Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia Gyújtás kérdés

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    És a kicsi megszakítóhézag tüneteit nem tudod véletlenül?
    Csak annyit tudok írni, hogy mi okozhatta. De előttem már leírták, hogy elkophat a megszakító bakelit "bütyke". Elállítódhat a fixáló csavarnál a megszakító lemeze, ha esetleg kirázkódik a csavar.
    Az elsőhöz még annyit, hogy a megszakítónál lévő filcet jó sűrű olajjal célszerű átitatni, hogy kenje a lendkerék bütykös részét. Csavarhúzót szoktam olajba mártani és úgy csepegtetni rá a filcre.
    csi22222, sepy és heeegany kedvelte ezt.

    Komment


      Lehet hogy sokan túlságosan konzevatívnak tartanak majd!(biztos az is vagyok,egyébként mi a csudát keresnék a ,,veteránosok"között!) Én tavaly nyáron dobtam el jó messzire a ,,mittoménmilyen" elektronikus gyújtásom részeit!Mi után rendeset szívtam miatta!(Itt most nem kivánom részletezni a miértet!) Viszont a megszakítósnak eggyik hátulütője hogy a ,,veterános tanult kollégáknak" figyelniük kell a gépükre!A megszakító bütyök kopásával alattomos módon csökkenő hézag ugyanis érzékelhető a motor erővesztéséből a megnövekvő fogyasztásból szép sima selymes járásából,indokolatlan trafó melegedésből!Mondhatni jellegzetes után gyújtási tüneteket produkál!A magára kicsit is adó veterános ilyenkor felderítést végez és kevéske utánállítással és kedves szerelmes szavak(némi káromkodással fűszerezve!......a káromkodás fontos el ne hanyagoljuk!Mutatni kell azért ki van ,,felül"!) suttogásával orvosolja a hibát,akár az út szélén is!...........viszont ha jeladósunk bikkan meg.........akkor ,,megszívtuk"!!!!!
      csi22222, sepy és 7 további látogató kedvelte ezt.

      Komment


        apacsavo
        Mondhatni jellegzetes után gyújtási tüneteket produkál!
        Ezek szerint Te is erre a következtetésre jutottál, mert én is ezt írtam tulajdonképpen:

        A későbbi nyitás az eredetileg beállított gyújtáshoz képest utógyújtást jelent.
        Atti69 és apacsavo kedvelte ezt.

        Komment


          Ezek szerint Te is erre a következtetésre jutottál, mert én is ezt írtam tulajdonképpen:
          Igen-igen!Olvastam!Tulajdonképpen erről van szó!Meg változik a zárási szög!Valójában már rajtunk kívül nem is igen mérnek a ,,hivatásosok" megszakító hézagot,hanem zárási szöget mérnek.Erre van faca ketyeréjük!De már elég ritka az új motorokon a megszakító!Bocsáss meg!Nem akartalak felül írni!Inkább az oda figyelős vezetésre helyeztem volna a hangsúlyt!Hiszen annyira karakteres a hiba jelenség hogy kis figyelemmel ne hagyjuk amíg eldurvul a dolog!Van a járművünknek egy bizonyos menet karakterisztikája és ha ez megváltozik vizsgáljuk ki! PL:...ha a ,,sárkányom elkezd 150km/ó fölé gyorsulni akkor biztos hogy álmodom!......de ha nem szalad könnyedén 130km/ó-val akkor utánna nézek hogy mi indokolja a lomhaságot!.......nos tehát csak figyelmesen!
          csi22222, sepy és 8 további látogató kedvelte ezt.

          Komment


            Kiss Ati eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Csak annyit tudok írni, hogy mi okozhatta. De előttem már leírták, hogy elkophat a megszakító bakelit "bütyke". Elállítódhat a fixáló csavarnál a megszakító lemeze, ha esetleg kirázkódik a csavar.
            Az elsőhöz még annyit, hogy a megszakítónál lévő filcet jó sűrű olajjal célszerű átitatni, hogy kenje a lendkerék bütykös részét. Csavarhúzót szoktam olajba mártani és úgy csepegtetni rá a filcre.
            Fecskendő és tű. És természetesen elég gyakran (pár száz km)

            apacsavo eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            indokolatlan trafó melegedésből!
            Minek a melegedéséből?
            Pannóniáról van szó kérem szépen, itt nincsenek ilyen extrák hogy gyújtótrafó


            Időnként tesztelni kell majd hogy tartja-e a 30-at 4-esbe alapjáraton. Ha nem akkor valami gond van
            Ha sokat használom azért nem tűnik fel hogy gyengébb mert fokozatosan gyengül, ha meg keveset akkor meg azért. Sehogy se jó. Bár egy idő után úgyis feltűnik hogy Miskolcon a lámpáknál nem hagyom ott a kocsisort meg egy kis emelkedőn is alig bír felmenni.
            Utoljára szerkesztve a következő által: heeegany; 2015 máj. 21, 20:21.
            dongos78, zahi és 4 további látogató kedvelte ezt.

