Közlemény

Collapse
No announcement yet.

De jót motoroztunk ma!

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    dott eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    A merev hátsó villás babettám után mondtam azt, hogy na ez nem viccces
    Nekem pedig volt egy MZ teleszkópos átok Simsonom. No az se rugózott sokat, viszont a veséim igen. Egy-egy kiadósabb motorozás után napokon keresztül fájt, 5 percenként hívott a természet, stb. Szóval igen, én inkább a rugózós fajtát választanám.

    Komment


      Köszönöm a választ.
      Ettől tartottam
      Az első ötlet egy DKW125RT volt, mert milyen jól nézne ki a 2.Világháborús airsoft játékon, de kis kutakodás után a lehetetlen kategóriába került.
      Így jött a Moszkva M1A, ami ugye a "leszármazottja".
      További keresgélés meg egyenesen vitt a K55 -höz, ami ugye már hátul teleszkópos megoldás,viszont épp ez az ami nem tetszik benne, és végképp nem autentikus a 2.VH-hoz.
      De mivel a hétköznapokban is használnom kellene, ezért úgy látszik kompromisszumot kell kötnöm.
      Majd valami oldaldobozzal el kell álcázni a hátsó teleszkópokat, úgysem vagyunk vérprofi hagyományőrzők, ennyi bele kell férjen.
      Az meg már csak külön öröm, hogy egy jobb sorsra érdemes technikai emléket sikerül megmentenem a vaskohótól(legalábbis egy ideig).

      - - - Updated - - -

      Off---.)Egy S51 váz itt áll éppen a 4. emeleti erkélyemen lassan épülget, mert központi hátsó teleszkópos lesz (ezért elnézést mindenkitől), de csak így kapja meg azt a formát ami tetszik.Click image for larger version

Name:	img_395603_7939850_3.jpg
Views:	1
Size:	174.8 KB
ID:	141436
      Valami ilyesmit.
      OFF vége

      Komment


        korzaar eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Valami ilyesmit.
        Lehetne vele kötekedni, de nekem tetszik
        Még napi használatra is alkalmas lehet. Ez ugye 50-es?

        Komment


          Igen ez egy Honda Solo 50ccm, 4 ütemű.
          Ez egy nem túl régi, ha jól emlékszem 2003-as típus.
          Kicsit fel van öltöztetve, egy kis festék és már kész is.
          A Simsonomat(1987-es évjárat a váz), ehhez hasonlóra építem, egy K55 tank már beszerzésre került, sajnos a térdvédő gumit tartó lemez mindkét oldaláról hiányzik, ezért is vettem meg mert amúgy is szélesíteni kell a tank alján a vázalagutat, így legalább nem egy jó példány lesz elszabva.
          Egyébiránt ha már itt tartok, akkor megkérdezném, hogy a tank hegesztése után kell-e belülről valamivel kezelni, hogy ne kezdjen el rozsdásodni?

          ....és a hab a tortán, hogy valami félreértelmezés miatt, én sokáig abban a tévhitben éltem, hogy a "B"kategóriás jogosítvánnyal vezethetek 125-ös motort(volt ez a hercehurca a kategória körül), úgyhogy , ha meglesz a 125-ös motor, akkor még egy jogsi is kell majd)
          Utoljára szerkesztve a következő által: korzaar; 2014 okt. 15, 09:48.

          Komment


            korzaar eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            volt ez a hercehurca a kategória körül
            Valóban, sokan már térdelőrajtban álltak, mert azt hitték, ezután "B" jogsival mehetnek 125-össel is.
            De nem, kell tenni vizsgát (igaz ha jól tudom nem a szokásos, teljes tanfolyamot kell végigjárni).
            Egyébként ezzel az építménnyel a rendőr nem kötekszik?
            (Bár ha az én dongóm nem szúr szemet nekik...)
            Utoljára szerkesztve a következő által: dongos78; 2014 okt. 16, 07:53.

            Komment


              Fogalmam sincs, hogy a japán rendőr miképp áll az ilyen dolgokhoz(mivel ez egy ottani kép), de a hazai helyzetről annyi infóm van amit a NKH-tól kaptam:
              Click image for larger version

Name:	nkh-s.jpg
Views:	1
Size:	142.5 KB
ID:	141437

              Komment


                Ezek szerint mégsincs rendben a dongóm
                Van egy kerékpár vázszám, van egy motorszám, de én bizony nem hurcoltam az NKH-hoz, hogy ők is üssenek bele valamit...

