Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Horex motorkerékpár szerelése, teleszkóp, küllőzés, stb.
Van kenve mindenhol? Nem azért kapar, mert száraz valahol? Szelepszárnál? Nem tudom mi lehet, de honnan is tudhatnám, most rakok össze először ilyen mocit
Kapirgába szarni bele.
Tévedtem korábban, van egy kis holtjátéka a fogaskeréknek. Szemmel ugyan nem látom amikor "átbillen" de kézzel mozgatva érezni
Vezérlés deklit visszaraktam, törjön kopjon majd ha valami nem a helyén van
Gyújtás ellenőrizve, főfúvókát és annak a furatát pumpával megfujkodtam
Rugdosás, néha felpörög pár másodpercre, gázt persze nem veszi és alapjárat sincs
Volt nekem egy haverom, az lépten-nyomon cserélgette a motorjait. Mindig AJS, Norton, Ariel hasonló veteránok voltak. Akkormég a porba rugdostuk az ilyen motorokat
Porlasztó híján benzines rongyot odatartott az egyik szivócsövéhez és elindult a motor pár rugás után
Hasonlót eljátszottam a Horexxel is, de PB palackbol eresztettem gárt a porlasztóhoz ahogy kezdett kifogyni a benzin az úszúházból.
Mostmeg......
Utoljára szerkesztve a következő által: horex; 2019 nov. 30, 17:30.
Végül beindult a szerkezet? Én még csak ott járok, h a blokköntvényeket leadtam gyöngyszóratni, a főtengelyt is megnézi egy szaki, én meg addig összeválogatom a tuti kombinációt a viseltes alkatrészekből. Szerintetek a láncos vagy a fogaskerekes vezérléssel járok jobban? A dekniben van egy rúgó a fogaskerekes verzión, ott ahol a bütyköstengely perselye van, ez elvileg volt a láncosban is?
Kis lépés az emberiségnek, nagy ugrás nekem
Telefonáltam a szomszédnak, ugyan jönne felém , nézzük meg a kompressziómat, merthogy olyan műszer hogy kétemberes
Jött, megrugdosta 7,8at, a gyári 6,8
Mondom neki, köszi, hagyjuk a többit ugysem indul
Motorban hozzáértő és itt már a szakosodás sokat nem játszik
Rugdosta kegyetlenül, nem indult.
Állitott magasabb benzint, szivató nyit, max pöffent. Fogjam be a porlasztó torkot. Befogtam és hopp elindúlt
Ő húzogatta a gázt én kézzel adagoltam neki a levegőt és pörgött rendesen
Ez már az én egyemberes felvételem
horex.uw.hu/horex/start.mpg
Öröm boldogság. Video +osztóra persze igy nem teszem fel, nem is minőségi a felvétel, de nem is ez a lényeg most
Az viszont máris mérgesit, miért kap kevés benzint ha még szivatóra sem indúl. Persze ki lett pucolva, fúvókákon átlátni stb.
Nyilván a fogaskerekes modernebb, ha nincs nagy holtjátéka a fogaknak, nem kell láncfeszitő, nem nyúlik semmi
A rugó a vezérmű dekliben kell mindkettőhöz, a rugó alatt és a végén is van egy-egy edzett "kupak", ki ne felejtsd azokat
Úgy kell a bronzperselyeket belőni, a mögöttes és a dekliben levőt, hogy feltett deklivel a bütyköstengely válla és a persely között 0,1mm legyen
És még valami
A láncos esetében a kisfogas mögött van egy combos rugó, ami a fogaskerekes esetében nincs
Értelmét nem látom, esetleg annyi hogy a csapágyat nyomja a sonka felé/haugyan/
Utoljára szerkesztve a következő által: horex; 2019 dec. 14, 16:59.
Az viszont máris mérgesit, miért kap kevés benzint ha még szivatóra sem indúl. Persze ki lett pucolva, fúvókákon átlátni stb.
Kb 10-15-db karbim van:a legigéretesebb négy karbi benzinben áztatva egy napig minden furat a megfelelő méretű fúróval kipiszkálva átmosva kompresszorral kifújva a legjobb karbi-ház legszebb állapotú fuvókával összecsiszolt uszó-szeleppel összerakva beállíthatatlan fél év motorozás után állandó nehézkes indulás miatt szétszerel nagy nagyítóval való ellenőrzés során a tömitő-felületek sérültek és a fúvókafurat repedtnek tűnt ,csere egy szintén pucoltra a motor ketyeg és reagál az állításra(persze ez sem tökéletes...)
