Atti69 eredeti hozzászólása
Hozzászólás megtekintése
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Chemotox kocsmája
Collapse
X
-
Hozzank sok ilyen hatalmas oceanjaro turisztikus hajo kikot .Undorito hogy a varosban forgalomkorlatozas van a legszennyezes miatt ezek meg a varos szivebe kotnek ki .Az uzemanyag amit hasznalnak az nagyon rossz minosego tuzelo anyag ,de lennenek eloirasok az uzem anyag minoseget illetoen ami a nemzeti vizeket illeti de ezt nem tartjak be .Peldaul egy nem reg tortent eset az M.S.C eggyik hajojat meg birsagoltak 30 000 eurora a nem megfelelo uzem anyag hasznalataert.de parhuzamosan ezzel az esettel volt egy masik eset ahol egy helyi halaszbarka amit egy csalad uzemeltet 4-5 embernek ad munkat a futo olajjal uzemeltettek amit a Sloveniabol hoztak ebben az esetben a hajot elkoboztak es a birsag is ugyan annyi volt mint az elozo esetben.Erre mondjak azt hogy "Konnyu a gyengevel erosnek lenni"pasetta eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
Szervusztok! A régiek ezt is sokkal jobban tudták!

Megoldották a teljes foglalkoztatást, a környezet tudatos közlekedést, a fent tartható világnézetet és a turizmust...
https://www.arcanum.hu/hu/online-kia...BD/galya-A75C/
Egyéb iránt a tengerjáró hajók (dízellel kevert) olcsó nehézolajat (Schweröl / Heavy Fuel Oil) használnak üzemanyagként, ami az olajipar lepárlás után visszamaradó mellékterméke, és szárazföldön való felhasználása régen tilos. A nehézolaj pl. 3500-szor több ként tartalmaz, mint az autókhoz használt normál dízelolajok, tehát tulajdonképpen veszélyes hulladéknak minősül, amit aztán a nyílt tengereken égetnek el. Ha azonban az időjárás úgy alakul, akkor ebből a partvidéken is fekete koromlerakódás alakulhat ki, és a szennyezett levegő a szárazföldön akár több száz kilométerre is eljuthat. Szóval ennyit a hajók üzemanyagairól...
- 4 likes
Komment
-
Erre nem lehet tetsziket nyomni. Ilyen városokban egészséges a cigaretta mert a füstszűrője leköti a szmogot.movisz eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseHozzank sok ilyen hatalmas oceanjaro turisztikus hajo kikot .Undorito hogy a varosban forgalomkorlatozas van a legszennyezes miatt ezek meg a varos szivebe kotnek ki
A hajómotort mint technikai csodát tartom számon, de a vele való károkozás bosszant. A "nagy" környezetvédelem jegyében simán közlekedhetnének vitorláshajók is. Sokasodik a világ..lenne legénység is bőven. De akkor kissé tovább gondolva: gályákra is meglenne a megfelelő számú evezős akiknek muszáj ráérniük s közben nevelődnének.
- 6 likes
Komment
-
És ismét előkerülnének a gazdasági ötletek,miért ne egy könnyem becserkészhető bütyök-matyit ültessünk a gályára,a fene költsön a nehezen befoghatókra....Atti69 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésegályákra is meglenne a megfelelő számú evezős akiknek muszáj ráérniük s közben nevelődnének.
"Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
- 3 likes
Komment
-
Szervusztok! Sajnos trehány volta tegnap! Elfelejtettem a hozzászólásom forrását belinkelni! Elnézést kérek mindenkitől, különösen a forrás alkotójától!
https://vizek-hajok.blog.hu/2016/06/...okemeny_fustje
Movisz!
Ez itt szintén ezen oldalról másolt részlet:
A partvidékek szennyezettség elleni védelme érdekében egyes helyeken a tisztán nehézolajjal táplált hajókat kötelezték arra, hogy a partközelben kis kéntartalmú ún. tengerészeti dízel üzemanyagra kapcsoljanak át. Európa nyugati partjainak védelmében pl. ún. kénkibocsátási ellenőrző területeket (SECA) jelöltek ki, ld. a Wikipedia oldalát, amelyek területén 2015. január 1-től csak olyan üzemanyagot szabad alkalmazni, amiben a kén tömeghányada nem haladja meg a 0,1 %-ot. Ugyanakkor pl. a Földközi tengeren még nincs ilyen korlátozás, állítólag azért, mert ott nem olyan nagy a teherhajók forgalma. Az észak-európai kénkibocsátási ellenőrző területek:
Tehát valamiféle változás csak történt. Ahogy a két hajó esetét olvasom egyenlő elbírálást alkalmaznak a hatóságok, de méltánytalanul alkalmazva! A nagy társaság mellényzsebből fizet. Meg sem érzik a büntetést... Belegondolva az általad felvázolt helyzetbe, sajnálom a dolgot. A turistákat, a rakomány mozgatást és a zajterhelést tetézi a levegő szennyezése is. Félelmetes. Én nem szeretem a tömeget, ha lehet elkerülöm a tömegközlekedést is. Valószínűleg megtébolyodnék egy nagy városban.
- 3 likes
Komment
-
Kb: Nem szabad a kútba sz@ni csak a kávájára... onnan vagy beleesik,vagy belökjük. Ha a szaharai homokot idehozza a szél, akkor a szmog ott marad a tenger felett?pasetta eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésehogy a partközelben kis kéntartalmú ún. tengerészeti dízel üzemanyagra kapcsoljanak át.
- 6 likes
Komment
-
Veterán téma: Hézagolók elkészültek,illesztések elkészültek.. csavarok még gyártás alatt,de hétvégén már a keretben lesz. A dugattyún lévő csíkokat a derékszögelés ellenőrzésére rajzoltam.. bár derékszög szerint jó az érték. Más: beköltözés óta nem volt világítás a Wc-ben és a spajzban.. ma megoldottam a problémát..
Valamiért nem kaptam dicséretet..
Viszont... nem csukódik rendesen a szekrény ajtó.. Nők..
Türelmesen elmagyaráztam az 5 éves tervek lényegét.. s hogy az a következőben lesz..
2 képek
- 7 likes
Komment
-
Sokkal jobb helyem van olvasgatáshoz.. Ott inkább sietek..sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésePedig a WC- be a fűtés és a világítás fontos ott lehet jókat olvasgatni!

