Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Kétütemű motorok tuningolása!

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    győzzetek meg,hogy tévedek!!!
    Erről egy mondat jut eszembe a Terminátor című film végéről mikor a benzinkutas lefordította Sarah Conor-nak mit mondott a fényképezős fiú:

    "azt mondja nagy vihar közeledik" !!
    zahi kedvelte ezt.

    Komment


      Köszönöm, ha esetleg úgy alakul készítesz egy ilyet nekem is, igaz nem versenyre, csupán a hétköznapokra! :-)

      Komment


        Köszönöm, ha esetleg úgy alakul készítesz egy ilyet nekem is, igaz nem versenyre, csupán a hétköznapokra! :-)
        Oppsz!!! Meg kell keresni a rajzokat a gépmunkához , a többi már csak 8-10 nap reszelgetés csiszolgatás ... No meg a fékpofák , és a króm ... (amit magadnak kell megcsinálnod , csináltatnod )
        Egyébként már nem biztos hogy hozzáfognék , még úgy sem hogy egy már kész van , nagyából kiszámolgatva, lerajzolva !!!!

        Komment


          Csak legyen rá időm
          Nálad minden motorban MZ villa van?

          czét nem tudtam
          Mert magasabban van. Ott a kipufogó vége ér le.
          A mai napig azt,vallom a dupla bölcsőváz az igazi
          A Cz súlya 147(144) kg, a 634-é 155. Jobban is megoldhatták volna a villanyaknál az elejét, de tény hogy masszívabb. Ezért nem ajánlott Cz-re oldalkocsit tenni(elvileg nem is lehet, gyakorlatilag a Velorex univerzál csatlakozója hozzákapcsolható viszont).
          Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2015 nov. 05, 09:11.
          St.Z.350 kedvelte ezt.
          "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
          "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

          Komment


            Üdv Olvtársak!

            Nem vagyok fanatikus rajongója egyik márkának sem,nekem a CZ 472 és a Jawa 634 gyakorlatilag egyforma.Menettulajdonságaik között nincs jelentős eltérés,az alkatrészek többsége is csereszabatos.Amikor típusválasztásra került sor,a 12 voltos generátor miatt döntöttem a Jawa 638 mellett.Hétköznapi használat során egyformának tartom ezeket a gépeket.
            zahi és Che kedvelte ezt.

            Komment


              Én nem a 634-esek időszakára gondoltam melyek korához illenek a P 20-21-es tipusok hanem azt ezt megelőző időkről beszéltem. A legenda mely valós volt az korábbi időket idézi. Akkoriban mikor a Jawák és Cz-k taroltak a verseny pályákon a Pannonia a T-s időszakát élte és az is szerzett babérokat.A hangvillások korszaka mit Emu Te is említesz szerintem későbbre esik. Sajna ennek a korszaknak is voltak " megkötői" mint írtuk már mely nem az Észen múlt és nem a magyar szakemberen. Tény annak idején én is a dupla bölcsőváz miatt választottam a 634-est. Igaz egy etz-t nem volt művészet hátsó kerékre állítani míg a Jawát nehezebb volt oly nehéz az eleje , igaz az nem is szitált be sosem. A 12voltos generátor előnyéről nincs sok beszélni való a 6 v-os dinamóval szemben. A 6 volttal a világítás a lopakodóra hasonlít csak evvel manapság közlekedni éjszaka nem veszélytelen.

              - - - Updated - - -

              Én nem a 634-esek időszakára gondoltam melyek korához illenek a P 20-21-es tipusok hanem azt ezt megelőző időkről beszéltem. A legenda mely valós volt az korábbi időket idézi. Akkoriban mikor a Jawák és Cz-k taroltak a verseny pályákon a Pannonia a T-s időszakát élte és az is szerzett babérokat.A hangvillások korszaka mit Emu Te is említesz szerintem későbbre esik. Sajna ennek a korszaknak is voltak " megkötői" mint írtuk már mely nem az Észen múlt és nem a magyar szakemberen. Tény annak idején én is a dupla bölcsőváz miatt választottam a 634-est. Igaz egy etz-t nem volt művészet hátsó kerékre állítani míg a Jawát nehezebb volt oly nehéz az eleje , igaz az nem is szitált be sosem. A 12voltos generátor előnyéről nincs sok beszélni való a 6 v-os dinamóval szemben. A 6 volttal a világítás a lopakodóra hasonlít csak evvel manapság közlekedni éjszaka nem veszélytelen.
              dkari, zahi és 3 további látogató kedvelte ezt.

              Komment


                Kedves sepy!


                Ezen a táblázaton megtalálható a CZ és Jawa kroszmotorok világbajnokságokon elért eredményei.Click image for larger version

Name:	motokros.jpg
Views:	1
Size:	194.5 KB
ID:	147557

                A Jawa motorok ISD győzelmei egy külön téma.Szerintem erre a korszakra értetted a cseh motorok győzelmeit.
                Titus, dkari és 5 további látogató kedvelte ezt.

                Komment


                  St.Z.350 Köszönöm a naprakész információidat melyek hitelesek a régi időkből előkotorva és nem a szóbeszédekből merítettek.
                  zahi és St.Z.350 kedvelte ezt.

                  Komment


                    Örülök neki,hogy tetszik
                    zahi kedvelte ezt.

