Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia motorblokk

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Nem a lánckerékre, hanem ami a kosár hátulján van fogaskerék. Ami a csonka fogaskerékhez csatlakozik ami ugye a berúgó fogasívhez.
    Nekem az a problémám, hogy a fogasív hozzáér a kuplungkosár fogaskerekéhez.
    Az alátéttel viszont kintebb kerül a kuplunk kosár és a fogasív síkjából eltolódik. Így remélem nem lesz utána közvetlen kapcsolat a kettő között.


    Ugye a parafás lamellák és a lemezek is újak amiket beépítettem. Miután felöntöm olajjal a váltót utána érdemes a berúgókarral forgatni a blokkot, hogy a parafák olajosak legyenek?Vagy esetleg olajöntés után még várjak vele pár órát, hogy kis olajat beszívjon a parafa?
    Utoljára szerkesztve a következő által: Béla Rácz; 2015 jan. 18, 20:36.
    zahi kedvelte ezt.

    Komment


      Egy ismerősömnek Tábori 15-ért csinált meg egy főtengelyt ami közel 0,1-et lógott. Jó lett.
      Kb fél évig hirdettem az aprón egy főtengelyt amit kimértem, 0,01 mm volt a hajtókar alsó csapágyazás hézaga. Kutyának se kellett, leáraztam, aztán a múlt héten elvitték.
      Iparitanuló koromban(1985) Újpestre jártam, az akkori Komjáth Aladár utcába(Tatran-nal rendszám nélkül), a Simson-os haverjaimat fosztogatta a fazon a Templom utcában. Volt nála egy nagy vitrin, amibe "A kontár munka eredménye" felirattal összeolvadt, törött, szétgányolt alkatrészeket rakott, ezzel is sugallva hogy itt jót csak ő csinálhat. A srácok egyszerűen csak rablónak hívták az árak miatt. Lehet hogy megállt az idő?
      OdinHEM és zahi kedvelte ezt.

      Komment


        Béla Rácz eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Nem a lánckerékre, hanem ami a kosár hátulján van fogaskerék. Ami a csonka fogaskerékhez csatlakozik ami ugye a berúgó fogasívhez.
        Nekem az a problémám, hogy a fogasív hozzáér a kuplungkosár fogaskerekéhez.
        Az alátéttel viszont kintebb kerül a kuplunk kosár és a fogasív síkjából eltolódik. Így remélem nem lesz utána közvetlen kapcsolat a kettő között.


        Ugye a parafás lamellák és a lemezek is újak amiket beépítettem. Miután felöntöm olajjal a váltót utána érdemes a berúgókarral forgatni a blokkot, hogy a parafák olajosak legyenek?Vagy esetleg olajöntés után még várjak vele pár órát, hogy kis olajat beszívjon a parafa?
        A régi szakik úgy csinálták hogy az új lamellákat egy - két napig áztatták olajban , majd összerakták az egészet a külső-kosárba , majd a satuba préselték egy pár napot ,méretre csiszolták .Azután a sütőben szárították összepréselt (pl :csavarral összefogott) állapotban , hogy ne legyen a dugó rugalmas. Máskülönben nem emelt ki és csúszhatott is ...
        Egyébként én is jártam így, de nekem maga az alapanyag volt a sz.r , mivel parafa reszelékből volt összepréselve , valószínű gumiadalék segítségével . Meleg állapotban ki sem emelt , meg is csúszott , meg a fogáspontja is elmászott úgyhogy csere volt a vége ... Jelenleg egy modern lamellakészlet van benne hét tárcsával , és szinte el lehet felejteni hogy létezik !
        Ezt nem nézted még ? :

        https://citybike.hu/spg/713758/Kuplung-lamella

        Komment


          Béla Rácz eredeti hozzászólása
          Akkor ha belerakom ezt a gyűrűt akkor a kuplungkosár fogaskereke és a fogasív nem fog összeérni mert nem lesz majd egyvonalban
          Ahol bekarikáztad, ott hézagolással vagy anélkül, sehogy nem szabadna összeérni a fogadkeréknek a fogasívvel.
          Valaminek nem pontos a mérete ott.

          Komment


            Az az igazság, hogy másik berugótengelyt és fogasívet építettem be, fogszámuk megegyezett, szemre a méretük is, de lehet, hogy az átmérőjükben van némi eltérés. Másnem leköszörülöm a fogasívnek az utolsó fogát, az úgysem szükséges.

            - - - Updated - - -

            zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            A régi szakik úgy csinálták hogy az új lamellákat egy - két napig áztatták olajban , majd összerakták az egészet a külső-kosárba , majd a satuba préselték egy pár napot ,méretre csiszolták .Azután a sütőben szárították összepréselt (pl :csavarral összefogott) állapotban , hogy ne legyen a dugó rugalmas. Máskülönben nem emelt ki és csúszhatott is ...
            Egyébként én is jártam így, de nekem maga az alapanyag volt a sz.r , mivel parafa reszelékből volt összepréselve , valószínű gumiadalék segítségével . Meleg állapotban ki sem emelt , meg is csúszott , meg a fogáspontja is elmászott úgyhogy csere volt a vége ... Jelenleg egy modern lamellakészlet van benne hét tárcsával , és szinte el lehet felejteni hogy létezik !
            Ezt nem nézted még ? :

            https://citybike.hu/spg/713758/Kuplung-lamella

            Lamelláim vannak újak, nem akarom modernebbre lecserélni jelen pillanatban.
            Ennek a módszernek amit leírtál végülis az lenne a lényege, hogy később a parafa ne duzzadjon meg az olaj miatt?!Mert sok olajat biztos nem sziv be a parafa, csak minimálisat, de az pont elég, hogy elállítódjon a kuplung és ne emeljen ki a minimálisan megduzzadt parafától.

