dongos78 eredeti hozzászólása
Hozzászólás megtekintése
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Chemotox kocsmája
Collapse
X
-
Kedves Heeegany!
Gratulálok a marógéphez és külön örülök annak,hogy baleset nélkül sikerült megúszni a szállítást.Bevallom,-amikor írogattunk a szállításról,eléggé aggodalmasnak tűntek az alternatívák,főleg az utánfutó.Természetesen utánfutó és utánfutó között rengeteg különbség lehet,de azért mégis.
Ahogy elnézegetem a gépet,lesz rajta mit takarítani,de a szutyok alatt meglehetősen jó állapotúnak tűnik a festés.Az,hogy szerkezetileg milyen,majd kiderül a használat során.Nem tudom kaptál e hozzá kiegészítőket és szerszámokat mert,ha nem azok beszerzése eléggé nehéz és költséges feladat,de majd az is megoldódik valahogy.Úgy vélem,hogy ez a gép,az eddigi élete során jelenleg van a legjobb kezekben,vigyázzatok egymásra!
Üdvözlettel:Che
- 2 likes
Komment
-
Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseBevallom,-amikor írogattunk a szállításról,eléggé aggodalmasnak tűntek az alternatívák,főleg az utánfutó.Természetesen utánfutó és utánfutó között rengeteg különbség lehet,de azért mégis.
Masszív nehéz futó. De a szerencsétlen felhelyezés miatt(mivel a targonca a hóba-jégbe nem bírta normálisan felrakni) egy alsó merevítőn volt kb az egész gép súlya. Mire ideért az az alsó merevítő kicsit megrogyott és két oldalt a hegesztés is megadta magát... Szóval az a futó igencsak kevés volt így(ha sikerül normálisan felrakni rá nem lett volna gond).
Ott helybe le akartuk venni róla a gerendát. De hiába tekertük nem történt semmi...
Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésede a szutyok alatt meglehetősen jó állapotúnak tűnik a festés.
Első körben nekiestem porszívóval(forgács maradékok és egyebek eltávolítása miatt) de a gép fél oldaláról néhány tenyérnyi foltban a festéket is simán leporszívóztam...
Most csak ismerkedek a gépel. Nézegetem hogy mi hogy merre. Az elején a nyomógombok közül egy meg se mozdult egy meg szorult. Szétkaptam, elég atombiztos szerkezet, de egy kis olajos kosz képes megakasztani a gombot a furatban...
Miközben nézegettem azt az eléggé összetört valamint ami a kapocslószekrényből kilóg pár vezetéken fogva úgy tűnt mintha egyenirányító lenne.
Aztán nézegettem tovább a gépet és megtaláltam a központi olajozás szivattyúját. (Ha jól sejtem legalábbis) a mozgató motor mellett van. Elég kicsi, két vezeték megy bele szóval tuti nem 3 fázis. Ekkor villant be hogy mi van ha az egyenáramról megy? Kis 24 vagy 48V-os motorka (azt se tudom hány voltos a gép kis feszültségű része )?
Azt mindenképp le akarom tesztelni(meg ha jó lesz a gép akkor a későbbiekben kap valami elektronikus visszajelzőt hogy van-e nyomás)
Na de minden esetre sok munka lesz még vele. Takarítás előtt minden olajtérbe be akarok kukkantani hogy kell-e azt is mosni vagy nem. De kapásból 4 olajszint ellenőrző ablakot láttam a gépen. Szóval az gondolom 4 olajtér...
Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseNem tudom kaptál e hozzá kiegészítőket és szerszámokat mert,ha nem azok beszerzése eléggé nehéz és költséges feladat,de majd az is megoldódik valahogy.
Viszont szerszámból van hozzá elég sok. Van ami még zsír új(rajta van a védő viasz).
De ma elkezdtem szétválogatni (külön dobozba a szerszámok, különbe a gép és osztófej tartozékai, külön a leszorítók, külön a nemtudommi kategóriájú darabok )
Tegnap este rájöttem miért nem mozdult a gerenda. Hiányzott az a csapszeg ami a fogaskerék tengelyét a 4-szögű résszel összekapcsolja
Szóval szóltam pár havernak, a végén 4-en belekapaszkodtunk a gerendába és leemeltük. Így rögtön 100kg-al könnyebb lett a gép(meg vagy fél méterrel kisebb)
Na meg munkahelyemről hazahoztam egy békát, azzal szépen betoltuk a garázs végébe.
