Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Chemotox kocsmája

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Sanyibarát! A csodákat mi hozzuk létre..

    Komment


      Az ETZ azért is kedvenc.. mert ezzel egy kellemes motorozás után 2,5 óráig szögeltek,csavaroztak,varrtak a sebészeten.. Végülis egész nooormális embert faragtak belőlem.

      Komment


        Kedves Atti!

        Szép munkák,-le a kalappal és gyors is vagy ellentétben velem.Kíváncsian várom a JAWA felújításáról a beszámolót és kíváncsi vagyok arra is,hogy a most a kezed alatt lévő motor váltott ki ellenérzést a márkával szemben,vagy ez általános?Ne riasszon vissza az,hogy nekem a JAWA az egyik legkedveltebb márkám,mert minden véleményre kíváncsi vagyok,hiszen azok szubjektívek.Valószínű azért kötődök a JAWA-CZ márkákhoz,mert amikor kezdtem a motorral kapcsolatos élményeket gyűjteni,akkor az MZ-ről még csak hallani lehetett,hogy van ilyen márka is,ami tulajdonképp a DKW utódja,de akkor Magyarországon még nem lehetett vele találkozni.Nekem nincsenek vele jó élményeim,egyszer egy 250-es Trophy úgy eldobott egy viszonylag szűk kanyarban,Szeghalomnál lemenet a hídról,hogy szinte élvezet volt repülni a levegőben.A másik élmény munka jellegű egy 250-es elöl tárcsafékes,alu felnis,a pontos típust nem tudom,-talán ETZ,első fékezéskor úgy keresztül húzta a ráfon a küllő nipliket,hogy a dobozolt vázból valami amorf figura lett.Az eset nem velem történt,nekem az volt a feladatom,hogy újjá építsem a motort.A vázon kívül még elég sok alkatrész ki kellett cserélni,amire egy nyomon futott a váz,azóta a aluráfos,küllös,tárcsafék konstrukciót alulméretezettnek tartom.Szerencsére a gyerek nem halt bele,de toldták-foltozták a doktorok egy ideig,mire felgyógyult.

        Üdvözlettel:Che

        Komment


          Kedves Józsi bátyám! A JaWa 250 az egyszerűségéből kifolyólag nagyon jól sikerült konstrukció. Cz 175 hátul baktelós tipus.. nekem is meglepően finom,kezes,jól sikerült szerkezet ami igazi élménymotor. A felnin keresztülszakadó niplik a gazda "figyelmét" igazolják.. nem igazán jellemző betegség. A Jawa 350 más.. elófordulnak igen érdekes hibák, és gyorsabban kopik valamiért a többi tipushoz képest. ETZ tárcsafékessel sokat motoroztam gond és hiba nélkül.. Kb 50 E km.. Jawa 3500 esem is volt, azzal pár száz km..s javítás. Akitől vettem az 5 év alatt 2500km-t tudott beletenni az állandó hibák miat... azt hittem nálam majd jobb lesz.. jó nagy tévedés volt. Nagyon kifogtam.

          Komment


            Igaz az én 634-esem újonnan toltam ki a boltból de nekem remekül helytállt. Igaz nem kapkodta az elejét mint az MZ viszont nem is szitált az eleje és nem számított a szembe szél sem . A kondikat kiraktam a tank alá és onnan kezdve semmi gondom nem volt.Három évesen új áron adtam el igaz sok egyedi volt rajta és úgy is nézett ki. Szokványos ok nőtt a család és autó / Skoda S100 /-ra lett cserélve.

            Komment


              A szervizelés jól sikerült.. gyujtás és karbi renbetétele 30év után sikeres volt. Viszont a kuplung erős csúszása miatt berúgókarral nem lehetett indítani. Kb dután kettőre értem értem haza, s vizsgálódás céljából alaposan megbontottam... mivel a váltó csak így leszerelhető.

              Komment


                Három óra elteltével a rugótányér alá került egy alátét, s így elmosogatva (csak belülről) és csiszolgatva most jól működik s könnyen indítható. A képen a lengővilla csapágyazás menetes csapja közelről.. elég precíz megoldás. Mivel kezdett sötétedni,és a szúnyogok már haraptak.. ezért a befejezést elhalasztottam holnapra. Az MZ projekt csúszik picit.

