Közlemény

Collapse
No announcement yet.

A Veterán fórum cikkei

Collapse

A Veterán fórum cikkei

  •  
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • A legújabb PANNÓNIA: P11


    A P11 külsejében is korszerű motorkerékpár. Ízléses a színösszeállítása, a transzparenspiros tartály és záró-oldallemez kellemesen illeszkedik az ezüstösen csillogó sárvédőkhöz, a fekete vázhoz és a hullámosított nyereghez. A könnyűfémhengeres motor teljesítménye mintegy 22 lóerő, első fékje duplakulcsos, teleszkópvillája lengéscsillapítós

    ...
    Több | Ugrás a bejegyzéshez

  • Nagyezsda újra otthon

    Annak idején – 2004-ben - az egyik TV csatorna és a Veszprém megyei napilap is hírt adott a vállalkozásról, de a veterános szaksajtó figyelmét elkerülte, hogy egy bátor ember úgy gondolta – s ehhez az anyagi feltételeket is megteremtette – meg kellene látogatni a Togliattiban lévő autógyárat, méghozzá azzal a Zsigulival, amelyet százezredikként küldtek hazánkba. Az autó történetének felgöngyölítéséhez átlapoztam a korabeli Autó motor újságokat is.

    ...
    Több | Ugrás a bejegyzéshez

  • Ismerkedés... (egy Urallal)

    Ismerkedés... (egy Urallal)


    A motor végül összeállt és 2002 márciusában átment a műszaki vizsgán. Soha nem érzett boldogság járt át, bár korántsem volt tökéletes az állapota. Tulajdonképpen ekkor kezdtem el ténylegesen megtanulni motort vezetni, ami nem is volt olyan könnyű afféle nehezítések mellett, mint például az amúgy is kontakthibás kapcsolóból váratlanul kiugró gyújtáskulcs, vagy a mára már számomra természetes harmadik sebesség teljes hiánya.
    ...
    Több | Ugrás a bejegyzéshez

  • Egy nézőpont

    Egy nézőpont

    Az alábbi írás tíz éve készült, egy barátom akkori gondolatai a motorjáról. Nagyjából ebben a hangulatban kezdtük el az ural.hu-t. Megkértem, engedje meg, hogy változtatás nélkül közölhessem a Veterán fórumon is - hiszen talán az a legkevésbé érdekes, hogy egy Uralról szól...

    ...
    Több | Ugrás a bejegyzéshez

  • Az M-72 motorkerékpár versenyre való előkészítése

    Az M-72 motorkerékpár alkatrészeinél és szerkezeteinél a versenyre való előkészítéssel kapcsolatban a következő átalakításokat eszközli.
    ...
    Több | Ugrás a bejegyzéshez

  • A GAZ indítása

    A GAZ indítása

    Szirmai Gábor kalandos élete során megjárta Afrika és Ázsia több országát négy, illetve két keréken. Kalandjaiból, tapasztalataiból több cikk és könyv is született, a nyomtatott sajtóban és interneten is publikált. Most készülő könyvéből – a szerző hozzájárulásával – egy olyan fejezetet idézünk, amelyben egy GAZ a főszereplő.
    ...
    Több | Ugrás a bejegyzéshez

  • Ural - BMW összehasonlítás

    Több hasonlóság már nem is lehetne: a szovjet technika Ural M-63-as típusa úgy hasonlít egy BMW-re, mint egyik tojás a másikra. Az orosz ugyan gyengébb és lassabb, de nem kevésbé megbízható.
    ...
    Több | Ugrás a bejegyzéshez

  • Kezdetek ...

    Kezdetek ...

    Így kezdődött az egész. Közel tíz évvel ezelőtti gondolataimat olvashatjátok az alábbiakban.


    A motorom történetét csak egy kicsivel kell előbb kezdenem, mint ahol Balázs abbahagyta az övét. Míg ő a sajátját utoljára rakta össze, addig én az enyémet először, az ő segítségével és vezényletével. De ez csak a motorom története. A birtoklás vágya sokkal régebben alakult ki bennem. Míg neki Krisztián motorja - annak formája, méretei, hangja (és itt nem csak...
    Több | Ugrás a bejegyzéshez

  • Bogár „1200” 44 lóerővel

    Nem könnyű dolog röviden jellemezni azt a Volkswagen típust, amelyről most a Merkur választékában is olvashatunk. Ennél a kocsinál rendhagyó változásokat is találunk. Többek között olyant, hogy a típusjelzés ugyan „1200” – ami a VW-bogárnál eddig az 1192 ccm-es hengerűrtartalomra utalt – , itt viszont a típusjelzéstől eltérően 1285 ccm-es motorról szólnak a leírások. És némi magyarázatot kíván a külső is, amely első pillanatra olyannak tűnik, min...
    Több | Ugrás a bejegyzéshez

