Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Cz márkatárs kereső

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Cz márkatárs kereső

    Üdv.Mindenkinek új belépőként /470.01./ 175-ös sport Cz-s márkatársakat és a tipushoz értőt keresek.Szeretném vissza állítani az eredeti olaj szivattyús kenést. Erről leírást nem találtam sehol,segítségeteket megköszönöm. A régi gépemen és a mostanin is keverékkenés volt,de ez manapság macerás lett és úgy gondolom jó beállítással és kellő odafigyeléssel ez jobb lenne Kérem segítségeteket. Üdv. Sepy.

    #2
    Szia érezd jól magad nálunk.
    Itt találsz márkatársat bőven.
    A régebbi hozzászólásokban több cetkással"találkozhatsz"
    sepy kedvelte ezt.
    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

    Komment


      #3
      Jelenleg 350-esem van, olajszivattyúsom régebben volt, továbbá ae egyik barátomnak van jelenleg 2 felújítandó. Először teszteld le, hogy működik-e az olajszivattyú. Keverékkel járasd a motort , az olajszivattyú csövét meg ne kösd be(csak nézd, hogy jön-e az olaj). A gázbowden az olajszivattyúhoz megy, onnét egy kisebb megy át a karburátorhoz.
      Probléma egy pici karmantyúval szokott lenni, oda még nem találtunk cseredarabot, o gyűrűvel nagyon szerencse kérdése a megfelelő javítás.
      Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2012 dec. 13, 18:54.
      sepy, CZsolti és soveny kedvelte ezt.
      "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
      "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

      Komment


        #4
        Az olajszivattyús motorok pl: CZ 175 Sport motorjának kenése úgy történik,hogy a motorkerékpár olajtartályába öntött 2T olaj műanyag vagy gumicsövön keresztül a kuplungdeknibe szerelt olajszivattyúba folyik, (FOTÓ)Click image for larger version

Name:	pal.jpg
Views:	1
Size:	187.8 KB
ID:	133797 ahonnan a szivattyú az olajat a karburátor előtti golyós szelepen keresztül a motorba nyomja.

        A szivattyú és a szelep gyárilag összehangolt szerkezet, változtatni rajta nem szabad.

        Az olajszivattyús motorok előnye, hogy a fordulatszám emelésével több kenőolajat kap a motor,mint a hagyományos benzin-olaj keverékből, ezáltal elvileg hosszabb élettartamú lesz. A CZ gyárban készült motorok általában POSILUBEClick image for larger version

Name:	olsziv-bekotes.jpeg
Views:	1
Size:	121.9 KB
ID:	133798 kenési rendszerű PAL Click image for larger version

Name:	motor-pal.jpg
Views:	1
Size:	56.2 KB
ID:	133799olajszivattyú útján kapják a kenőolajat.

        Olajszivattyú légtelenítés:

        Ha a motor amit vásároltunk,olajszivattyús - és az előző tulaj lekötötte a szivattyús kenést róla, visszaköthetjük.

        Ezt megelőzően győződjünk meg arról,h az üzemanyagtartályban keverék benzin van (1:33) és ezt követően helyezzük üzembe a szivattyút. Ehhez az olajtartályt - átlátszó műanyag benzincsővel - összekötjük a kuplungfedélen található bevezetővel (kép: 1), majd a karburátor előtti golyós szelepet kicsavarjuk és ezt is öszekötjük egy rövidebb cső segítségével a kivezető (nyomó) ággal(kép: 2).

        Az olajtartályba töltsünk 2T olajat, ami a bevezető ágon lefolyik a szivattyúig.Indítsuk be a motort és várjuk meg amíg a nyomó cső végén lévő golyós szelepet eléri az olaj, és folyamatosan csepeg. Az átlátszó műanyag cső azért fontos, mert ezen láthatjuk, ha még esetlegesen légbuborék van a rendszerben. Ha már nem látunk légbuborékokat, akkor állítsuk le a motort, csavarjuk be a golyós szelepet a karburátor elé. Ezekután az olajszivattyú bowden és a gázbowden holtjátékot állítsuk be úgy, hogy a szivattyúház fedelét levéve (kép) nézzük meg: az olajszivattyú bowden húzására a gázbowden egy picit később húzza a karburátor súbert, legyen holtjátéka(kb:1 mm -kép). A szivattyú üzembehelyezése után ne felejtsük,hogy a motorunkba tiszta 95-ös benzint tankoljunk, az olajtartályba lévő 2T olajmennyiséget a szintjelző ablakon kövessük.

