Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Chemotox kocsmája

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts


    Kedves Heeegany!

    Szerencsénkre a Vadásztigris jóvoltából,akit nem tudok ez ügyben eléggé dicsérni,van gépkönyvünk,-úgy nagyjából átnéztem,de nem merültem el benne,de megpróbálom ezt pótolni és holnap átnézem a vonatkozó részeket,hát-ha okosabb leszek.Az olajnyomást illetően jó,ha van visszajelzés,de nem szokott ezekkel baj lenni.Sok esetben van egy áttetsző ablak,valami fehér háttérrel,ahová fel van vezetve a szivattyú nyomóága és látni lehet az áramló olajat,-át kell tekinteni a gépkönyvet!Amiben biztos vagyok,hogy a te géped,eredetileg ciklusvezérelt,akárki,akármit is követett el ez ellen az évek folyamán.Azzal egyet tudok érteni,hogy korszerűbb alkatrészekre le lehet cserélni a régebbieket,ha funkciójukat illetően illeszkednek az eredetileg kitalált rendszerbe.

    Nem látom a feltöltött képeken,hogy kaptál e a gép függőleges gerendájához támasztó bakokat (2dB.),valamint a vízszintes maráshoz tengelyeket és hézagoló gyűrűket,mert ezek nagyon fontosak lennének.

    Üdvözlettel:Che

    Komment


      Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Sok esetben van egy áttetsző ablak,valami fehér háttérrel,ahová fel van vezetve a szivattyú nyomóága és látni lehet az áramló olajat,
      Le lőtted a poénom - pont ezt akartam mondani , a túlvezérelt fiatalnak . Vagyis hasonlót ---hogy kivezeti a szivattyú
      nyomóágát egy átlátszó függőleges csőbe ---aztán vissza . Sőt ha cifrázni akarja , akkor meg mellé a legtávolabbra menő csövet is .....aztán ha akar bele elektronikát , akkor megvilágicccsa egy szuper leddel , hogy jól lássa ..

      Komment


        Szervusz Heeegany!

        Reggeltől idáig tanulmányoztam a gépkönyvet,sajnos ki kellene nyomtatni,mert a szöveges részben különböző betűjelzésekkel utal az ábrákon lévő kapcsolókra és így nagyon nehéz áttekinteni és megérteni.Az egyenáram azért kell,mert vannak benne fékmágnesek,a főhajtómű olajszivattyújának van áramlásmutató ablaka,valahol a gép jobb oldalán,értelem szerűen a munka állásból nézve.

        Jó lenne,ha tennél fel élesebb képeket,az asztal ütköző sínjéről,a nyomógomb tábláról,melyen jól láthatóak legyenek a piktogramok,valamint az elektromos kapcsoló szekrényről.Sajnos akárhogy nagyítom a feltett képeket nem látom jól a részleteket.

        Arra rájöttem a gépkönyv alapján,hogy nem mindegyik gép volt ciklus vezérlésű,ezért elhamarkodottnak nyílvánítom az erre utaló kijelentésem,de minimum korainak,-elnézést,ha nem úgy van,de azért a pakliban erősen benne van.Sajnos nem tudom elmenteni a dropbox-os gépkönyvet,mert kér tőlem valamilyen regisztrációt,de Angolul,-olyan helyre meg nem akarok regisztrálni,ahol nem tudom miről van szó.

        Más

        Kinézve a technikai szobám ablakán,már a harmadik órája,változó erősséggel hull az a qrva hó és most már úgy tűnik kezd meg is állni a földön.Elkeserítő és feletébb idegesítő,már mondtam is a páromnak,hogy hívja a piócás embert,vagy a köpülyözőt,mert megüt a guta.Még egy ilyen kib@szott,szar tavaszt,hogy napok óta szinte nem lehet látni a napot és egyfolytában vacog az ember,-hát hol a lópikulába van itt globális felmelegedés,ez inkább tragikus lehűlés.Az időjósok meg ígérnek fűt-fát,-de legalább a fát ne ígérnék,hanem hoznák!