                Komment


                  Érdekes történet: Felkeresett egy ismerős mivel nem ért el telefonon, egy Ural M62 amit tólem vett.. két év használaton kívüli állás után karburátoor és gyujtásbeállítást csináltatott... 50 E Ft volt a mutatvány. Megkérdezte mennyi lett volna nálam.. Mondtam kb 5E ha sok a gond... Egy kicsit belesápadt.. Most gondolkodom az árakon..

                  Komment


                    Atti69 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Most gondolkodom az árakon..
                    Ébresztő ! Új szerszám,műhelyrezsi,drága internet......ideje gondolkodni !!!!
                    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                    Komment


                      Nem kell gondolkodnod sokat 5EX9,még akkor is olcsóbb vagy!

                      Komment


                        mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        .ideje gondolkodni !!!!
                        Írni akartam,de túl sok lenne.. majd személyesen. Most van egy kifutó R51/2 amin a hátsó kereket küllőztem anyagot én vettem,első lámpát fényeztem vezetékeket cseréltem, első sárvédőt cseréltem, váltót szétszedtem javítottam, hengereket lehúztam és a nyomórúdtokok tömítéseit cseréltem + indíthatóvá tettem. Kipuff könyököket cseréltem,hátsó lámpát cseréltem, kormány kezelőszerveit újrafényeztem, a karokat políroztam. Nálam ez 55E Ft anyaggal.

                        Komment


                          Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Nem kell gondolkodnod sokat 5EX9,még akkor is olcsóbb vagy!
                          Olcsóbb vagyok az igaz. Árképzésnél azt is mérlegelem nekem mennyire fájna. Ildikó tanítaná nekem a matekot de nem megy. Kapom a fejemre: látod más mennyiért csinálja!?

                          Komment


                            Kedves Atti!

                            Az élet és főként annak alkotó jellegű időszaka rövid,nincs jogom tanácsokkal ellátni senkit,de amikor egy lakásfestésért az anyagköltségen felül több százezret elkérnek és másfél hét után levonul a festő,akkor úgy vélem a mi szakmánk is többre érdemes.Arról sem szabad megfeledkezni,hogy sem a péknél,sem a benzinkúton nincs alku,sőt még a tűzifa árából sem engednek egy petákot sem,-márpedig ezekre a dolgokra mindannyiunknak szüksége van.

                            A mi szakmánk speciális tudást,felszerszámozottságot,gyakorlatot,precizitást és sokoldalú konstruktív,egyedi munkát kíván,ami a mai világban nem mondható általánosnak,-ezért a díjazásnak is átlagon felülinek kell lennie.Talán jómagam is mérlegelő típus vagyok és mindig elgondolkozom azon,hogy mennyire is fáj az másoknak,de velem szemben ki a fene gondolkozik el azon,hogy nekem mi fáj?Lesz e tüzelőm télire,vagy egyáltalán túl tudom élni a mai napot,-csak az a lényeg az embereknek,hogy az Ő életük rendben legyen és ezért akár a fejedre is képesek rátaposni,hogy az Ő érdekük érvényesüljön,-más semmi nem számít.

                            A jó szakemberekből egyre kevesebb lesz,sőt egyre kevesebben szeretnének azzá válni,a konstruktív gondolkodás is kihalóban,-tehát nem kell félni attól,hogy nem lesz munka,de a munkának ára van,-méghozzá annyi,hogy abból nélkülözés nélkül lehessen élni,sőt a jövedelemnek biztosítania kell a méltányos fejlődést is,meg különben is már József Attila is megverselte,hogy "munkabér a munkaerő ára".

                            Úgy gondolom törekedni kell a legprecízebben elvégezni egy adott feladatot és annak meg is kell kérni az árát,ne légy balf@sz mint pl. e sorok írója!Már én belefáradtam a másoknak való dolgozásba,aki szeretne valamit,az csinálja meg magának és ne akarja megmondani,hogy mennyi az ára az életemből egy órának,igaz nincs sok pénzem,de nem is nagyon érdekel,mert a pénznél nagyon sok fontosabb dolog is van a világon,-persze én már öreg vagyok és másként látom a világot.

                            Üdvözlettel:Che

                            Komment


                              A szomszédok biciklijeit is javítom.. terjed a hír. Nem kérek érte pénzt,mert mind idős. Nagyon jólesik és melengeti a szivem amikor sütivel,gyümölccsel egyebekkel meglepnek. Már szinte kész a Jawa fogat.. próbakör sikeres volt, de még irányjelzővel fel kell szerelnem.

                              Komment


                                Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Kedves Atti!
                                Kedves Józsi bátyám! A hátam mögött súgnak,hogy nagyon igazad van,tanuljak Tőled...

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X