Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Horex motorkerékpár szerelése, teleszkóp, küllőzés, stb.

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Esetleg jó lett volna ha megméred a sűrítő-tér térfogatát egy fecskendő segítségével , ( dugattyú FHP-n) igaz akkor le kellett volna oldalra döntened a motort hogy a gyertyanyílás kerüljön a legmagasabb pontra ...
    Ebből már számítható lenne a sűrítési arány , lehetne saccolni az elméleti végnyomást is .
    A hengerfej tömítéses téma nem hagy nyugodni , nem világos ...

    Komment


      zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      lehetne saccolni az elméleti végnyomást is .
      Saccolni így is lehet.. lemérni a hengerfejet.. 5-ös kompresszióval simán indulnia kell. Én feltenném a fejet tömítés nélkül is... s lehet mérni mennyire ül. + kiderül elég vastag-e a tömítés.

      Komment


        Atti69 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        s lehet mérni mennyire ül. + kiderül elég vastag-e a tömítés.
        Ha a hengeren rajt van a h.fej tömités, akkor a henger pereméig 1.4mm-t mérek. A h.fej beszúrása, vagy minek nevezzem, 4mm akkor nyilván a tömitésen fekszik fel a h.fej
        Utoljára szerkesztve a következő által: horex; 2019 nov. 10, 23:16.

        Komment


          zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Talán próbáld lerajzolni !
          Mos fáradt vagyok hozzá, majd holnap. Addig is itt a henger /dugó fotó
          Click image for larger version

Name:	dugo.jpg
Views:	107
Size:	451.5 KB
ID:	220033
          A henger szélén körben, a dugó mellett az a kis váll, aminek a magassága a h.fejtömitéstöl 1,4mm-re kiáll. Az vezeti meg a hengerfejet, aminek a beszúrása, magassága 4mm, tehát csak a tömitésen fekhet fel a h.fej, ami igy jó/lenne/

          Komment


            Atti69 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            kiderül elég vastag-e a tömítés.
            Emlitetted hogy "kifújta" a tömitést
            Kifújt, vagy valójában kifújta, kiszakadt a h.fej tömités?
            Milyen anyagbol volt az?
            Ez grafitos dróthálós /azbeszt/, vagy akármi helyette. Mester készitette frissen, nem én.

            Komment


              horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Kifújt, vagy valójában kifújta, kiszakadt a h.fej tömités?
              Valóban kifújta,átszakadt. Az problémásabb volt mert évjárat+ ccm beli különbségek voltak, a fej nem illeszkedett a peremre+ a hüvelyezés után szélesebb peremet hagytak+ a tömítő felület sem illeszkedett. Úgy sikerült végül tömíteni.. hogy a fejben lévő perembe szabtam alu lemezt.. Szerencsére egy rozsályi gépműhelyben átszabták a fejet hogy üljön a peremen..
              zahi kedvelte ezt.

              Komment


                Atti69 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Valóban kifújta,átszakadt
                Ez a szerver erorr még nem az igazi, mert bárhova tudtam volna kommentelni csak ide nem. Nagynehezen sikerült

                Nem találtam semmi hibát, visszaraktam a hengerfejet
                Igaz hogy kétemberes a kompresszió mérő, de próbálkoztam nyomni is meg rugni is
                Még kisebb a kompresszió mint volt. Nagy nehezen 2at-ig ment fel. Simán forgatom a gépet a berugóval. Porlasztó nincs rajta, tehát indulás még nem játszik
                Mi a jóbüdös farok van itt??
                Elviszem egy Wartburg szervizbe , hátha...
                Azt is seggbe kéne rúgni aki így tervezte a hengerfej rögzitését
                Néhány órát elszórakoztam hogy a 4 tőcsavar betaláljon az alátét+M8 anyába.
                Egyszerűen nem látom a problémát
                Dugattyúgyűrük, 2-nél kevesebb mint 0.1mm a hézag , a legfelső kompressziónál alig 0.05mm. A dugó-henger házaga átmérőben 0.15mm lehet, de inkább kevesebb.
                Komolyan elsirom magam ezek után, nem látom a megoldást
                Holnap veszek egy tejszinhab szprét és lássam meg mi van a h.fej tömitésnél, bár az is inkább kétemberes vizsgálat
                A környékemen senki akinek ilyenkor tudnék szólni

                Komment


                  horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  bár az is inkább kétemberes vizsgálat
                  Nem beszélve , hogy beállt a derekam is. Ilyen jópár évtizede volt csak. Azt hittem ott maradok lemerevedve a motor mellett. Még ülve is van hogy nagyon fáj

                  Komment


                    Annak van oka.. szelepek rendben, dugó rendben. Marad: Hengfej tömítettség,vezérlés. Bogarászd át higgadtan.