Komment
-
Jól jönne most egy kis okoskodás.. gondolkodóba estem a gyujtórésszel kapcsolatban. Az eredetit figyelembevéve most újratervezés folyik. A kép bal oldalán az eredeti elég tekintélyes lendtömeggel.. Az egyenletes alapjárat+indíthatóság miatt valami hasonlót kellene másolni az újra (véleményem szerint).. gondoltam rá hogy a középagy kb 4mm peremére zsugorral+ szegecsekkel illesztem. Okossság? Érdekesség: A lendkerékről a dinamó forgórésze nem levehető.. hogy tekercselték? Ilyet még nem láttam.
1 kép
Komment
-
Gondolom a vasmag lemezlapokból készült,akkor nem lehet egy anyagból,emiatt szerelhetőnek kell lennie:vagy kúp,vagy menet a forgásiránynak ellentétesen.Úgy látom a tekercs rossz állapotú ráfoghatsz csőfogóval,ha nem enged:meleget neki !!!!Prózai egyszerűséggelAtti69 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseA lendkerékről a dinamó forgórésze nem levehető.. hogy tekercselték? Ilyet még nem láttam.
faragd le ami nem kell!!!
A lendkereket egy a felfekvőfelület kiemeléssel (akár hegesztett gyűrűvel) szabályzás után menetfúrással,ragaszott-csavar rögzítéssel csinálnám.Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2019 dec. 21, 18:57."Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
- 3 likes
Komment
-
Köszi a tippet! Megpróbálom.. (csinálom)mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésegy látom a tekercs rossz állapotú ráfoghatsz csőfogóval,ha nem enged:meleget neki !!!!Prózai egyszerűséggel
faragd le ami nem kell!!!
Valami hasonlóra gondoltam mert van menetes furat a lendkeréken.. de ott az anyagvastagság kissé gyengének tűnik.mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseA lendkereket egy a felfekvőfelület kiemeléssel
Komment
-
Most pont okoskodásra van szükség..sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseTudom ez egy okoskodás de talán egy része menthető!

Úgy nézem az anyagvastagság kiadja,s igy nem szükség plussz betétre.
Komment
-
Ebben egyetértünk. Mindenképp valami masszív megoldás kell mert kapni fogja a pofonakt az élettől elég rendesen. Ha jól sejtem a generátor és a fekete átalakító szegecselve van. Ha megoldható a csavarra átalakítás az már elég masszívan tartaná az utólagos lendkereket.Atti69 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésede ott az anyagvastagság kissé gyengének tűnik
Komment
Komment