        Üdvözlettel:Che

        Komment


          Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Sok esetben van egy áttetsző ablak,valami fehér háttérrel,ahová fel van vezetve a szivattyú nyomóága és látni lehet az áramló olajat,
          Hát ezen csak olajszint ellenőrző ablakokat látok. De azokból 4db-ot!!
          Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          -át kell tekinteni a gépkönyvet!
          Lassan ideje kinyomatni és teljesen átnyálazni
          Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Nem látom a feltöltött képeken,hogy kaptál e a gép függőleges gerendájához támasztó bakokat (2dB.),valamint a vízszintes maráshoz tengelyeket és hézagoló gyűrűket,mert ezek nagyon fontosak lennének.
          Sajnos ezek hiányoznak. Bár ezek hiánya miatt valószínű hogy egyenlőre fel se fog kerülni a gépere a gerenda.

          joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Le lőtted a poénom - pont ezt akartam mondani , a túlvezérelt fiatalnak . Vagyis hasonlót ---hogy kivezeti a szivattyú
          nyomóágát egy átlátszó függőleges csőbe ---aztán vissza . Sőt ha cifrázni akarja , akkor meg mellé a legtávolabbra menő csövet is .....aztán ha akar bele elektronikát , akkor megvilágicccsa egy szuper leddel , hogy jól lássa ..
          Szép meg jó, de ezzel egy gond van: Ha nem figyelem akkor cseszhetem
          Ellenben az olajgombára rá lehet kötni egy kis sípolós hangszórót (150ft) és akkor tuti észreveszem
          Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Arra rájöttem a gépkönyv alapján,hogy nem mindegyik gép volt ciklus vezérlésű,ezért elhamarkodottnak nyílvánítom az erre utaló kijelentésem,de minimum korainak,-elnézést,ha nem úgy van,de azért a pakliban erősen benne van.Sajnos nem tudom elmenteni a dropbox-os gépkönyvet,mert kér tőlem valamilyen regisztrációt,de Angolul,-olyan helyre meg nem akarok regisztrálni,ahol nem tudom miről van szó.
          Jobb felső sarokban nincs olyan lehetőség hogy letöltés? Én se vagyok belépve a dropboxomba. De nekem engedte.
          Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Kinézve a technikai szobám ablakán,már a harmadik órája,változó erősséggel hull az a qrva hó és most már úgy tűnik kezd meg is állni a földön.Elkeserítő és feletébb idegesítő,már mondtam is a páromnak,hogy hívja a piócás embert,vagy a köpülyözőt,mert megüt a guta.Még egy ilyen kib@szott,szar tavaszt,hogy napok óta szinte nem lehet látni a napot és egyfolytában vacog az ember,-hát hol a lópikulába van itt globális felmelegedés,ez inkább tragikus lehűlés.Az időjósok meg ígérnek fűt-fát,-de legalább a fát ne ígérnék,hanem hoznák!
          Ha hétvégén is ilyen idő lesz nálatok akkor gyere el ide. Itt ma szép idő volt és talán holnap is ilyen lesz. (anyám meg tud köpölyözni )


          Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Jó lenne,ha tennél fel élesebb képeket,az asztal ütköző sínjéről,a nyomógomb tábláról,melyen jól láthatóak legyenek a piktogramok,valamint az elektromos kapcsoló szekrényről.Sajnos akárhogy nagyítom a feltett képeket nem látom jól a részleteket.
          Csináltam pár képet. Remélem látható rajta minden amire kíváncsi vagy:
          Utoljára szerkesztve a következő által: heeegany; 2018 márc. 23, 20:53.

          Komment


            Azt nem értem mit akarsz vele készíteni,tetszik egyébként,csak tisztában vagyok vele neked nincs időd egy marógépen gyakorolni . Sok ember egy életen keresztül csak tanult vele mégsem tudott mindent..ne mond,hogy csak egy motortömböt akarsz síkba marni,a jó marófej többe kerül mint egy motor,egy kopott sérült pedig kínlódás , azért nem vesz az ember egy gépet ?????
            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

            Komment


              Mááátééé!

              Ne vedd már el a kedvét,inkább örülj vele,-én örülök!Az tény,hogy drágák a szerszámok,a kiegészítők,de inkább arra legyen költve a pénz,mint doktorra,mert jobb a kocsmában az asztal alatt,mint boncteremben az asztalon.


              Heeegany!