                    Komment


                      Atti69 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Bogarászd át higgadtan
                      Köszönöm, de már nemtudok higgadt lenni
                      Ugyanakkor jár az eszem
                      Van itt néhány gumiszerelő
                      Valahol szereznem kell egy gumibelső szelepházat és egy gyertyát. Összeforrasztatom, be a gyertya helyére és felpumpálom. Akkor egyemberesen is lehet figyelni hol megy el a nyomás.

                      Egy csavar persze beesett a lökrúd csövön
                      Levettem a vezérlés deklit. Rendben van ott minden
                      Felső hp-n megvan a hézag. Ha forgatom a gépet, elöbb emel a kipuf. lökrúd, aztán a szivó és jön a kompresszió helyzet, két fordulat
                      Remélem jól látom
                      Az ba**a a csőrömet nagyon hogy nem látom a hibát

                      Komment


                        horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Ez a motor úgy került leállitásra hogy egyszercsak 60km/h-nál többet nem ment, melegedett erőlködött rendesen
                        horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        úgy is maradt az asztalon a blokk 30 évet
                        Atti69 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        vezérlés
                        Sajnos a típus sajátosságait nem ismerem, de nagy valószínűséggel a 30 évvel ezelőtti elerőtlenedés, melegedés okát kellene "kitalálni". A vezérléssel kapcsolatos esetleges hibalehetőség napok óta foglalkoztat. A 4-ik oldalon remek táblázat van vezérlés ellenőrzéséhez, feltéve, hogy ismert a vezérműtengely pontos típusa. Ahogy elnézem a táblázatot "az egyszerűség kedvéért" 5 féle vezérműtengely lehet benne..... Tudom, hogy egy dízel traktormotor teljesen más, de találkoztunk már elnyíródott ékkel, elcsavarodott vezérműtengellyel, a vezérmű tengely furatának a kiverődésével.
                        A mondanivalóm lényege, hogy maximálisa egyetértve Atti69-el, a vezérlés ellenőrzésével egy újabb lehetséges hibaforrást lehetne kiszűrni. ráadásul egy fokozatosan elállítódó vezérlés okozhat teljesítmény csökkenést, melegedést. (Elnézést, ha magamhoz képest kicsit hosszú voltam.)
                        pasetta, zahi és mátéapu kedvelte ezt.

                        Komment


                          dvtamas58 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          A vezérléssel kapcsolatos esetleges hibalehetőség napok óta foglalkoztat. A 4-ik oldalon remek táblázat van vezérlés ellenőrzéséhez, feltéve, hogy ismert a vezérműtengely pontos típusa. Ahogy elnézem a táblázatot "az egyszerűség kedvéért" 5 féle vezérműtengely lehet benne..... Tudom, hogy egy dízel traktormotor teljesen más, de találkoztunk már elnyíródott ékkel, elcsavarodott vezérműtengellyel, a vezérmű tengely furatának a kiverődésével.

                          Ezért írtam hogy a szelepváltás a FHP-n van -é ??? És továbbra is tartom , hogy az 5 bar sűrítési végnyomás kevés .
                          Ha jól értelmezem :
                          - A henger tetején lévő kis perem pozícionálja a hengerfejet , miközben a hengerfej a peremet körülvevő tömítésen fekszik fel.
                          - A perem 1,4 mm magas , viszont a hengerfejben lévő beszúrás - amiben a henger pereme megvezetődik - mintegy 4 mm magas. Vagyis tömítés nélkül is marad 2,6 mm .

                          Én is azon a véleményen vagyok , hogy próbáld tömítés nélkül összerakni a h.fejet (vagy csak egy sörösdobozból kivágott vékony alulemezt használj) és ezután mérj kompressziót ... Nem biztos hogy az a tömítés jó oda .
                          Továbbá nézd meg hogy a szelepváltás a felső holtponton következik -e be ?
                          Ne az foglalkoztasson hogy hol illan el a kompresszió , mert szerintem ilyen értékek mellett alapból nincs meg . Szerintem a 6,5 bar sűrítési végnyomás minimálisan szükséges . A sűrítési végnyomás és a kompresszió viszony nem ugyan az az érték ...