        Végül a legújabb CZ 180 esetében némileg módosítottak a kenési rendszeren, ennek a tipusnak már egy bowdenes modernebb Mikuni olajszivattyú adagolja a 2T olajat.
        RedBull477, ricsi0410 és 8 további látogató kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Szia Sepy!

          Én csak Czetkásként szeretnélek üdvözölni. Nekem egy CZ 350 472-es gépem van. Fotókat ugyan találsz itt róla, de az sajnos a 20 évvel ezelőtti állapotát tükrözi. A mostaniról is, ha lesz bátorságom, és végre haladok valamit előre, teszek majd fel képeket.

          A kenésről az előttem szólók már mindent leírtak. Örülök, hogy regisztráltál.

          Komment


            #6
            Tisztelt Márkatársaim! Szeretnék tavaszi ébresztőt fújni, vagy más is úgy el van veszve idő terén mint én? Én megköszönöm szakmai segítségeteket melyeket szakmai memóriámmal ötvözve / régen is ilyen gépem volt!/ úgy lassacskán kiigazodok a rendbetétel során. Kérem a még ezután belépő " benzin gőzös" Cetkásokat TI is bátran kérdezzetek hisz ritka ,hogy úgy kapunk értékes szakmai információkat melyekért fizetni nem kell. Senki ne aggódjon a tanuló pénzt így vagy úgy mindenki megfizeti de cserébe az ,hogy én csináltam!, a Veterános érzés" kárpótolja!! Szép napot és jó "Tavaszi" készülődést. Üdv. Sepy.

            Komment


              #7
              jó estét!! nekem van egy Jawa cz 175 1968 as gyári állapotú jawa m. most fogom én is előszedni ha majd üzemképessé teszem a t1 es pannoniá- mat.

              Komment


                #8
                Üdv sepy nekem is az első motorom egy 477/1-es volt , az olajzást anno én is visszakötöttem.
                Erről az előttem szólók már részletekben nyilatkoztak, hozzá már nem tudok tenni semmit.

                Komment


                  #9
                  sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Szép napot és jó” Tavaszi" készülődést. Üdv. Sepy.
                  Szia Sepy!

                  Most hoztam le ismét a hólapátot a padlásról. ...

                  Komment


                    #10
                    Szervusz sepy!

                    Mint Czetka 477-es tulaj írok neked. Eltartott egy ideig, de ide találtam.
                    A gépem rövid története: az első tulaj özvegyétől vásároltam, zöld forgalmival. A blokkal nem volt sok bajom, a megszakító érintkezők megtisztítása és a gyújtás beállítása után be is röffent. A kifurkált, átalakított kipufogót lecseréltem egy gyári darabra. Váz és a teleszkópok kivételével új festést kapott minden alkatrész. Krómozott részeket políroztam, a kerék ráfokat szürkére festették, egyenlőre úgy hagyom őket, mert elég tűrhetőre sikerült. Jobb mint a rozsdás króm. A típusidegen gyújtáskapcsolóval volt bajom csak, ezért egy ideig nem is foglalkoztam a géppel. Tavaly sikerült jó állapotú lámpafejet és ebbe már beszerelhető eredeti gyújtáskapcsolót is szerezni. Itt a fórumon segítettek nekem egy pontos kapcsolási rajzzal(köszönöm wsievers), amivel sikerült mindent a helyére tenni.
                    A héten akartam feltölteni az akkuját egy próbaindításhoz, de nem sikerült. Mint később kiderült a töltőnek szüksége van egy új biztosítékra. Ha minden rendben lesz vele, akkor viszem műszaki vizsgára
                    Üdv: Titusz

                    Komment


                      #11
                      Kedves Titus! Örülök jelentkezésednek, elég sok munkával én is lassan rendbe rakom a gépet. Nekem is voltak apró buktatóim pl.a lámpafejbe a vezetékeket a spirál helyén vitték be, ügyesen megoldották a lámpafej mellé tettek egy TZ órát stb. Zsoltinak üzenem" ássa már el a hólapátot mint az indián a csatabárdot" vagy csináljon belőle virágtartót! Had jöjjön már a jó idő. Márkatársi üdvözlettel Sepy.