              Köszönöm a képeket,ezeken már viszonylag jól láthatók a részletek.A 9. képen az alsó sorban látható nyomógombok közül a középső,mely felől,illetve felé több nyilacska mutat,az a ciklusvezérlés kapcsolója,illetve eredetileg az a funkciója.A gépkönyv szerint a cikluskapcsolást külön tartozékként lehetett rendelni,ezek szerint ehhez a géphez rendeltek.A cikluskapcsolást egyébként ki lehet kapcsolni és akkor manuális kapcsolású gépként működik.Az olajáramlást kémlelő ablak szintén a gép ezen oldalán van a gépkönyv 45-ös számmal jelöli,ha kitekered akkor egy nyitott,sehova be nem kötött csővéget kell látnod.Gyakorlatilag,ha tiszta akkor,ha működik a szivattyú és van olaj a gépben,ott látni lehet a spriccelő olajat.Az olajnyomás inkább az asztalban fontos,mert ott van lamellás kuplung,meg olajnyomással működő vezérlő tolattyú,ahogy olvasom a gépkönyvet.Nagyon javaslom,hogy nyomtasd ki a gépkönyvet és azzal ülj neki kielemezni és memorizálni a működést,mert nem is olyan egyszerű megjegyezni,legalább is nekem!

              A gerendára helyezhető csapágyak vízszintes maráshoz nagyon fontosak,azt nem tudom,hogy akkoriban mennyire volt méretpontos a gyártás,tehát nem tudom,hogy egy másik ugyan ilyen géphez készül támasztó csapágy mennyire lesz egytengelyű a főorsóval.A hirdetési oldalakon sokszor látni ilyeneket,de nem szabad beleugrani,először kellene minimum egy marótüske,a gyűrűkkel,hüvelyekkel amihez már lehetne mérni és felpróbálni.Nagyon fontos az egytengelyűség!

              Nem kell aggódni,most már otthon van,és majd szép lassan épül!

              Üdvözlettel:Che

              Komment


                mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Azt nem értem mit akarsz vele készíteni,tetszik egyébként,csak tisztában vagyok vele neked nincs időd egy marógépen gyakorolni . Sok ember egy életen keresztül csak tanult vele mégsem tudott mindent..ne mond,hogy csak egy motortömböt akarsz síkba marni,a jó marófej többe kerül mint egy motor,egy kopott sérült pedig kínlódás , azért nem vesz az ember egy gépet ?????
                Szerencsére van egy haverom aki ezzel foglalkozik és eléggé érti. Szóval ha neki kell valamit marin akkor jön és megcsinálja. Én meg közbe tanulok
                Néhány szerszám van hozzá.
                Profi szinten aligha fogom tudni használni. De nem is az a cél. Elég ha pár alap dolgot megtanulok.


                Még egy kicsit bontottam. Eddig az elektromos része elég könnyen szerelhetőnek tűnik.
                Viszont kell pár liter gázolja. Lesz mit mosni...

                Komment


                  heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Viszont kell pár liter gázolja. Lesz mit mosni...
                  Nem mosok gázolajjal,büdös és hasztalan, olajos réteget hagy amit ismét le kell mosni.Elektromos részeket észterrel szárazra lefújva ,átlagos alkatrészeket benzinnel mosom,ha nem szárad gyorsan:akkor már cserélendő.Durva nagy darabokat brigéciol-lal áztatom és trutyivastagságtól,mérettől függően vízzel vagy benzinnel mosom. A szerszámgépek Nitró alapú festékkel vannak bevonva így azzal nem igazán sikeres a meló....a télen próbáltam:ráfojt egy csomó hígító egy rongyra hasznosítani próbáltam igen randa lett az eredmény....

                  Ujjszerűek a fogaskerekeid,nem hinném,hogy termelésben dolgoztatták volna !
                  Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  hogy egy másik ugyan ilyen géphez készül támasztó csapágy mennyire lesz egytengelyű a főorsóval.
                  Semennyire, mondjuk van az a sör!!!! Ő nem fogja használni,a tárcsamarás körülményes és lassú,a vertikál-fejjel fog dolgozni:az gyorsabb:és univerzálisabb.
                  "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                  Komment


                    mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Nem mosok gázolajjal,büdös és hasztalan, olajos réteget hagy amit ismét le kell mosni.Elektromos részeket észterrel szárazra lefújva ,átlagos alkatrészeket benzinnel mosom,ha nem szárad gyorsan:akkor már cserélendő.Durva nagy darabokat brigéciol-lal áztatom és trutyivastagságtól,mérettől függően vízzel vagy benzinnel mosom. A szerszámgépek Nitró alapú festékkel vannak bevonva így azzal nem igazán sikeres a meló....a télen próbáltam:ráfojt egy csomó hígító egy rongyra hasznosítani próbáltam igen randa lett az eredmény....
                    Az elektromos részeket féktisztítóval szoktam pucolni. A gázolaj az olajterek kitakarítására kell. Az olajos üledéket feloldja. Az meg, hogy olajos mered utána az nem baj. Úgyis megy bele a friss olaj aztán az majd összekeni

