Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
Szerintem ilyen Dnepr nincs is Ezután ez lesz a minta darab a gyárnak
Nem rossz motor ez, csak faragni kell. Volt már Pannoniám, csepelem , danuviám es meg sok mas, most ezert fogtam bele ebbe a projektbe. Megjegyzem akarhanyszor eszembe jut hogy eladtam a full restauralt TLT met, eszembe jut az ongyilkossag gondolata.....gyönyörű volt, almazöld....majd egy milla volt mire kesz lett....de tobbet soha nem allok neki magyar motort felujitani.....egy kipufogó garnitura az en utolso informacioim szerint pannoniahoz konyokkel dobbal furujakkal hollanderekkel kromozva 60 ezer ft. Az 200€....azert mar a BMW hez is tudok gyari szettet venni.....
Ugy hogy szar ahogy van. Puha fos. Ahol fut ott maj egy tizeddel meg van kopva. Ha le akarod koszorulni lepcsosre kell hogy koszoruld, kulomben logni fog a villakifliben. Minden puha. Kemenykromoztatni nem erdemesmert lehuzza....
Le akarom engedni az első sarvedőt mert nem tetszik ahogy áll, raadasul a blokkot is ossze frocskoli, valakinek van a birtokában fotó ilyen megoldasrol vagy kreativoskodjak?
Áthegeszted lentebb a tartólemezét, a keréktengelytől meg teszel hátra alulra egy kitámasztórudat, mint a Pannóniánál.
Ezen is ilyen a sárvédő:
Nem sok mindenem van ilyen átalakításról, szerintem sokkal rondább letett sárvédővel, mert látványosan eltér az ív a keréktől. De ez a saját véleményem.
Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2015 szept. 04, 08:56.
"When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
Valaki meg tudná nekem mondani hogy a dnepr generátorán a ventillator hogy van felfogatva? Esetleg ha tudna valaki képrt feltenni nagyon halas lennek mert az nekem sajnos nincs meg.
Az alap blokkot a hétvégén össze fűztem. Szépen lépésről lépésre felteszem a képeket hogy mit hogyan csináltam. Elsősorban azoknak szánom akiknek nincs ilyen motorjuk, de játszadoznak a gondolattal. Itt szinte mindenkinek van kellő tapasztalata egy ilyen motort összefűzni, hisz sokatoknak van és napi szinten használjátok, ti raktátok össze.
Első lépés volt, mint ahogy már irtam , hogy kitakarítottam a blokk azon helyeit, ahol az olaj visszafolyik a teknőbe, mert ahol az olaj megáll, ott megáll az olajsár is. utána szépen összefűztem a főtengelyt. csavar meghuzási nyomatékot nem irok mert nem lenne reális, hisz a csapágyhézagot magunknak kell beállítani. nem szorulhat, de nem is lóghat a hajtókar, szépen akadás mentesen kell futnia. összeszerelés elött természetesen jól beolajozzuk, majd a koronás anyákat lefűzzük.
Miután a főtengely bent van, jöhet a csapágypajzs. a főtengelyt betenni nem egyszerű, lehet vele játszani akinek van rá ideje, én személy szerint levettem a vezérlés felöli hajtókart, betettem a főtengelyt, majd vissza tettem és beállítottam. Miután ez megvolt, elkezdtem hőlégfúvóval melegíteni a blokkházat és a csapágypajzsot is. a főtengely hideg marad hisz ha nem fújjuk rá a forró levegőt, hőátadó felületnek csak hátul a hengergörgős csapágy marad. mikor mind a pajzs, mind a blokkház kellőképpen forró volt, feltettem a pajzsot, majd szépen minden csavarját elkezdtem átlósan húzni, ezzel szépen behúzattam a helyére, miután bent volt, csavarok ki, majd menetrögzítő, csavarok újra vissza. Az a jó ha ez a dekni szorul a helyén, ha laza és könnyen bemegy jobb újat venni. Ezen a deknin van az olajszivattyú is, azt szépen eltakarítottam, megnéztem a záró fedelet hogy rendesen felfekszik e a deknire, nekem köszörülni kellett az acél zárólapot, mert picit kiette a fogaskerék, majd összeszereltem.
Ezután betettem a főtengelybe az íves fészkes retesztt, majd felmelegítettem a fogaskereket és Loctite 638 al felhúzattam a helyére. A vezérműtengelyt is felcsapágyaztam, a fogaskerék melegítéssel szedhető le lehúzatóval, a csapágyak szintén. A kész vezérmű tengelyt betettem a helyére, a süllyesztett fejű csavarokkal behúzattam , Loctite 222 vel rögzítettem őket. A vez. tengelyt ne felejtsük el jelre tenni!!! Ezután szintén a retesz behelyezése után feltettem az olajszivattyú fogaskerekét is, majd a centrifugál szűrőt.
A generátorom már régebben megcsináltam, csapágy és szimering csere kellett csak, meg szénkefe(nem árt ellenőrizni, van hogy akkora ellenállása van mint egy száraz tölgyfatuskónak). Ha valaki nem tudja mi a helyes foghézag(a generátor forgatásával állítható be), leshet a főtengely-vez. tengely közötti hézagról. Majd feltettem a vezérlés deknijét, és betettem kontraanyás megoldással a hengertőcsavarokat is.
Nincs meg egy tavtarto gyurum sem ami a blokk es a váz közé kell. Valaki tudna segiteni a meretével kapcsolatban? Első sorban a magassÍ ga kellene. Elore is köszönöm!
Nekem 15 mm es a gyári, bal oldalt van mindkettő, viszont jobb oldalra hátra nekem kellett még 3 lapos alátét. Elég esetleges a hézag, úgy vettem észre.
"When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
minden dnepr életében volt egy paraszt amelyik távtartó nélkül rakta bele a blokkot, és úgy húzta össze a vázat, szerintem nincs két egyforma... nekem a vastag kerék miatt a blokk jobbra van tolva avázban és bal oldalon 1-1 centis vascső darabot fűztem be. vsiewers neked akkor kevésbé deformált a vázad!
Komment