            Komment


              heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Minek a melegedéséből?
              Pannóniáról van szó kérem szépen, itt nincsenek ilyen extrák hogy gyújtótrafó
              Kérem szépen apacsavo, általánosságban a megszkítós motorokról beszélt, kihagyva azt a részt ahol röpsúlyos előgyújtásszabályzóval túlbonyolították a szerkezetet.
              OdinHEM és heeegany kedvelte ezt.

              Komment


                Pannóniáról van szó kérem szépen, itt nincsenek ilyen extrák hogy gyújtótrafó
                Biztos? Indulj csak el a gyetyakábel mentén be a gyújtáshoz. Bármennyire is úgy tűnik, az a kis gombóc, nem csak egy tekercs leukoplaszt. Ez is nagyon tudja egészéges életmódra nevelni a jó pannoniást. A berugókar tartós rugdosásával, és a pannonia néhány km-es tolásával is rengeteg kalóriát el lehet égetni általa.
                OdinHEM, heeegany és 3 további látogató kedvelte ezt.

                Komment


                  gesszti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Biztos? Indulj csak el a gyetyakábel mentén be a gyújtáshoz. Bármennyire is úgy tűnik, az a kis gombóc, nem csak egy tekercs leukoplaszt. Ez is nagyon tudja egészéges életmódra nevelni a jó pannoniást. A berugókar tartós rugdosásával, és a pannonia néhány km-es tolásával is rengeteg kalóriát el lehet égetni általa.
                  Minden csak nézőpont kérdése Mifelénk gyújtótekercsnek becézik

                  Meg egyébként is, az ilyen beszólásaimat nehogy komolyan vegyétek!
                  OdinHEM és Fergusson kedvelte ezt.

                  Komment


                    Lassan gyűlnek az alkatrészek
                    Click image for larger version

Name:	IMG_20150608_184915.jpg
Views:	1
Size:	193.9 KB
ID:	144610
                    Aztán hogy mi lesz ebből az még mindig jó kérdés.
                    OdinHEM kedvelte ezt.

                    Komment


                      Szia!
                      Nem találom azt a hozzászólást amiben (szerintem te írtad) egy vadonat új Pannónia lendkerék agyról van kép beszúrva,talán a méretei is szerepelnek benne. Arra az excenteres agyra gondolok ami a megszakító kalapácsát nyitja-zárja. Ha neked van ilyened leírnád a méreteit? Ha nem akkor nem szóltam semmit se. Azért lenne rá szükségem, mert eddig a gyújtással csak annyi gond volt ami eddig, de egyszercsak nem idnult a motor. Másik lendkereket ráraktam és pöcc. ELkezdtem méregetni a lendkerék agyát és a megszakítón azt a bakelitet. Nos amivel eddig ment lendkerék és mostmár nem annak a legnagyobb átmérője kb. 0,4mm-el kisebb annál a lendkeréknél amivel most megy. A megszakító bakelit része meg 0,6mm-el kisebb mint az új.(tajvani mind). Így ez cirka 1mm és a megszakítónak az excenteres állítóján már nemt udok állítani. Most megy a motor, de eddig 120Km-t mentem ami harmat kevés. Így az új kalapáccsal se fog többet mennni attól félek. Ezért kellene egy új, vagy kevésbé kopott lendkerékagy méretei.

                      Komment


                        Ezt kerested?
                        http://veteran.forum.hu/pannoniak-sz...html#post33787

                        Komment


                          Pontosan ezt! Akkor nem heeganynak voltBocs!Megmérem pontosan az enyémet mert ilyen méretekre emlékszem! AMi nem jó jel.

                          Komment


                            A gyújtótekerccsel lehet probléma annak ellenére, hogy ad szikrát? Vagy ha gond van velem akkro biztos, hogy nincs szikra. MErt van egy új, utángyártott és kettő használt gyári és arra gondoltam ,hogy lehet kicserélném az újra. Szikra van az egyik régivel is(a másikat nem próbáltam még ki). Szerintetek érdemes kicserélni?

                            Komment


                              "van szikra" - de mekkora? Pipa nélkül kb. 1 centiről át kell húzni testre. Ha nem húz át, csak jóval kevesebbről, akkor a hengerben, nyomás alatt lehet, hogy a 0,6 mm-en se alakul ki szikra.

                              Komment


                                Motorszerelésben jártas srác mondta, ahogyan most te is, hogy 1 cm-ről is át kell húznia a szikrának! Nos, nekem ennyiről nem húz át. Kb. 5mm-re kell tartanom a fémtől akkor van szikra. Gyerta,pipa,kábel, kondenzátor csere megvolt. A lendkerék mágnesességétől is függ a szikra gondolom, de a delejezett lendkerekemmel egyszerűen nem tudom kinyittatni a megszakítót,akárhova tekerem a megszakítót! Ami meg most van fent lendkerék az nem lett delejezve, de csak ezzel tudom a megszakítót működésbe hozni. A motor megy, bár egyesben kicsit furcsán viselkedik, de a karbi és a gyújtás beállítását későbbre halasztom. Csak érdekel, hogy ha a tekercset kicserélem azzal javítok vagy nem a rendszeren? Vagyis kitudok-e egy hiba forrást zárni

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X