Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
én a partvonalról annyit tudok segítségül, a Pannónia hengert fáradt olajban barnítottam bő fél éve, azóta kapott már mosást is, semmi rozsda nincs rajta egyenlőre, nem rontja a hőátadást, nagyon szép a színe, szerintem egy próbát megér, max. ha nem válik be, zsírtalanítás és festés
Jé... tényleg. E fölött én is nagyvonalúan átsiklottam olvasás közben.
Akkor viszont miért kell lefesteni? Mondjuk nekem is tetszik a fekete henger, alu hengerfej párosítás, és láttam már ilyen megoldást modern motoron is utólag kivitelezve. Ott is jól nézett ki. Akkor viszont nem lehet eloxálni? Vagy az a persely miatt nem megoldás?
Nem baj, hogy elsősorban a kuplungot akarja festeni?
A hengeren nekem megállt a Maestro hőálló festékje(igaz, az vashenger). Egyedül ott pereg, ahol alatta hőálló ezüst volt. Az alun nem tudom hogy állna meg, azt inkább szerintem is eloxálással kellene, bár az aluminium oxid jó hőszigetelő anyag, ha jól emlékszem.
Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2015 szept. 03, 13:02.
"When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
Gondolom, hogy a hőszigetelése jelentősen számítson, nem ártana rétegvastagság sem. Alu meg horgany festéshez a festékboltosok mindig savas alapozót akartak rám sózni. Bár horganyon öt év után még áll az olajfesték, úgyhogy kidobott pénz lett volna alapozni.
Azt a zománcot, amit edényekre stb. égetnek nem lehet valahol beszerezni?
Én a hengerfejet is homok szórattam mikor a hengert és azért festettem le,hogy egyforma színű legyen a hengerrel. Alapozás nélkül festettem mindkettőt horgany srayel már a második szezont használva bírja mindkettő. Az a zománc " tűzománc" mely bár a technológiát nem ismerem de elképzelésem szerint az nem lenne jó a mi alkalmazási köreinkben.
Na beindult picit a forum. Ez jo. Az alu festessel az a baj hogy ledobja a festeket. Eloxalni nehez es draga a henger anyag osszetetele és a vaspersely miatt. Marad a fekete hoallo festek. Majd latjuk mi tortenik. Le akarom engedni az első sarvedőt mert nem tetszik ahogy áll, raadasul a blokkot is ossze frocskoli, valakinek van a birtokában fotó ilyen megoldasrol vagy kreativoskodjak?
"Az a zománc „tűzománc” mely bár a technológiát nem ismerem de elképzelésem szerint az nem lenne jó a mi alkalmazási köreinkben."
Pedig milyen szépen mutatna a T1 kipufogó fehér zománccal, virágmintával, huzatfokozóval, mint öreganyám sparheltje. :-)
Nem ilyen helyre szánnám, a kályha egyes részeit szeretném megerősíteni.
Az alu festessel az a baj hogy ledobja a festeket.
Erre van az a Wasch Primer elnevezésű alapozó. Bár ezt most nem tudom a hőt hogy bírná. Én a Pannoniánál a tankot fújtam le vele. Krómos tank és ezen sem áll meg a festék. A normál alapozót is körömmel le lehetett vakarni.
na itt vagyok. Sokat irtam már hogy ezt is csinálom meg azt is csinálom, de szerintem már párotokban megfordult a gondolat hogy csinál ez mindent de kép nincs soha. Rászántam magam,leültem a gép elé és jonnek a képek.
Motorblokk.....először is kivakartam az olajsárból, volt benne bőven, majd a blokk belsejében azokat a helyeket, ahol az olaj visszafolyik a teknőbe szépen kiturbóztam, hogy follyon azonnal vissza ne álljon ott, mert megáll ott az olajsár.
ezután jött a törött dekni felujítása. sajnos a főtengelyem azon futófelülete ahol az olajnyomás átáramlik a főtengelybe kopott volt, gyári mérete 34,00 mm, csak a minimumot vettem le belőle, így lett 33,20 mm, a főtengely puha mint a fos, sima öntvény. A dekni törött volt, ezért a 6209 es első főtengely csapágy furatnál fogtam be, kióráztam, kerámia késsel kivettem úgy, hogy vállas perselyt tudjak belenyomni. egy tizedes tulfedéssel illesztettem bele a két perselyt amit Loctite 638 al rögzitettem, majd kióráztam és 33,25 mm re kivettem.
A főtengelyem meg lett köszörülve, 0,05 mm rel a gyári méret alá, ki lett centírozva a hajtókarokkal együtt. a hajtókarok tömege között 0,2g külömbség van. a képen látható a már kidörzsárazott kész hajtókarjaim, a siklócsapágyakkal, csapszegekkel, valamint az n209 jelű, német műanyagkosaras hengergörgős csapággyal.
első lengéscsillapító. a csillapító rész még nincs kész, de azt a gyári szar perselyt ami benne volt én személy szerint kidobtam, a felső vezetőpersellyel együtt. a felső vezetőperselyt PTFE anyagból kiesztergáltam, majd kidörzsáraztam, a villaszárcsövet szépen megpucoltam és kióráztam......így hagyom ahogy van. az alsó vezetőpersely sima mezei sárgaréz, esztergálás után méretre köszörültem.
Hátsó teló......na ez ugy van szar. no kezdjük. A tengelyt és azt a csodaalkatrészt amiben az a kupos tengelytömítő gumi van egy az egyben kidobtam. A munkahenger záróelemből azt a szinter szart porcelánkéssel kivettem 15,9 mm re, majd 16 mm re kidörzsáraztam. PTFE perselyt nyomtam bele egy tizedes tulfedéssel, amit 12h7 re kidörzsáraztam. Ezután gondolkoztam azon hogy a tengelyt le kellene tömíteni valahogy, de nincs is tengelyem. vettem 12mm es kemény rozsdamentes tengelyt h7 re köszörült palásttal( nem volt egyszerű megmunkálni, a nagy forgácsolási szögű kerámia lapka gyakorlatilag az első érintő fogásnál eldurrant, de találtam speciális lapkát azzal sikerült, a menet sem a legszebb, de a HSS metszőktől ennyi tellett.) Ezután a záróelemet gyártottam le szintén teflonból, a furata 12h7(így lett a tengely két helyen megvezetve), a magassága megegyezik a gyárival, csak szurtam bele egy szimering házat, ez tömíti majd a tengelyt.
a két kúpos rész közé pedig 5 mm vastag gumis parafát teszek majd tömítésnek.
Az a bajom a dneperrel hogy minden ami hátul mozog gumiban van. Ami szar....
Ezért a felső szemeket kimartam 24,9 re, majd kidőrzsáraztam 25h7 re. gyorsan köszörültem két csapágyat25H7 külső átmérővel, belepréseltem a felső lengéscsillapító szemekbe. viszont a csapágy belső furata 14h7, ezéert gyorsan kiesztergáltam két perselyt, lehorganyoztattam majd vezetőszerszámmal először a furatba illeszkedő palástját megköszörültem 14H7 re, utána pedig a furatot 12h7 re. így fog járni a hátsó himba is mint a telónál mint a villa vázban lévő részénél. a gömbfej teljesen pontos, nem lóg ja és rozsdamentes.
lassan alakul a horganyozásom is....
Eredeti és utángyártott kupplung tárcsáim. sajnos a fém lamellák picit rozsdásak voltak, igy nem lettek szépek, de síkban vannak....
na jó éjszakát Uraim, remélem segítettem valakinek a telóval kapcsolatban....
Komment