Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Horex motorkerékpár szerelése, teleszkóp, küllőzés, stb.

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Rugom, meg se nyikkan
    Zahi elég részletesen leírta az átnézendőket. Saját indítási tapasztalatom: A saját gép karbiján van levegőtolattyú s csak akkor indul ha az le van engedve+ alaposan meg van úsztatva... akkor viszont elég egyszer átfordulnia a motornak,s indul. A szívató rendszer is legyen átnézve.. s az is segítség lehet ha lefogott torokkal próbálod indítni. A szuszogás: Nálam a másik pár perc alatt kifújta a hengerfejtömítést.. Szappanos habbal fújd körbe a henger és a fej találkozásánál (én így csináltam) Ezt majd kihagytam: A benzinnek gyúlékonynak kell lennie! A féltve őrzött pár éves minőségi anyag ritkán alkalmas motor üzemeltetésre. Csak azért fűzöm hozzá.. mert sok esetben napokat töltöttem (+ az ideg ) ez miatti fölösleges tökölődéssel.
    Utoljára szerkesztve a következő által: Atti69; 2019 nov. 07, 10:46.
    sepy, pasetta és 2 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      Felb*sztam az agyam rendesen
      Ilyen még nem volt hogy egy motor semmi életjelet ne adjon
      0,5-0,7V esik a gy.kapcsolón. Átkötöttem az akksit közvetlenül a trafórta, gyaertyahézagot kisebbere vettem, ellenőriztem a megszakitás idejét/felső h.p./, benzin közvetlenül a hengerbe/is/, kis gáz, nagy gáz, szivató és nélküle
      Holnapra hozat az autóboltos olyan kondit amit emlitettem
      Van szikra de nem olyan mint anno
      Úgy érzem hogy nincs elég kompresszió, talán az a gond
      Komolyan mondom veszek egy tejszinhab szprét és telenyomom a motort
      zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      mert ha szelepváltáskor szakít meg a megszakító nem fog beindulni soha
      Ez minden fordulaton megszakit. Vezérlés be van jelölve a fogaskeréken és a blokkon a felső holtpontra

      100szor szereltem már ezt a motort szét és össze. Egyszer volt hogy csak 100adik rugásra indúlt, mert sok olajat öntöttem a karterba összerakáskor
      Most is öntöttem oda, de kb másfél/két decit, az semmi.
      Vadonat új lendkerekeket/sonkákat esztergályoztam, martam, anno amikor elrepedt az eredeti. Kézben egyensúlyoztuk a főtengelyt
      Két nap mulva indultunk Jugoszláviába és ment mint a rakéta

      Holnap ha meglesz az új kondi, próba. Ha semmi akkor szétszedem a hengerfej/kompresszió miatt
      Csak nyugalom, mertmég rámegyek

      Hogy vigasztaljam magam
      nyavalygott a barátnőm hogy sok billentyű nem működik a Lenovo T400 laptopján
      Tizenezer egy billentyűzet, az egész gép nem ér annyit.
      Találtam 4ezerért használtat
      Ma megjött, youtubérol lenéztem hogy kell kicserélni és hurrááááá!
      madorka, zahi és 3 további látogató kedvelte ezt.

      Komment


        Atti69 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        saját gép karbiján van levegőtolattyú
        Pannonia porlasztó van rajta, ugyanazok az adatok mint a Bing-nek
        Mint irtam, végignéztem mindent
        Benzin nyári vétel, igaz kétütemű, de ha a Simsonba begyullad akkor itt is kellene
        Öntöttem sebbenzint is bele
        AZ a gyanús, hogy a berugóra mindig rá lehetett állni olyan komprimáció volt benne, most meg olyan langyos
        Áhhhh
        Horex olcsón eladó, szép állapotban, női sofőrtöl kis hibával, szobában tartott
        Che kedvelte ezt.

        Komment


          horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          most meg olyan langyos
          Akkor tömítettség.. a fej levétele után könnyebb a diagnózis.
          zahi kedvelte ezt.

