Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia világítás

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • demeter
    replied
    Üdv!Az lenne a kérdésem,hogy a kürtnek gondolom nem kell akkor működnie,ha a gyújtáskulcs éppen megszakított vagy egyáltalán nincs a helyén.Mert én ha kihúzom a helyéről,akkor működik a kürtöm és a hátsó féklámpám is.
    A gyújtáskulcs semmi mást nem csinál kihúzva, mint letesteli a gyújtásalaplap 2-es kivezetését.
    A kürt és a féklámpa ettől független és külön áramkörök, amik kell hogy működjenek minden helyzetben.
    Tehát ez így jól van.


    az első foglalatban a körték nem gyulladnak fel sem a km óra kis izzója.
    A foglalatban a helyzetjelző izzónak és a km-óra megvilágításnak működnie kell, ha a kulcs jobbra van fordítva. Ez megint csak egy különálló áramkör közvetlenül az akksiról táplálva.
    A Pannónia érdekessége ez, együtt van jelen az egyenáramú kör az akksiról meg a váltóáramú a tekercsekről a motor működése közben.


    Most az első foglalat 31-es pólusából még egy „test” szál kell akkor a 31/51 es pólusba!??A „B” pólusból a szálat pedig a kürtbe kell kötni vagy pedig vezessem rá az akksi pozitív részéhez?
    Persze hogy kell test az izzófoglalatnak, a négy érintkezőből egy a test, egy a tompított, egy a reflektor, egy meg a helyzetjelző izzó pozitívja.
    A kürtnek a pozitív jön közvetlenül az akksitól és tovább van vive a gyújtáskapcsolóba. Ezért ha jól emlékszem az a két szál a kötegből ki is lóg a kürt környékén.

    Leave a comment:


  • Zsolt27
    replied
    Üdv!Az lenne a kérdésem,hogy a kürtnek gondolom nem kell akkor működnie,ha a gyújtáskulcs éppen megszakított vagy egyáltalán nincs a helyén.Mert én ha kihúzom a helyéről,akkor működik a kürtöm és a hátsó féklámpám is.Most ott tartok,hogy a helyére került a villany rendszerem és a java része régi kábeleket megőriztem a lámpatökben.A vezetékek kaptak szépen új fekete védőcsövet.A vezetékeket átfésültem átlámpáztam.Tudom,hogy ez nem túl jó ötlet megtartani őket,de ha gond lesz vele majd lecserélem.Motorblokk még nincs benne.Viszont az első foglalatban a körték nem gyulladnak fel sem a km óra kis izzója.Az egészet egy új pannonia akksival ellenőrzöm.Gondolom nincs elég áram így..A foglalat és a körte jó mert külön megnéztem akksival a 31.pontjára negatívot kötöttem a felső 56b pontjához pedig hozzáérintettem a pozitívot akkor a nagy bilux körte felgyulladt.Nekem a gyújtás kapcsolómon van egy 31/51es pólus ebből vezettem ki egy test szálat a tökből egy alsó kormány nyak csavarhoz.Gyárilag is így volt.A 61 es pólus ezen megvan szüntetve.Most az első foglalat 31-es pólusából még egy "test" szál kell akkor a 31/51 es pólusba!??A "B" pólusból a szálat pedig a kürtbe kell kötni vagy pedig vezessem rá az akksi pozitív részéhez?Mert nekem gyárilag a kürtbe volt kötve (így volt a kürtben 3 szál)Az újragyártott vezetékkötegekben a kapcsolási rajzon pedig bevezették az akksihoz.Melyiket csináljam inkább?

    Leave a comment:


  • heeegany
    replied
    Nem kell próba lámpázni, csak nézd meg ma bakelit lapon a számokat!
    Persze lehet hogy nehezen látható(főleg ha fent van a lendkerék) de (ha jól vannak bekötve a tekercsek) akkor azok alapján megfelelően be lehet kötni.

    Leave a comment:


  • Igrich
    replied
    Valóban kétféle kivezetéssel készültek, erre kénytelen voltam rájönni. Viszont, ha leveszed a deklit, ez ennyiből nem derül ki, mert az összes tekercs egyformán van elhelyezve, csak épp a töltő és világító tekercsek kivezetései vannak más pozícióba kötve a kapocslécen. Na ez frankó, és ez ránézésre nem derül ki, de vizsgálólámpával sem, mert mindkettő felad egy fázist, a különbség az, hogy az egyiknek jóval kevesebb a teljesítménye. Az a töltő tekercs. Az ibolya az egészben, hogy a világítási tekercs kivezetésétől a helyes bekötési pont sokkal távolabb van, így titok, s ez után is az marad, miért döntöttek így. A tényt elfogadom, és alkalmazom. Még az is felmerült bennem egy kis iróniával, hogy ez valami szocialista munkaversenyes újítási vívmány lehet, ez a változtatás jelentette akkor az újítást, a korszerűsítést... De ez csak amolyan technikatörténeti okoskodás. A lényeg, van ilyen és olyan bekötés, a lényeg az, hogy ha így nem működik, előbb próbáljuk meg a fordítottját, mielőtt szétszednénk az egész rendszert. Ezt most már mondhatom, tapasztalat.

    Leave a comment:


  • demeter
    replied
    Jól mondod, az utángyártott kábelköteghez adott rajzon épp a korábbi elhelyezés van jelölve, ami jóval ritkább, ezért figyelni kell a számozásra.