                    Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    A gerendára helyezhető csapágyak vízszintes maráshoz nagyon fontosak,azt nem tudom,hogy akkoriban mennyire volt méretpontos a gyártás,tehát nem tudom,hogy egy másik ugyan ilyen géphez készül támasztó csapágy mennyire lesz egytengelyű a főorsóval.A hirdetési oldalakon sokszor látni ilyeneket,de nem szabad beleugrani,először kellene minimum egy marótüske,a gyűrűkkel,hüvelyekkel amihez már lehetne mérni és felpróbálni.Nagyon fontos az egytengelyűség!
                    mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Semennyire, mondjuk van az a sör!!!! Ő nem fogja használni,a tárcsamarás körülményes és lassú,a vertikál-fejjel fog dolgozni:az gyorsabb:és univerzálisabb.
                    Akkor nem is érdemes keresgélni sem. A sajátja már aligha lesz meg.

                    Viszont vésőfej jó lenne hozzá

                    Komment




                      A vésőfej használata nagyon igénybe veszi a főhajtómű minden részét,annak használata marógépen egy szükség megoldás.Egy valamire való vésőfejet,olyan száz ezer körül taksálok,százötven körül meg lehet venni egy akár Strigon GH 400-as harántgyalut,amivel nagyon jól lehet furatokba az ékpályákat,esetleg egy egyszerű de nagyon masszív,akár házilag készült osztókészülékkel bordás hüvelyeket készíteni.A harántgyaluknak valamiért nincs ára,pedig egy rapidból készült gyalukéssel évekig lehet vele a síkokat gyalulni,igaz lassú technológia,de a felszerszámozása töredéke sincs a marógéphez viszonyítva.

                      Sokat gondolkoztam a támasztóbakok csereszabatosságán és úgy vélem,hogy kicsi a remény arra,hogy olyat találjon az ember,amelynek a csapágyfurata megegyezne a gép főorsójának a tengelyével.Arra viszont eléggé nagy garanciát látok,hogy a gerenda fecskefarkas vezetékén jól illeszkedne bármelyik azonos típusú géphez készült bak.Úgy gondolom,hogy a felszerelés után a csapágyfuratok eltérése is pár tizeden belül lehet,de ezt viszonylag könnyű lenne ellenőrizni,még akár vásárlás előtt.Amennyiben eltérés van,akkor annyit kellene csinálni,hogy a gép vízszintes főorsójába befogni egy kellően masszív és hosszú kiesztergáló fejet,a gerendára szilárdan egymás mögé felszerelni a bakokat,úgy hogy a kiesztergáló fejben a kés kiérjen a gép kezelőjének irányába.A gerendát beállítani úgy,hogy csússzon a fecskefarok illesztésben,-mondjuk ezt nagyon komolyan játékmentesen kellene beállítani,majd egy házilagosan az adott helyzethez és feladathoz készített orsóval és támasztékkal a marógép gerendáját áthúzatni,előtolás szerűen,apró fogásokkal a bakok csapágy furatán.Gyakorlatilag ez egy igen egyszerűen kivitelezhető vonalba fúrás.A kifúrt forgáshelyeket a kiesztergáló fejet egy hónolóra cserélve,szépen finom felületűvé lehetne tenni.A vonalba fúrt bakokhoz a marótüskéken a szokásos csapágyhüvelyek helyett újat kellene készíteni,a felfúrt bakhüvelyekhez.A marógép gerendák végein általában szokott lenni menetes fúrat,amit a gerendák X irányú kikötéséhez szoktak használni,azt fel lehetne használni,az orsóhoz amely az előtolást végezné.