            Komment


              Igen, a köszörülés megoldja ezt a problémát. Viszont továbbra sem értem, hogyan fordulhat ez elő...
              zahi kedvelte ezt.

              Komment


                Ne haragudj , én sem értem ezt a fogasíves mizériát, nem tudnál róla valahogy képet csinálni ?

                Komment


                  Próbáltam. A legjobbakat fel is raktam ide.
                  Nem akarom elszólni a dolgot, de lehet ha az oldal deknit felrakom és a berúgótengelyen az o gyűrű rajta lesz akkor megfelelő pozícióba fog állni a berugótengely és nem ér össze a fogasív meg a fogaskerék.
                  Csak o gyűrű nélkül felraktam a deknit és akkro összeért. Nem akartam o gyűrűvel próbálni mert most festettem le és nem akarom csak egyszer "ráerőltetni"

                  Komment


                    Szerintem jobb ha biztosra mész, mert ha azon a gumigyűrűn fog múlni, nemsokára belapul és bonthatod vissza a deklit meg a kuplungot.
                    OdinHEM, Lemezjáték és zahi kedvelte ezt.

                    Komment


                      A főtengelytémához: most jött az ihlet, hogy lemérek egy Izs dugót és voilá, a csapszeg középpontja és a dugó teteje közti távolság csak 1mm-rel több, mint a pancsién. A szoknyából vágni kell bőven, az igaz, de a stiftek is pont jó helyen vannak, nem nyit résbe. Arra gondoltam, hogy lehetne egy háromgyűrűs 275cc-s, felül tűgörgős szisztemet alkotni, úgy, ha megtartom az Izs csapszegét, a pancsi hajtókarból kinyomom a bronzot, és márcsak annyi a feladat, hogy nézek egy belül 15, kívül 21-es tűgörgőt, nyilván szabvány méret Szerintetek ehhez betétedzeni kellene a hajtókart, vagy bírja az a jó kovácsolt anyag?
                      OdinHEM kedvelte ezt.

                      Komment


                        Szerintetek ehhez betétedzeni kellene a hajtókart, vagy bírja az a jó kovácsolt anyag?
                        Futógyűrűs tűgörgős csapágy kell, vagy eddzett és köszörült felsőszem.
                        sepy és OdinHEM kedvelte ezt.
                        "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                        "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                        Komment


                          Szerintem nem betétedzhető , akkor az egész felület kemény lenne . Edzett acélpersely , ebbe mehet a tűgörgős koszorú , vagy mint a Jawa-nál kosár nélküli görgőkkel ...(pl 2mm vastag görgőkkel)
                          A tűgörgős persely (amelyiken külső gyűrű is van peremmel ) szerintem a rövid görgők miatt nem bírná , valamint a kenő anyag vajon elegendő mértékben bejutna -e ?
                          A sima kovácsolt anyag nem bírja .

                          Komment


                            A főtengelytémához: most jött az ihlet, hogy lemérek egy Izs dugót
                            Az a sliccelt dugattyú? Most rémlik csak fel, hogy egy szaki már mutatott nekem olyat, ő is ezen ötletelt több minden más mellett. Van amúgy 15x21-es tűgörgős kosár több hosszméretben, ha rákeresek.



                            Futógyűrűs tűgörgős csapágy kell
                            A futógyűrű alatt mit kell érteni?

                            Komment


                              szelkakas
                              Szerintetek ehhez betétedzeni kellene a hajtókart, vagy bírja az a jó kovácsolt anyag?
                              Betétedzeni csak betétedzhető anyagot tudsz (szén tartalma kisebb 0,2 %), amennyire én tudom, a hajtókarok nemesíthető anyagból vannak (ezeknek jóval nagyobb a szén tartalma 0,2%-nál (0,45-0,6%), amik szívósak, de a felületi keménységük kisebb, mint a betétedzhető anyagoké, ezért edzett köszörült gyűrű besajtolásával lehet mindkét követelménynek eleget tenni, ill. ha találsz bele olyan tűgörgős csapágyat, aminek külső gyűrűje van, akkor a csapszeghez már illesztheted, hiszen az betétedzett.

                              A HK-sorozatú tűgörgős csapágynak van külső gyűrűje, talán alkalmas bele, a csapszeg, meg betétedzett, kemény kérge van.

                              Én valahogy így emlékszem a dolgokra, de ezt már vagy 30 éve tanultam, ha hülyeség, szólnak a hozzáértők...

                              - - - Updated - - -


                              most jött az ihlet, hogy lemérek egy Izs dugót és voilá, a csapszeg középpontja és a dugó teteje közti távolság csak 1mm-rel több, mint a pancsién.
                              Azt nem egészen értem, miért jobb az Izs dugattyú?! A 3 gyűrű miatt?

                              Komment


                                Szerintem erre gondolt :

                                Schaeffler Magyarország *|*Termékek & Szolgáltatások *|*Tűgörgős hüvelyek / tűgörgős perselyek

                                Vagy lehet hogy tévedtem ...
                                wsievers kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X