                      Komment


                        #12
                        sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Zsoltinak üzenem „ássa már el a hólapátot mint az indián a csatabárdot” vagy csináljon belőle virágtartót! Had jöjjön már a jó idő. Márkatársi üdvözlettel Sepy.
                        Sajnos tavalyi tapasztalatom szerint mihelyt felvittem a hólapátot a padlásra, másnap esett a hó. De ha ragaszkodsz hozzá én felviszem! Sajnos nehéz lesz megtippelni, hogy mikor lesz az idén végre tavasz. Hétesélyes a dolog. Szerintem szerdán lesz. ... (A francba ezzel a sok esővel!)

                        Annak viszont örülök, hogy a Cetkás toborzó topicba ha lassan is, de gyűlünk. Kedves Titusz! Szeretettel üdvözöllek én is. Az én gépemnek csak a blokkja (350-es) különbözik a tiedtől, meg néhány apróság. Ami mindannyiunkban közös: hallani szeretnénk végre a hangját.

                        Komment


                          #13
                          Hát akkor hajrá, készüljön az a gép mert ugyan lassan, de biztosan közeledik már a jó idő. Itt még a nap is előbukkant párszor az esőfelhők közül. Az én gépem 350-esítve volt, a 180-as órát a lámpafej jobb oldalára rögzítette a barkácsoló kedvű gazdája, az égők pedig mind 12 voltosak voltak, persze a rendszer az maradt 6 v. Ettől a ,,tuningtól" ugyan nem lett gyorsabb, de kétségtelenül egyedivé vált. Azért az ecsettel felhordott 1 komponensű festék sokat rontott rajta.
                          Az akkut időközben sikerült töltögetni, a kitartó rugdosás hatására felüvöltött rövid ideig, majd elnémult. Lehet álmos még? Az előgyújtást holnap megnézem, mert emlékeim szerint több mint 3 millimétert állítottam, úgy mint a Pannóniánál. A kezelési könyvében pedig 2,9 mm szerepel. Czetkás jó éjszakát kívánok nektek, Titus.

                          Komment


                            #14
                            2,7-3,2 mm az előgyujtás, én 3mm re szoktam állítani. A megszakítóhézagot a felső holtponton úgy kell beállítani, hogy a 0.3-as hézagoló könnyen átcsússzon rajta, a 0.4-es pedig ne menjen át. (0.35) Én úgy szoktam, hogy közzéteszem a 0.4-es hézagolólemezt,és addig emelem a megszakítóüllőt amíg "megfogja" a hézagolót, akkor mikor kihúzom, újra nem lehet közzétolni, viszont a 0.3 átmegy rajta. A "szemre" a Czetkánál nem működik, minimum egy lámpa a megszakítóra, egy hézagmérő, és indikátoróra a szükséges szerszámkészlet.
                            Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2013 ápr. 07, 10:33.
                            "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                            "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                            Komment


                              #15
                              Jobban belegondolva kizártam a gyujtás hibáját, és inkább lehúztam a benzincsövet a porlasztóról. Kb másfél liter keverék van a tankban de a tartalék csak csordogál. Múlthéten kikapartam a csapból az állás miatt belegyantásodott olajat, de akkor megint eldugult. Talán nem ártana kimosnom a tankot. Észrevettem, hogy eléggé feszül a gázbovden is, úgyhogy lejjebb engedtem, már koppan a csavar végen amikor visszaengedem a gázt. Levettem a tankot és ha már lent volt öntöttem egy kis keveréket a gyertya nyíláson át a hengerbe. Gyertya vissza, gyújtás-rúgás és be is röffent.
                              Ha a tank tiszta lesz azért ránézek a gyújtásra is. Eddig az indikátorórát csavarhúzóval helyettesítettem, az tényleg nem a legprecízebb. A Skoda megszakító tökéletesen kompatibilis a Czetkáéval? Csak mert egy régi Czetkás szerint nem egeszén, erről mi a véleményetek?

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X