Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Chemotox kocsmája

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • Nos a fentiekhez:
    Egy mai autót azért csinálnak szerelhetetlenre, hogy eszébe se jusson senkinek otthon barkácsolni. ezt próbálják kiküszöbölni többek között azzal is, hogy a szervízt be kell írni az agyába, hogy ne jelezze tovább hogy szervíz szükséges, illetve a motortakaró olyan csavarral van feltéve ami nincs minden háztájiban.
    "szerencsére" a magyar lelemény mindent megold, kérdés hogy ez jó-e. Mert ugye Te sem írtál a vezérműszíj cseréről ami egyszercsak esedékes, jobbára azért hogy el ne szakadjon, mert akkor motorcsere jön. Ez ugye 60-80ezer km-enként iktatandó be.
    Az akku gondozásmentessége szerintem jó dolog, mert egyrészt nem tud belőle elpárologni a víz, ami főleg a kis távolságokon sürün használt gépeknél jellemző. Én a 4. Berlingót használom. 2-nél cseréltünk akkut, az a 1x ezer Ft nem volt mérvadó a 300 ezer futás alatt inkább az a bosszantó, hogy a büdös tetves qrva édesanyját, mért pont most.
    Amúgy sokszor felmerült bennem a kérdés, hogy a Wartburgom vagy utána az Opelom nem teljesített 300.000 km-t és mégis mennyit kellett bütykölni, mert kívánta.

    Komment


    • Nem írtam vezérműszíj cseréről,mert a kis Opel láncos volt és nem voltak hallható zörejek.

      Komment


      • emu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        mennyit kellett bütykölni, mert kívánta.
        Ja. De akkor egy Wartburg motorfelújítás x Ft+ 10 óra munka.. most esetleg (típusfüggő) egy önindító csere (javítás) x+x+x Ft + 16 óra munka. Már túl hozzászoktunk a jóhoz... Erre vártam mult hét közepe óta.. végre bejutottam a városba.. a csavarboltba. Szegecs nincs,nem is lesz. 8x75 illesztett helyett csak 80-as, s illesztettet nem is igen tartanak már. (fogyasztói igények változása) Nem ez a fő cél.. 7x16 süllyesztett fejűt akartam hogy összeálljon az NSU blokk. Benyúltam a zsebembe mélyebben, s elmentem a Faborihoz (ahol minden van)majd feltettem a találós kérdésem: - 7x ? süllyesztett fejű csavar? - Nincs.. nem is tudunk rendelni.. No akkor alkalmazkodás.. hely bőven,alkatrész rejtve.. akkor m8 lesz, az is lett. Emu szavaival kis kihagyással.. miért pont most szakadt az ékszíj a fúrógépen? Válasz: Mert csak.. A derékszöget ismerem (itt van a szememben).. megfúrtam kézivel.. A gyárban óránként 10 ilyen blokkot raktak össze.. én meg szöszmötölök vele huszon órája.. mondjuk azé a körülmények nem hasonlóak.. mentségemre..

        Komment


        • Atti69 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          De akkor egy Wartburg motorfelújítás x Ft+ 10 óra munka.. most esetleg (típusfüggő) egy önindító csere (javítás) x+x+x Ft + 16 óra munka
          Nekem biztos nagyon sz.r Wartburgot dobott a sors, de én sűrűn cseréltem szabadonfutót, kuplungtárcsát és/vagy szerkezetet amihez ugye a motort is ki kellett venni. És akkor a vízpumpáról nem beszélek ami tényleg hamar ment, csak erre mifelénk csak a maszektól lehetett alkatrészt venni, aminek a méretszórása alig volt rosszabb, mint ha kisközépsős óvodások faragták volna a homokozó közepén és addig tartott míg a motor négyet forgott.

          Komment


          • Én 5 kombiba közel 500000km-t nyomtam.. szinte csak mosóbenzinnel.. Jó normával számoltak,a megtakarításom 2x annyi volt mint a fizetésem. Szabadonfutót talán egyszer cseréltem, vízszivattyú javítás gyakoribb volt,de nem volt vészes.

            Komment


            • Nekem is kellemes emlékem a Varesz időszak. A ritkább Ibolya kék gépet sikerült vennem mikor az terjedt kivonják a forgalomból a 2 üteműeket. Gyönyörű állapotban volt miután Denso gyertyákat , diagonál gumik cseréje és gyújtás beállítás megtörtén olyan lett mint a Doxa. A hátsófék szabályzója be volt gyógyulva és miután sikerült rendbe tenni fék is lett rajta. Ez a terhelésnek megfelelően szabályozza a fékhatást ha jól emlékszem / rég volt /. Rövid idő alatt sikerült vele mennem 50.000 km-t vettem 39-ért eladtam 100.000 ft.-ért. Meg kellett szokni Lada után de jól ment baj nélkül.

              Komment


              • A Wartburg vízszivattyú javítás nem volt rossz főleg,ha annyira elhanyagolták,hogy széthullott a csapágy és a golyó egynémelyike bebújt a tengely mellé belülre.Akkor a tengely se jobbra,se balra nem akart elindulni,ilyenkor meg kellett nagy türelemmel keresni,azt a pontot,ahol elkezdte magának a "zsinórmenetszerű" fészket kimunkálni és akkor forgatva szépen ki lehetett csalogatni,de legalább javítható volt,nem úgy mint a maiak többségének vízszivattyúja.