                      A fenti,csak egy agymenés részemről,illetve gondolatok arra vonatkozóan,ha nekem lenne ilyen problémám,akkor hogyan próbálnám megoldani,-egy alternatíva,mert biztos van másik is.Szoktam olvasgatnia gép és alkatrész hírdetéseket és,ha látok ilyen eladó bakokat,írok neked.Abban igaza van a Máténak,hogy leggyakrabban a függőleges fej lesz használva,mert a vízszintes az inkább másodlagos,de amikor kell,-akkor nagyon kell,pl. ferde fogazású kerék,menetmarás,.....és van még egy csomó más is.


                      Üdvözlettel:Che

                      Komment


                        Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        A vésőfej használata nagyon igénybe veszi a főhajtómű minden részét,annak használata marógépen egy szükség megoldás.Egy valamire való vésőfejet,olyan száz ezer körül taksálok,százötven körül meg lehet venni egy akár Strigon GH 400-as harántgyalut,amivel nagyon jól lehet furatokba az ékpályákat,esetleg egy egyszerű de nagyon masszív,akár házilag készült osztókészülékkel bordás hüvelyeket készíteni.A harántgyaluknak valamiért nincs ára,pedig egy rapidból készült gyalukéssel évekig lehet vele a síkokat gyalulni,igaz lassú technológia,de a felszerszámozása töredéke sincs a marógéphez viszonyítva.
                        Néztem én is hogy elég drága dolog. Az, hogy igénybe veszi én úgy gondolom hogy sokat nem számít, tekintve hogy nem ipari használatra kell napi szinten. Néhány horony véséséhez jó lenne. Minden esetre az ára miatt csak akkor lesz ilyenem ha olcsón találok egyet.

                        Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Sokat gondolkoztam a támasztóbakok csereszabatosságán és úgy vélem,hogy kicsi a remény arra,hogy olyat találjon az ember,amelynek a csapágyfurata megegyezne a gép főorsójának a tengelyével.Arra viszont eléggé nagy garanciát látok,hogy a gerenda fecskefarkas vezetékén jól illeszkedne bármelyik azonos típusú géphez készült bak.Úgy gondolom,hogy a felszerelés után a csapágyfuratok eltérése is pár tizeden belül lehet,de ezt viszonylag könnyű lenne ellenőrizni,még akár vásárlás előtt.Amennyiben eltérés van,akkor annyit kellene csinálni,hogy a gép vízszintes főorsójába befogni egy kellően masszív és hosszú kiesztergáló fejet,a gerendára szilárdan egymás mögé felszerelni a bakokat,úgy hogy a kiesztergáló fejben a kés kiérjen a gép kezelőjének irányába.A gerendát beállítani úgy,hogy csússzon a fecskefarok illesztésben,-mondjuk ezt nagyon komolyan játékmentesen kellene beállítani,majd egy házilagosan az adott helyzethez és feladathoz készített orsóval és támasztékkal a marógép gerendáját áthúzatni,előtolás szerűen,apró fogásokkal a bakok csapágy furatán.Gyakorlatilag ez egy igen egyszerűen kivitelezhető vonalba fúrás.A kifúrt forgáshelyeket a kiesztergáló fejet egy hónolóra cserélve,szépen finom felületűvé lehetne tenni.A vonalba fúrt bakokhoz a marótüskéken a szokásos csapágyhüvelyek helyett újat kellene készíteni,a felfúrt bakhüvelyekhez.A marógép gerendák végein általában szokott lenni menetes fúrat,amit a gerendák X irányú kikötéséhez szoktak használni,azt fel lehetne használni,az orsóhoz amely az előtolást végezné.
                        Ez így belegondolva valóban járható megoldás. De eléggé macerás. Szóval ezzel is csak akkor érdemes foglalkozni ha olcsón meg lehet venni valahol a támasztóbakokat.
                        Viszont a gerendában van egy fogasléc, a gépen pedig egy kis fogaskerék amit egy karral lehet tekerni. Ez szerintem elegendő lenne az előtolás biztosítására. A fecskefarokban nincs utánállító ék, de az egyik oldalt az öntvény be van hasítva elől-hátul és azt lehet két csavarral nekiszorítani a gerendának. Ezzel fixálva azt.


                        Na de ezek nagyon távlati dolgok. Először mennyen a gép és tudjak hozzá venni osztófejet.

