Tessék. Mindjárt kettő is van a képen...
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
De jót motoroztunk ma!
Collapse
X
-
Amit én látok a képen, az nem annyira veterán !
Jobb oldalon van egy szóló Pannonia, bal oldalon meg egy oldalkocsis.
Így akarok megöregedni:
Lazák, vidámak, felszabadultak voltak.Utoljára szerkesztve a következő által: gesszti; 2015 jún. 16, 17:31.
- 3 likes
Komment
-
Az tulajdonképpen úgy indult, hogy nem is akartam motorozni, de gyorsan kikaptam a kerekeket, mert még mindig nem vagyok elégedett a fékekkel. . Nem fognak még teljes felületen a pofák, ahol fényes volt, ott kicsit utána csiszoltam. Persze ezután ki kell próbálni....
Már néhány fékezés után éreztem, hogy az első sokkal jobb lett, mint korábban, kevésbé kell tépni, hogy valóban fogjon, a hátsó is simán csíkot húz, ha rálépek. Nem állítom, hogy vége, de most egy darabig megyek vele, és csak utána nézem, hogy teljes felületen fognak-e végre már a pofák.
Szóval mentem vele. Először kis kört, aztán nagyot, aztán még nagyobbat. egyszer haza is kergetett az eső, de hamar megszáradt, így folytattam...Az az igazság, hogy nem bírtam abbahagyni...
Vasárnap van, forgalom alig, az őrültek is otthon maradtak. Imádok ilyenkor motorozni. Kívülről elég ronda a motorom (szép króm nem sok van rajta, de amitől működik, az mind minőségi (Koyo csapágyak mindenhol, viton szimeringek, nekem a gyári eredeti kuplung lamellák is jól működnek, vajpuha a kuplungom, mégsem csúszik meg).
Olyan ez egy kicsit, mint a népmesében, ahol a királyfinak lovat és fegyvert kellett választania a sárkány elleni küzdelemhez, mire a legnagyobb királyfi az arany paripát, arany kardot, a középső az ezüstöt, míg a legkisebb királyfi a rozzant gebét, és a rozsdás kardot választotta, de mégis ő vágta le a sárkány mind a hét fejét...
Ráadásul kezdünk összeszokni a motorral, ami azt jelenti, hogy tudom már, mennyire kell megszívatni, hogy jellemzően elsőre, de másodikra szinte biztosan indul...Tudom, lelke van neki, mint az ilyen öreg vasaknak általában. Amikor hazaérek, leállítás előtt dorombol még egy kicsit nekem, tényleg fájó szívvel állítom le, olyan szép a hangja...
Kezdem cibálni a bajszát is: kettesben 40-50ig húzatva, hármasban 60-70-ig, és négyesben 80-al mentem vele egy rövid szakaszon. Nagyon szépen megy!
Tegnap pedig beindítottuk egy barátom IZS-49-esét, ami csipkerózsika álmát aludta évek óta. Kellett rajta berúgó ívet cserélni, meg jó darabig töprengtünk rajta, hogy melyik vezetéket kössük az akku negatív sarkára (a gépkönyve részletesen leírja, hogy az akkumulátor belsejében vannak negatív, meg pozitív lemezek, meg részletez számos információt, de se a rajzból, sem a szövegből nem könnyű megállapítani azt az alapvető dolgot, hogy hogyan kösd be az akkut...mondjuk a sebváltóba való olajjal is elszórakoztam egy darabig, és miután a szovjet szabványt nem tudtam beazonosítani, meg az Interneten sem találtam hozzá információt, tettünk bele sima ásványi 20-50 W-et...)
Szóval, beindult néhány rúgás után az öreg vas. Le volt véve a jobb oldali kis dekni, látszott a főtengely vége, ahogy forog. Azon a motoron számolni lehet a fordulatokat alapjáraton, olyan lassan képes pöfögni... A Pannónia nekem szerelmem, de amit egy hosszú löketű IZS tud, azt a Pannónia nem tudja...
