Hát olyanon már gondolkodtam hogy a világitó tekercseket használni töltésnek és akkurol menne minden ,de azse lenne valami egyszerü . A kapcsolon énis gondolkotam hogy azt kéne átalakitani de nincs sok ötletem.
- - - Updated - - -
A zener diodás ketyere az nekemis elkéne a mociba ,mert hosszutávon fárasztó odafigyelni és váltáskor a fordulatott vissza venni ha távolságirol tompitottra váltok.
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Pannonia világítás
Collapse
X
-
Mi lenne ha minden darabból összeválogatná az ember a legjobbat?
Aztán még azt a mágnest delejezné. Na akkor még a 12v-os égők is égnének ki sorra az tuti
Leave a comment:
-
Na igen, ebből esetleg lehetne delejeztetni 18 voltosat, amilyet ApaE ír.
Leave a comment:
-
Ezekből az írásokból bebizonyosodott számomra hogy volt olyan lendkerék amiket egész jó mágnesekkel szereltek. És volt olyan amit nagyon silány minőségűvel.
Aztán épp milyet fog ki az ember...
Aztán ott van még a szórás a vasmagok minőségét illetően is gondolom. Na és persze a tekercselés minősége is elég változékony lehet. De lehet hogy még a tekercshuzalok anyagösszetétele is?
Leave a comment:
-
nem lehet hogy pont két méréstartomány között van amit mérni akarsz?
De azért írtam, hogy gagyi, mert gondolom képtelen a változásokat lekövetni, éppen ír amit ír...alapjáraton stabil a fordulat, ott 6,18-6,21-6,18-6,22, így mutogat.
A töltéskor a feszültség legyen valahol a 6,4 ... 7,2 V tartományban, de a felső értéket inkább csak alulról közelítse, meg ne haladja. Másik fontos szempont a töltőáram - ha jól emlékszem, te riasztó akkut tettél be, azzal semmiképp se menj 0,5A fölé (gondolom, a 4 Ah-s zselés van benne).
6V 12Ah a riasztó vagy szünetmentes(?) akksi, 1 A a biztosíték. Ha az nem megy ki, akkor nem lehet probléma feltételezem.
alapjárattól ne is várjuk el hogy 7V-ot tartsa.
Leave a comment:
-
A töltéskor a feszültség legyen valahol a 6,4 ... 7,2 V tartományban,
De láttam olyan 6V-os zselés aksit is aminek 7,6V volt a max töltőárama.
(legalábbis ez van ráírva az aksikra)
Egy jobban lemerült aksit természetesen tölt, valamennyire, de sosem tudja majd felvinni 100% közelébe. Más kérdés, ebből a szempontból az alapjárati feszültség nem mérvadó.
A lemerült aksit tölti. De egy feltöltött aksival nem tudna mit kezdeni alapjáraton.
Leave a comment:
-
Guest replied
Leave a comment:
-
demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseJó ha van vélemény ütköztetés!
De ha már itt tartunk, most az akksimban alapállapotban van 6,11 volt, tudom kicsit kevés.
Alapjáraton a töltés 6,2 V körül alakul, az jó-e gyári állapotú lendkerékkel?
Fordulaton meg ugrál a kijelzett érték össze-vissza, de ez csak egy gagyi multiméter. Bár a képességeimet még így is meghaladja.
De ha az aksinál 6,11V-ot mértél akkor a 6,2 elég. Az már tölti.
Terhelés alatt(tehát ha az aksi rá van kötve) nagyon nem kéne ugrálnia. Persze valamennyit ingadozik. De nem sokat. (nem lehet hogy pont két méréstartomány között van amit mérni akarsz? Nekem automata méréstartomány állítós műszer csinálja néha ezt. Ha pont a határon ugrál a mért feszültség akkor csak villognak össze-vissza a digitek a kijelzőn. De értéket nem ír.)
Leave a comment:
-
Jó ha van vélemény ütköztetés!
De ha már itt tartunk, most az akksimban alapállapotban van 6,11 volt, tudom kicsit kevés.
Alapjáraton a töltés 6,2 V körül alakul, az jó-e gyári állapotú lendkerékkel?
Fordulaton meg ugrál a kijelzett érték össze-vissza, de ez csak egy gagyi multiméter. Bár a képességeimet még így is meghaladja.
Leave a comment:
-
ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseA sokadik 'eldurranás' után már 12V/35W tompított izzóval, kb. 4500-5000 1/min. fordulaton (csutkagáz közelében, középállványon). Az izzó fehéren világított.
A 'nem szabadna' faktorról a gyáriak sajnos elfelejtették tájékoztatni az elkészült motorokat, ezért talalkozunk időnként igen meglepő jelenségekkel.
(ha van normális minőség ellenőrzés)
És kétlem hogy mindezt csak a lendkerék okozta. Itt szerintem a tekercsek is a megengedett szórásban erősen a + mezőben voltak
Na és persze kérdés hogy alapjárat közeli fordulaton milyen fény volt annak az égőnek?
- 1 like
Leave a comment:
-
Guest replied
- 1 like
Leave a comment:
-
Akkor, mint minden Pannónia alkatrészben, gondolom abban is nagy volt a szórás.
Kérdés hogy a 18V-ot milyen terhelés mellett mérted? Terhelés nélkül, vagy kis terheléssel elég szépen fel tud szaladni a normális érték fölé is. De normális terhelés mellett(tehát ha legalább első, hátsó lámpa működik) akkor azért ennyire nem szabadna felszaladnia(na meg ennyit nem is bírnának a 6V-os égők)
- 1 like
Leave a comment:
-
Guest replied
- 1 like
Leave a comment:
-
ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseHasonló a testelés kérdése, már volt róla szó, ha pl. a hátsó foglalat a profi fényezésnek 'köszönhetően' nem kap megfelelő testelést, stb.
A lendkerekeket viszont gyári értéknél jobbra nemigen lehet delejezni. Egyszerűen nem tud többet a silány minőségű mágnes. Szóval ez önmagában aligha okozna komoly gondot.
- 1 like
Leave a comment:
-
Guest replied
- 4 likes
Leave a comment:
Leave a comment: