Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Horex motorkerékpár szerelése, teleszkóp, küllőzés, stb.

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Rugom, meg se nyikkan
    Zahi elég részletesen leírta az átnézendőket. Saját indítási tapasztalatom: A saját gép karbiján van levegőtolattyú s csak akkor indul ha az le van engedve+ alaposan meg van úsztatva... akkor viszont elég egyszer átfordulnia a motornak,s indul. A szívató rendszer is legyen átnézve.. s az is segítség lehet ha lefogott torokkal próbálod indítni. A szuszogás: Nálam a másik pár perc alatt kifújta a hengerfejtömítést.. Szappanos habbal fújd körbe a henger és a fej találkozásánál (én így csináltam) Ezt majd kihagytam: A benzinnek gyúlékonynak kell lennie! A féltve őrzött pár éves minőségi anyag ritkán alkalmas motor üzemeltetésre. Csak azért fűzöm hozzá.. mert sok esetben napokat töltöttem (+ az ideg ) ez miatti fölösleges tökölődéssel.
    Utoljára szerkesztve a következő által: Atti69; 2019 nov. 07, 10:46.
    sepy, pasetta és 2 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


    • Felb*sztam az agyam rendesen
      Ilyen még nem volt hogy egy motor semmi életjelet ne adjon
      0,5-0,7V esik a gy.kapcsolón. Átkötöttem az akksit közvetlenül a trafórta, gyaertyahézagot kisebbere vettem, ellenőriztem a megszakitás idejét/felső h.p./, benzin közvetlenül a hengerbe/is/, kis gáz, nagy gáz, szivató és nélküle
      Holnapra hozat az autóboltos olyan kondit amit emlitettem
      Van szikra de nem olyan mint anno
      Úgy érzem hogy nincs elég kompresszió, talán az a gond
      Komolyan mondom veszek egy tejszinhab szprét és telenyomom a motort
      zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      mert ha szelepváltáskor szakít meg a megszakító nem fog beindulni soha
      Ez minden fordulaton megszakit. Vezérlés be van jelölve a fogaskeréken és a blokkon a felső holtpontra

      100szor szereltem már ezt a motort szét és össze. Egyszer volt hogy csak 100adik rugásra indúlt, mert sok olajat öntöttem a karterba összerakáskor
      Most is öntöttem oda, de kb másfél/két decit, az semmi.
      Vadonat új lendkerekeket/sonkákat esztergályoztam, martam, anno amikor elrepedt az eredeti. Kézben egyensúlyoztuk a főtengelyt
      Két nap mulva indultunk Jugoszláviába és ment mint a rakéta

      Holnap ha meglesz az új kondi, próba. Ha semmi akkor szétszedem a hengerfej/kompresszió miatt
      Csak nyugalom, mertmég rámegyek

      Hogy vigasztaljam magam
      nyavalygott a barátnőm hogy sok billentyű nem működik a Lenovo T400 laptopján
      Tizenezer egy billentyűzet, az egész gép nem ér annyit.
      Találtam 4ezerért használtat
      Ma megjött, youtubérol lenéztem hogy kell kicserélni és hurrááááá!
      madorka, zahi és 3 további látogató kedvelte ezt.

      Komment


      • Atti69 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        saját gép karbiján van levegőtolattyú
        Pannonia porlasztó van rajta, ugyanazok az adatok mint a Bing-nek
        Mint irtam, végignéztem mindent
        Benzin nyári vétel, igaz kétütemű, de ha a Simsonba begyullad akkor itt is kellene
        Öntöttem sebbenzint is bele
        AZ a gyanús, hogy a berugóra mindig rá lehetett állni olyan komprimáció volt benne, most meg olyan langyos
        Áhhhh
        Horex olcsón eladó, szép állapotban, női sofőrtöl kis hibával, szobában tartott
        Che kedvelte ezt.

        Komment


        • horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          most meg olyan langyos
          Akkor tömítettség.. a fej levétele után könnyebb a diagnózis.
          zahi kedvelte ezt.

          Komment


          • horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            AZ a gyanús, hogy a berugóra mindig rá lehetett állni olyan komprimáció volt benne, most meg olyan langyos
            Áhhhh

            Naaaa ! Csúnya fijúúúú , nem is ollyan .... És ha megmérnéd ???

            Komment


            • Elugrottam tegnap az autósboltba, de nincs olyan kondija, viszont szivesen rendel
              Hurrá, mára meg is jött
              Na milyen? Nem ami nekem kell, belső menetes hanem külső, tehát menet kiáll a kondi közepéböl
              Többszor elmondtam milyet szeretnék
              Dehát az anyagbeszerző mást hozott
              Akkor annyi/küldje vele vissza/

              Találtam egy gyári kondit ami erős 60 éves, de berakom, és visszakötöm az eredeti gyujtótrafót is
              Szó volt hogy tegyem rá a töltőt is

              Töltőt rákapcsoltam a tartályra amikor szódás viz volt benne
              Belógattam egy darab vasat és szépen pezsgett, rozsda kivált a vason
              Lassúnak itéltem és belógattam egy nagy darab laposvasat. Akkora áram ment hogy szegényke töltőmet kinyirta
              Szét kell szednem ezt is
              zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              És ha megmérnéd ?
              Ja, ha lenne akár a közelemben is valahol komprimáció mérő.

              Komment


              • Régi trafó, régi kondi, szikra kb ugynaz, nem indul
                Feladom egyelőre

                Komment


                • horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Feladom egyelőre
                  Nem adod fel !
                  És a kurucz böcsület ?!Csak azért is nézd meg azt a hengerfejet,legalább meglátod miért langyi a berugáskor...

                  Ezért magamba nézek és ismét nekiesek az elátkozott gépemnek....benzin van szikra van csak nem megy
                  Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2019 nov. 09, 00:30.
                  "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                  Komment


                  • mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Ezért magamba nézek
                    Még valami eszembe jutott.. Mivel kicsi a kar áttétele.. lehet rugdosni,olyan mint ha igen..pedig nem.. a motor nem fordul át, sűrítés előtt visszafordul a dugó.. Máté gyakorlatban próbálta... Kipuff végén "rendes" lendítéssel kell indítani. Nálam ez a bevált mód. De ha semmiképp nem boldogulsz,szervezz fuvart és hozd el, rászánom azt a kis időt s gyorsban kap egy gyógykezelést.
                    Utoljára szerkesztve a következő által: Atti69; 2019 nov. 09, 10:00.
                    sepy és zahi kedvelte ezt.

                    Komment


                    • Atti69 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      sűrítés előtt visszafordul a dugó..
                      Nem fodul vissza, mindig sűritésre állitva rugom/rugtam
                      Jóbarát anno kisebb testsúlya miatt a deko.kart meghúzva átforditotta fh. utánra és úgy rúgta. Igy is úgy is indult.

                      Szomszéd azt mondta ma átjön és majd ő, merthogy olajat kell a dugó fölé önteni hogy komprimáció legyen száraz motornál.
                      Haha, túl vagyok rajta, de jőjjön
                      Holnap meg egy másiktol kapok kompresszió mérőt
                      Előre látom hogy le kell venni a hengerfejet, netán a hengert is
                      Erős 0,10mm körül van a dugó hézag ami talán kicsit sok, de ettöl csak el kellene indulnia, mert a gyűrük jól zárnak, henger meg kopatlan, alúl/középen/felül
                      A derékfájás is rámjött még ültömben is lemerevedek, nehogymár injekció vagy pihenés legyen belőle

                      Komment


                      • Az egy nagy kaland volt, kiszakadozó hengerfej tőcsavarral és h.fej tömitéssel, de nem untatom a t. olvtársakat ennek részleteivel

                        Komment


                        • Atti69 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          hozd el
                          Köszönöm az ajánlatot, de se vonóhorgom, se lehetőségem valami nagyobb furgonra. Amúgy is szégyenbe maradnék magam elött

                          Ez a motor úgy került leállitásra hogy egyszercsak 60km/h-nál többet nem ment, melegedett erőlködött rendesen
                          Elkerült Petro Bandi bácsihoz Csepelre, /Isten nyugosztalja, most olvastam hogy márciusban meghalt/ Szétszedte és megállapitotta hogy semmi baja, lehet összerakni
                          Másik öreg barátom/őt is az Isten.../ majd ő megigazitja a főtengelyt és tessék a szelepeket megjavitani.
                          Szerintem semmit nem igazitott a f.tengelyen, de összeraktam és mivel senki semmi hibát nem talált, úgy is maradt az asztalon a blokk 30 évet.
                          Költözésnél csak bedobáltam a blokkot a vázba
                          Innen indult a mostani projekt

                          Komment


                          • Kompresszió 5.2 körül van a 6.8 vagy több helyett. Merthogy a 6.8 lapos dugóra vonatkozik
                            Benzin a kipu nyilásba, nem lehetett észlelni süritésnél bugyborékot
                            Szívónal haver azt mondja igen. Megnéztem én is, de nem észleltem
                            Hengerfej le, benzin a szelepekre
                            Erős egy óra után ilyen
                            Click image for larger version  Name:	sz_benzin2.jpg Views:	2 Size:	386.9 KB ID:	220015
                            Addig öntögettük a benzint ide-oda, mig egy rugásnál belobbant a kipufogóba, gyujtás tehát jó
                            A hengerfej tömités nem egyértelmű, de mintha nem lett volna száraz
                            Nade miért is nem?
                            A henger vállábol kilóg 1,4mm a h.fej anzac 4mm tehát megszorul a hengerfej
                            Akkormost miért nincs kompresszió?

                            Bármit megjavitani aránylag könnyű, de a hibát megtalálni az a művészet.
                            Utoljára szerkesztve a következő által: horex; 2019 nov. 10, 15:03.

                            Komment


                            • 5,2 bar kompresszió végnyomás elég hitvány . A 6,8 -as értéket honnan vetted ?
                              Szerintem , az hogy egy picit bugyborékol a szívó szelepnél , vagyis csak 90% ban zár, nem okozza ezt az alacsony kompressziót .
                              A mérés 5,2 bar nyomási eredményt hozott , utána egy kevés olajat fecskendezve a dugattyúra , meg kellett volna ismételni a mérést . Ezzel a dugattyúgyűrűnél történő kompresszíó vesztést lehetett volna behatárolni .
                              A kapott eredmény szerintem annyira kicsi , ami nem elegendő a beinduláshoz (ha jól emlékszem az M72 -es Uralnak is elég hitvány a sűrítési viszonya , végnyomásra talán 6,5-7 bar -t produkál , hogy a legrosszabb üzemanyaggal is üzemeltethető legyen... de még ez is több az általad mért értéktől)
                              Jó lenne ha tennél be egy képet a hengerről is , mégpedig a dugattyú FHP állásában . Nem lehet hogy a dugattyú nem jár elég magasra a hengerben ? Pl: vastag hengertalp tömítés ...
                              A motorblokkon mi lett felújítva , változtatva ?
                              Sajnos nem ismerem a tipust , ezért kérdem meg hogy a dugattyú lapos vagy domború tetejű ?
                              Kissebb utána járás után nekem úgy tűnik szerelték mindkét kivitellel , csak akkor más volt a hengerfej ... de lehet hogy tévedek .

                              Komment


                              • horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                A hengerfej tömités nem egyértelmű, de mintha nem lett volna száraz
                                Nade miért is nem?
                                A henger vállábol kilóg 1,4mm a h.fej anzac 4mm tehát megszorul a hengerfej
                                Akkormost miért nincs kompresszió?

                                Ezt akkor magyarázd el tüzetesebben . Ne haragudj de számomra nem érthető ! Talán próbáld lerajzolni ! (egy Móricka rajz is segítség ... amit lefotózol és felteszed)
                                Csak hogy többen is meg tudjunk próbálni segíteni neked .

                                egy link : Kolben Shop - Horex


                                Találtam egy ilyen képet a neten :
                                Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2019 nov. 10, 16:57.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X