Jó lenne ha ezek a fejlesztgetések nem tünnének el hisz egy gyári motorba ugy belenyúlni hogy az műkodoképes legyen, sőt jobb legyen mint a gyári nem kis feladat. Sokan szeretnének járni, túrázni ezekkel a mocikkal, hisz pokoli jó velük menni, de ott a másik oldal is ahol a motor szobadͬsz. Az utóbbiba jók a gyári cuccok. Én ezzel akarok majd dolgozni járni. Fontos hogy ne hagyjon ott sehol. Ezért túrom ennyire a témát..
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Dnepr 650. .... csináld magad. De hogy?
Collapse
X
-
Mai nap miután kötelességemnek eleget téve minden rokonnal és családtaggal végigjópofiztam a husvet első napját. Rühellem mint az allat de tul vagyok rajta. Elhuzott mindenki, a jó kis zalai csűrdöngetős pálinkámnak fele odaveszett. Mindenki elment, irány a műhely. Kimartam a szelepfészek ágyakat. Vegigmértem mind a négyet. Méretszórás orosz gépiparhoz meltoan megvan. Amint láttam, és javitsatok ki ha nem igy van, hol így hol úgy marták ki a szelepfészek ágyakat. Kimartam mindet 42,3 mm re. A kerdésem a következő. Hány századra illesszem ebbe lunkeros homoköntvény szarba a szelepfészket hogy ne repedjen szét az egész??
- - - Updated - - -
Itt látható mit tettem ezekkel a ruszki csodaszep alkatrészekkel..
- 3 likes
Komment
-
A porkohászati úton előállított szelepüléket például ilyen átmérőnél 0.15, 0.18 mm re illesztik az aluminium hengerfejekbe. Szerintem 0.08, 0.1 minimum kell a sárgaréznél is a hőterhelés miatt.Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2015 ápr. 05, 21:54."When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
Komment
-
Kész szelepfészkek.
wsievers dehogy preseltem. Túlorázok allandoan, a Pulyának jön a foga..alig alszunk a Zasszonnyal. ..
- - - Updated - - -
Bepréselni vagyis behuzatni pedig ezzel fogom.
Remélem hogy nem reped szét.
- - - Updated - - -
Arra is rajottem miert dobálják ki a németek a K650 hengerfejeket. Az ok spártaian egyszerű...a szívó oldalon hosszan hátranyúló hűtőbordák miatt nem tudja átalakitóval rátenni a K68 as karbit. Sokan csinálják hogy a dugattyún a zsebeket 2 mm rel mélyebbre maratják, majd a hengerfej tömítő éléből levesznek 1,8 mm-t. Állitólag a dugattyú épp elfér. Magasabb kompresszió nagyobb teljesítmény. Az előgyújtást ennek megfelelően állitják. Valosagtartalma nem tudom mennyi, en is ugy olvastam a német fórumon...
- 2 likes
Komment
-
Benntvan!!!! 0,15-0,16 os illesztessel. Szelepfészek totál lehűt, hengerfej 250 °C. Nem behuzatni, kalapács,pontos irányban ütni. 3 kozepesen erős koppintással bent is van. Ha a szelepfészek felmelegszik lehet vissza kiütni mert nem fog bemenni!!! Ráhagytam a magasságukra tobb mint 1mm-t. Majd visszamarom. Az egyik picit megserült, de ha visszamarok a magasságÍ ból és kimarom a tömͬtő éleket akkor gyönyörűen eltűnik.
wsievers az illesztési tanácsod bejott. Köszönöm szépen!
Kivancsisagbol felmelegitettem csak az aluminiumot a fészek körul holegfuvoval, a fészkeket meg folyamatosan hűtottem. Megpróbáltam kiütni. Nem ment. Szépen szorosan ülnek a helyükön.
Most megcsinálok egy pár rezes hengerfejet. Utána jon egy par rozsdamentes acél ülékekkel... majd meglátjuk.