          Komment


            horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            AZ a gyanús, hogy a berugóra mindig rá lehetett állni olyan komprimáció volt benne, most meg olyan langyos
            Áhhhh

            Naaaa ! Csúnya fijúúúú , nem is ollyan .... És ha megmérnéd ???

            Komment


              Elugrottam tegnap az autósboltba, de nincs olyan kondija, viszont szivesen rendel
              Hurrá, mára meg is jött
              Na milyen? Nem ami nekem kell, belső menetes hanem külső, tehát menet kiáll a kondi közepéböl
              Többszor elmondtam milyet szeretnék
              Dehát az anyagbeszerző mást hozott
              Akkor annyi/küldje vele vissza/

              Találtam egy gyári kondit ami erős 60 éves, de berakom, és visszakötöm az eredeti gyujtótrafót is
              Szó volt hogy tegyem rá a töltőt is

              Töltőt rákapcsoltam a tartályra amikor szódás viz volt benne
              Belógattam egy darab vasat és szépen pezsgett, rozsda kivált a vason
              Lassúnak itéltem és belógattam egy nagy darab laposvasat. Akkora áram ment hogy szegényke töltőmet kinyirta
              Szét kell szednem ezt is
              zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              És ha megmérnéd ?
              Ja, ha lenne akár a közelemben is valahol komprimáció mérő.

              Komment


                Régi trafó, régi kondi, szikra kb ugynaz, nem indul
                Feladom egyelőre

                Komment


                  horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Feladom egyelőre
                  Nem adod fel !
                  És a kurucz böcsület ?!Csak azért is nézd meg azt a hengerfejet,legalább meglátod miért langyi a berugáskor...

                  Ezért magamba nézek és ismét nekiesek az elátkozott gépemnek....benzin van szikra van csak nem megy
                  Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2019 nov. 09, 00:30.
                  "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                  Komment


                    mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Ezért magamba nézek
                    Még valami eszembe jutott.. Mivel kicsi a kar áttétele.. lehet rugdosni,olyan mint ha igen..pedig nem.. a motor nem fordul át, sűrítés előtt visszafordul a dugó.. Máté gyakorlatban próbálta... Kipuff végén "rendes" lendítéssel kell indítani. Nálam ez a bevált mód. De ha semmiképp nem boldogulsz,szervezz fuvart és hozd el, rászánom azt a kis időt s gyorsban kap egy gyógykezelést.
                    Utoljára szerkesztve a következő által: Atti69; 2019 nov. 09, 10:00.
                    sepy és zahi kedvelte ezt.

                    Komment


                      Atti69 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      sűrítés előtt visszafordul a dugó..
                      Nem fodul vissza, mindig sűritésre állitva rugom/rugtam
                      Jóbarát anno kisebb testsúlya miatt a deko.kart meghúzva átforditotta fh. utánra és úgy rúgta. Igy is úgy is indult.

                      Szomszéd azt mondta ma átjön és majd ő, merthogy olajat kell a dugó fölé önteni hogy komprimáció legyen száraz motornál.
                      Haha, túl vagyok rajta, de jőjjön
                      Holnap meg egy másiktol kapok kompresszió mérőt
                      Előre látom hogy le kell venni a hengerfejet, netán a hengert is
                      Erős 0,10mm körül van a dugó hézag ami talán kicsit sok, de ettöl csak el kellene indulnia, mert a gyűrük jól zárnak, henger meg kopatlan, alúl/középen/felül
                      A derékfájás is rámjött még ültömben is lemerevedek, nehogymár injekció vagy pihenés legyen belőle

                      Komment


                        Az egy nagy kaland volt, kiszakadozó hengerfej tőcsavarral és h.fej tömitéssel, de nem untatom a t. olvtársakat ennek részleteivel

                        Komment


                          Atti69 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          hozd el
                          Köszönöm az ajánlatot, de se vonóhorgom, se lehetőségem valami nagyobb furgonra. Amúgy is szégyenbe maradnék magam elött

