Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Chemotox kocsmája

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Ezen már felesleges keménységet mérni. Egyébként itthon vizsgálom a keménységet... dugattyúcsapszeg a minta,s azt és a vizsgálandót felváltva kopogtatom rapid idommal. Értéket nem tudok,csak saccolni...de a sz@t ki tudom szűrni.

    Komment


      Az Atti féle "Poldi" kalapács,-szabadalmaztatni kell!A szükség sok mindenre ráveszi az embert,a régiek reszelővel próbálgatták az anyagok keménységét,vagy szikrapróbával az összetételét és úgy edzettek,egyszerű kovácstűzben.A kis műhelyekben függetlenül,hogy milyen szinten voltak felszerszámozva,azért az alapok meg voltak,de sokszor nagyon szűkösen,mégis magas fokon és jó minőségben művelték a szakmát.

      Nem véletlenül mondták,hogy "gyakorlat teszi a mestert",az öreg szakiknak volt tekintélye és hallgattak rájuk.

      Nagyon csúnyán néz ki az a kúpkerék,rettenetesen lealázták,csak azt nem értem,-hogy nem vették észre idejében,hogy nincsenek belül rendben a dolgok.


      Üdvözlettel:Che

      Komment


        Talán óvodás korú voltam.. az összes haver 70-80 év körül volt. A környéken minden szakival jóban voltam,egyiktől-másikig látogattam Őket. Nagyon élveztem hogy ott lehetek velük a sufniban és nézhetem ahogyan kerékpárt javítanak,vagy bármi mást. Örömmel kentem össze magam... anyám nagy boldogságára.. Ott sokminden rámragadt,de értelmezni Apámtól tanultam meg aki valóban nagy szaki és fejszámoló művész volt. Általános iskolába volt hogy Jawa 250-el mentem egy utcával arrébb letámasztva. Nagyon eleven,nehezen kezelhető gyerek voltam.. kiköveteltem a testi fenyítést is amit így utólag el kell ismerjek...nekem járt és jót tett.. A.... ez már nagyonn hosszúra nyúlna.. majd beosztásal.. Legközelebbre is jusson.

        Komment


          Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          csak azt nem értem,-hogy nem vették észre idejében,hogy nincsenek belül rendben a dolgok.
          Tudták,hogy nem oké,de hátha bírja,esetleg nem volt komolyabb technika a szerelőnél.
          Ha jól megnézed a csapágyházrész:hegesztett !Ha régi módszer akkor nem egyezhet a foghézag és ennyi elég egy efféle daráláshoz,nem irigylem Attit ha ezt jól össze akarja szerelni.......ha meglesz a belevaló !
          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

          Komment


            A globoidosnál a két kerék tengelyvonala nem egy középpontban metszi egymást emlékeim szerint , hanem el van tolva . Az ívelt fogazatnál viszont igen . De lehet hogy rosszul tudom ... és akkor bocs ! (egyébként a fotóról sima ferde kúpfogazatnak saccoltam volna , így akármi is lehet ... . A globidosat legalább elég kevesen tudják elkészíteni . Talán szigetszentmiklóson készítettek normális minőséget , de többet én sem nagyon tudok ... szóval fel kell kötni a gatyót ! Ez egyébként BMW ??? Valami külföldi börzén nincs esély rá ?
            Ha minden igaz , minimum Bc3 -ból van készítve , így ha lekopik az a 3-6 tized mm kemény réteg , a többi már gyorsan leamortizálódik . Ez persze köszönhető a szakszerűtlen beállításnak is .Meg a sok kilóméternek . Végül is nem a végtelenségnek készítették az alkatrészeket ...
            Egyszóval nem irigyellek ... ezt sem beszerezni sem beállítani nem egyszerű .


            Komment


              zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              A globoidosnál a
              Igazad van,én beszéltem hülyeséget. S az is eszembe jutott hol ragadt rám.. Ez kúpos ívelt ferdefogazás...az eltolt tengelyű viszont hipoid.

              Komment


                azaz ... hipoid !

                Komment


                  Csavart fogú kúpkerék hajtás,ha a meghajtó és meghajtott kúpkerekek tengelye egy síkban metszi egymást,hipoid ha a meghajtó és meghajtott kúpkerekek tengelye elkerüli egymást az-az nem egy síkban fekszenek.Az Atti által feltett képen,számomra nem teljesen egyértelműen látszik a tengelyvonalak helyzete,-mintha a kiskerék tengelyvonala a tányérkerék tengelye alatt haladna,tehát nem egy síkban metszik egymást és akkor hipoid.Lehetséges azonban,hogy a fényképezőgép a fénykép készítésekor olyan helyzetben volt,ami parallaxis hibát képzett,az-az a valós nézet torzult,-nem tudom eldönteni.

                  Üdvözlettel:Che


                  Megírtam a fenti hozzászólást,de nem hagyott nyugodni a dolog,visszanéztem az Atti által feltett képet,azt nem tudom eldönteni,hogy a kardántengely csapágyai a helyén vannak e,de az nagyon úgy tűnik,hogy a kardán tengelyvonala a tányérkerék képzeletbeli tengelye alatt halad el,mely szerint a fogazás hiperbolitikus,az-az hipoid.
                  Utoljára szerkesztve a következő által: Che; 2017 okt. 28, 20:53. Oka: Utólagos átnézés és átgondolás

                  Komment


                    Itt találsz gyártót. A pusztaszeri szerintem tudja vállalni.

                    Szóba jöhet még az átalakítás. Hasonló méretű bontott alkatrész például.

                    Komment


                      Lengyelek szerintem minden ilyet gyártanak, igaz elég húzós áron adják 200-250€ szokott lenni.
                      Oldtimer motorcycles and spares. Original and replica parts for BMW, DKW, M72, Dnepr, Ural, K750, NSU, Zuendapp. Pojazdy zabytkowe i klasyczne. Części oryginalne i repliki do motocykli zabytkowych, boxery radzieckie, renowacje.
                      Everything is better when you decide you don't care.

                      Komment


                        És ez drága ? egy héten belül a kezében van , ráadásul működik , Ennek a csináátassuk meg itthon , ócsón , már sokszor lett drágább ! De az igaz , hogy legalább sokára és nem egészen olyan .

                        Komment


                          Volt a tv-ben Mekkgájver sorozatban : Nagyon siettek ép menekülőben voltak, de csak egy autó volt törött hajtókarral a lehetőség. Gyorsban az akku áramával és egy pénzérme segítségével összehegesztette a hajtókart... s perc mulva száguldozhattak. Jött az ötlet.. hegesszem fel..

                          Komment


                            ne aggódj , az első gondolatom nekem is az volt , hogy egy másikról ami hasonló - le kell flexelni , lyukat fúrni bele . ezt meg le kell esztergálni méretre , melegen rátenni és egy csipet co .

                            Komment


                              Annó a Guzzi 1000 hajtását Kispolák difivel váltottam ki. Barátságos áron jött ki,s tökéletes lett... volt visszalágyítás,esztergálás, kúpkerék tengelyre hüvely húzás s bordamarás a végére. Ezután visszaedzés, s gond évekig feledve. Kecskeméten Satus András mester végezte a munkát.

                              Komment


                                Köszönöm az infókat! Valamelyik biztos jó lesz.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X