Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Horex motorkerékpár szerelése, teleszkóp, küllőzés, stb.

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Felhozom má' ezt a jó kis témát
    Egy év után elkészült a fényezés, tegnapelött hozta el a komálósom. Mit mondjak "szép"....
    Nagyon hiányzik ez az egy év az energiámbol/egészségemböl. Azt se tudom melyik végével kezdjem a szerelést
    Valami majdcsak lesz
    mátéapu kedvelte ezt.

    Komment


      Mindjárt egy kérdés is akad
      Lökrúd, 10mm acélcső, a végén egy egzett akármi ami a vezérmű himbához fekszik fel
      Ez a végződés lecsúszik a csőröl, de nem lötyög, tehát pár század kölönbség lehet csak, kb 10mm hosszan csúszik a csőre.
      Mi lenne a jó megoldás ezt rögziteni a csövön/lökrúdon? Recézés és préselés, vagy netán valami fémragasztó

      Komment


        A helyén gondolom nem esik szét. Ha gyárilag nem volt,akkor mért recéznéd?
        Lemezjáték kedvelte ezt.
        "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
        "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

        Komment


          horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Mi lenne a jó megoldás ezt rögziteni a csövön/lökrúdon? Recézés és préselés, vagy netán valami fémragasztó
          Régi gép,szerintem sem jó ha mozog .Régi megoldás:futtasd be cinnel és kocogtasd a helyére-kibir még vagy 50 évet utána,lézerrel vagy atommal összefogatják....
          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

          Komment


            wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            A helyén gondolom nem esik szét.
            Szét nem esik, csak le-fel mozgásában a végződés saját életet él. Nyilván megcsúszik mindig amikor a vezérmű bütyök kifordul alóla. Gyárilag szorosan volt rápréselve, mint a párján látom


            mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            futtasd be cinnel
            OK hogy nem fogok ezzel közlekedni, de olyannak tartom mint a csapágy felcinezését. Túl puha a cin és kipréselgeti
            Valószinű ez lesz, ha nem sikerül eljutnom , más ügyben is, az esztergályoshoz

            Komment


              "Gyengéden" berecézném egy egyenes recézővel.Recézés előtt a cső recézés felőli végébe egy peremes dugót kellene csinálni csúcsfúrattal .

              Azt nem tudom,hogy gyárilag milyen kialakítású,mert Horexet,ugyan láttam már úgy futólag,de még nem vájkáltam benne.

              Nem tudom,hogy Atti merre tűnt,mert Ő biztos tudná a tutit,de már jó ideje nem volt itt a fórumon.Remélem nincs baja!

              Üdvözlettel:Che

              Komment


                Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                egy peremes dugót kellene csinálni csúcsfúrattal
                Szerintem elég lenne csak csúccsal, hiszen cső, megtámasztani és csak annyira kilógatni a tokmánybol, hogy a recéző odaérjen

                Kétféle lökrudat találtak ki a Horexhez. Az egyiknél ezek az edzett végződések rá vannak nyomva a csőre, a másiknál meg bele a csőbe. Nálam rá.
                És még a végződésen levő "golyó" mérete is sokféle, párositva a lökrúd emelővel, az abban levő mélyedéssel
                Utoljára szerkesztve a következő által: horex; 2019 márc. 31, 12:46.

                Komment


                  horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  rá vannak nyomva a csőre,
                  Egy hosszú kúpos lukasztóval bővitsd meg és azután préselj,nem sok lehet a külömbség minimális tágitás kellene.
                  "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                  Komment


                    mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    hosszú kúpos lukasztóval bővitsd meg
                    Jó ötlet, van egy sorozat lyukasztóm. Meglátom van-e stimmelő, max megmelegitem a csövet

                    Komment


                      Jaj,-ne püföljétek már azt a csövet,ez egy eredeti alkatrész,ehhez nyúlni csak alázattal!Jó ötlet a felduzzasztás is,sőt talán a legjobb,-de mennyivel 0,03-0,....?A felduzzasztás is csak akkor tökéletes,ha a nyomórúdvég illeszkedő részének teljes hosszán,esetünkben ha jól emlékszem 10 mm. hosszan egyforma átmérőre növeljük a cső külső átmérőjét.A lyukasztók általában kúposak következésképp,ha belenyomod,ütöd,-kialakítasz egy befelé szűkülő tölcsérszerű csővéget,amelyen a nyomórúdvég körkörösen csak egy vonalszerű csíkon szorul meg,a palást többi részén pedig hézag lesz.

                      A felduzzasztáshoz kell egy célszerszám,amely egy két átmérőjű keményebb gömbvas.Az egyik átmérőnek olyannak kell lennie,amely becsúszik a csőbe és utána következnie kell egy nagyobb átmérőnek,amely tulajdonképp átmérőjében kinyújtja,megnöveli a nyomórúd átmérőjét úgy,hogy azon a nyomórúdvég rásajtolással megszoruljon.A szerszám két átmérője között nem lehet váll,ott vagy egy enyhe rádiusznak,kell lenni,vagy egy 0,5 mm mély beszúrás után egy kis meredekségű kúpot kell kialakítani.