                A mai vízszivattyúkhoz nem is lehet talán javítókészletet kapni.Próbáltam valamilyen VW vízszivattyút szétszedni,a járókerék azt sem bírta ki,hogy lehúzzam,-széttört,pedighát mi baja lehet egy vízszivattyúnak,tömszelence,csapágy,-esetleg tengely.Külön tetszett a Skoda feliciának a vízszivattyú megoldása,ott a szivattyú háza,egyben motortartó bakk is,ha a szílent kimegy,lehet szivattyústól eldobni.

                Természetesen más dolog az,ha valaki szolgálati járművel közlekedik,mert ott nem a soffőr fizeti a "révészt",-nembaj Emu,-majd békülünk,-azért szeretlek ám!

                Komment


                • sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  diagonál gumik cseréje
                  Az volt első lépés.. 90 km/h környékén úgy belibegett az úton.. küzdelem volt megfogni + a rinya. Én csak a jó dolgokra emlékezem, sok éjszakát töltöttem benne hálózsákban.. télen is. A kombiban az első üléstől a hátfalig 2m volt a hely.. tehát kényelmesnek mondható (akár 2 személynek is.. ) + előny: 2x 200l hordó benzin befért... szerencsére ilyen fuvarok alatt a rend éber őrei nem állítottak meg..

                  Komment


                  • Mikor ilyeneket irkálunk.. úgy érzem részei vagyunk a törtélemnek.. De jó! Persze így a szépségeivel..

                    Komment


                    • Én úgy vettem elöl radiál hátul meg az eredeti diagonál. Mikor kiértem egy erdősáv védelméből mentem keresztbe, hosszába mintha jégen mentem volna. Leizzadtam a gyönyörtől.

                      Komment


                      • Nagyon szolídan dolgozgattam.. várnom kell erre-.arra- amarra.. s minden határidő csúszik. Persze jönnek az ünnepek.. Rádió: Rekordot döntött az ajándékhitel.. eszem... szom megáll.. ezért tolakodnak az emberek? Normálisan már nem is lehet közlekedni a közeli városokban.. úgy érzem magam közben mint ha a sok eszement rám vadászna.. s még a bort is le kéne fejteni mielőtt el nem fogy.

                        Komment


                        • Idáig kb 5q tüzifa fogyott.. jelenleg 34C van alakásban.. a kandalló ajtóhőmérséklete 364c, a hődob hője 274c.. most minuszoltam a levegőt,így reggelig szinte parázs marad. Sajnos.. úgy vettem észre a gyümölcsfák rügyei duzzadtak,s ez aggaszt.. változik a világ.. vele együtt a klíma. Pusztulnak az esőerdők.. tömegével kihalnak állatok (méhecskék is kevesebben vannak ) Azé olvastam jókat is.. korszerű nagy hatékonyságú,takarékos hajómotorról ami a az autókhoz képest 25%-al hatékonyabban alakítja az üzemanyagot munkává... ez a csoda: 2600tonna.. 14henger, 28m hosszú,13m magas.. a motor lökethossza több mint három méter.. s csak 6000 párszáz litert eszik óránként.. Örömködjünk..

                          Komment


                          • Atti69 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            jelenleg 34C van alakásban
                            Meg is gyulladnék..... Nekem 24 fok fölött minden bajom van .

                            Komment


                            • jagdtigger eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Nekem 24 fok fölött minden bajom van .
                              A párom (Nő) ... bírja.. persze nyáron 25c a max amit elvisel panasz mentesen.. Persze a 24c már hideg. No.. de a Nőket nem a logika miatt szeretjük.

                              Komment


                              • Atti69 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                korszerű nagy hatékonyságú,takarékos hajómotorról ami a az autókhoz képest 25%-al hatékonyabban alakítja az üzemanyagot munkává... ez a csoda: 2600tonna.. 14henger, 28m hosszú,13m magas.. a motor lökethossza több mint három méter.. s csak 6000 párszáz litert eszik óránként.. Örömködjünk..
                                Szervusztok! A régiek ezt is sokkal jobban tudták! Megoldották a teljes foglalkoztatást, a környezet tudatos közlekedést, a fent tartható világnézetet és a turizmust...
                                Gálya | A Pallas nagy lexikona | Kézikönyvtár
                                Egyéb iránt a tengerjáró hajók (dízellel kevert) olcsó nehézolajat (Schweröl / Heavy Fuel Oil) használnak üzemanyagként, ami az olajipar lepárlás után visszamaradó mellékterméke, és szárazföldön való felhasználása régen tilos. A nehézolaj pl. 3500-szor több ként tartalmaz, mint az autókhoz használt normál dízelolajok, tehát tulajdonképpen veszélyes hulladéknak minősül, amit aztán a nyílt tengereken égetnek el. Ha azonban az időjárás úgy alakul, akkor ebből a partvidéken is fekete koromlerakódás alakulhat ki, és a szennyezett levegő a szárazföldön akár több száz kilométerre is eljuthat. Szóval ennyit a hajók üzemanyagairól...
                                Utoljára szerkesztve a következő által: pasetta; 2019 dec. 17, 21:46.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X