Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Dnepr 650. .... csináld magad. De hogy?

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Jó lenne ha ezek a fejlesztgetések nem tünnének el hisz egy gyári motorba ugy belenyúlni hogy az műkodoképes legyen, sőt jobb legyen mint a gyári nem kis feladat. Sokan szeretnének járni, túrázni ezekkel a mocikkal, hisz pokoli jó velük menni, de ott a másik oldal is ahol a motor szobadͬsz. Az utóbbiba jók a gyári cuccok. Én ezzel akarok majd dolgozni járni. Fontos hogy ne hagyjon ott sehol. Ezért túrom ennyire a témát..
    OdinHEM és wsievers kedvelte ezt.

    Komment


      Mai nap miután kötelességemnek eleget téve minden rokonnal és családtaggal végigjópofiztam a husvet első napját. Rühellem mint az allat de tul vagyok rajta. Elhuzott mindenki, a jó kis zalai csűrdöngetős pálinkámnak fele odaveszett. Mindenki elment, irány a műhely. Kimartam a szelepfészek ágyakat. Vegigmértem mind a négyet. Méretszórás orosz gépiparhoz meltoan megvan. Amint láttam, és javitsatok ki ha nem igy van, hol így hol úgy marták ki a szelepfészek ágyakat. Kimartam mindet 42,3 mm re. A kerdésem a következő. Hány századra illesszem ebbe lunkeros homoköntvény szarba a szelepfészket hogy ne repedjen szét az egész??

      - - - Updated - - -

      Click image for larger version

Name:	20150405_143343.jpg
Views:	1
Size:	124.6 KB
ID:	144145

      Click image for larger version

Name:	20150405_150331.jpg
Views:	1
Size:	171.6 KB
ID:	144146

      Click image for larger version

Name:	20150405_153527.jpg
Views:	1
Size:	159.4 KB
ID:	144147

      Itt látható mit tettem ezekkel a ruszki csodaszep alkatrészekkel..
      sepy, OdinHEM és wsievers kedvelte ezt.

      Komment


        A porkohászati úton előállított szelepüléket például ilyen átmérőnél 0.15, 0.18 mm re illesztik az aluminium hengerfejekbe. Szerintem 0.08, 0.1 minimum kell a sárgaréznél is a hőterhelés miatt.
        Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2015 ápr. 05, 21:54.
        "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
        "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

        Komment


          Beteszem 0,15 el. Ha szétrepedt akkor szólok..
          CZsolti kedvelte ezt.

          Komment


            Click image for larger version

Name:	20150410_191820.jpg
Views:	1
Size:	106.0 KB
ID:	144204
            Click image for larger version

Name:	20150410_191827.jpg
Views:	1
Size:	106.5 KB
ID:	144205

            Szelepfészkek menetelnek a csúcs nélküli köszörűbe.
            Mivel a szelepfészek ágyakat kimartam 42,3 mm re, ezért a sszelepfészekeket 42,45 mm re köszörültem ezred pontossággal.
            wsievers kedvelte ezt.

            Komment


              Nem préselted még be?
              "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
              "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

              Komment


                Click image for larger version

Name:	20150410_214118.jpg
Views:	1
Size:	99.4 KB
ID:	144206
                Click image for larger version

Name:	20150410_214234.jpg
Views:	1
Size:	100.9 KB
ID:	144207

                Kész szelepfészkek.

                wsievers dehogy preseltem. Túlorázok allandoan, a Pulyának jön a foga..alig alszunk a Zasszonnyal. ..

                - - - Updated - - -

                Click image for larger version

Name:	20150410_202857.jpg
Views:	1
Size:	91.7 KB
ID:	144208

                Bepréselni vagyis behuzatni pedig ezzel fogom.

                Remélem hogy nem reped szét.

                - - - Updated - - -

                Arra is rajottem miert dobálják ki a németek a K650 hengerfejeket. Az ok spártaian egyszerű...a szívó oldalon hosszan hátranyúló hűtőbordák miatt nem tudja átalakitóval rátenni a K68 as karbit. Sokan csinálják hogy a dugattyún a zsebeket 2 mm rel mélyebbre maratják, majd a hengerfej tömítő éléből levesznek 1,8 mm-t. Állitólag a dugattyú épp elfér. Magasabb kompresszió nagyobb teljesítmény. Az előgyújtást ennek megfelelően állitják. Valosagtartalma nem tudom mennyi, en is ugy olvastam a német fórumon...
                Che és wsievers kedvelte ezt.

                Komment


                  Click image for larger version

Name:	20150412_151743.jpg
Views:	1
Size:	134.9 KB
ID:	144234

                  Benntvan!!!! 0,15-0,16 os illesztessel. Szelepfészek totál lehűt, hengerfej 250 °C. Nem behuzatni, kalapács,pontos irányban ütni. 3 kozepesen erős koppintással bent is van. Ha a szelepfészek felmelegszik lehet vissza kiütni mert nem fog bemenni!!! Ráhagytam a magasságukra tobb mint 1mm-t. Majd visszamarom. Az egyik picit megserült, de ha visszamarok a magasságÍ ból és kimarom a tömͬtő éleket akkor gyönyörűen eltűnik.

                  wsievers az illesztési tanácsod bejott. Köszönöm szépen!

                  Kivancsisagbol felmelegitettem csak az aluminiumot a fészek körul holegfuvoval, a fészkeket meg folyamatosan hűtottem. Megpróbáltam kiütni. Nem ment. Szépen szorosan ülnek a helyükön.

