Sanyibarát! A csodákat mi hozzuk létre..
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Chemotox kocsmája
Collapse
X
-
Kedves Atti!
Szép munkák,-le a kalappal és gyors is vagy ellentétben velem.Kíváncsian várom a JAWA felújításáról a beszámolót és kíváncsi vagyok arra is,hogy a most a kezed alatt lévő motor váltott ki ellenérzést a márkával szemben,vagy ez általános?Ne riasszon vissza az,hogy nekem a JAWA az egyik legkedveltebb márkám,mert minden véleményre kíváncsi vagyok,hiszen azok szubjektívek.Valószínű azért kötődök a JAWA-CZ márkákhoz,mert amikor kezdtem a motorral kapcsolatos élményeket gyűjteni,akkor az MZ-ről még csak hallani lehetett,hogy van ilyen márka is,ami tulajdonképp a DKW utódja,de akkor Magyarországon még nem lehetett vele találkozni.Nekem nincsenek vele jó élményeim,egyszer egy 250-es Trophy úgy eldobott egy viszonylag szűk kanyarban,Szeghalomnál lemenet a hídról,hogy szinte élvezet volt repülni a levegőben.A másik élmény munka jellegű egy 250-es elöl tárcsafékes,alu felnis,a pontos típust nem tudom,-talán ETZ,első fékezéskor úgy keresztül húzta a ráfon a küllő nipliket,hogy a dobozolt vázból valami amorf figura lett.Az eset nem velem történt,nekem az volt a feladatom,hogy újjá építsem a motort.A vázon kívül még elég sok alkatrész ki kellett cserélni,amire egy nyomon futott a váz,azóta a aluráfos,küllös,tárcsafék konstrukciót alulméretezettnek tartom.Szerencsére a gyerek nem halt bele,de toldták-foltozták a doktorok egy ideig,mire felgyógyult.
Üdvözlettel:Che
Komment
-
Kedves Józsi bátyám! A JaWa 250 az egyszerűségéből kifolyólag nagyon jól sikerült konstrukció. Cz 175 hátul baktelós tipus.. nekem is meglepően finom,kezes,jól sikerült szerkezet ami igazi élménymotor. A felnin keresztülszakadó niplik a gazda "figyelmét" igazolják.. nem igazán jellemző betegség. A Jawa 350 más.. elófordulnak igen érdekes hibák, és gyorsabban kopik valamiért a többi tipushoz képest. ETZ tárcsafékessel sokat motoroztam gond és hiba nélkül.. Kb 50 E km.. Jawa 3500 esem is volt, azzal pár száz km..s javítás. Akitől vettem az 5 év alatt 2500km-t tudott beletenni az állandó hibák miat... azt hittem nálam majd jobb lesz.. jó nagy tévedés volt. Nagyon kifogtam.
- 1 like
Komment
-
Igaz az én 634-esem újonnan toltam ki a boltból de nekem remekül helytállt. Igaz nem kapkodta az elejét mint az MZ viszont nem is szitált az eleje és nem számított a szembe szél sem . A kondikat kiraktam a tank alá és onnan kezdve semmi gondom nem volt.Három évesen új áron adtam el igaz sok egyedi volt rajta és úgy is nézett ki. Szokványos ok nőtt a család és autó / Skoda S100 /-ra lett cserélve.
- 1 like
Komment
-
Három óra elteltével a rugótányér alá került egy alátét, s így elmosogatva (csak belülről) és csiszolgatva most jól működik s könnyen indítható. A képen a lengővilla csapágyazás menetes csapja közelről.. elég precíz megoldás. Mivel kezdett sötétedni,és a szúnyogok már haraptak.. ezért a befejezést elhalasztottam holnapra. Az MZ projekt csúszik picit.1 kép
- 1 like
Komment
-
Érdekes történet: Felkeresett egy ismerős mivel nem ért el telefonon, egy Ural M62 amit tólem vett.. két év használaton kívüli állás után karburátoor és gyujtásbeállítást csináltatott... 50 E Ft volt a mutatvány. Megkérdezte mennyi lett volna nálam.. Mondtam kb 5E ha sok a gond... Egy kicsit belesápadt.. Most gondolkodom az árakon..
- 1 like
Komment
-
Atti69 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseMost gondolkodom az árakon.."Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
- 1 like
Komment
-
mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése.ideje gondolkodni !!!!
Komment
-
Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseNem kell gondolkodnod sokat 5EX9,még akkor is olcsóbb vagy!
Komment
-
Kedves Atti!
Az élet és főként annak alkotó jellegű időszaka rövid,nincs jogom tanácsokkal ellátni senkit,de amikor egy lakásfestésért az anyagköltségen felül több százezret elkérnek és másfél hét után levonul a festő,akkor úgy vélem a mi szakmánk is többre érdemes.Arról sem szabad megfeledkezni,hogy sem a péknél,sem a benzinkúton nincs alku,sőt még a tűzifa árából sem engednek egy petákot sem,-márpedig ezekre a dolgokra mindannyiunknak szüksége van.
A mi szakmánk speciális tudást,felszerszámozottságot,gyakorlatot,precizitást és sokoldalú konstruktív,egyedi munkát kíván,ami a mai világban nem mondható általánosnak,-ezért a díjazásnak is átlagon felülinek kell lennie.Talán jómagam is mérlegelő típus vagyok és mindig elgondolkozom azon,hogy mennyire is fáj az másoknak,de velem szemben ki a fene gondolkozik el azon,hogy nekem mi fáj?Lesz e tüzelőm télire,vagy egyáltalán túl tudom élni a mai napot,-csak az a lényeg az embereknek,hogy az Ő életük rendben legyen és ezért akár a fejedre is képesek rátaposni,hogy az Ő érdekük érvényesüljön,-más semmi nem számít.
A jó szakemberekből egyre kevesebb lesz,sőt egyre kevesebben szeretnének azzá válni,a konstruktív gondolkodás is kihalóban,-tehát nem kell félni attól,hogy nem lesz munka,de a munkának ára van,-méghozzá annyi,hogy abból nélkülözés nélkül lehessen élni,sőt a jövedelemnek biztosítania kell a méltányos fejlődést is,meg különben is már József Attila is megverselte,hogy "munkabér a munkaerő ára".
Úgy gondolom törekedni kell a legprecízebben elvégezni egy adott feladatot és annak meg is kell kérni az árát,ne légy balf@sz mint pl. e sorok írója!Már én belefáradtam a másoknak való dolgozásba,aki szeretne valamit,az csinálja meg magának és ne akarja megmondani,hogy mennyi az ára az életemből egy órának,igaz nincs sok pénzem,de nem is nagyon érdekel,mert a pénznél nagyon sok fontosabb dolog is van a világon,-persze én már öreg vagyok és másként látom a világot.
Üdvözlettel:Che
- 3 likes
Komment
-
Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseKedves Atti!
Komment
Komment