Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Horex motorkerékpár szerelése, teleszkóp, küllőzés, stb.

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Írok megint egy okosságot, amit persze mindenki ismer és alkalmaz, de én mégsem figyeltem rá
    Vettem egy 4Ah-s akksit a Horexbe. Felsavaztam, aztán tette a munkáját. Persze többet rugdostam minthogy forgott, töltött volna, a töltése amúgy sem működött
    Aztán a töltést helyrehoztam és játszadoztam a motorral. A rohadt akksi rövid idő múlva lemerült. Töltö rá, aztán ujbol jó, majd ujbol gyorsan lemerült pedig töltés van
    És beugrott a dolog
    Akksi ki, kevés a sav benne. Ez úgy lehet hogy amikor felsavaztam nem vártam meg amíg a lemezek is beszívják a savat, ilyenkor a folyadékszint csökken. Ez az egy eset amikor szabad savat utántölteni, vagy ha kiborul az akksi és kifolyik a sav. Minden más esetben csak desztilált víz
    Szoval utánaöntöttem savat és máris tartja a töltést
    Atti69 és mátéapu kedvelte ezt.

    Komment


      Jankó51 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      . ma addig jutottam, hogy pödörgettem az eredeti úszótűt olajos köszörű porban, majd vizes krétaporban.
      Pödörgetés helyett fordulatszabályzós fúrógép és nem kell kinlódni
      Ebben én soha nem hittem. Nem vagyok bizonyos benne mert nem néztem, de gondolom az úszóház tetejében ahol zár a tű az cső formájú, tehát ott egy él van
      A tű kúpos, az is beverődhet, de azt könnyebb egy nagyon finom reszelővel/polirpapirral helyrehozni
      Kézben összecsiszolni az úszót a fedelével, olyan mintha egy motor szelepet akarnál a vezetője nélkül becsiszolni

      Egy értelmes út lenne járható
      Tű esztergapad tokmányba, fedél meg a szegnyeregbe/tokmányba és úgy megpörgetni párszor. Az "szalad"/vonalban van akkor
      Atti69 kedvelte ezt.

      Komment


        Jankó51 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Ne mond, hogy Neked már nem való a motor,
        Elmondom, mert nagyon kiakadtam miatta
        Egyre jobban elmeszesednek a gömbcsuklóim a comb felső részén és egy foknál nem hajlanak jobban. Naponta keményen kellene tornáztatni, de eltunyultam. Pár hónapja Simsonoztam utoljára, akkor még valahogy ment
        10 évvel ezelött mondta egy angiologus doktornő "mozogjon, gyalogoljon sokat, nehogy később más segitségére szoruljon". Nem hittem neki, oszt' ez van
        Tehát ha motoron ülök, nagyon nehezen tudom már billenteni/emelni a lábam váltáshoz illetve fékezéshez. Simsonon még úgy ahogy, tegnap lejebb állitottam a váltókart, de a Horexen ez nem megy.
        No, csak kis picsogás volt

        Komment


          horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Pödörgetés helyett fordulatszabályzós fúrógép és nem kell kinlódni
          Hát a vonalban pödörgetés bizony nem egyszerű mutatvány (konkrétan lehetetlen), de a tű most mégis kifejezetten jól zár. Az esztergáig nem, de addig már eljutottam (gondolatban) a legutóbbi alkalommal, hogy legközelebb a tűt állványos fúróba fogom, az úszóház fedelet pedig egy kemény szivacsra fektetem, amin lesz egy lyuk a csonk számára és úgy lassan, óvatosan. Ez már majdnem eszterga!
          horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Egyre jobban elmeszesednek a gömbcsuklóim
          A doktornéninek üzenem: könnyű azt mondani! Viszont mégis csak igaza volt. Derék, gerinc gondjaim voltak, vannak Azt mondták meszesedés, összenyomódás, elcsúszás, ami külön-külön is nagyon tud fájni. Tapasztalatból mondom, hogy a mozgás segít! Az a fontos, hogy lassan, fokozatosan, türelmesen, de nagyon nagy kitartással (és nem abbahagyni!!!!) Hajrá!
          Atti69, pasetta és mátéapu kedvelte ezt.

          Komment


            Jankó51 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Úgy tűnik most tényleg zár és a szint is jó (bár régebben is azt hittem pedig nem volt az)
            Csak annyi történt, hogy az újra beállított benzinszinttel mentem egy 60 km-es kört (melegben, szélben, 65-70-el). A motor szépen ment, gyorsult és akkor sem lődözött, ha kihúzattam 90-ig. Tényleg csak ennyi kellett az ebugattának? A pótlevegő csavarra nem látványosan, de reagál, lehet megpróbálom a subertűt felülről a harmadikból a másodikba tenni. Köszönöm a segítséget!
            pasetta, Titus és mátéapu kedvelte ezt.

