Üdv.Mindenkinek új belépőként /470.01./ 175-ös sport Cz-s márkatársakat és a tipushoz értőt keresek.Szeretném vissza állítani az eredeti olaj szivattyús kenést. Erről leírást nem találtam sehol,segítségeteket megköszönöm. A régi gépemen és a mostanin is keverékkenés volt,de ez manapság macerás lett és úgy gondolom jó beállítással és kellő odafigyeléssel ez jobb lenne Kérem segítségeteket. Üdv. Sepy.
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Cz márkatárs kereső
Collapse
X
-
Jelenleg 350-esem van, olajszivattyúsom régebben volt, továbbá ae egyik barátomnak van jelenleg 2 felújítandó. Először teszteld le, hogy működik-e az olajszivattyú. Keverékkel járasd a motort , az olajszivattyú csövét meg ne kösd be(csak nézd, hogy jön-e az olaj). A gázbowden az olajszivattyúhoz megy, onnét egy kisebb megy át a karburátorhoz.
Probléma egy pici karmantyúval szokott lenni, oda még nem találtunk cseredarabot, o gyűrűvel nagyon szerencse kérdése a megfelelő javítás.Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2012 dec. 13, 18:54."When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
- 3 likes
Komment
-
Az olajszivattyús motorok pl: CZ 175 Sport motorjának kenése úgy történik,hogy a motorkerékpár olajtartályába öntött 2T olaj műanyag vagy gumicsövön keresztül a kuplungdeknibe szerelt olajszivattyúba folyik, (FOTÓ) ahonnan a szivattyú az olajat a karburátor előtti golyós szelepen keresztül a motorba nyomja.
A szivattyú és a szelep gyárilag összehangolt szerkezet, változtatni rajta nem szabad.
Az olajszivattyús motorok előnye, hogy a fordulatszám emelésével több kenőolajat kap a motor,mint a hagyományos benzin-olaj keverékből, ezáltal elvileg hosszabb élettartamú lesz. A CZ gyárban készült motorok általában POSILUBE kenési rendszerű PAL olajszivattyú útján kapják a kenőolajat.
Olajszivattyú légtelenítés:
Ha a motor amit vásároltunk,olajszivattyús - és az előző tulaj lekötötte a szivattyús kenést róla, visszaköthetjük.
Ezt megelőzően győződjünk meg arról,h az üzemanyagtartályban keverék benzin van (1:33) és ezt követően helyezzük üzembe a szivattyút. Ehhez az olajtartályt - átlátszó műanyag benzincsővel - összekötjük a kuplungfedélen található bevezetővel (kép: 1), majd a karburátor előtti golyós szelepet kicsavarjuk és ezt is öszekötjük egy rövidebb cső segítségével a kivezető (nyomó) ággal(kép: 2).
Az olajtartályba töltsünk 2T olajat, ami a bevezető ágon lefolyik a szivattyúig.Indítsuk be a motort és várjuk meg amíg a nyomó cső végén lévő golyós szelepet eléri az olaj, és folyamatosan csepeg. Az átlátszó műanyag cső azért fontos, mert ezen láthatjuk, ha még esetlegesen légbuborék van a rendszerben. Ha már nem látunk légbuborékokat, akkor állítsuk le a motort, csavarjuk be a golyós szelepet a karburátor elé. Ezekután az olajszivattyú bowden és a gázbowden holtjátékot állítsuk be úgy, hogy a szivattyúház fedelét levéve (kép) nézzük meg: az olajszivattyú bowden húzására a gázbowden egy picit később húzza a karburátor súbert, legyen holtjátéka(kb:1 mm -kép). A szivattyú üzembehelyezése után ne felejtsük,hogy a motorunkba tiszta 95-ös benzint tankoljunk, az olajtartályba lévő 2T olajmennyiséget a szintjelző ablakon kövessük.
Végül a legújabb CZ 180 esetében némileg módosítottak a kenési rendszeren, ennek a tipusnak már egy bowdenes modernebb Mikuni olajszivattyú adagolja a 2T olajat.RedBull477, ricsi0410 és 8 további látogató kedvelte ezt.
- 10 likes
Komment
-
Szia Sepy!
Én csak Czetkásként szeretnélek üdvözölni. Nekem egy CZ 350 472-es gépem van. Fotókat ugyan találsz itt róla, de az sajnos a 20 évvel ezelőtti állapotát tükrözi. A mostaniról is, ha lesz bátorságom, és végre haladok valamit előre, teszek majd fel képeket.
A kenésről az előttem szólók már mindent leírtak. Örülök, hogy regisztráltál.
- 1 like
Komment
-
Tisztelt Márkatársaim! Szeretnék tavaszi ébresztőt fújni, vagy más is úgy el van veszve idő terén mint én? Én megköszönöm szakmai segítségeteket melyeket szakmai memóriámmal ötvözve / régen is ilyen gépem volt!/ úgy lassacskán kiigazodok a rendbetétel során. Kérem a még ezután belépő " benzin gőzös" Cetkásokat TI is bátran kérdezzetek hisz ritka ,hogy úgy kapunk értékes szakmai információkat melyekért fizetni nem kell. Senki ne aggódjon a tanuló pénzt így vagy úgy mindenki megfizeti de cserébe az ,hogy én csináltam!, a Veterános érzés" kárpótolja!! Szép napot és jó "Tavaszi" készülődést. Üdv. Sepy.
- 2 likes
Komment
-
sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseSzép napot és jó” Tavaszi" készülődést. Üdv. Sepy.
