fejet hajtok. Ha nem, akkor mégse a sonkák teremtik a nyomatékot...

            Persze, a vitázók azt mondják, hogy nagy lendkerékkel nyomatékos a motor. Nem. Csak lassabban változik a fordulatszáma, ezért nagyobbat rúg, ha elszakad a kuplungbovden.
            Kircs, dongos78 és 4 további látogató kedvelte ezt.

            Komment


              Én is elhiszek sok mindent de egy 15 lovas géptől 28 lóerőt várni / Vashengeresről beszélek/ úgy, hogy ne naponta kelljen szétszedni és ne 100.000 ok-ba kerüljön?. Az egyhengeres nem erről szól!, azt a gyári alkatrészekkel a fordulat megöli. Bocs de nem akarok senkit sértegetni .
              Lemezjáték és mátéapu kedvelte ezt.

              Komment


                15 lovas géptől 28 lóerőt várni
                Szerintem itt nem ilyen drasztikus a helyzet. Egy kicsike súlycsökkentéssel elérhető az, hogy fürgébb, vidámabb legyen a motor, ne csak a töf-töf menjen. Ettől nem lesz semmi baja, ha nem folyamatosan magas fordulaton járatja, és jól van megcsinálva. Azzal meg, hogy a felömlőket megkezelgették egy kicsit (feltételezem, hogy aki csinálta, tudta mit csinál) azzal pont a nyomatékot tudják növelni, hogy ugyanakkora fordulaton több üzemanyag-levegő keverék kerülhessen a dugattyú fölé. Jó lesz így ez a moci szerintem. (persze, ha ugyanakkora fordulaton nagyobb a nyomaték, akkor a teljesítmény is nagyobb, de ez már csak a következmény)


                Sokkal nagyobb baj van a mai új autóknál. (egy kis mellékzönge...) Amikor már fordék 3 hengeres motornál is hengerlekapcsolást használnak, de hogy emellett életképes legyen, egy böszmedrága (könnyű) kettőstömegű lendkereket tesznek bele, meg mellé kiegyenlítő tengelyt, meg hogy legyen, ami ezt el is bírja, egy turbót, vagy kompresszort... A hajtókarcsapágyak meg műanyagból vannak... Aztán csodálkoznak, hogy 150e km-nél kampec.

                ...egyenes az út a 708-as bömös felé. :-/
                zahi, OdinHEM és 2 további látogató kedvelte ezt.

                Komment


                  Jó lenne ha annyit kibírna, akkor már a gyári garanciára sem fognak emlékezni és a vételár felét ráfogják addig költeni. De nem duruzsolok engem nem érint mert nem hiszem,hogy valaha bele esnék ekkora gödörbe. A tartós teljesítményhez cm3 kell a versenytechnika pedig nem tartós és drága a hétköznapokra. Gesszti ha Neked jobban menne a géped nem is hajtanád jobban?. Mindenki elcsábul időnként és a gyári anyagok mit emlegettem nem erre valók / Panonnia esetén/ arra már spécibb megoldás kell. Pl. Varesz hajtókar vagy netán Japán és kezdődik a lavina mert a sebesség oltárán áldozni kell!.
                  Fergusson, OdinHEM és 3 további látogató kedvelte ezt.

                  Komment


                    Persze, a vitázók azt mondják, hogy nagy lendkerékkel nyomatékos a motor.
                    Nem vitátok de egy Hoffer traktor nem sokat ért volna a lendkereke nélkül


                    hengerek száma.
                    Inkább az elrendezésük

                    Komment


                      Nem vitátok de egy Hoffer traktor nem sokat ért volna a lendkereke nélkül
                      Persze, hogy nem. Azt a kevés nyomatékot valahogy fel kellett fogni, amit az a majterosvödör méretű dugója tolt a főtengely felé.


                      Inkább az elrendezésük
                      Miért is?