                  Most megcsinálok egy pár rezes hengerfejet. Utána jon egy par rozsdamentes acél ülékekkel... majd meglátjuk.

                  Szép hetveget Elvtársak!
                  Utoljára szerkesztve a következő által: Nemes Pista; 2015 ápr. 12, 15:32.
                  wsievers, mátéapu és 2 további látogató kedvelte ezt.

                  Komment


                    Bár nem rég regisztráltam, de szeretem ezt a forumot. Szakértő emberek gyülekezete, okoskodás és beszólás mentesen. Szeretem amikor szakavatott emberek rutinnal és nem kis tapasztalattal megosztják tudásukat gőg és beképzeltség nelkül! Wsivers es Sz.J és még sokan mások bár csak tanácsokkal, de sokat segítettek/segitenek mindig. Jó solog ez, mert az ember tapasztalatot olvas es nem beképzelt dumát!!

                    - - - Updated - - -

                    Ennek koszonhetoen van szep uj szelepfészek a hengerfejemben
                    !

                    Komment


                      Nem. Csak a belso felén volt egy kis letores. 3x30°.

                      Komment


                        Én szeretnék egy olyan Dnepr motort, mint amilyen ez lesz. Persze, annyi mindent szeretnék...
                        Everything is better when you decide you don't care.

                        Komment


                          Click image for larger version

Name:	20150415_163608.jpg
Views:	1
Size:	185.1 KB
ID:	144248

                          Ma megjott a horganyzás. Ez volt az első adag. Eleg jó lett szerintem.

                          - - - Updated - - -

                          Click image for larger version

Name:	20150415_163352.jpg
Views:	1
Size:	132.2 KB
ID:	144249
                          Click image for larger version

Name:	20150415_163358.jpg
Views:	1
Size:	119.1 KB
ID:	144250

                          Ezt vettem a heten ebayről. 15 euro volt. Picit sokallom de ez van. Működik, a km ert is szamolja.

                          - - - Updated - - -

                          Click image for larger version

Name:	20150415_163742.jpg
Views:	1
Size:	194.5 KB
ID:	144251

                          Elkezdtem pucolgatni a blokk cuccokat. A hibakat az öntvényről letakaritottam, p320 as korongal picit megcsiszoltam és végül a szürke színű csiszolopárnával atmentem rajt. Ilyen lett, gyongyoztetni nem fogok semmit ugy döntöttem. Aztán majd amikor a blokkra kerül a sor es megunom a pucolgatást lehet mást mondok...

                          Komment


                            Üdv Urak

                            Ma a nemet forumot olvasgattam szelepvezető témában. Berakott egy emberke sárgaréz szelepvezetőt és bevált neki. Azt irta hogy az egyik sokat latott mernok ismerőse ajanlotta neki, mert nem kopik olyan gyorsan mint a bronz, de jobb a sima acél vezetonel. Arra lennék meg kivancsi, hogy idekint sokan egyszerű automata acelból vagy krómacélbol tesznek be vezetőt. Velemenyek?

                            Komment


                              Kedves Pista! Sok mindenről lebeszélhetnek de ennyi meló után a blokk gyöngyözéséről ne beszéld le Magad!- később bánni fogod A külcsin ne üsse agyon a hatalmas belső melót. Mert amikor egy ilyen gép " feldübörög" sokunk Adrenalin szintje megemelkedik.

                              Komment


                                Sz.J. eredeti hozzászólása
                                Pontosan mit értsünk automata és krómacélon, sárgarézen? Saját fejem szerinti válasz lehetőségek alapján, nem jók, pl. mert nem sikló csá. céljára készült anyagok. Aut. acél? Jól forgácsolható, gyors sorozatgyártásra alkalmas anyagú, acélt értünk alatta? Krómacél? A kanalam, amivel a vasárnapi leveskémet eszem az is az, a gördülő csá. anyaga, a mosógép dobja, stb. Ezeknél lényegesek a siklási tulajdonságok, hővezető képesség, olajhordozó képesség, kényszerkenés, beágyazó képesség...stb? Szerintem nem.
                                Sárgaréz? Trombita anyag, rugókemény lemez, küszöb borítás, díszkorlát... Bár van olyan több alkotós sárgaréz anyag ami akár jó is lehet.
                                Két dolgot még:
                                - Én még a katalógusokban csak különböző, bronz, alu, öntöttvas, műanyag, kerámia, műszén, stb. anyagú sikló csá-akkal/anyagokkal találkoztam. (Igaz, rozsdamentes acél, gördülő csapágyat, még szereltem is.)
                                - Az autó tuning cégek, a bronz szelepvezetőket mint tuning alkatrészeket ajánlják, a vas alapú helyett, pl. Havassy is kicseréli ilyenre a Ladákban, a Honda Civic VTi-kben (1600 ccm, 160Le, 8000 n/m) meg gyárilag ilyenek vannak.
                                Újra csak azt tudom ajánlani, csináld meg bronzból, esetleg valamilyen különleges sárgarézből. Kérj a németektől olyat amiből ők csinálták anno.

                                Köszönöm !

                                .......de szerintem szelepvezetőnek , még a régi orosz husdaráló orsójából esztergált is jobb az említett anyagokból készültnél .Az egy igen jó minőségü öntöttvas ( szürke öntvény asszem ) .

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X