Ha meg jön a jó idő tesóm papagájai végleg ki lesznek költöztetve, a benti röpde elbontva és a helyére megy be a gép(ha működik persze. Mert addig azért ki akarom próbálni)
Utoljára szerkesztve a következő által: heeegany; 2018 márc. 21, 22:07.
- 3 likes
Komment
-
heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseKis 24 vagy 48V-os motorka (azt se tudom hány voltos a gép kis feszültségű része )?
39.oldal .
- 3 likes
Komment
-
jagdtigger eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
Szóval 24V, az meg akkor egy szelén egyenirányítókból összerakott graetz lehetett. Így azt nyugodt szívvel kidobom a picsába és rakok be helyette egy normális diódahidat
Még azt nem döntöttem el hogy a 43. oldalon lévő tárcsát hogy reprodukáljam. Mert az hiányzik a gépről sajnos...
Esélyes hogy lézerrel vágom és gravírozom. De az is lehet hogy maratom. Na majd még kiderül
Komment
-
heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseSzóval 24V
- 1 like
Komment
-
jagdtigger eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseA diódahíd a 30V-os kivezetésen van... Három feszültséget vesz ki a trafóból, 36, 30, és 24 V.
Bár nem értem hogy miért van ez ennyire megbonyolítva
Komment
-
heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseBár nem értem hogy miért van ez ennyire megbonyolítva"Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
- 2 likes
Komment
-
heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseBár nem értem hogy miért van ez ennyire megbonyolítva"Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
Komment
-
Szervusztok!
Emlékeim,ha nem csalnak az Strigon MU 250 képes volt valamilyen szinten programvezérlésre,valószínű ezért van bonyolítva az elektromosság benne.
"A gép önműködő ciklusvezérléssel is működtethető.Ebben az esetben hatféle ciklus állítható be,amelyeket a gép önműködően végrehajt,a gépkezelőnek csak a munkadarabot kell rögzítenie és a gépet megindítania.A ciklus befejezése után a gép minden mozgó része alaphelyzetbe áll vissza."
"Villamos reteszelés akadályozza meg az előtolás indítását akkor,amikor a főorsó még nem forog,és megakadályozza a mellékmozgások ellentmondó kapcsolását is."
A fenti idézetek a Gépismeret könyvsorozat,Rudas János,Marógépek ,a Táncsics könyvkiadó 1966-os kötetéből származnak és az MU 250-es marógépre vonatkoznak.
Közvetlen kapcsolatba nem kerültem ilyen géppel,de úgy emlékszem az üveggyárban annak idején a villanyszerelők elég sokszor látogatták és konzíliumot ültek felette,de az is lehet,hogy a szaktudásuk más irányú volt és nem mélyedtek bele a szerszámgépek világába.Úgy gondolom,ha megérted a működését neked nem fog különösebb gondot okozni de,ha jót akarsz magadnak,hagyj meg minden eredetiben,illetve próbáld restaurálni az eredeti megoldásokra,ha már belenyúltak és ne kezd el felülírni a gyári tervezést,-mert ki volt az találva rendesen a maga korában!
Üdvözlettel:Che (Nem hagyott nyugodni,előkotortam a vonatkozó szakirodalmat,szerencsémre felül volt,nem tellett sok időbe)
- 3 likes
Komment
-
Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésene kezd el felülírni a gyári tervezést,-mert ki volt az találva rendesen a maga korában!"Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
- 1 like
Komment
-
Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseEmlékeim,ha nem csalnak az Strigon MU 250 képes volt valamilyen szinten programvezérlésre
Mögötte a hornyokba állítható pöcköket lehet tenni, azok nyomkodják a doboz hátoldalán lévő kapcsolókat (amikből az egyik nem kattog valamint egy vezeték el van szakadva, az van átkötve a képen. Szóval ezzel is lesz munka)
Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése,valószínű ezért van bonyolítva az elektromosság benne.
Na de mindegy is. Ez van. Ha lesz időm lebontom az összes burkolatot és fedelet róla aztán akkor már látni fogom a gép lelkét. Akkor kell egy szék, odaülni mellé és szépen átnézni hogy mi hova és minek kell ebbe a nagy darab vasba.
Minden iránynak végálláskapcsolója, amiből az egyik nem kattog ha nyomkodom(és ott valaki már nagyon kötözgetett valamit. Szóval azzal is kezdeni kell valamit)
A nyomógomb sort ugye szétkaptam tegnap és kipucoltam. Ott is a 8db gomb alatt 10db kapcsoló van.
Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseha jót akarsz magadnak,hagyj meg minden eredetiben,illetve próbáld restaurálni az eredeti megoldásokra,ha már belenyúltak és ne kezd el felülírni a gyári tervezést,-mert ki volt az találva rendesen a maga korában!
A szelén egyenirányítós cuccal sem fogok vacakolni, kap egy pár száz forintos graetz hidat.
Aztán ott vannak a kerámia biztosítékok. Abból is a kisebbik fajta ami persze nincs itthon egy darab sem. Na meg egyébként se szeretem. Még az esztergában sem, itt meg jóval több van belőle és jóval több a drót. Több a hibalehetőség. Automata biztosíték meg van itthon sokféle. Szóval azokat is lehet hogy cserélem. (persze a gyári helyen marad minden. Átkábelezni nem akarom)
Aztán ott a géplámpa. Az kizárt hogy veszek hozzá gyárit. 8000ft-ot nekem nem ér meg. Akkor inkább kap egy LED-es munkalámpát.
Meg persze alap dolog hogy kap egy vészgombot.
Aztán, nézegetve a központi olajozását a gépnek gondolkodok rajta hogy valahova be kellene tenni egy autóba való olajgombát egy visszajelzővel. És akkor rögtön tudnám ha valami miatt nincs olajzás. Ezzel kapcsolatbak kérdésem lenne hogy ebbe a rendszerbe milyen nyomás lehet? Autóba való asszem 0,15bar nyomástól van felfelé.
Úgy gondolom hogy ha már csinálni kell a gépet akkor az olyanokat amikkel később csak a szívás lenne inkább most megcsinálom.
És a képek amiket tegnap ígértem:
- 2 likes
Komment
-
Azért óvnám mert vagy teljesen meg kellene szüntetni a ciklusvezérlést,ahol minden mindennel összefügg és akkor úgy működne mint egy teljesen manuális kapcsolású gép,vagy teljesen restaurálni kellene a gyári állapotot.Láttam már olyat,hogy belenyúltak egy szerszámgép esetén a gyári megoldásba és géptörés lett a vége,nem is kis kárral.
Meglehet,hogy elfogult vagyok a Magyar szerszámgépgyártást illetően,de véleményem szerint a hatvanas évek derekától,a szerszámgépgyárak teljes tönkretételéig,nagyon jó gépeket gyártottunk,-szerintem a vége felé már a TOS gépeket is vertük.Nagy bűnnek tartom a szerszámgépipar felszámolását,meg kell nézni a napjaink gépipari kereskedelemben fellelhető gépeket,mint konstrukcióban,mint minőségben és árban,-szerintem óriási a visszalépés.Lehetséges,hogy ez csak saját véleményem,de napi szinten figyelem a szerszámgép kínálatot,csak úgy érdeklődésből,nem vásárlási szándékkal és ezt látom.
Üdvözlettel:Che
- 2 likes
Komment
-
Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseAzért óvnám mert vagy teljesen meg kellene szüntetni a ciklusvezérlést,ahol minden mindennel összefügg és akkor úgy működne mint egy teljesen manuális kapcsolású gép,vagy teljesen restaurálni kellene a gyári állapotot.Láttam már olyat,hogy belenyúltak egy szerszámgép esetén a gyári megoldásba és géptörés lett a vége,nem is kis kárral.
Meglehet,hogy elfogult vagyok a Magyar szerszámgépgyártást illetően,de véleményem szerint a hatvanas évek derekától,a szerszámgépgyárak teljes tönkretételéig,nagyon jó gépeket gyártottunk,-szerintem a vége felé már a TOS gépeket is vertük.Nagy bűnnek tartom a szerszámgépipar felszámolását,meg kell nézni a napjaink gépipari kereskedelemben fellelhető gépeket,mint konstrukcióban,mint minőségben és árban,-szerintem óriási a visszalépés.Lehetséges,hogy ez csak saját véleményem,de napi szinten figyelem a szerszámgép kínálatot,csak úgy érdeklődésből,nem vásárlási szándékkal és ezt látom.
Üdvözlettel:Che
De vannak részei amiket egy modernebb alkatrészre cseréléve a funkciójukat ugyan úgy betöltik, Csak az én életem megkönnyítik. Régen is automata biztosítékot és graezt hidat raktak volna rá ha lett volna és elérhető lett volna
Egy dolgot kell észben tartani. Hogy a gyári alkatrészt csak olyan alkatrészzel szabad kiváltani amivel ugyan úgy fog működni mint a gyári megoldással.
A végálláskapolcsókat egyszerű lenne induktív jeladóra is cserélni. Főleg mert az van is itthon. De azért ilyen szinten nem akarom módosítani.
Az olajnyomás visszajelzővel kapcsolatban mit gondolsz?
- 1 like
Komment
Komment