                    Komment


                      Nálad minden motorban MZ villa van?
                      Gondoltam hogy ezért "kapni" fogok!
                      De ennél mosom kezeimet. Ezt a Cz-t a sógoromtól vettem és már benne volt az Mz eleje. Már ő is így vette.
                      De ahogy körül néztem a piacon nagy az esélye hogy benne is marad.
                      Nálam amúgy sem feltétel a gyári állapot. Inkább a használhatóság.
                      Három sérvvel (L4,L5, S1 csigolya) a gerincemen, egy műtött térdszalaggal,laza izületi szalagokkal inkább a kényelem mint a gyári állapot a lényeg
                      OdinHEM, heeegany és 4 további látogató kedvelte ezt.

                      Komment


                        Nálam amúgy sem feltétel a gyári állapot.
                        Miért ???? Az Mz -t az nem gyárban készült ???
                        dkari és St.Z.350 kedvelte ezt.

                        Komment


                          És nem mondom ,hogy jobb csak stabilabb az úton.A mai napig azt,vallom a dupla bölcsőváz az igazi:győzzetek meg,hogy tévedek!!!
                          Ezt a stabilitás kérdést nem értem!(?) Sokat töprengtem már rajta hogy mi a túró lenne az?Nekem egyforma mind!Nem is szeretem ha egy moci nem ficánkol alattam ha beleviszem a buliba!Hagy szórakozzon Ő is!Ha szép nyugodtan szeretnék utazni be kényszerítem magam egy pléh kasztniba(igaz Q-a félek benne!)Csinálják ezeket a villa merevítőket meg mittudom én miket....szerintem feleslegesen!Ha hü..e vagy fiacskám úgy is megbuksz!(vagyis el!)Gumi kérdésben is úgy vagyok hogy a legolcsóbb Vietnami sz..t veszem!(igaz én már esőben nem merek menni!)!A Jawákról!Sosem volt Jávám!De Versenyeztem velük!Abban az időben(69-72-ig!)a ,,cuciálista"szektorban verhetetlenek voltak!Igaz amikor bejöttek a közép rugó tagok egy 50cc is gyorsabb volt nála!De ez nem a teljesítmény miatt hanem a rugózás miatt!A ,,tuning"!Lehet a kétüteműt tuningolni rendesen csak kérdés hogy megéri-é?Mert a többi cucc(erőátvitel,futómű stb!)minden az alacsonyabb teljesítményhez lett tervezve,gyártva!(suttogva hozzá teszem,,jó sz.r anyagokból") Ja!Emlékszem hogy a tuning Jáwába az 5 liter benzint nem 100kilóméterre adták hanem egy versenyre! Persze akkor még 3 forint volt literje!
                          Még eszembe jutott a Sepy írásáról hogy Miskolcról Szerencs felé menő úton éjjel találtunk egy félig lefejezett motoros srácot.Szegény nekiment a szekér végének!Ennyire nem volt valami fényes a világítás! Ezek a mai lámpák egészen jók!Az idén jöttem haza éjjel és egészen jól láttam!(A Beagle adott a régi Wartburgjából 35/35-ös faca izzókat!)Kicsit már szakadtak kormosak de világít és az is valami! De lehet hogy csak azért láttam mert levettem a napszemüveget????!!!!https://youtu.be/qv9wTt-gubU
                          Ja!Nem szabad gyorsan menni ha egy kézzel videózunk és kanyarok jönnek.Főleg ha sárfelhordásos az út!Nem valami stabil a gép!
                          Utoljára szerkesztve a következő által: apacsavo; 2015 nov. 07, 11:12.
                          OdinHEM, sepy és 2 további látogató kedvelte ezt.

                          Komment


                            De ahogy körül néztem a piacon nagy az esélye hogy benne is marad.
                            Drága is a gyári Cz villa, én is vmi mást nézek a Jawába. Annyiért normális villákat is lehet kapni...Am a Jawa Cz felfüggesztés szar, úgy ahogy van. még a 472 progresszív hátsó tagja hagyján, de az első villa gyenge, Ha nézed az első kereket menet közben, lehet látni, hogy előre-hátra remeg. Nekem 477 villa van elől, az rövidebb kissé.
                            dkari kedvelte ezt.
                            "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                            "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                            Komment


                              Azért a CZ 175 Sport első villa védelmében had mondjam el, hogy a szerkezeti felépítése korszerűnek mondható. Nagy mértékben hasonlít a csillapító elem beépítése, valamint a működése pedig gyakorlatilag megegyezik a nagy hanggal reklámozott Big Piston elvű első villákhoz.
                              Más kérdés, hogy az idő elkoptatta talán mindet, meg a hozzáértés nélküli javítgatás is rontott a megítélésén.
                              A maga idejében minden szoci motor első villájánál fejlettebb rendszerű volt.
                              Ugyanis nem az határozza meg egy első villa korszerűségét, hogy krómszárral rendelkezik vagy belső rugós kivitel hanem a csillapítást szolgáló berendezés szelepes kivitelű vagy csak egy egyszerű szűkítő furattal van megoldva.
                              Persze kellet volna fejleszteni ezt a CZ rendszert is de már akkor jól megértették a helyes irányt.
                              St.Z.350 és zahi kedvelte ezt.

                              Komment


                                A szerkezettel nincs is baj, csak túl vékony a szár.
                                St.Z.350 és zahi kedvelte ezt.
                                "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                                "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X