Most hoztam le ismét a hólapátot a padlásról. ...
- 2 likes
Komment
-
Szervusz sepy!
Mint Czetka 477-es tulaj írok neked. Eltartott egy ideig, de ide találtam.
A gépem rövid története: az első tulaj özvegyétől vásároltam, zöld forgalmival. A blokkal nem volt sok bajom, a megszakító érintkezők megtisztítása és a gyújtás beállítása után be is röffent. A kifurkált, átalakított kipufogót lecseréltem egy gyári darabra. Váz és a teleszkópok kivételével új festést kapott minden alkatrész. Krómozott részeket políroztam, a kerék ráfokat szürkére festették, egyenlőre úgy hagyom őket, mert elég tűrhetőre sikerült. Jobb mint a rozsdás króm. A típusidegen gyújtáskapcsolóval volt bajom csak, ezért egy ideig nem is foglalkoztam a géppel. Tavaly sikerült jó állapotú lámpafejet és ebbe már beszerelhető eredeti gyújtáskapcsolót is szerezni. Itt a fórumon segítettek nekem egy pontos kapcsolási rajzzal(köszönöm wsievers), amivel sikerült mindent a helyére tenni.
A héten akartam feltölteni az akkuját egy próbaindításhoz, de nem sikerült. Mint később kiderült a töltőnek szüksége van egy új biztosítékra. Ha minden rendben lesz vele, akkor viszem műszaki vizsgára
Üdv: Titusz
- 2 likes
Komment
-
Kedves Titus! Örülök jelentkezésednek, elég sok munkával én is lassan rendbe rakom a gépet. Nekem is voltak apró buktatóim pl.a lámpafejbe a vezetékeket a spirál helyén vitték be, ügyesen megoldották a lámpafej mellé tettek egy TZ órát stb. Zsoltinak üzenem" ássa már el a hólapátot mint az indián a csatabárdot" vagy csináljon belőle virágtartót! Had jöjjön már a jó idő. Márkatársi üdvözlettel Sepy.
- 1 like
Komment
-
sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseZsoltinak üzenem „ássa már el a hólapátot mint az indián a csatabárdot” vagy csináljon belőle virágtartót! Had jöjjön már a jó idő. Márkatársi üdvözlettel Sepy.
Annak viszont örülök, hogy a Cetkás toborzó topicba ha lassan is, de gyűlünk. Kedves Titusz! Szeretettel üdvözöllek én is. Az én gépemnek csak a blokkja (350-es) különbözik a tiedtől, meg néhány apróság. Ami mindannyiunkban közös: hallani szeretnénk végre a hangját.
- 2 likes
Komment
-
Hát akkor hajrá, készüljön az a gép mert ugyan lassan, de biztosan közeledik már a jó idő. Itt még a nap is előbukkant párszor az esőfelhők közül. Az én gépem 350-esítve volt, a 180-as órát a lámpafej jobb oldalára rögzítette a barkácsoló kedvű gazdája, az égők pedig mind 12 voltosak voltak, persze a rendszer az maradt 6 v. Ettől a ,,tuningtól" ugyan nem lett gyorsabb, de kétségtelenül egyedivé vált. Azért az ecsettel felhordott 1 komponensű festék sokat rontott rajta.
Az akkut időközben sikerült töltögetni, a kitartó rugdosás hatására felüvöltött rövid ideig, majd elnémult. Lehet álmos még? Az előgyújtást holnap megnézem, mert emlékeim szerint több mint 3 millimétert állítottam, úgy mint a Pannóniánál. A kezelési könyvében pedig 2,9 mm szerepel. Czetkás jó éjszakát kívánok nektek, Titus.
- 2 likes
Komment
-
2,7-3,2 mm az előgyujtás, én 3mm re szoktam állítani. A megszakítóhézagot a felső holtponton úgy kell beállítani, hogy a 0.3-as hézagoló könnyen átcsússzon rajta, a 0.4-es pedig ne menjen át. (0.35) Én úgy szoktam, hogy közzéteszem a 0.4-es hézagolólemezt,és addig emelem a megszakítóüllőt amíg "megfogja" a hézagolót, akkor mikor kihúzom, újra nem lehet közzétolni, viszont a 0.3 átmegy rajta. A "szemre" a Czetkánál nem működik, minimum egy lámpa a megszakítóra, egy hézagmérő, és indikátoróra a szükséges szerszámkészlet.Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2013 ápr. 07, 10:33."When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
- 3 likes
Komment
-
Jobban belegondolva kizártam a gyujtás hibáját, és inkább lehúztam a benzincsövet a porlasztóról. Kb másfél liter keverék van a tankban de a tartalék csak csordogál. Múlthéten kikapartam a csapból az állás miatt belegyantásodott olajat, de akkor megint eldugult. Talán nem ártana kimosnom a tankot. Észrevettem, hogy eléggé feszül a gázbovden is, úgyhogy lejjebb engedtem, már koppan a csavar végen amikor visszaengedem a gázt. Levettem a tankot és ha már lent volt öntöttem egy kis keveréket a gyertya nyíláson át a hengerbe. Gyertya vissza, gyújtás-rúgás és be is röffent.
Ha a tank tiszta lesz azért ránézek a gyújtásra is. Eddig az indikátorórát csavarhúzóval helyettesítettem, az tényleg nem a legprecízebb. A Skoda megszakító tökéletesen kompatibilis a Czetkáéval? Csak mert egy régi Czetkás szerint nem egeszén, erről mi a véleményetek?
Komment
Komment