Lényeg amely furaton nem láttál keresztül az nem biztos ,hogy tiszta !!!!!
amely furaton nem láttál keresztül az nem biztos ,hogy tiszta
Ebben lehet valami, de mindkét porlasztónál, merthogy kettő van belőle
Érdemes porlasztó tisztitó szprét venni és vigyem utána a gumishoz kifujatni? Merthogy csak lábtaposós pumpám van
És ha lazitom az alapjárati keverék csavart vagy az alap/főfűvókát jön rajta a benzin. Akkor csak odajut ahova kell!
A torokban van egy 1m/m-es üresjárati furat a síbertolattyú előtt:az is kényes furat és alig látszik ,a legtöbbször a fúvatás is kevés,az alumínium szulfid (alurozsda) belerakódik csak többszöri fúvatásra piszkálásra lesz tiszta...nagyon vékony o,5ös körüli acéldrórot dugok a furatba,fény háttérben,nagyítóval nézek a keresztfuratokba:ha látom a drótvéget akkor átjárhatónak ítélem a furatot,a legtöbb fúvókafészeknél több irányt is nézem(és van mikor kevés).
A fúvókáknál mindent bevetek a tisztításhoz:drótkefe fogóban fényesre,furathoz nitró higítós ecset,fogkefe,bronz minikefe,hegesztő fúvókatisztító,kisebbekbez..csiszolt tű rézdrótra forrasztva(nem forgatom, nem erőltetem,csak kipiszkálom a furatot.....)
"Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
Úgy tudom nem mindegyik porlasztóban. Ami most rajta van abban nincs, vagy nem jól láttam/meg fogom sasolni/
Az "eredeti" porlasztójában van
De ezektöl max alapjárat nem lenne, de gázra indulna+ a szivató
No majd nekiállok átnézni mindent
Most már egyértelmű a porlasztó gond. Mehet rá a szelepdekli meg miegymás
Gratulálok! Már lélekben felkészültem a karbim levételére.. a műszerek adottak. Ha van lehetőséged,akkor szerezz be egy (talán k28 jelű) Izs karbit,az külön úszóházas és légtolattyús. Közel áll az eredetihez,s jó állapotúak vannak olcsón.
Szervusztok!
Örülök, hogy alakul a dolog! Javaslom ultrahangos-mosó kipróbálását. Nekem ugyan nincs, de olvastam, hogy megfelelő kemikáliákkal feltöltve remek eredményeket produkál.
legtöbbször a fúvatás is kevés,az alumínium szulfid (alurozsda) belerakódik csak többszöri fúvatásra piszkálásra lesz tiszta
Valóban jól írta Mátéapu! Sok nyirkos helyen tárolt, esetleg eltemetett hadifelszerelésen is megfigyelhető ez a jelenség, amit fémpestisként is ismerünk. Az igaz, hogy inkább cink, ón (ónpestis), könnyűfém ( kevés alumínium- sok ötvöző anyag) esetében fordul elő. Egyes esetekben visszafordíthatatlan a korrózió, csak konzerválni lehet a tárgyat, a pusztulás garantált. Jellemzően a hadjárati kitüntetések és érmek esetében tapasztalható. A természetes szerves anyagok savas bomlása miatt ( nem részletezem, gyanítom értitek).
A torokban van egy 1m/m-es üresjárati furat a síbertolattyú előtt
Jól irtam, hogy egyikben van, a másikban nincs ott furat
Pontosabban ahol van, azt a súber lezárja, illetve az alajárati csvarral lehet emelni a súbert
Nade hol kapja az alapjáratot amelyikben nincs ott furat? Nem találom azt a leirást , pedig a napokban olvastam
Körülöttem elérhetetlen ez. Jóbarát akinek ha jól tudom van, legközelebb valahol a Dunakanyarban lakik. Órás mosó gondolom sokkal kisebb és ugyse engedné megmártóztatni a kapbikat
Most mindkettőt benzinbe sűlyesztettem éjjelre
Valahol az irás azt mondja, 15fokkal jobbra megdöntve az alapjárati pótlevegő keverékcsavarnál folyni kell a benzinnek
Volt hogy megdöntés nélkül is folyt ott és mégsem indúlt.
No majdcsak lesz mostmár valami, csak tökölni kell
Most már van sikerélményed! Szerintem jó úton haladsz. Ha sikerül a benzines tisztítás, akkor biztos elindul a motor! Apropó!!! 2020 Jan. hótól bevezetik a kötelező benzinadalék alkalmazását! Gondolj erre! A megnövelt etanol tartalom miatt érdemes a tömítéseket már most alkohol és benzin állóra cserélni. A 95-ös jelölése 95 E10 lesz.
Komment