    Leave a comment:


  • heeegany
    replied
    Kétféle kivezetéssel készültek a gyújtásalapok. A különbség annyi hogy az 51-es és az 59-es csatlakozó fel van cserélve.
    De emlékeim szerint a számozás jó, csak ugye az is fel van cserélve és ha azt nem nézed, csak szépen sorba rákötsz mindent akkor bizony meg lehet keverni.

    Leave a comment:


  • Igrich
    replied
    Elég régi cikk, de mégis szükségét érzem, hogy hozzá szóljak. Motorka felújítása után én is pont ugyanígy jártam, az új kábelezéssel nem volt sem első, sem hátsó világításom. Helyzet jelző+ hátsó lámpa üzemelt akkuról is meg tekercsről is. A rajz szerint minden bekötés helyes volt és mégsem pirított a lámpa. Több órányi vesződség után feladtam, ez gondoltam, nem lehet igaz, biztos kinyúlt a világítótekercs, de hát ez ellenkezett azzal, hogy mikor szétszedtem Motorkát festés alá, minden jó volt, most hogy összeraktam, akkor ennek meg annyi, hogy lehet, ha nem is üzemelt. Szerencsére sok bekötési rajz van a neten, hát találtam egy olyat, ami a tekercs bekötés kapocslécén, az 51 és az 59 es pontra kötött kábelek pont fordítva voltak jelölve. Kezem-lábam törve rohantam a műhelybe, csavarhúzó elő, dekni le, szálak megfordít, gép röffent, világítás be, és a világítás jó! Újjongás! Dekni vissza, bukó fel, motor ki, és az esteledő szeles hűvösben azonmód próbakör, ami egy fél öránál többre sikerült, jól átfagytam mire hazaértem, mert a meleg ruházattal nem sokat foglalkoztam a nagy izgalomra, se kesztyű, se semmi, csak pulcsi, meg simán farmer, félcipővel.
    Nyilván azért nem üzemelt a világításom, mert a töltő tekercsre volt felrakva a világítás vezetéke, így az nem bírta teljesítménnyel. Tehát vezetékelés után érdemes ezt megpróbálni,mielőtt sok időt elvesztegetnétek a hibakeresésre.

    Leave a comment:


  • heeegany
    replied
    ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Ja, hogy barlangász lámpáról beszélsz. Az más. Én azt hittem, Pannoniára gyártunk hátsólámpát . Ott nem árt, ha van több led, másrészt az LM317-nek lehet 6V-nál jóval nagyobb bemenő feszültséget is adni, ami időnként elő szokott fordulni.
    Hát barlangászlámpából többet csinálok mint Pannónia lámpából, szóval a motorra is az a megoldás kerül amiből más sokat összeraktam

    Ott nem árt, ha van több led,
    Ezt a barlangász lámpára vagy a motorra írod? Barlangász lámpába kell bizony. De egy lámpatestbe csak egy. Bár van hogy a tápellátás közös.Click image for larger version

Name:	P1010007.jpg
Views:	1
Size:	201.4 KB
ID:	140990és van olyan is ahol külön-külön vanClick image for larger version

Name:	IMG_20140605_204649.jpg
Views:	1
Size:	188.4 KB
ID:	140991(lámpán a szigetelőszalag csak ideiglenes. A ragasztó száradásáig az tartja össze)
    Motorba viszont, véleményem szerint, egy égő helyére csak egy meleg fehér kell. Így kívülről(ahogy te is láthattad) nem látni a turpisságot. De jóval kisebb fogyasztás és nagyobb fényerő mellett.


    Az lm317 mennyire tolerálja az ingadozó bemeneti feszültséget? Valamint váltóárammal képes megbirkózni?
    Nem tudom hogy mit tud ilyen téren.

    Leave a comment:


  • Guest's Avatar
    Guest replied

    Leave a comment:


  • TLF65
    replied
    Azta.... Nem is értem miről folyik itt a diskurzus ... Félelmetes ez az elektronika !! A kívül állónak !!
    viszont nagyon hasznos, elrejtve egy- egy veteránon , ami üzembiztonsagot okoz ( hat) .....

    Leave a comment:


  • heeegany
    replied
    Nem is az, hanem a nyákon kell neki hely, meg főleg az hogy be kell forrasztani
    Persze tény hogy ez csak akkor jó ha nincs szükség a nagyon rugalmas állítgatásra.
    És a legfőbb ok: Még nem láttam olyan hűtőcsillagot amin LM317-nek lett volna hely. Tehát egy lámpában még valahova azt is be kell zsúfolni. Márpedig egy barlangász lámpánál nem előny még az a plusz néhány mm sem.

    25 Ft darabja. Szóval 1 és 3W-os LED-eknél olcsóbb mint az LM317 (bár nem tudom hogy az nagyobb tételben, külföldről mennyi. Most lusta vagyok keresni, de itthon 60ft körül van egy.)

    Leave a comment:


  • Guest's Avatar
    Guest replied

    Leave a comment:


  • heeegany
    replied
    ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    LM317 létezik TO220 tokban meg SMD-ben is.
    De ahhoz kell még legalább egy ellenállás.
    Az meg pont egyel több alkatrész mint ami AMC-vel kell

    Leave a comment:


  • Guest's Avatar
    Guest replied

    Leave a comment:


  • heeegany
    replied
    ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    A helyzetjelzőt én áramgenerátorasra csinálnám, azt jobban szeretik a ledek.
    Igen. Én AMC7135-vel csinálok már mindent. Csak azt nehezebb beszerezni mint egy ellenállást. Más, hasonlóan egyszerű megoldásról pedig nem tudok, márpedig itt a hely elég szűkös.

    Leave a comment:

Ugrás az oldal tetejére
Working...
X