  • Technikai szemle (M-77)

    M-77 jelzéssel vált ismerté az elmúlt év versenyein egy új szovjet sportmotor. Boxerelrendezésű, 746 cm3-es típus, amely a Szovjetunió bajnokságáért folyó küzdelmek során legutóbb Tallinban első és második díjakat biztosított az oldalkocsis és szóló kategóriában.A motor furat-löket mérete 78×78 mm, sűrítési aránya 1:8,5, fordulat száma 5900. Az alumínium ötvözetű hengerfejek félgömb alakú robbantótérben ideális elrendezéssel, 75 fokos szögben illeszkednek...
    Több | Ugrás a bejegyzéshez
There are no articles in this category.
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts
Please log in to your account to view your subscribed posts.

Cimkék

Collapse

Legutóbbi cikkek

Collapse

  • Laverda 750
    movisz által
    Sziasztok nyitok egy uj cikket A Laverda commel
    ugyan is tegnap sikerult szert tennem egy masodik 750-esre.Ez egy nagyon korai darab a 59. a legyartott 750 -esek bol Ez egy 750 GT ami kulombozik a motorjaban egy kicsit hogy gyengebb es a tankjaas formaju. ezen a motoron sajnos az sf tankja van meg az ulese van atalakitva de a tobbi az jo....
    2021 júl. 06, 10:27
  • Szívásom története
    CZsolti által
    Meglehetősen régen nem jelentkeztem, ezért úgy érzem, hogy némi magyarázattal tartozom nektek. Valahogy úgy kanyarodtak a dolgok, hogy minden, amit addig összeraktam megmakacsolta magát. A számítógép fityiszt mutatott, alaplap csere lett belőle. Azóta is úgy van. Annyira elegem lett a hamis szoftverhasználat, meg egyéb figyelmeztetésekből, hogy inkább tablettre és okostelefonra váltottam. Ezeken ugyan kicsit nehézkesebb dolgozni, de legalább legális, ami rajta fut....
    2019 máj. 03, 20:16
  • Szilveszteri berregtetés
    Igrich által
    Motor, autó, traktor és mindenféle benzin és gázolaj szörny esetleg még tengeralattjáró berregtetésre invitállak benneteket úgy éjfél után a pezsgő durrogtatás után ki-ki saját és otthona lakának udvarán.
    Így kívánhatnánk egymásnak, még ha távolból is Boldog új évet.
    Szorgalmaznám még, hogy a következő (2OI8) évet nyilvánítsuk a tengeralattjárók évévé és Tiszakeszin rendezhetnénk egy tengeralattjáró ügyességi versenyt, de még vízisízhetnénk a komppal is.
    BUÉK mindenkinek!...
    2017 dec. 31, 16:13
  • Szilveszter esti berregtetés
    Igrich által
    Meghívlak benneteket egy szilveszter esti, éjfél utáni motor, autó, traktor és mndenféle benzin és gázolajszörny esetleg még tdengeralattjáró berregtetésre. Lényeg, hogy éjfél után, mikor megtörtént kinél-kinél a pezsgő durrogtatás, beindítanánk a motorokat. És az újév, de mi örömünkre is berregtetnénk kissé a motorokat, szolid dudálások közepette, jámboran. Ha nem akarsz nem kell vissza jelezni, inkább cselekedj! Így kívánhatnánk egymásnak boldog újévet!...
    2017 dec. 31, 15:51
  • OT papírozás "rögös útja"
    Ricsi95D által
    Elöljáróban annyit írnék,hogy idáig én is úgy voltam az OT-val,hogy minek,fölösleges,attól nem lesz jobb a motor és egy csomó macera...ez mind igaz,de egy picit már másként látom,és roppant büszke vagyok rá,hogy már nekem is van egy OT rendszámos,minősített motorom. És bizony gyönyörű a réztábla meg az OT rendszám.

    De kezdjük az elején! Mint ismeretes, december végén Kamuti Zsolti barátunkat megszabadítottuk gyönyörűen restaurált P10-esétől. A hazahozatal után nagy örömben...
    2017 máj. 05, 18:44
  • Fórumkisokos - veteránokról röviden
    Che által
    Szervusztok!


    F.N. Fabrique Nationale d' Armes de Guerre S.A., Herstal Belgium

    Hogy Máténak is tetszen és mosolyt varázsoljunk a munkában kifázott és elgyötört orcájára,a fellelhető technikai adatok: Hengerek száma:1 Lökettérfogat :348 ccm. Ütemek száma :4 Vezérlés : SV (alu-lvezérelt oldalt szelepelt) Üzemanyag : Benzin Gyártás ideje:1927-1930? (A motortípus gy...
    2017 jan. 12, 18:51
Ugrás az oldal tetejére
Working...
X