            Komment


              Jankó51 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              akkor sem lődözött, ha kihúzattam 90-ig.
              Amit fentebb a Pannonia porlasztó beállitásárol irtak, az igaz szinte minden "hasonló" porlasztóra. Hasonlót azért irok mert pl. a Simson, nem tudom milyen porlasztójának, nincs súber állitó csavarja. Ott csak helyes gyújtás és benzin beállitás esetén van alapjárat
              Írtad vagy nem, nem olvasok vissza. Milyen motorrol is van szó? Mer5t a 90-et feljebb kellene srófolni


              Jankó51 kedvelte ezt.

              Komment


                Hamár porlasztó, nem tudom mit csináltam az enyémmel, de kellemesen indul, mondjuk egy szivató rugás gyújtás nélkül, majd gáz nélkül vagy csak kevés gázra finoman indúl. Aztán elfogyott a benzin. Ezen úgy feldemhedtem hogy elugrottam benzinért, hamár megemberelte magát a motor
                Nem szabad ezt a motort közelröl hallgatni, akkor nem hallatszik a csörgése. Valamikor egy öreg barátom csörgőkígyónak nevezte a Horexeket
                Kimentem az udvarra és onnan hallgatva egész más hangja volt
                Szelephézagot megnéztem, semmit nem is állitottam rajta. Henger nullára hengeres, dugó 0,1mm alatt. A Horex ilyen, csörög ha száguld, húzzon elöle mindenki

                Legszivesebben kitolnám az udvarra, de vissza is kellene tolni, két szűk kanyaron keresztül. Próbáltam, de egyedül már nem megy. Azt nem is emlitve hogy bukásvédővel nem fér ki a 80cm-es ajtón. Annak idején le is szedették vizsgán, mondván hogy a kormánynak kell a legszélesebb pontnak lenni
                Vagy rakatok egy kétszárnyú ajtót ahova kellene
                Atti69, pasetta és 2 további látogató kedvelte ezt.

                Komment


                  horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Milyen motorrol is van szó? Mer5t a 90-et feljebb kellene srófolni
                  60-ban gyártott tlf-ről van szó, és persze a 90 nem a végsebessége, ment volna még (tudom könnyű mondani). És akkor elárulok egy titkot, ha kell vessetek meg érte: ha Apámmal e motorral 90 környékére értünk, már gyerekként is ütöttem a hátát, hogy ne kínozd (és nem azért mert féltem). Aztán lett zsigulink (nekem meg jogsim), köztük három 1500-ös. Mindegyiket úgy adtuk el, hogy egyikről sem tudtam mit bírnak végsebességben. Most egy Bora van, egyszer mentem vele - kényszerből - 150-et. Öregemberként is imádok autózni, kihasználni, kipróbálni a lehetőségeket, csúsztam már ki kanyarban és kötöttem ki az árkon túli kukoricásban, de megszakad a szívem, ha - versenyen kívül - hajszolnak bármilyen gépet. Nem tehetek róla, ilyen vagyok. Pannóniában nekem a 70 is elég, de ott szépen menjen!
                  mátéapu és pasetta kedvelte ezt.

                  Komment


                    horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Hamár porlasztó, nem tudom mit csináltam az enyémmel, de kellemesen indul,
                    Ha nem azt olvasnám ki ebből (és az összes többi) hozzászólásodból, hogy nem csak imádod a motorokat, de értesz is hozzájuk azt mondanám: a vak tyúk is talál szemet. Kívánom, hogy sikerüljön még kitolni és meglovagolni azt a fránya motort.
                    Leraktam a tűt felülről a második beszúrásba, ki még nem próbáltam. Ha már kivettem a tűt, megkerestem a tartalékot is amit még korábban rendeltem, már nem tudom honnét. Beállítva a tolómérőn egy pozíciót, a két tűt egymás mellett, párhuzamosan és lazán a tolómérő pofái közé ejtettem. Az eredeti tű legfelső beszúrása a másik tű 2. és 3. beszúrása közötti résszel esett egy vonalba. Gondolom csak nekem újdonság, de amikor azt mondják (meg írja a piros könyv), hogy bejáratás után általában felülről a második a jó, az "általában" szócskát nagyon komolyan kell venni. Tudom, amikor a Piros könyvet írták, még minden tű egyforma volt.
                    mátéapu kedvelte ezt.

