Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
Köszönöm, ha esetleg úgy alakul készítesz egy ilyet nekem is, igaz nem versenyre, csupán a hétköznapokra! :-)
Oppsz!!! Meg kell keresni a rajzokat a gépmunkához , a többi már csak 8-10 nap reszelgetés csiszolgatás ... No meg a fékpofák , és a króm ... (amit magadnak kell megcsinálnod , csináltatnod )
Egyébként már nem biztos hogy hozzáfognék , még úgy sem hogy egy már kész van , nagyából kiszámolgatva, lerajzolva !!!!
A Cz súlya 147(144) kg, a 634-é 155. Jobban is megoldhatták volna a villanyaknál az elejét, de tény hogy masszívabb. Ezért nem ajánlott Cz-re oldalkocsit tenni(elvileg nem is lehet, gyakorlatilag a Velorex univerzál csatlakozója hozzákapcsolható viszont).
Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2015 nov. 05, 09:11.
Nem vagyok fanatikus rajongója egyik márkának sem,nekem a CZ 472 és a Jawa 634 gyakorlatilag egyforma.Menettulajdonságaik között nincs jelentős eltérés,az alkatrészek többsége is csereszabatos.Amikor típusválasztásra került sor,a 12 voltos generátor miatt döntöttem a Jawa 638 mellett.Hétköznapi használat során egyformának tartom ezeket a gépeket.
Én nem a 634-esek időszakára gondoltam melyek korához illenek a P 20-21-es tipusok hanem azt ezt megelőző időkről beszéltem. A legenda mely valós volt az korábbi időket idézi. Akkoriban mikor a Jawák és Cz-k taroltak a verseny pályákon a Pannonia a T-s időszakát élte és az is szerzett babérokat.A hangvillások korszaka mit Emu Te is említesz szerintem későbbre esik. Sajna ennek a korszaknak is voltak " megkötői" mint írtuk már mely nem az Észen múlt és nem a magyar szakemberen. Tény annak idején én is a dupla bölcsőváz miatt választottam a 634-est. Igaz egy etz-t nem volt művészet hátsó kerékre állítani míg a Jawát nehezebb volt oly nehéz az eleje , igaz az nem is szitált be sosem. A 12voltos generátor előnyéről nincs sok beszélni való a 6 v-os dinamóval szemben. A 6 volttal a világítás a lopakodóra hasonlít csak evvel manapság közlekedni éjszaka nem veszélytelen.
- - - Updated - - -
Én nem a 634-esek időszakára gondoltam melyek korához illenek a P 20-21-es tipusok hanem azt ezt megelőző időkről beszéltem. A legenda mely valós volt az korábbi időket idézi. Akkoriban mikor a Jawák és Cz-k taroltak a verseny pályákon a Pannonia a T-s időszakát élte és az is szerzett babérokat.A hangvillások korszaka mit Emu Te is említesz szerintem későbbre esik. Sajna ennek a korszaknak is voltak " megkötői" mint írtuk már mely nem az Észen múlt és nem a magyar szakemberen. Tény annak idején én is a dupla bölcsőváz miatt választottam a 634-est. Igaz egy etz-t nem volt művészet hátsó kerékre állítani míg a Jawát nehezebb volt oly nehéz az eleje , igaz az nem is szitált be sosem. A 12voltos generátor előnyéről nincs sok beszélni való a 6 v-os dinamóval szemben. A 6 volttal a világítás a lopakodóra hasonlít csak evvel manapság közlekedni éjszaka nem veszélytelen.
Gondoltam hogy ezért "kapni" fogok!
De ennél mosom kezeimet. Ezt a Cz-t a sógoromtól vettem és már benne volt az Mz eleje. Már ő is így vette.
De ahogy körül néztem a piacon nagy az esélye hogy benne is marad.
Nálam amúgy sem feltétel a gyári állapot. Inkább a használhatóság.
Három sérvvel (L4,L5, S1 csigolya) a gerincemen, egy műtött térdszalaggal,laza izületi szalagokkal inkább a kényelem mint a gyári állapot a lényeg
És nem mondom ,hogy jobb csak stabilabb az úton.A mai napig azt,vallom a dupla bölcsőváz az igazi:győzzetek meg,hogy tévedek!!!
