De mindegy is. Elkészül és meglátjuk. Prototipus. Ha beválik jól megkergeti a p20-asokat..Ha nem sikerül akkor szereltünk egy jót és talán használható valami ötlet belőle . Nem nagy költségvetésű blokk.
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Pannonia motorblokk
Collapse
X
-
Szerintem a főtengely sonkák határozzák meg a motor „nyomatékosságát”
Amúgy meg a főtengely sonkák, és a lendítőkerék nem együtt forognak? (már ha nem nyíródott el az ék... ;-)
A forgó tömeg csak a motor perdületéért (forgó tömeg tehetetlensége) felel. Csupán annyi a dolga, hogy a munkaütemben kifejtett nyomatékot széthúzza a teljes körforgás idejére. Semmi más. Ezzel most néhányan vitázni fognak. Ők próbálják ki azt, hogy dombon felfelé, a domb felénél lekapcsolják a gyújtást. Ha felérnek a dombtetőre, akkor fejet hajtok. Ha nem, akkor mégse a sonkák teremtik a nyomatékot...
Persze, a vitázók azt mondják, hogy nagy lendkerékkel nyomatékos a motor. Nem. Csak lassabban változik a fordulatszáma, ezért nagyobbat rúg, ha elszakad a kuplungbovden.
- 6 likes
Komment
-
Én is elhiszek sok mindent de egy 15 lovas géptől 28 lóerőt várni / Vashengeresről beszélek/ úgy, hogy ne naponta kelljen szétszedni és ne 100.000 ok-ba kerüljön?. Az egyhengeres nem erről szól!, azt a gyári alkatrészekkel a fordulat megöli. Bocs de nem akarok senkit sértegetni .Lemezjáték és mátéapu kedvelte ezt.
- 2 likes
Komment
-
15 lovas géptől 28 lóerőt várni
Sokkal nagyobb baj van a mai új autóknál. (egy kis mellékzönge...) Amikor már fordék 3 hengeres motornál is hengerlekapcsolást használnak, de hogy emellett életképes legyen, egy böszmedrága (könnyű) kettőstömegű lendkereket tesznek bele, meg mellé kiegyenlítő tengelyt, meg hogy legyen, ami ezt el is bírja, egy turbót, vagy kompresszort... A hajtókarcsapágyak meg műanyagból vannak... Aztán csodálkoznak, hogy 150e km-nél kampec.
...egyenes az út a 708-as bömös felé. :-/
- 4 likes
Komment
-
Jó lenne ha annyit kibírna, akkor már a gyári garanciára sem fognak emlékezni és a vételár felét ráfogják addig költeni. De nem duruzsolok engem nem érint mert nem hiszem,hogy valaha bele esnék ekkora gödörbe. A tartós teljesítményhez cm3 kell a versenytechnika pedig nem tartós és drága a hétköznapokra. Gesszti ha Neked jobban menne a géped nem is hajtanád jobban?. Mindenki elcsábul időnként és a gyári anyagok mit emlegettem nem erre valók / Panonnia esetén/ arra már spécibb megoldás kell. Pl. Varesz hajtókar vagy netán Japán és kezdődik a lavina mert a sebesség oltárán áldozni kell!.
- 5 likes
Komment
-
dkari
Nem vitátok de egy Hoffer traktor nem sokat ért volna a lendkereke nélkül
(A nyomatékot szerintem sem növeli a lendítőkerék, ami ezeknél a traktoroknál plusz volt, az a vízszintes henger elrendezésből adódó menetirányban ható "vibrációs" hatás, ami miatt jobban tudta húzni az ekét, mint ami a lóerejéből alap helyzetben következett volna...és persze ez volt az a káros mellékhatás, ami miatt rá kellett jönniük, hogy a női beslő szervekre traktoros lányoknál káros hatással van ez a rángatás.)
- - - Updated - - -
gesszti
Persze, a vitázók azt mondják, hogy nagy lendkerékkel nyomatékos a motor. Nem.OdinHEM kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Ma este 10-kor összeállt a gép, egy gyors próbakör, kuplung állítás aztán ruhát fel és ismét próbakör, aztán megint kuplungállítás...
Bár nem csak a kuplung lett módosítva. A dugattyú szoknyája megrövidült 2mm-el (asszem ennyit szedtem le belőle. De ez már egy hete volt, mindenesetre valahova felírtam...) valamint a henger alá nem került papír tömítés csak paszta. (bár ezeknek hála újra be kell majd állítani a karbit és a gyújtást, az előzőleg szépen beállított paraméterekkel nem az igazi. Alig van alapjárat)
A motor karakterisztikája rengeteget változott, a kuplungnak meg kb köze sincs a gyárihoz
Ez egy egészen rövid tartományban nyit-zár, míg a gyárinál a kuplungkar teljes mozgási tartományában folyamatosan változott. De ennek ellenére fék+gáz kombinációnál meg lehetett csúsztatni, de kiemelt állapotban a azért reccsent a váltó néha.
Ezzel kiemelt állapotban sokkal finomabb a váltás, összezárt állapotban pedig hiába húzok gázt meg lehetne fullasztani a gépet.
Viszont akadt egy probléma a berúgó szerkezettel, ami többnyire nem működik. A hiba okát pedig selyem is.
Egy kép két kuplungkosárról, az alsó volt benne ez előtt, a felső egy friss szerzemény. A berúgó fogaskerék hegyes mind a kettőn. Viszont amit beletettem azon a fogak hegyei le vannak csapva. Ennek hála gyakran összeakadnak a fogak berúgásnál. Ha meg véletlenül elkapja akkor meg minimális ellenállással racsnizva az ütközőig megy a berúgókar.
Szóval holnap ismét műtét és beépítem a régi fogaskereket.Utoljára szerkesztve a következő által: heeegany; 2015 jún. 12, 23:31.
- 4 likes
Komment
Komment