Néhány nyalánkság, amit nem lehet szó nélkül hagyni: röpsúlyos előgyújtás szabályzó, a fekete doboz a kis pislákoló izzóval, az egyenesen fenomenális, olaj nívópálca(!!!), kézi váltó a tanknál, és a hangja, az mindent felülmúl...
Lehet, hogy megszabadulok a D-Csepelemtől, meg a 250-es Csepelemtől (lakásvásárlás előtt erőt kell gyűjteni...), de veszek egy motorozható (átírható) IZS-t a Pannónia mellé...Utoljára szerkesztve a következő által: Lemezjáték; 2015 jún. 28, 18:48.
- 9 likes
Komment
-
Vasárnap van, forgalom alig, az őrültek is otthon maradtak.
- - - Updated - - -
Néhány nyalánkság, amit nem lehet szó nélkül hagyni: röpsúlyos előgyújtás szabályzó, a fekete doboz a kis pislákoló izzóval, az egyenesen fenomenális, olaj nívópálca (!!!), kézi váltó a tanknál, és a hangja, az mindent felülmúl...
- 2 likes
Komment
-
Igaz ez tegnap történt de aktuális!Tegnap délután próba kőr címszóval Lányom kíséretében elindultunk. Bár most az útfelújítás miatt elég rossz a 47-es Orosháza-Békéscsaba között, átmotoroztunk CZ-s Zsolti barátomhoz. Ez volt a " főpróba" mindíg lekopogva szépen dolgozik az olajszivattyú. Visszafelé éppen ámenra értünk mert 3 perc múlva szakadt az eső.Mi is kaptunk egy kis előzetest de csak azért,hogy ne maradjunk törpék. Köszönöm Atti69 hathatós segítségét hisz megszűnt a rozsda a tankban így sikerült ez a 72-km-es próba kőr 65-70 km/óra tempóban elöl 17 fogú kerékkel és új dugóval gyűrűvel de a tavalyi fúrt hengerrel és ami jelenleg a + öröm működő olajszivattyúval. Végre nem kell kevergetni és megbízhatóan keveri Ő magának. Még egy gyári 15 fogas helyett a 17 -tel lecsökkent végre a fordulat- nem pörög mint akinek elfelejtett a motoros váltani.
- 10 likes
Komment
-
Bocs, hogy megint untatlak Benneteket. Tegnap reggel időben elindultam 6 órakor irány Rákóczi Falva Nagyszénáson át és vissza Cserkeszőlőn keresztül haza Orosházára.Bejáratás címszóval szép időben 1:30 as szivattyús kenéssel hiba mentesen. Az eddig megtett 400km-ren rendben minden.Nagy pakkal Keszibe mivel az én motorom a málhás az + egy személy 3 doboz és a tengerész gyalogos zsák!.
- 6 likes
Komment
-
Én is tettem egy kört a Nyipróval ma, ami nem sikerült a legjobban, mert sajnos a hazaúton 1* megragadt... reggel még semmi gond nem volt a 80 fölé gyorsítással, de délben már igencsak meleg volt. Végülis mire megálltam, már újra is lehetett indítani, de meg kell néznem h mi történt...Meg hát ugye 300 km-t ment még csak a fúrás óta..."When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
- 1 like
Komment
-
Én is tettem egy kört a Nyipróval ma, ami nem sikerült a legjobban, mert sajnos a hazaúton 1* megragadt... reggel még semmi gond nem volt a 80 fölé gyorsítással, de délben már igencsak meleg volt. Végülis mire megálltam, már újra is lehetett indítani, de meg kell néznem h mi történt...Meg hát ugye 300 km-t ment még csak a fúrás óta...
Ez a meleg megadja a jussát vízpumpának hűtőnek ventillátornak, tömítéseknek.
- 1 like
Komment
Komment