                          Ez a motor úgy került leállitásra hogy egyszercsak 60km/h-nál többet nem ment, melegedett erőlködött rendesen
                          Elkerült Petro Bandi bácsihoz Csepelre, /Isten nyugosztalja, most olvastam hogy márciusban meghalt/ Szétszedte és megállapitotta hogy semmi baja, lehet összerakni
                          Másik öreg barátom/őt is az Isten.../ majd ő megigazitja a főtengelyt és tessék a szelepeket megjavitani.
                          Szerintem semmit nem igazitott a f.tengelyen, de összeraktam és mivel senki semmi hibát nem talált, úgy is maradt az asztalon a blokk 30 évet.
                          Költözésnél csak bedobáltam a blokkot a vázba
                          Innen indult a mostani projekt

                          Komment


                            Kompresszió 5.2 körül van a 6.8 vagy több helyett. Merthogy a 6.8 lapos dugóra vonatkozik
                            Benzin a kipu nyilásba, nem lehetett észlelni süritésnél bugyborékot
                            Szívónal haver azt mondja igen. Megnéztem én is, de nem észleltem
                            Hengerfej le, benzin a szelepekre
                            Erős egy óra után ilyen
                            Click image for larger version  Name:	sz_benzin2.jpg Views:	2 Size:	386.9 KB ID:	220015
                            Addig öntögettük a benzint ide-oda, mig egy rugásnál belobbant a kipufogóba, gyujtás tehát jó
                            A hengerfej tömités nem egyértelmű, de mintha nem lett volna száraz
                            Nade miért is nem?
                            A henger vállábol kilóg 1,4mm a h.fej anzac 4mm tehát megszorul a hengerfej
                            Akkormost miért nincs kompresszió?

                            Bármit megjavitani aránylag könnyű, de a hibát megtalálni az a művészet.
                            Utoljára szerkesztve a következő által: horex; 2019 nov. 10, 15:03.

                            Komment


                              5,2 bar kompresszió végnyomás elég hitvány . A 6,8 -as értéket honnan vetted ?
                              Szerintem , az hogy egy picit bugyborékol a szívó szelepnél , vagyis csak 90% ban zár, nem okozza ezt az alacsony kompressziót .
                              A mérés 5,2 bar nyomási eredményt hozott , utána egy kevés olajat fecskendezve a dugattyúra , meg kellett volna ismételni a mérést . Ezzel a dugattyúgyűrűnél történő kompresszíó vesztést lehetett volna behatárolni .
                              A kapott eredmény szerintem annyira kicsi , ami nem elegendő a beinduláshoz (ha jól emlékszem az M72 -es Uralnak is elég hitvány a sűrítési viszonya , végnyomásra talán 6,5-7 bar -t produkál , hogy a legrosszabb üzemanyaggal is üzemeltethető legyen... de még ez is több az általad mért értéktől)
                              Jó lenne ha tennél be egy képet a hengerről is , mégpedig a dugattyú FHP állásában . Nem lehet hogy a dugattyú nem jár elég magasra a hengerben ? Pl: vastag hengertalp tömítés ...
                              A motorblokkon mi lett felújítva , változtatva ?
                              Sajnos nem ismerem a tipust , ezért kérdem meg hogy a dugattyú lapos vagy domború tetejű ?
                              Kissebb utána járás után nekem úgy tűnik szerelték mindkét kivitellel , csak akkor más volt a hengerfej ... de lehet hogy tévedek .

                              Komment


                                horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                A hengerfej tömités nem egyértelmű, de mintha nem lett volna száraz
                                Nade miért is nem?
                                A henger vállábol kilóg 1,4mm a h.fej anzac 4mm tehát megszorul a hengerfej
                                Akkormost miért nincs kompresszió?

                                Ezt akkor magyarázd el tüzetesebben . Ne haragudj de számomra nem érthető ! Talán próbáld lerajzolni ! (egy Móricka rajz is segítség ... amit lefotózol és felteszed)
                                Csak hogy többen is meg tudjunk próbálni segíteni neked .

                                egy link : https://www.kolben-shop.de/Oldtimer-...enliste/Horex/


                                Találtam egy ilyen képet a neten :
                                Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2019 nov. 10, 16:57.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X