                          horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Köszönöm, de már nemtudok higgadt lenni
                          Ugyanakkor jár az eszem
                          Van itt néhány gumiszerelő
                          Valahol szereznem kell egy gumibelső szelepházat és egy gyertyát. Összeforrasztatom, be a gyertya helyére és felpumpálom. Akkor egyemberesen is lehet figyelni hol megy el a nyomás.
                          Rossz ötlet , nem mérvadó . A gyűrük mellett fog mindíg is elmenni a cucc.
                          Szerintem olajosan mért kompresszióval ki tudod zárni a gyűrűhibát , ha a szelep ennyit ereszt csak akkor számolj sűrítési arányt és nézd meg a vezérlést fokoló tárcsával (megfelel -e a gyári adatoknak )

                          dvtamas58 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          a 30 évvel ezelőtti elerőtlenedés, melegedés okát kellene "kitalálni". A vezérléssel kapcsolatos esetleges hibalehetőség napok óta foglalkoztat. A 4-ik oldalon remek táblázat van vezérlés ellenőrzéséhez, feltéve, hogy ismert a vezérműtengely pontos típusa. Ahogy elnézem a táblázatot "az egyszerűség kedvéért" 5 féle vezérműtengely lehet benne..... Tudom, hogy egy dízel traktormotor teljesen más, de találkoztunk már elnyíródott ékkel, elcsavarodott vezérműtengellyel, a vezérmű tengely furatának a kiverődésével.
                          A mondanivalóm lényege, hogy maximálisa egyetértve Atti69-el, a vezérlés ellenőrzésével egy újabb lehetséges hibaforrást lehetne kiszűrni. ráadásul egy fokozatosan elállítódó vezérlés okozhat teljesítmény csökkenést, melegedést.

                          Egyet értek .

                          mátéapu kedvelte ezt.

                          Komment


                            Megkeverték a szervert
                            Itt nem tudok belépni, de a Chemotox-ra kattintva megint az a téma jön be és be tudok jelentkezni
                            Vicc!

                            Ma lazitottam mert minden pillanatban beáll a derekam és marhára fáj
                            A vezérlésröl.
                            Click image for larger version

Name:	vez_jel.JPG
Views:	140
Size:	205.5 KB
ID:	220053
                            Kezdettöl fogva ez a vezérmű van benne. Bejelöltem a nagy fogason, hogy látható legyen, azt a jelet amit a lökrúdemelő alatti jelhez kell állitani felső sűritési holtponton. Látszik, ha 180 fokot forditanék, oda esne. Nem látszik most a blokkon a jel
                            Vez.tengely perselyei nem kopottak, nem lötyög semmi, bütyköstengelyt egy rugó nyomja befelé
                            Kipuf. szelepet és ülést cseréltek tavasszal
                            Összerakás után felső holtonton még jócskán lehetett emelni/nyomni a szelepeken, tehát azok sem akadhatnak fel.

                            Szereztem egy szelepet és széttörtem egy gyertyát + elvágtam egy sörösdobozt
                            Vágok majd tömitést is belőle, bár még nem tudom , hogy néhány mm széleset hogy vágok ki
                            Sokféle vezérlés beállitás van a neten, de
                            hiába adja meg hogy a szelepek hol nyissanak és zárjanak, mert csak az egyiket lehet beállitani, mivel a két sz.emelő bütyök nem független egymástol. Fuserba csináltak független bütykös vezértengelyt is

                            Majd jelentkezem!

                            Komment


                              zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              a 30 évvel ezelőtti elerőtlenedés,
                              Viszatérve arra a gondra
                              Két tapasztalt szerelő sem tudott hibát találni.

                              Annál sokkal korábban bizonyos fordulatszámon, de nem mindig, akadt a gép, mintha a főtengelyt hirtelen valami megakasztotta volna
                              Hosszú sztori, de csak a blokk végül elkerült egy "szakértőhöz" aki megállapitotta hogy elkopott a kuplung lánckerék, lánc nem tud még átugrani de annyira megfeszül hogy "összerántja" a főtengelyt és a kuplung tengelyt
                              Úgy is volt
                              Új lánckerék, új lánc és megszünt a gond
                              Amikor utoljára összeraktam a blokkot, ez eszembe jutott hogy hátha ez a szorulás/erölködés oka megint, cseréltem kuplung láncot

                              Komment


                                horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Nem látszik most a blokkon a jel
                                Nem értem, a beállításí jelet (Amit eddig láttam )jól látható helyre tették és a fogaskerekek kapcsolódásánál voltal jelölve vagy vonallal vagy pöttyel.A vezértengely 180 fokkal elfordítva: a szelephézag állítási ponton,a gyújtás utáni pillanatban,a felső holtponton,a tengelyek vonalában középen áll ! Emiatt nem értem,miért nem itt van összejelölve a fogaskerék????
                                zahi kedvelte ezt.
                                "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X