Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia világítás

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • t1-rider78
    replied
    Hát olyanon már gondolkodtam hogy a világitó tekercseket használni töltésnek és akkurol menne minden ,de azse lenne valami egyszerü . A kapcsolon énis gondolkotam hogy azt kéne átalakitani de nincs sok ötletem.

    - - - Updated - - -

    A zener diodás ketyere az nekemis elkéne a mociba ,mert hosszutávon fárasztó odafigyelni és váltáskor a fordulatott vissza venni ha távolságirol tompitottra váltok.

    Leave a comment:


  • heeegany
    replied
    Mi lenne ha minden darabból összeválogatná az ember a legjobbat?
    Aztán még azt a mágnest delejezné. Na akkor még a 12v-os égők is égnének ki sorra az tuti

    Leave a comment:


  • demeter
    replied
    Na igen, ebből esetleg lehetne delejeztetni 18 voltosat, amilyet ApaE ír.

    Leave a comment:


  • heeegany
    replied
    Ezekből az írásokból bebizonyosodott számomra hogy volt olyan lendkerék amiket egész jó mágnesekkel szereltek. És volt olyan amit nagyon silány minőségűvel.
    Aztán épp milyet fog ki az ember...

    Aztán ott van még a szórás a vasmagok minőségét illetően is gondolom. Na és persze a tekercselés minősége is elég változékony lehet. De lehet hogy még a tekercshuzalok anyagösszetétele is?

    Leave a comment:


  • demeter
    replied
    nem lehet hogy pont két méréstartomány között van amit mérni akarsz?
    Tekerős kapcsolós, DC 20-nál szerintem bőven belül van tartományon.
    De azért írtam, hogy gagyi, mert gondolom képtelen a változásokat lekövetni, éppen ír amit ír...alapjáraton stabil a fordulat, ott 6,18-6,21-6,18-6,22, így mutogat.



    A töltéskor a feszültség legyen valahol a 6,4 ... 7,2 V tartományban, de a felső értéket inkább csak alulról közelítse, meg ne haladja. Másik fontos szempont a töltőáram - ha jól emlékszem, te riasztó akkut tettél be, azzal semmiképp se menj 0,5A fölé (gondolom, a 4 Ah-s zselés van benne).
    Heeegany szabályzóját most építettem vissza, a feszültségtartománnyal gond nem lehet.
    6V 12Ah a riasztó vagy szünetmentes(?) akksi, 1 A a biztosíték. Ha az nem megy ki, akkor nem lehet probléma feltételezem.



    alapjárattól ne is várjuk el hogy 7V-ot tartsa.
    Csak amiatt kérdeztem az alapjárati 6,2 voltot, mert ugye adott eszközzel ennyit tudtam biztosra mérni. Ez egy '78-ban gyártott, alig használt lendkerék. Talán bebizonyosodott, hogy nem mindegy vagy darab-darab a lendkerék, hanem ki lehet választani egy delejezés nélkül is megfelelőt.

    Leave a comment:


  • heeegany
    replied
    A töltéskor a feszültség legyen valahol a 6,4 ... 7,2 V tartományban,
    Azért ez nagyban függ az aksitól is. Nekem is zselés aksik vannak benne. 7,5V a maximális töltőáram. És 7V körül van a minimális.
    De láttam olyan 6V-os zselés aksit is aminek 7,6V volt a max töltőárama.
    (legalábbis ez van ráírva az aksikra)


    Egy jobban lemerült aksit természetesen tölt, valamennyire, de sosem tudja majd felvinni 100% közelébe. Más kérdés, ebből a szempontból az alapjárati feszültség nem mérvadó.
    Persze. De alapjárattól ne is várjuk el hogy 7V-ot tartsa.
    A lemerült aksit tölti. De egy feltöltött aksival nem tudna mit kezdeni alapjáraton.