Ezt a stabilitás kérdést nem értem!(?) Sokat töprengtem már rajta hogy mi a túró lenne az?Nekem egyforma mind!Nem is szeretem ha egy moci nem ficánkol alattam ha beleviszem a buliba!Hagy szórakozzon Ő is!Ha szép nyugodtan szeretnék utazni be kényszerítem magam egy pléh kasztniba(igaz Q-a félek benne!)Csinálják ezeket a villa merevítőket meg mittudom én miket....szerintem feleslegesen!Ha hü..e vagy fiacskám úgy is megbuksz!(vagyis el!)Gumi kérdésben is úgy vagyok hogy a legolcsóbb Vietnami sz..t veszem!(igaz én már esőben nem merek menni!)!A Jawákról!Sosem volt Jávám!De Versenyeztem velük!Abban az időben(69-72-ig!)a ,,cuciálista"szektorban verhetetlenek voltak!Igaz amikor bejöttek a közép rugó tagok egy 50cc is gyorsabb volt nála!De ez nem a teljesítmény miatt hanem a rugózás miatt!A ,,tuning"!Lehet a kétüteműt tuningolni rendesen csak kérdés hogy megéri-é?Mert a többi cucc(erőátvitel,futómű stb!)minden az alacsonyabb teljesítményhez lett tervezve,gyártva!(suttogva hozzá teszem,,jó sz.r anyagokból") Ja!Emlékszem hogy a tuning Jáwába az 5 liter benzint nem 100kilóméterre adták hanem egy versenyre! Persze akkor még 3 forint volt literje!
Még eszembe jutott a Sepy írásáról hogy Miskolcról Szerencs felé menő úton éjjel találtunk egy félig lefejezett motoros srácot.Szegény nekiment a szekér végének!Ennyire nem volt valami fényes a világítás! Ezek a mai lámpák egészen jók!Az idén jöttem haza éjjel és egészen jól láttam!(A Beagle adott a régi Wartburgjából 35/35-ös faca izzókat!)Kicsit már szakadtak kormosak de világít és az is valami! De lehet hogy csak azért láttam mert levettem a napszemüveget????!!!!https://youtu.be/qv9wTt-gubU
Ja!Nem szabad gyorsan menni ha egy kézzel videózunk és kanyarok jönnek.Főleg ha sárfelhordásos az út!Nem valami stabil a gép!
Utoljára szerkesztve a következő által: apacsavo; 2015 nov. 07, 11:12.
De ahogy körül néztem a piacon nagy az esélye hogy benne is marad.
Drága is a gyári Cz villa, én is vmi mást nézek a Jawába. Annyiért normális villákat is lehet kapni...Am a Jawa Cz felfüggesztés szar, úgy ahogy van. még a 472 progresszív hátsó tagja hagyján, de az első villa gyenge, Ha nézed az első kereket menet közben, lehet látni, hogy előre-hátra remeg. Nekem 477 villa van elől, az rövidebb kissé.
Azért a CZ 175 Sport első villa védelmében had mondjam el, hogy a szerkezeti felépítése korszerűnek mondható. Nagy mértékben hasonlít a csillapító elem beépítése, valamint a működése pedig gyakorlatilag megegyezik a nagy hanggal reklámozott Big Piston elvű első villákhoz.
Más kérdés, hogy az idő elkoptatta talán mindet, meg a hozzáértés nélküli javítgatás is rontott a megítélésén.
A maga idejében minden szoci motor első villájánál fejlettebb rendszerű volt.
Ugyanis nem az határozza meg egy első villa korszerűségét, hogy krómszárral rendelkezik vagy belső rugós kivitel hanem a csillapítást szolgáló berendezés szelepes kivitelű vagy csak egy egyszerű szűkítő furattal van megoldva.
Persze kellet volna fejleszteni ezt a CZ rendszert is de már akkor jól megértették a helyes irányt.
Komment