                      Kár,hogy nem a szomszédban laksz,mert ennyi idő alatt már túl is lehetnénk az egész munkán,méghozzá iparos megoldással.Szinte tovább tart leírni az elképzelést,mint megcsinálni azt,-ráadásul lehet,hogy nem is képszerű a leírás.Így utólag azt nem tudom,hogy mi van a cső másik végén,mert besajtolás után a szerszámot el is kellene valahogy távolítani,vagy kiütni,vagy kihúzni.

                      Üdvözlettel:Che
                      Lemezjáték kedvelte ezt.

                      Komment


                        Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Kár,hogy nem a szomszédban laksz,
                        Én nagyon jó helyen lakom, te laksz messze
                        A cső másik vége zárt, ott van rápréselve a hézagállító csavar/ok

                        A 6mm-es lyukasztó kúpos vége kézzel nyomva éppen megszorul a cső belsejében. Meg fogom melegíteni a csövet és "beleütöm".
                        Ez is inkább négykezes munka lenne, de sajnos már "kifogytam" a kezekböl
                        Anno, néhány évtizede volt hogy anyám tartotta a blokkot a konyhaasztalon, hogy beüssem a csapágyat, miközben sajnálkozott hogy "az az olajos vas az asztalon"

                        Komment


                          horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          A 6mm-es lyukasztó kúpos vége kézzel nyomva éppen megszorul a cső belsejében.
                          Tényleg óvatosan,minimális néhány századnyi bővítéshez egy enyhén kúpos tüske kellene.
                          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                          Komment


                            horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            A 6mm-es lyukasztó kúpos vége
                            Aztán sajnos a kúp növekszik 8.4mm körülire, de a cső belseje gyenge 8.2mm. Na, majd kitalálok rá valamit

                            Most átváltottam gumi térdpárna és teleszkóp porvédő ragasztására
                            mátéapu kedvelte ezt.

                            Komment


                              Tudtam hogy ez lesz
                              ELjutottam addig hogy meg kellene forgatni a gépet
                              Öntöttem egy kevés olajat a forgattyúsházba és a kellő helyekre
                              Aztán még tökölödtem más alkatrészekkel
                              Ma kivettem az olajemelőt a blokk alól és látom hogy rendesen olajos
                              Ereszt a forgattyúsház
                              Gondoltam én korábban hogy szét kellene húzni és egy jó tömitőpasztával megkenni, de semmi erőm nem volt már hozzá
                              A két blokkfelet anno, vagy 40 éve lesíkoltam és mégse tömit
                              Ez már igy marad. Majd teszek alá egy kármentőt

                              Láncvédő tok a hátső teleszkóphoz egy gumi "szilenten" keresztül kapcsolódik. Nem valósi szilent gyárilag, mert nincs belső fém csövecske
                              Régóta járt az eszemm, hogy lehetne megoldani. Néztem német fórumot is, de nincs esztergapadom az ottani megoldásra
                              Aztán beugrott
                              Simson 50ccm hátsó teleszkóp szilentje
                              Horex teló furata felfúrva 14mm-röl 16-ra, Simson szilent gumija leköszörülve erős 16mm-re. Tökéletes!
                              Click image for larger version  Name:	szilent.jpg Views:	1 Size:	45.3 KB ID:	219492Click image for larger version  Name:	tarto1.jpg Views:	1 Size:	111.7 KB ID:	219493Click image for larger version  Name:	tarto2.jpg Views:	1 Size:	173.9 KB ID:	219494
                              Dudát kétszer kellett szétszednem mert nem volt meg a belső áramkör.
                              Természetesen szegecselve volt. Belső érintkezőt kellett görbiteni, pedig ez működött vagy 30 éve
                              Kipufogó könyökök és dobok is felkerültek. Jó rozsdásak.
                              Tavaly még azt gondoltam készitek két rozsdamentes dobot , ezért nem krómoztattam le a rendszert
                              Nem lett belőle semmi.

                              Csak viccböl néztem a szikrát, nincs még beállitva a gyújtás.
                              Elég nyüzügének tűnik. Meglátom elindul-e ennyi szikrával
                              Szoval volt/van vele tökölés, amúgy is egyszerre csak keveset tudok dolgozni rajta még üéve is, mert....
                              Utoljára szerkesztve a következő által: horex; 2019 szept. 25, 18:47.
                              zahi, Atti69 és mátéapu kedvelte ezt.

                              Komment


                                Rendet kellett tennem a garázsban mert névnap volt

                                Click image for larger version

Name:	vaz_blokk.JPG
Views:	103
Size:	292.5 KB
ID:	219695
                                Click image for larger version

Name:	motor_old1.JPG
Views:	84
Size:	691.1 KB
ID:	219693Click image for larger version

Name:	hatul.JPG
Views:	100
Size:	304.6 KB
ID:	219694
                                wsievers, movisz és ciel kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X