Szép hetveget Elvtársak!Utoljára szerkesztve a következő által: Nemes Pista; 2015 ápr. 12, 15:32.
- 4 likes
Komment
-
Bár nem rég regisztráltam, de szeretem ezt a forumot. Szakértő emberek gyülekezete, okoskodás és beszólás mentesen. Szeretem amikor szakavatott emberek rutinnal és nem kis tapasztalattal megosztják tudásukat gőg és beképzeltség nelkül! Wsivers es Sz.J és még sokan mások bár csak tanácsokkal, de sokat segítettek/segitenek mindig. Jó solog ez, mert az ember tapasztalatot olvas es nem beképzelt dumát!!
- - - Updated - - -
Ennek koszonhetoen van szep uj szelepfészek a hengerfejemben
!
- 2 likes
Komment
-
Ma megjott a horganyzás. Ez volt az első adag. Eleg jó lett szerintem.
- - - Updated - - -
Ezt vettem a heten ebayről. 15 euro volt. Picit sokallom de ez van. Működik, a km ert is szamolja.
- - - Updated - - -
Elkezdtem pucolgatni a blokk cuccokat. A hibakat az öntvényről letakaritottam, p320 as korongal picit megcsiszoltam és végül a szürke színű csiszolopárnával atmentem rajt. Ilyen lett, gyongyoztetni nem fogok semmit ugy döntöttem. Aztán majd amikor a blokkra kerül a sor es megunom a pucolgatást lehet mást mondok...
- 3 likes
Komment
-
Üdv Urak
Ma a nemet forumot olvasgattam szelepvezető témában. Berakott egy emberke sárgaréz szelepvezetőt és bevált neki. Azt irta hogy az egyik sokat latott mernok ismerőse ajanlotta neki, mert nem kopik olyan gyorsan mint a bronz, de jobb a sima acél vezetonel. Arra lennék meg kivancsi, hogy idekint sokan egyszerű automata acelból vagy krómacélbol tesznek be vezetőt. Velemenyek?
Komment
-
Sz.J. eredeti hozzászólásaPontosan mit értsünk automata és krómacélon, sárgarézen? Saját fejem szerinti válasz lehetőségek alapján, nem jók, pl. mert nem sikló csá. céljára készült anyagok. Aut. acél? Jól forgácsolható, gyors sorozatgyártásra alkalmas anyagú, acélt értünk alatta? Krómacél? A kanalam, amivel a vasárnapi leveskémet eszem az is az, a gördülő csá. anyaga, a mosógép dobja, stb. Ezeknél lényegesek a siklási tulajdonságok, hővezető képesség, olajhordozó képesség, kényszerkenés, beágyazó képesség...stb? Szerintem nem.
Sárgaréz? Trombita anyag, rugókemény lemez, küszöb borítás, díszkorlát... Bár van olyan több alkotós sárgaréz anyag ami akár jó is lehet.
Két dolgot még:
- Én még a katalógusokban csak különböző, bronz, alu, öntöttvas, műanyag, kerámia, műszén, stb. anyagú sikló csá-akkal/anyagokkal találkoztam. (Igaz, rozsdamentes acél, gördülő csapágyat, még szereltem is.)
- Az autó tuning cégek, a bronz szelepvezetőket mint tuning alkatrészeket ajánlják, a vas alapú helyett, pl. Havassy is kicseréli ilyenre a Ladákban, a Honda Civic VTi-kben (1600 ccm, 160Le, 8000 n/m) meg gyárilag ilyenek vannak.
Újra csak azt tudom ajánlani, csináld meg bronzból, esetleg valamilyen különleges sárgarézből. Kérj a németektől olyat amiből ők csinálták anno.
Köszönöm !
.......de szerintem szelepvezetőnek , még a régi orosz husdaráló orsójából esztergált is jobb az említett anyagokból készültnél .Az egy igen jó minőségü öntöttvas ( szürke öntvény asszem ) .
- 1 like
Komment
Komment