Közlemény
Collapse
No announcement yet.
De jót motoroztunk ma!
Collapse
X
-
Ma én is mentem egy jó kört.
A városban száraz, némi permetnyi esővel, a Mecsek fele ködpaplanban eltűnt. Miért is nem menjek fel? Győztem lejönni negyvennel felhajtott plexi mellett jól elázva.
Miután kicsit lelazultam, beálltam egy bezárt áruház parkolójába vezetéstechnikázni.
Nyolcas, fékezés, éles kanyar stb.
Itt jön a probléma, mivel betonszegéllyel kirakott virágágyásokat, fákat kerülgettem.
Ha elrontod, azon nem lehet átmenni rajta, mint a bóján.
Így esett meg, hogy kicsit nagyobb lett a sebesség, kirántottam a bal kanyarból jobbra, majd reflexből satufék. Segge kitört és még annyi időm volt, hogy elköszöntem a bal indexemtől is, mert a bukócső után a drága index, a drága fékkar és a kormányvég ér csak le eséskor. Három fordulat a betonon a hossztengelyem körül és már elemezhettem is, mit rontottam el.
A mai nap mérlege: 1 index 6000 (a másikat már az elején letörtem, úgyhogy 2), 1 kuplungkar 2000, 1 pár kormányvégsúly (a másikat már az elején elhagytam) - ez se olcsó. Egész jó.
- 3 likes
Komment
-
A mai nap mérlege: 1 index 6000 (a másikat már az elején letörtem, úgyhogy 2), 1 kuplungkar 2000, 1 pár kormányvégsúly (a másikat már az elején elhagytam) - ez se olcsó. Egész jó.
a kormányvégsúly kormányban lévő része benn maradt a helyén a végén lévő bumszlit ha nem kapsz külön lehet esztergálni rézből ami azért jó mert a réz fajsúlya nagyöbb.
- - - Updated - - -
És az mire való?...
- 4 likes
Komment
-
a kormánylengés Sportmotoroknál és kormányrezgés enduróknál csökken illetve később jelentkezik,
A hit számít?Lehet kiszedem,hátha észreveszek valamit,egyenlőre zavarónak érzem a 4-cm-es kilógó haszontalannak látszó csonkot............."Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
- 1 like
Komment
-
Ne gondold, hogy nem tudok különbet mondani!
Az első nagymotorom egy TS 150-es MZ volt, az álmom persze a 250-es, de arra nem volt pénz...Valamiért akkoriban az volt a mániám, olyan motort akartam, ami pusztán a gázadásra egy kerékre áll...Próbálgattam rendesen, és amikor sikerült úgy behintáztatnom, hogy a szerencsétlen is megcsinálta a maga kis 12,5 LE-jével, akkor roppant kíváncsi lettem az eredményre, és megpróbáltam megnézni, mennyire emeli meg a kereket? Kihajoltam oldalra, és gondolom félrehúzhattam a kormányt, a lényeg, hogy nemsokára a földön voltam...
Index, lámpatartó, kormányhatároló letörve, tank behorpadva a kormánytól, km-ra, meg kicsit a lámpa tök...
- 2 likes
Komment
-
Én később kezdtem a motorozást, valahogy eszembe se jut, hogy bármelyik kerékre állítsam, vagy füstöltessem a kereket.
(Örülök neki, hogy van még rajta pár tized mm, talán kihúz egy szezont csere előtt :-)
Néha üresben megrángatom a gázt, ha gyerekek néznek az út szélén, de azt is csak max 6ezerig, nehogy kikönyököljön a hajtókar. Utoljára a kemping bringával vadultam 8 évesen, mert azért nem volt kár.
- - - Updated - - -
Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseKihajoltam oldalra, és gondolom félrehúzhattam a kormányt, a lényeg, hogy nemsokára a földön voltam...
https://www.youtube.com/watch?v=DJB05L-BHbc
Nevetve emlékszek vissza, hogy a motorosiskolában eleinte attól rettegtem, hogy a nagymotor (szegény jól lefojtott CBF 600asok) kiugrik alólam.
- 3 likes
Komment
-
A gumi nem játék. Erre én is a tavalyi szezon végén döbbentem rá igazán mikor letámasztottam a gépet. Úgy elkopott az elő gumim, hogy néhol a Slikk-re hasonlított pedig még esőben is húztam neki nagy pakkal. Ha lassabb a gép nem baj ha haza visz de ha a gumi kopott és főleg tudsz is róla nem lehet nyugodt az ember menet közben.
- 2 likes
Komment
-
A gumikopás és a csúszás kapcsolatát sose fogom megérteni. A régi Swift mindig levetett papucsokat kapott és kopójelig vittem őket. Sose csúszott meg. A motoron középen kopójelig lement, a szélén vastag. Gyakorlott motorosok megnézték, szerintük még bőven jó, puhasága megvan, nem is csúszik. Kombi Astrán a hátsó gumi még kopójel felett van fél-egy millivel. Úgy mászott a feneke, hogy megijedtem. A Suzukin ilyen gumival még két szezont kihúztam.
Komment
-
bokor28 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseA gumikopás és a csúszás kapcsolatát sose fogom megérteni
az a gumi ami kibír 1 motoron 10000 km-t az egy olcsó fos. azon újkorában is csak csúszkálni fog a nép, főleg az eső kezdetén még éppen csak nedves utakon, neaggyisten jó kis köves ill makadám úton.
És itt következik be az a tévedés, hogy a gumibontókban vett olcsógumi jó lesz. annak már kora van, és lássuk be a németek és svájciak stb. sem a mérhetetlen pazarlásukról híresek, tehát nem azért dobják el mert van másik hanem azért mert az már megkeményedett a koránál fogva és éppen ezért az összes tulajdonsága közül épp a tapadóképességét veszítette el.
- 3 likes
Komment
-
Ennekem a mindennapi hasznalatos munkasmotor egy 2007-es evi Yamaha TDM 900 ami max 5000 km-et megy egy gumival ugyhogy nem csinalom a MAD-MAX koroket foloslegesen .Attol fuggetlenul nagyon szeretem mert a rovid kanyarokban nagyon jol lahet vele csusztatni (drift,derapal,) majdnem mint egy egyhengeres szupermotarddal, csak ezzzel egy kicsit komplikaltapbb de ez a stilus odavag a guminak.Egyebkent ami eddig a legtovabb birta ezen a motoron az a Michelin Pilot road 3. Az elso gumi amivel kijott METZELLER 3000 KM utan lecsereltem mert instabil volt csuszkalt probaltam a Pirellit az sem volt jobb ,majd jott a Dunlop ketszer egymas utan most pedig a Michelin mar masodszor de ez eddig a leg stabilabb es erdekes modon tovabb is birja.Ez elott a motor elott hasaznaltam egy HONDA vfr 800 v-tech
azon tovabb tartottak a gumik, egy kicsivel.Egyebkent a motor ami talan a leg gazdasagosabb minden szempontbol amit en eddig hasznaltam(volt egy jo par) az a BMW F 650 GS 2002-es evi kevesebbet fogyasztott mint egy scooter pontosan egy Honda sh 125 ami nagyon jo jarmu. Ami a gumit illeti szerintem majdnem ketszer addig birtak mint a TDM-en
- 2 likes
Komment
Komment