                        Komment


                          heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Viszont a gerendában van egy fogasléc, a gépen pedig egy kis fogaskerék amit egy karral lehet tekerni.
                          Azért a gépi előtolás csak jobb. Keresztszánnal egy satu szorításával lehet géppel mozgatni.

                          A vésőfejet nem ajánlom semmiképpen:nem tesz jót a gépnek !!! Tégy rá lézervágót,vagy szikraforgácsolót
                          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                          Komment


                            Szervusztok!

                            Találtam valamit a jófogáson bakilagosan.Azt nem tudom méretben megfelelő lenne e,mert a hirdető nem ad meg méreteket,de meg lehet kérdezni.A 3. kép hirdetőjére érdemes rákérdezni az ügyben,mert nagyon sok mindent hirdet,-bár eléggé üzletorientáltnak tűnik a személye,mert árat nem szokott közölni a hirdetésekben.

                            A gépsatus mozgatás nem rossz,sőt nagyon jó,de megfogás nélkül csak tolni vagy húzni szabad vele a gerendát mert,ha lóg a konzolon az asztal rendszer befeszülhet.Az ilyen munka előtt fontos leellenőrizni a mozgások párhuzamosságát,nehogy kellemetlen következmények legyenek!Úgy gondolom,ha már ott van az a fogasléces rendszer a gerenda mozgatására,talán azzal csinálnám,-igaz nem tudom így látatlanul,hogy mennyire lehet vele finoman mozgatni,mert ide azért nagyon finom előtolás és kis fogások szükségesek.

                            Üdvözlettel:Che

                            Komment


                              mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Tégy rá lézervágót,
                              Ha lesz felesleges 10-20 millám akkor rakok rá

                              Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Találtam valamit a jófogáson bakilagosan.Azt nem tudom méretben megfelelő lenne e,mert a hirdető nem ad meg méreteket,de meg lehet kérdezni.A 3. kép hirdetőjére érdemes rákérdezni az ügyben,mert nagyon sok mindent hirdet,-bár eléggé üzletorientáltnak tűnik a személye,mert árat nem szokott közölni a hirdetésekben.
                              Köszönöm hogy foglalkozol vele és időt szánsz rá. De egyenlőre még nem akarok erre költeni. Ez a része a gépnek számomra nem olyan lényeges.

                              Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              A gépsatus mozgatás nem rossz,sőt nagyon jó,de megfogás nélkül csak tolni vagy húzni szabad vele a gerendát mert,ha lóg a konzolon az asztal rendszer befeszülhet.Az ilyen munka előtt fontos leellenőrizni a mozgások párhuzamosságát,nehogy kellemetlen következmények legyenek!Úgy gondolom,ha már ott van az a fogasléces rendszer a gerenda mozgatására,talán azzal csinálnám,-igaz nem tudom így látatlanul,hogy mennyire lehet vele finoman mozgatni,mert ide azért nagyon finom előtolás és kis fogások szükségesek.
                              Azzal a fogaskerekes cuccal tekerve mozgattam vagy 20cm-t rajta, amíg le nem ugrott a fogaslécről a fogaskerék. Aztán megfogtuk 4-en és kézzel lecibáltuk és leemeltük a 100kg-os gerendát.
                              Minden esetre szerintem elegendő lenne hozzá. Csak a négyszögre kell valami normális tekerő amivel egyenletesen lehet tekerni.

                              Egyébként ha jól látom erre a gépre csak egy támasztóbak kell. Nem párban.
                              Legalábbis a gépkönyvben csak egy van.


                              Másik: Milyen olajat érdemes rakni bele ami azért nem egy vagyon? A gépet elnézve azért jó néhány liter kell bele...
                              Szerszámgép olaj elég drága. Hajtóműolaj olcsóbb, és gondolom bőven tudja azt ami ide kell. Csak azt nem tudom hogy a K30 meg a G 30 az mit jelent? (gépkönyv 35. oldal, PDF-ben ez a 26. lap)

                              Komment


                                SZIASZTOK
                                Ma vegre hozza kezdtem a kert fel kapalasahoz eddig tiszta sar volt minden nem lehetett hozzafogni .A szokasos benzin csere utan a kapagep indult egybol a funyiro ugyan ugy nem is erdemes probalkozni a tavalyi benzinnel valo inditassal mert csak folbosszantja magat az ember.Ide talan mar meg erkezett a tavasz

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X