                Komment


                  Egyébiránt sokan ezzel sincsenek tisztában:

                  "A kérdésre a válasz a 289/2009. (XII. 18.) Korm. rendeletben található, amely: A közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975. (II. 5.) KPM–BM együttes rendelet módosítása címet viseli, és a vonatkozó része így szól:
                  28. § (2) Az R. 1. számú függelék II. fejezet r) és r/1) pontja helyébe a következő rendelkezés lép (A közúti járművekkel kapcsolatos fogalmak):
                  • r) Segédmotoros kerékpár: a külön jogszabályban L1e járműkategóriába sorolt kétkerekű, L2e járműkategóriába sorolt háromkerekű jármű, továbbá az L6e járműkategóriába sorolt quad és mopedautó.
                  • r/1) Kerékpár: olyan, legalább kétkerekű jármű, amelyet emberi erő hajt, és ezt legfeljebb 300 W teljesítményű motor segíti. A kerékpáron a kerékpárt nem hajtó személy is szállítható erre alkalmas ülésen. A kerékpáron utánfutó vontatására alkalmas berendezés helyezhető el.


                  "A fentiek alapján, akkor nevezhetjük kerékpárnak a járművünket, ha van rajta pedál, amivel hajthatjuk azt, és a villanymotor teljesítménye kisebb, mint 300W. A robogókra hasonlító villanybringák, amelyekre alapból nem szerelik fel a hajtókarokat és a pedálokat, nem hajthatók emberi erővel. Így, ha egy ilyennel igazoltat a rendőr, akkor jogosan kérheti a jogosítványodat, mivel járművünk emberi erővel nem hajtható, tehát nem esik bele a KRESZ kerékpár fogalom meghatározásába."

                  ...nos pontosítottam a hsz.t, ez egy idézet volt a cikkből, ami egy kérdésre válaszolt, miszerint "Kerékpár-e az elektromos bringa"



                  és itt már tényleg a rendőr jóindulatán múlik, kap-e az illető csekket
                  A ccm beütést meg elvileg ugye a gyártó/forgalmazó is megteheti, meg talán a rendőr sem veszi olyan szigorúan, hacsak nem valami láthatóan nagyobb köbcentis motorról van szó.
                  Utoljára szerkesztve a következő által: korzaar; 2014 okt. 15, 12:50.

                  Komment


                    és a villanymotor teljesítménye kisebb, mint 300W.
                    Nem írja hogy villanymotor lehet csak!
                    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                    Komment


                      ...igen valóban, de javítottam a hsz.-t.

                      Komment


                        Visszatérve a képen látható gépre tényleg jól néz ki.Rendesen ki van szedve az eredetiségből, mit tesz egy festés??!. Fiatalos és "dögös" még ha nem is szőke

                        Komment


                          ha jól tudom nem a szokásos, teljes tanfolyamot kell végigjárni
                          Így van, akinek megvan a B kategóriája az elmehet egy ún. B125 tanfolyamra és elvileg nem kell végighallgatni az egész elméleti oktatást,csak ami rá vonatkozik (bár ez a gyakorlatban máshogy működik) és kb. 10 gyakorlati órát kell vennie vizsga előtt. Bár ez az óraszám kissé kevés...

                          Korzaar!
                          Nem gondolkozol 125-ös Csepelen?
                          A 125/T típustól kezdve már elől-hátul teleszkóposak, sok alkatrész van hozzájuk, forgalomba helyezés jóval könnyebb - szerintem - mint egy K55 esetében.

                          Komment


                            dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Ezek szerint mégsincs rendben a dongóm
                            Szerinted nekem rendben van? Nem vittem én sem az NKH-s oknak. Többek között nincs rajta hátsó lámpa, első-hátsó prizma, macskaszemet már elhagytam a hátsó kerékről... Bukót, láthatósági mellényt se használok,(nem tudom, hogy kell e rá) hanem motor megszivat, oszt ussgyi!!
                            "Akaraterő és szorgalom, ez a két tulajdonság az, amellyel bármilyen célt el lehet érni."

                            Komment


                              Örs eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Többek között nincs rajta hátsó lámpa, első-hátsó prizma,
                              Nekem csak az első fék hibádzik . Ezen kívül, ha nagyon kötekedni akar akkor a világítást is megemlíti. Ugyanis dinamóról üzemel, ergo álló helyzetben nem világít . Villogót pedig nem teszek rá, az agyoncsapná a klasszik kinézetét. Világítótekercs nincs benne, nem is lehet beépíteni.
                              Hiába, ezt a dongót haladásra építettem, nem állásra

                              Komment


                                Motorizált segéd - Dongó

                                ...ebben a cikkben a forgalmazó szerint is segédmotoros kerékpár a dongó, annak minden nyűgjével.
                                (ezért nem is vettem, pedig könnyebb lenne felcipelni a 4. emeletre)
                                A világítás álló helyzetben témára: szerintem az akkumulátorral nem felszerelt smkp.-ok sem világítanak álló helyzetben, ha leállítod a motort.
                                Amúgy a bicikli lámpa sem világít ha dinamós és állsz pl. a piros lámpánál.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X