    Leave a comment:


  • Guest's Avatar
    Guest replied

    Leave a comment:


  • heeegany
    replied
    demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Jó ha van vélemény ütköztetés!
    De ha már itt tartunk, most az akksimban alapállapotban van 6,11 volt, tudom kicsit kevés.
    Alapjáraton a töltés 6,2 V körül alakul, az jó-e gyári állapotú lendkerékkel?
    Fordulaton meg ugrál a kijelzett érték össze-vissza, de ez csak egy gagyi multiméter. Bár a képességeimet még így is meghaladja.
    Nekem delejezett lendkerékkel 6V-ot se bír produkálni alapjáraton
    De ha az aksinál 6,11V-ot mértél akkor a 6,2 elég. Az már tölti.
    Terhelés alatt(tehát ha az aksi rá van kötve) nagyon nem kéne ugrálnia. Persze valamennyit ingadozik. De nem sokat. (nem lehet hogy pont két méréstartomány között van amit mérni akarsz? Nekem automata méréstartomány állítós műszer csinálja néha ezt. Ha pont a határon ugrál a mért feszültség akkor csak villognak össze-vissza a digitek a kijelzőn. De értéket nem ír.)

    Leave a comment:


  • demeter
    replied
    Jó ha van vélemény ütköztetés!
    De ha már itt tartunk, most az akksimban alapállapotban van 6,11 volt, tudom kicsit kevés.
    Alapjáraton a töltés 6,2 V körül alakul, az jó-e gyári állapotú lendkerékkel?
    Fordulaton meg ugrál a kijelzett érték össze-vissza, de ez csak egy gagyi multiméter. Bár a képességeimet még így is meghaladja.

    Leave a comment:


  • heeegany
    replied
    ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    A sokadik 'eldurranás' után már 12V/35W tompított izzóval, kb. 4500-5000 1/min. fordulaton (csutkagáz közelében, középállványon). Az izzó fehéren világított .

    A 'nem szabadna' faktorról a gyáriak sajnos elfelejtették tájékoztatni az elkészült motorokat, ezért talalkozunk időnként igen meglepő jelenségekkel .
    Akkor ez már erősen a selejt kategóriába tartozott volna
    (ha van normális minőség ellenőrzés)

    És kétlem hogy mindezt csak a lendkerék okozta. Itt szerintem a tekercsek is a megengedett szórásban erősen a + mezőben voltak

    Na és persze kérdés hogy alapjárat közeli fordulaton milyen fény volt annak az égőnek?

    Leave a comment:


  • Guest's Avatar
    Guest replied

    Leave a comment:


  • heeegany
    replied
    Akkor, mint minden Pannónia alkatrészben, gondolom abban is nagy volt a szórás.

    Kérdés hogy a 18V-ot milyen terhelés mellett mérted? Terhelés nélkül, vagy kis terheléssel elég szépen fel tud szaladni a normális érték fölé is. De normális terhelés mellett(tehát ha legalább első, hátsó lámpa működik) akkor azért ennyire nem szabadna felszaladnia(na meg ennyit nem is bírnának a 6V-os égők)

    Leave a comment:


  • Guest's Avatar
    Guest replied

    Leave a comment:


  • heeegany
    replied
    ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Hasonló a testelés kérdése, már volt róla szó, ha pl. a hátsó foglalat a profi fényezésnek 'köszönhetően' nem kap megfelelő testelést, stb.
    Véleményem szerint ezért, és a korrózió miatt kell mindenhova behúzni egy testkábelt is. És akkor ilyen probléma nem lesz(bár az meg megint jobban vezet mint hajdanán a motor váza, szintén elősegíti az égők kiégését)

    A lendkerekeket viszont gyári értéknél jobbra nemigen lehet delejezni. Egyszerűen nem tud többet a silány minőségű mágnes. Szóval ez önmagában aligha okozna komoly gondot.

    Leave a comment:


  • Guest's Avatar
    Guest replied

    Leave a comment:

Ugrás az oldal tetejére
Working...
X