Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia Gyújtás kérdés

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Nem akarok az "okostojás" szerepébe tetszelegni, de minden mágnes két polaritású. Nincs egy polaritású - tehát vagy Északi, vagy Déli delejű - mágnes. Bocsi az okvetetlenkedésért!
    St.Z.350 kedvelte ezt.

    Komment


      Jó téma, mert van mágneses monopólus, de itt a mágnes alakjához képest számít a felmágnesezés iránya. (szegmensív)
      Viszont szerintem egy erős mágnes erőteljesen visszafogná azt a pár lovat, amit a Pannónia kelt. De cáfoljatok meg...
      Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2015 okt. 24, 09:30.
      zahi és joker kedvelte ezt.
      "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
      "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

      Komment


        Szervusztok!

        A neudímiumról (neudymium,írják így is):


        Click image for larger version

Name:	Neodímium.jpg
Views:	1
Size:	145.6 KB
ID:	147479Click image for larger version

Name:	Neodímium 01.png
Views:	1
Size:	19.1 KB
ID:	147480Click image for larger version

Name:	Neodímium 02 gyártmányok.png
Views:	1
Size:	151.5 KB
ID:	147481

        Forrás:Wikipédia és valamilyen netes gyártmányismertető

        Üdvözlettel:Che

        Komment


          Igrich
          Nincs egy polaritású - tehát vagy Északi, vagy Déli delejű - mágnes.
          Teljesen igazad van, minden mágnesnek van Északi, ill. Déli pólusa. A lendkerékbe is felváltott polaritással helyezik őket.

          Ha két lendkereket egymásra teszel, érzed is, hogy jó helyzetben vannak-e, azaz vonzzák-e egymást, vagy el akarnak egy mágnes szegmensnyit fordulni egymáshoz képest, mert taszítják egymást.

          - - - Updated - - -

          wsievers
          Viszont szerintem egy erős mágnes erőteljesen visszafogná azt a pár lovat, amit a Pannónia kelt. De cáfoljatok meg...
          Biztos, hogy fogna vissza teljesítményt. Egy VAPE kb. 100 W-ot tud (0,1 kW, 0,13 LE), ami egyrészt bőven elég a fogyasztókhoz, másrészt nem fogja vissza a motort.

          Szerintem ennél erősebb mágnesben gondolkozni felesleges, de ha találunk lényegesen erősebb mágnest, akkor lehet, hogy megoldottuk a Pannónia gyenge dobfékjének problémáját egy korszerű mágneses fékkel!!!
          geniusnexus és zahi kedvelte ezt.

          Komment


            Erre mondta kedves kollégám, aki agymotoros bringát rakott össze, hogy miért nem rakok agydinamót a Pancsiba. Hagytam neki egy kis időt, de elmondtam a végén.
            sepy, zahi és 2 további látogató kedvelte ezt.

            Komment


              wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Viszont szerintem egy erős mágnes erőteljesen visszafogná azt a pár lovat, amit a Pannónia kelt. De cáfoljatok meg...

              Viszont , egy kis buherával , előzéshez-dombra felmenéshez , lehetne visszafelé dolgoztatni a randszert
              sepy, zahi és heeegany kedvelte ezt.

              Komment


                zelenacs eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Nem lehet, hogy a kondenzátor a hiba forrása?! Azt talán egyszerűbb kicserélni.
                Úgy tűnik, a kondenzátor volt a ludas. Most kivezettem a megszakító csatlakozásáról elérhető helyre. Gondolom az is megteszi, ha alaplap gyújtás csatlakozó pontjára kötöm és nem közvetlenül a megszakító csatlakozására.

                Komment


                  nekem az alaplap 2-es kivezetésére van kötve, s bent csücsül az oldaldobozban letestelve
                  sepy és bokor28 kedvelte ezt.

                  Komment


                    bokor28 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Úgy tűnik, a kondenzátor volt a ludas. Most kivezettem a megszakító csatlakozásáról elérhető helyre. Gondolom az is megteszi, ha alaplap gyújtás csatlakozó pontjára kötöm és nem közvetlenül a megszakító csatlakozására.
                    Korai volt az öröm. Közben volt egy gyújtáskapcsoló hiba is, rárakódtak a tünetek a másikra.
                    Ma jól meghajtottam kikötött gyújtáskapcsolóval (új Simpson kondival) és amikor úgy gondoltam, hogy jó lesz ez, akkor mentem még egy nagy kört.
                    Majdnem odafagytam a gépre de kihoztam a hibát.
                    Elkezdett alacsony fordulaton kihagyni, durrogni, majd kikaptam egy piros lámpát le is állt. Rugdosásra semmi. Nagy nehezen betoltam és spuri haza.
                    Dobom vissza a jó gyújtótekercset, ezt meg a polcra.
                    zahi és Lemezjáték kedvelte ezt.

