Közlemény

Collapse
No announcement yet.

De jót motoroztunk ma!

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Hogy a veteranozáshoz és a permetezéshez kapcsolódjak, én a hét végén egy 1972-es kiadású Japán gyártású Arimitsu motoros permetezővel fogom megködölni a diófáimat.
    Még édesapám vette, akkoriban a 860 öles Budaörsi barackosunkat permetezni. 0 üzemórás kora óta a családban van.
    Utoljára szerkesztve a következő által: Oyabun; 2021 márc. 24, 08:10.

    Komment


      Kizárt dolog, hogy csak engem csalt ki az útra ez a jó időt! Tegnap elgurultam Jászberénybe az első olajcsere után.

      Komment


        sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Kizárt dolog, hogy csak engem csalt ki az útra ez a jó időt!
        Majdnem délig esett ,qurva jó az idő!

        Viszont örülök,hogy neked sikerült kerülnöd!
        "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

        Komment


          Én már csapattam kevésbé jó időbe is, köhécseltem rendesen, de megérte.

          Komment


            sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Tegnap elgurultam Jászberénybe
            Legalább dudálj egyet máskor ha erre jársz...

            Komment


              Végre én is feltöltöttem a tankot és mentem egy kört. Az időjárás a motornak jobban tetszett!
              És ha már feltöltöttem, végre szakítottam időt egy benzinszint mérőre is.
              Gondolom már mindenkinek megvan, de ha mégsem...
              Tehát a 18 literes tlf tank köbölve: liter/mm-ben:

              2/57, 4/86, 6/110, 8/130, 10/151, 12/173, 14/196, 16/226.

              Tudni kell, hogy:
              - a mérést úgy kezdtem, hogy a tank jobb oldala teljesen tele volt (cca. 2,5 l "motordöntögetős tartalék"), a bal oldala pedig teljesen üres,
              - a mérési adatokat az Országos Mérésügyi Hivatal nem hitelesítette.

              Komment


                Nem igazán díjazom a modern gépeket,de most jól esett pár km-t gurulni.

                Komment


                  Jankó51 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Gondolom már mindenkinek megvan
                  Dehát ez alap egy motornál
                  Click image for larger version

Name:	ariel_old.JPG
Views:	231
Size:	470.3 KB
ID:	228085 Click image for larger version

Name:	a_alja.JPG
Views:	230
Size:	638.5 KB
ID:	228086
                  Ifjú koromban épitettem egy motort és ez lett volna a benzintartály. Ez egy Ariel tartály és valami autónak az úszós szintjelzője lett beépitve egy felforrasztott fém gyűrűre
                  Az úszó karját le kellett röviditeni, lényegében "csalt" a műszere, de át lehetett volna skálázni. Végül is itt pihen egy ládában a sufniban

                  Komment


                    Atti69 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Tecc, szép az a motor! Nincs szebb egy klasszikus vonalvezetésű boxer BMW-nél

                    Komment


                      Bocs maradva a Címnel' Szerdán delután ellátogattam regi találkozoink helyere Keszibe. Kicsit elmelkedve Jozsi barátomra emlekezve elkoszontem a Tiszai kanyartol 18.3O kor nyeregbe szállva most is kellett a 3 öra hazáig. Ez nem sok csak 7O es átlagot sikerult megtennem. Igaz sok a telepules hol csendesebb az iram. Azert mek kell jegyeznem szep tiszta a falu azon resze hol jártam. Jo volt regi emlekeink helyenjárni ujbol..

                      Komment


                        De jót motoroztunk ma!
                        Így indult valóban, aztán...
                        1. Még a felújítás kezdetén vettem egy Aldis worzone (lézeres?) felületi hőmérőt és gyakran használtam is (blokkhúzás, csapágyazás, stb). Bejáratás során rendszeresen mértem a henger hőjét (nem mintha tudtam volna - vagy tudnám, hogy mi a helyes érték. Valaki azt mondta addig jó, míg meg nem ragad) elég össze-vissza értékeket mértem, melegben akár 175 fokot is, de volt, hogy jóval kevesebbet, és volt, hogy jelentősen eltérőt a két oldalon. Most, hogy hazaértem, a hűvös időre is tekintettel mértem egyet. Évek után a nagy felfedezés: ha az eszközt függőleges helyzetben tartva céloztam az első függőleges hasítékba a bordák közé: 165 fok, ha 90 fokot elforgatva vízszintesen: 130 fok.
                        Azt egyébként lehet tudni, hogy adott ponton mérve mennyi a henger ideális üzemi hőmérséklete?
                        2. Nagyobb baj: félúton egy körforgalom-szerűségből kijövet 2-esben lenéztem a km órára és 70-et mutatott. Megálltam, 40-et mutatott. Megkocogtattam az üveget, leugrált nullára. Elindultam, mire 3.-at kapcsoltam volna, már megint 70-nél járt. Így aztán hazáig abban az illúzióban utaztam, hogy 90-100-al tépek, miközben a gép kényelmesen duruzsolt alattam.
                        Azt gondoltam eddig, ha az óra megdöglik, akkor mondjuk ugrál, akadozik, vagy nem mutat semmit. Mitől siet vagy negyvenet?
                        Hozzányúlni persze nem merek. Nézelődtem a neten egy óráért valamivel kérnek csak többet, mint annó a motorért. Találtam egy Haudek nevűt Bp.XIII.ker-ben, talán ott próbálkozom.
                        Hát ennyi, bocs, ha hosszú voltam.

                        Komment


                          Erre nincs jótanács !

                          A gyári órák bármikor beállhatnak sajnos a legtöbbnél az aluötvözet elporlad.Három van bontva : mindnél ugyanaz a baj.Egy használható van a motoromban kopp ,kopp,nem tudni meddig.
                          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                          Komment


                            Jankó51 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            . Mitől siet vagy negyvenet?
                            A késésre és akadásra több tippem is van...de a sietésre csak egy: rugógyengeség. Egyébként ne félj a szétszereléstől, kárt már nem okozol...esetleg okosabb leszel,s feltárod...kijavítod a hibát.

                            Komment


                              mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Erre nincs jótanács !
                              Azért köszönöm, agyalok még, addig sem csinálok kárt.
                              Atti69 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              ne félj a szétszereléstől
                              Kösz a tippet. Mondanám, hogy nem a szétszereléstől, hanem az összeszereléstől félek, de nem lenne igaz, mert ebben az esetben a szétszereléstől is.... Ha mondjuk a keret menetes lenne....

                              Komment


                                Jankó51 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Ha mondjuk a keret menetes lenne...
                                Az ritkaság... szépen a peremet fel kell hajtogatni...majd vissza. Oszt ennyi..nem olyan bonyolult az. Igazából veszteni valód nincs...hajrá!

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X