                      Komment


                        dkari
                        Nem vitátok de egy Hoffer traktor nem sokat ért volna a lendkereke nélkül
                        Ebben teljesen igazad van, azért is kellett a nagy lendítőkerék, mert alacsony a fordulata, és hosszú a lökete, így e nélkül erősen kiegyensúlyozatlan lenne a működése.
                        (A nyomatékot szerintem sem növeli a lendítőkerék, ami ezeknél a traktoroknál plusz volt, az a vízszintes henger elrendezésből adódó menetirányban ható "vibrációs" hatás, ami miatt jobban tudta húzni az ekét, mint ami a lóerejéből alap helyzetben következett volna...és persze ez volt az a káros mellékhatás, ami miatt rá kellett jönniük, hogy a női beslő szervekre traktoros lányoknál káros hatással van ez a rángatás.)

                        - - - Updated - - -

                        gesszti
                        Persze, a vitázók azt mondják, hogy nagy lendkerékkel nyomatékos a motor. Nem.
                        Egyetértek veled, ez nem teszi nyomatékosabbá a motort. Ha azzá tenné, akkor nagyon egyszerű volna a nyomaték növelés, jó nagy lendkereket kellene tenni a motorra...és minden traktor szántana, mint az álom
                        OdinHEM kedvelte ezt.

                        Komment


                          Szerintem ez a nyomaték kérdés egyszerű fizika. Erő..erőkar.

                          Komment


                            Erő..erőkar.
                            Pontosan. Az erő jön a középnyomásból, átmérőből és a hengerek számából, az erőkar meg a lökethosszból.

                            Komment


                              Ma este 10-kor összeállt a gép, egy gyors próbakör, kuplung állítás aztán ruhát fel és ismét próbakör, aztán megint kuplungállítás...
                              Bár nem csak a kuplung lett módosítva. A dugattyú szoknyája megrövidült 2mm-el (asszem ennyit szedtem le belőle. De ez már egy hete volt, mindenesetre valahova felírtam...) valamint a henger alá nem került papír tömítés csak paszta. (bár ezeknek hála újra be kell majd állítani a karbit és a gyújtást, az előzőleg szépen beállított paraméterekkel nem az igazi. Alig van alapjárat)
                              A motor karakterisztikája rengeteget változott, a kuplungnak meg kb köze sincs a gyárihoz
                              Ez egy egészen rövid tartományban nyit-zár, míg a gyárinál a kuplungkar teljes mozgási tartományában folyamatosan változott. De ennek ellenére fék+gáz kombinációnál meg lehetett csúsztatni, de kiemelt állapotban a azért reccsent a váltó néha.
                              Ezzel kiemelt állapotban sokkal finomabb a váltás, összezárt állapotban pedig hiába húzok gázt meg lehetne fullasztani a gépet.

                              Viszont akadt egy probléma a berúgó szerkezettel, ami többnyire nem működik. A hiba okát pedig selyem is.
                              Egy kép két kuplungkosárról, az alsó volt benne ez előtt, a felső egy friss szerzemény. A berúgó fogaskerék hegyes mind a kettőn. Viszont amit beletettem azon a fogak hegyei le vannak csapva. Ennek hála gyakran összeakadnak a fogak berúgásnál. Ha meg véletlenül elkapja akkor meg minimális ellenállással racsnizva az ütközőig megy a berúgókar.
                              Click image for larger version

Name:	IMG_20150612_230444.jpg
Views:	1
Size:	194.6 KB
ID:	144670

                              Szóval holnap ismét műtét és beépítem a régi fogaskereket.
                              Utoljára szerkesztve a következő által: heeegany; 2015 jún. 12, 22:31.
                              OdinHEM, Atti69 és 2 további látogató kedvelte ezt.

                              Komment


                                De jó , hogy ott lehet zörögni éccaka . Én most is itt ildögélek , várom , hogy lehessen flexelni ...
                                zahi, wsievers és 3 további látogató kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X