                    Komment


                      bokor28
                      rárakódtak a tünetek a másikra.
                      ilyenkor a legnehezebb megtalálni a hibát, ha több ok is közrejátszik, főleg, ha hasonló tüneteket képes produkálni.
                      Én a karburátorral jutottam el tavaly ilyenkor a kétségbeesésé határáig...aztán megoldódott!

                      A tiéd is meg fog!!!...Csak ilyen hidegben ki a francnak van kedve...
                      bokor28 és zahi kedvelte ezt.

                      Komment


                        Ebben a hidegben nehéz tesztelni a gyújtótekercset , hiszen a hő okozta problémát ... minden elismerésem a "diagnosztizáláshoz " ! Remélem sikerül megtalálni a hiba gyökerét .

                        Elkezdett alacsony fordulaton kihagyni, durrogni, majd kikaptam egy piros lámpát le is állt. Rugdosásra semmi. Nagy nehezen betoltam és spuri haza.
                        szerintem ez a gyenge gyujtás teljesítményre utal , valószínűleg jó helyen kapisgálsz , ha a tekercset cseréled . ( a gy.kivezető bakelit , és a lendkerék delej OK . ??? ) a megszakítód nem égett be a rossz kondi miatt ? (esetleg próbáltad már 0,3 mm megszakító hézaggal , 0, 5 mm gyertyahézag mellett ???)
                        Lemezjáték és bokor28 kedvelte ezt.

                        Komment


                          Köszönöm a tanácsokat, kipróbálom. A probléma gyökere ott van, hogy kicseréltem az egész alaplapot egy ismeretlenre, amin áttekert világítótekercsek vannak.
                          Kétségbeesés nem lesz, mert itt az újabb projekt:

                          Ez a gyújtáscsere/elektromos gyújtás annyira belemászott a fejembe, hogy már próbapadra összedobtam egy egyszerűbb rendszert (HALL szenzoros, MOSFET-es, Trabant trafós) aztán le is égettem az első mozdulattal. Elektróval utoljára a házprojekt előtt foglalkoztam, a szerszámaim szétszórva, logikai szondát meg se találtam, mert elfelejtettem hogyan is néz ki :-)
                          Úgyhogy először takarítás.
                          dkari, Fergusson és 3 további látogató kedvelte ezt.

                          Komment


                            Azon gondolkozom, hogy 250-es MZ elektromos részt nem lehetne a Pannónia főtengelyére tenni?
                            Ez elbírná az irányjelzőket, és megbízható. Bontott motorból még olcsó is.

                            Milyen kúpja van az MZ-nek, meg tudná mondani valaki?

                            Komment


                              Click image for larger version

Name:	IMG_20151114_142938.jpg
Views:	2
Size:	203.3 KB
ID:	147587Click image for larger version

Name:	IMG_20151114_142955.jpg
Views:	2
Size:	198.4 KB
ID:	147588Click image for larger version

Name:	IMG_20151114_143006.jpg
Views:	2
Size:	203.6 KB
ID:	147589Click image for larger version

Name:	IMG_20151114_143055.jpg
Views:	2
Size:	191.5 KB
ID:	147590Click image for larger version

Name:	IMG_20151114_143131.jpg
Views:	2
Size:	187.6 KB
ID:	147592Click image for larger version

Name:	IMG_20151114_143157.jpg
Views:	2
Size:	201.6 KB
ID:	147593Click image for larger version

Name:	IMG_20151114_143106.jpg
Views:	2
Size:	196.7 KB
ID:	147591Click image for larger version

Name:	IMG_20151114_142927.jpg
Views:	2
Size:	202.1 KB
ID:	147586Valahogyan így képzeled el?
                              zahi, dongos78 és 8 további látogató kedvelte ezt.

                              Komment


                                Jólnézki ,és jól szuperál vele?

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X