                    Komment


                      Jankó51 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      nem csak imádod a motorokat, de értesz is hozzájuk
                      A vak tyúk is talál szem,et jobb közelités. Nem egy eset volt amikor magam sem tudom hogy, de helyreállt a rend a motorban
                      Tény hogy a lelkét is ismerem a Horexnek/sajnos/ merthogy nem egyszer kellett szétszednem

                      Képzeld el, Jugoszláviában a kempingben, hengerfej le, ahhoz le kell venni a benzintartályt
                      Azt meg nem akartam a sátorba tenni ezért madzaggal a lábamhoz kötöztem, hanetán valaki lopná míg alszunk
                      Másnap haver MZ-jével bejártuk Rijekát mire találtunk egy sufni műhelyt és kicserélték erősebbre a hengerfej tőcsavart erősebbre ami jött kifelé
                      Áh, voltak kalandjaim a kb 50 év alatt vele
                      Atti69, Jankó51 és 3 további látogató kedvelte ezt.

                      Komment


                        Vasárnap nagy motorozás volt bele is rokkantam
                        Azért nem rakom a Youtubére mert pöfögő Horexböl van bőven, motorozni meg, szégyenlem, de nem tudtam. Így is mint egy szarógalamb tökölök
                        Ezért csak leltöltés, akit érdekel
                        Így pöfög

                        És én mint kripli, pár méter,mert annyira fáj a lábam
                        Sajnos a végén el kellett kapni a motort mert nem tudtam megtartani
                        Utoljára szerkesztve a következő által: horex; 2021 jún. 24, 21:35.
                        Titus és mátéapu kedvelte ezt.

                        Komment


                          horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Vasárnap nagy motorozás volt
                          Én ezt sikernek könyvelem. Azért csak beszélget a vas... mögmongya a nevét..

                          Komment


                            horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Sajnos a végén el kellett kapni a motort mert nem tudtam megtartani
                            A francnak nem akasztol mellé egy oldalast...örülök,hogy láttalak menni egy keveset!
                            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                            Komment


                              horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Ezért csak leltöltés, akit érdekel
                              Nem volt egyszerű (számomra!) a letöltés, de megérte a fáradtságot. Csudaszép a gép, megérdemled, hogy meglovagold, még ha - egyelőre - csak ilyen rövid távon is. Kitartás!!!

                              Komment


                                Egy kis szófosás
                                Kezembe akadt egy fotó és hátha valakinek valamikor használ ez az infó
                                Talán 1971-ben készültünk Jugoszláviába, de a motorom nem volt 100as
                                Ment , húzott, de néha mintha beékelnék a főtengelyt, akadt. Természetesen ezerszer gyújtásállitás sikertelenül, a hiba csak időszakosan jelentkezett

                                A Duna parton csesztettem amikor egy 10 év körüli kissrác odajött csodálni és egész értelmesen beszélt a motorokrol
                                Kérdezte mi van vele
                                Mondtam hogy akármit csinálok "akad"
                                Neki van egy motorhoz nagyon értő ismerőse vigyem el és bemutat neki. Hazaugrottam bukóért és elmentünk a mesterhez
                                A mester üvegesmester volt de tényleg, mint később kitünt, értett a motorokhoz
                                Megnézte a motoromat, gyújtás, porlasztó, szelephézag, mondta hogy most már jó lesz
                                Tényleg nem érzetem hibát, így el is indultunk napokkal később Jugoszláviába, két személy felmálházva ami egy kempingbe kell + pótalkatrészek.
                                Már az odaúton elkezdődött a kinlódás, az "akadás". Mindegy, nem részletezem mik voltak, letelt a 2 hét kinlódtunk hazafelé

                                Újból elmentem a mesterhez és mondtam hogy nem jó a motor
                                Vegye ki a blokkot és hozza el. Hogy került hozzá a blokk nem is emlékszem, hisz a környezetemben sem volt autó
                                Ahogy megbeszéltük egy hét múlva mentem hozzá hogy mi van
                                Elsőre káromkodott rendesen, szídta a blokkot
                                Volt egy pince üzlethelyisége és szétszedés elött az olajat ki akarta önteni a wc-be, blokk kicsúszott a kezéböl és ripityomba törte a wc-t
                                A hibára viszont rájött
                                A kuplung lánckerék fogazása elkopott, a nyúlott lánc terheléskor nem tudott még átugrani, de a főtengelyt és a kuplungtengelyt összeszoritotta, az hirtelen fékezte a motort
                                Click image for larger version  Name:	kuplung_kopott.jpg Views:	0 Size:	52.1 KB ID:	227963
                                Az, hogy hogy sikerült lánckereket késziteni/készittetni, külön mese lenne, merthogy a lánc görgő átmérője colos, illetve 6,3mm. Ilyen profilmaró nincs a metrikus sorozatban
                                Click image for larger version  Name:	shot0005.png Views:	0 Size:	124.5 KB ID:	227964
                                A kuplunglánc meg két IZS láncból készült el
                                Click image for larger version

Name:	kupl_ures.jpg
Views:	140
Size:	182.2 KB
ID:	227965
                                Jankó51, ciel és 5 további látogató kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X